Alain Buffard «Tout va bien», στο Φεστιβάλ Αθηνών

Γράφει ο Αδάμ Αδαμόπουλος, [email protected]

Ένα από τα «κακά» παιδιά του σύγχρονου χορού, ο Γάλλος Αλαίν Μπυφάρ, τον οποίο γνωρίσαμε με τη διπλή του ιδιότητα αφενός ως χορογράφου στην παράσταση (Not) a Love Song το 2008 και αφετέρου ως περφόρμερ στην παράσταση-αφιέρωμα στην Άννα Χάλπριν το 2009, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 29 και 30 Ιουνίου, για να παρουσιάσει την παράσταση «Όλα καλά» στην Πειραιώς 260 (Η). Το «Όλα καλά» παρουσιάστηκε πρώτη

φορά το 2010 στο φεστιβάλ Montpellier Danse και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση. Είναι ένα έργο έντονο, σκοτεινό, ανορθόδοξο, με έντονη την εικαστική και κινηματογραφική ματιά που ο Μπυφάρ διαθέτει. Είναι ένα ειρωνικό σχόλιο στη στρατιωτικού τύπου πειθαρχία όπου αυτή επιβάλλεται, ένα κάλεσμα σε ανυπακοή. Η βία, η καταστολή, οι διακρίσεις, η εκπαίδευση μπαίνουν στο μικροσκόπιο του Μπυφάρ και μεταφέρονται στη σκηνή μέσα από έναν κώδικα με παραπομπές στον στρατό, σαδομαζοχιστικές κινήσεις, παύσεις και μελωδίες από ακορντεόν. Στην παράσταση, οι οκτώ εξαιρετικοί ερμηνευτές του φορούν στρατιωτικές στολές και υπερμεγέθη καπέλα, κρατούν όπλα και βηματίζουν στρατιωτικά, τραγουδούν και χορεύουν υπό τους ήχους εμβατηρίων. Με στοιχεία γκροτέσκο από το καμπαρέ, καθώς και κινηματογραφικές αναφορές, η παράσταση δίνει το δικό της στίγμα στην κριτική της σύγχρονης κοινωνίας, που από τη μία μας κάνει δουλοπρεπείς και από την άλλη καταπιεστικούς. Έχοντας πλέον γράψει το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία του σύγχρονου χορού, αλλά και με παρουσία στα εικαστικά και στον κινηματογράφο, ο Αλαίν Μπυφάρ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών για να μας διαβεβαιώσει ειρωνικά ότι είναι «Όλα καλά» και να μας καλέσει σε ένα «παιγνιώδες αντάρτικο». Χορογραφία-Σκηνοθεσία: Alain Buffard, Μουσική προσαρμογή-ακορντεόν: Armelle Dousset, Ερμηνεύουν: Lorenzo de Angelis, Armelle Dousset, Hanna Hedman, Jean Claude Nelson, Olivier Normand, Tamar Shelef, Betty Tchomanga, Lise Vermot. Στις 29 και 30 Ιουνίου 2012, Πειραιώς 260 (Η), Αθήνα.

«Μωρέ, κουράγιο» του Φρεντ Νουμέγιερ και Σαμ Τέιλορ, (Safety last, 1923)
Η ταινία αφορά σε ένα χωριατόπαιδο που προσπαθεί να «πιάσει την καλή» στη μεγαλούπολη. Το Αγόρι αφήνει την αγαπημένη του, το Κορίτσι, για να κάνει την τύχη του στη μητρόπολη. Βρίσκει δουλειά ως κλητήρας στο κατάστημα του DeVore, ενώ προσπαθεί να αποδείξει στη μνηστή του ότι έχει αναλάβει τη θέση του διευθυντή και ότι ξοδεύει τον μισθό του σε πλούσια δώρα. Ο συγκάτοικος του Αγοριού, το Φιλαράκι, βγάζει λεφτά κάνοντας εντυπωσιακά ακροβατικά στον δρόμο. Ο πραγματικός διευθυντής του DeVore υπόσχεται 1.000 δολάρια στο Αγόρι, αν επινοήσει κάποιον έξυπνο διαφημιστικό τρόπο για το κατάστημα. Το Αγόρι πείθει τον φίλο του να σκαρφαλώσει στο δωδεκαώροφο κτίριο και να μοιραστούν την αμοιβή. Την ημέρα της παράστασης, όμως, το Φιλαράκι προσπαθεί να αποφύγει τον Νόμο και το Αγόρι αναγκάζεται να πάρει τη θέση του. Αποφεύγοντας μια σειρά από εμπόδια, το Αγόρι σκαρφαλώνει ολοένα και πιο ψηλά, φτάνοντας στο τέλος να κρεμαστεί από το ρολόι του κτηρίου, σε μι

Keywords
Τυχαία Θέματα