Πέτρος Δουμάς-Χαλκούσης: Ευκαιρία η κρίση για νέους καλλιτέχνες

Συνέντευξη στη Μαρίνα Προβατίδου

Ο Πέτρος Δουμάς-Χαλκούσης γεννήθηκε το 1955 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από οικογένεια εικαστικών. Σπούδασε στο Ε.Μ.Π. Τοπογράφος Μηχανικός, στο CAM Δημόσιες Σχέσεις και έκανε MBA στο Nottingham Trend University. Από το 1976 συλλέγει έργα τέχνης και ασχολείται με την οργάνωση εκθέσεων. Τα τελευταία χρόνια διατηρεί μαζί με την κόρη του Ηλέκτρα την αίθουσα τέχνης

«Τεχνοχώρος» στην Ακρόπολη, που δημιουργήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών.

Πείτε μας για την έκθεση που διοργάνωσε ο «Τεχνοχώρος» στη Φλωρεντία και στη Ρώμη. 

«Πρόκειται για μια έκθεση που έγινε πρώτα στη Φλωρεντία και μετά στη Ρώμη. Η έκθεση στη Φλωρεντία ήταν αποτέλεσμα πολιτιστικής ανταλλαγής. Εκθέσαμε στον “Τεχνοχώρο” αντιπροσωπευτικά έργα Ιταλών κυρίως χαρακτών, που έχουν περάσει από τη σχολή  χαρακτικής “Il Bisonte” της Φλωρεντίας και στον εκθεσιακό χώρο της σχολής στην Φλωρεντία εκτέθηκαν έργα Ελλήνων χαρακτών. Η έκθεση μεταφέρθηκε στη Ρώμη και πραγματοποιήθηκε στο Μuseo Νazionale Romano Terme di Diocleziano, δηλαδή στο εθνικό αρχαιολογικό τους Μουσείο υπό την αιγίδα του Ιταλικού Υπουργείου Πολιτισμού, καθώς και της ελληνικής πρεσβείας. Αποφασίσαμε να εκθέσουμε μόνο εν ζωή Έλληνες χαράκτες. Κατηγοριοποιήσαμε τους καλλιτέχνες σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως παλαιοί μαθητές κυρίως του Κεφαληνού, διδάσκοντες στις σχολές καλών τεχνών της Ελλάδας σήμερα, νεότεροι χαράκτες και ξένοι χαράκτες που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα. Η πρώτη επιλογή έγινε από τον Τεχνοχώρο και η τελική από τους αρμόδιους της Σχολής “Il Bisonte”». 

Πείτε μας για τη σχολή «Il Bisonte» της Φλωρεντίας. 

«Είναι από τις παλαιότερες σχολές χαρακτικής στην Ευρώπη, με μεγάλη ιστορία και διαθέτει εκτός από τον χώρο της σχολής και μία αίθουσα τέχνης. Αξίζει έστω και για επίσκεψη να πάει κάποιος στους χώρους της σχολής, ώστε να δει από κοντά τη δουλειά που γίνεται εκεί. Τα έργα που μας έστειλαν ήταν έργα μαθητών της σχολής, καθηγητών τους, αλλά και χαρακτών που εργάστηκαν και εξέθεσαν την δουλειά τους εκεί παλαιότερα. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά ονόματα σημαντικών χαρακτών, έργα των οποίων εκθέσαμε στον Τεχνοχώρο: Carlo Carra, Leonardo Cremonini, Emilio Greco, Renato Guttuso, Sebastian Matta, Mattia Moreni, Henry Moore, Gino Severini, Ardengo Soffici, Renzo Vespignani, Giuseppe Zigaina». 

Υπάρχει προοπτική στην Ελλάδα για να βοηθηθούν οι ιδιωτικές γκαλερί; 

«Δε γνωρίζω κάποιο δημόσιο φορέα να ασχολείται με τις ιδιωτικές αίθουσες τέχνης και είναι κρίμα, γιατί το έργο που επιτελείται από μία γκαλερί είναι πολύ σημαντικό. Όταν πρόσφατα μία σύμβουλος του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας επισκέφθηκε τη γκαλερί μας κατά τη διάρκεια έκθεσης, στην οποία παρουσιάζαμε ένα σημαντικό έργο του Κ. Παρθένη με 12 έργα εικαστικών εμπνευσμένα από αυτό,  μας ρώτησε πόσα χρήματα μας έδωσε το Υπουργείο Πολιτισμού. Της έκανε μεγάλη εντύπωσε η αρνητική απάντησή μας. Στη Γαλλία, όπως μας είπε, μια αντίστοιχη έκθεση θα είχε υποστηριχθεί οικονομικά. Υπάρχει μεγάλη π

Keywords
Αναζητήσεις
ηλεκτρα δουμα βιογραφικο, χαρακτης πετρου
Τυχαία Θέματα