Wonder Boy: Asha in Monster World | Review

Η σειρά Wonder Boy ζει μια σχετική αναγέννηση τα τελευταία χρόνια. Ένα πάλαι ποτέ κραταιό franchise της SEGA, που μας έχει χαρίσει αξέχαστες εμπειρίες τόσο στα arcades όσο και στις home consoles, επανεμφανίστηκε πρόσφατα με remakes παλιών τίτλων όπως το Wonder Boy

Returns του 2016 και το Wonder Boy: The Dragon’s Trap το 2017. To δε Monster Boy and the Cursed Kingdom του 2019 αποτέλεσε έναν νέο τίτλο, πνευματική συνέχεια ουσιαστικά της σειράς, προσφέροντάς μας μια άκρως χορταστική εμπειρία. Με τόσους τίτλους της σειράς να είναι διαθέσιμοι, σειρά παίρνει τώρα το Wonder Boy: Asha in Monster World, το τέταρτο παιχνίδι της σειράς, που είχε κυκλοφορήσει στο Mega Drive το μακρινό 1994.

Ουσιαστικά λοιπόν μιλάμε για αντίστοιχη περίπτωση με το The Dragon’s Trap, για μια μεταφορά δηλαδή ενός ρέτρο τίτλου με ανανεωμένα γραφικά αλλά με τον πυρήνα του gameplay ανέπαφο. Αυτό, όπως γίνεται φανερό και θα εξηγήσουμε παρακάτω, έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Υπεύθυνος του remake είναι ο δημιουργός του αυθεντικού παιχνιδιού, Ryuichi Nishizawa. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι το αυθεντικό παιχνίδι συμπεριλαμβάνεται στις retail εκδόσεις του τίτλου, μέσα στο cartridge στην έκδοση για το Switch και σαν download code στην αντίστοιχη του PS4.

Ηρωίδα του παιχνιδιού είναι η Asha, ένα νεαρό κορίτσι που ζει σε ένα μικρό χωριό σε ένα μαγικό βασίλειο που θυμίζει έντονα τις Χίλιες και Μία Νύχτες και την παραμυθένια Αραβία. H Asha είναι έτοιμη μετά από σκληρή εκπαίδευση να περάσει την τελευταία δοκιμασία και να πάρει τον πολυπόθητο τίτλο του πολεμιστή. Ακούει όμως κάποιες μυστηριώδεις φωνές και καταλαβαίνει ότι το βασίλειο βρίσκεται σε κίνδυνο από ένα αρχαίο κακό που έχει αιχμαλωτίσει τα 4 guardian spirits του.

Μετά από ένα εισαγωγικό level, θα βρεθούμε στην πρωτεύουσα Rapadagna που εν πολλοίς λειτουργεί ως hub, μέσω του οποίου θα ταξιδέψουμε σε τέσσερα dungeons, στην προσπάθειά μας να σώσουμε αυτά τα πνεύματα και να επαναφέρουμε την ειρήνη στο βασίλειο. Τυπική ιστορία, χαρακτηριστική των 16 bit καταβολών του τίτλου που δεν μας ενθουσίασε αλλά ούτε μας ενόχλησε.

Θα ξεκινήσουμε την περιγραφή του Wonder Boy: Asha in Monster World από τον οπτικό τομέα, μιας κι εκεί θα συναντήσουμε τις μεγαλύτερες διαφορές από το αυθεντικό παιχνίδι. Οπτικά λοιπόν, μείναμε πάρα πολύ ικανοποιημένοι και ο τίτλος δεν έχει να ζηλέψει κάτι από άλλα αντίστοιχα σύγχρονα games. Τα 16 bit graphics έχουν δώσει τη θέση τους σε 2D cell shaded χαρακτήρες με μεγάλο μέγεθος, υπέροχα χρώματα και λεπτομερές animation.

Τα δε backgrounds έχουν μια πολύ όμορφη 3D οπτική, αν και ο τίτλος παραμένει ένα 2D action platformer. Σε κάποια σημεία (κυρίως στο hub) υπάρχουν σταυροδρόμια, μέσω των οποίων μπορούμε να μετακινηθούμε στο προηγούμενο ή το επόμενο επίπεδο, όπου όμως και πάλι μπορούμε να κινηθούμε μόνο σε δύο άξονες. Τα περιβάλλοντα και τα dungeons έχουν καλή ποικιλία, αν και το σκηνικό επαναλαμβάνεται περισσότερο από όσο θα θέλαμε μέσα σε κάθε dungeon.

Γενικά, η δουλειά που έχει γίνει στον οπτικό τομέα είναι εξαιρετική και θα ικανοποιήσει τους φίλους των καρτουνίστικων εικαστικών. Όπως όμως είναι φυσικό, δεν υπάρχει η δυνατότητα να μεταβούμε από το 16 bit στο σύγχρονο εικαστικό με το πάτημα ενός πλήκτρου όπως σε άλλους τίτλους, όπως για παράδειγμα στο Dragon’s Trap.

Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του ήχου. Η μουσική του Wonder Boy: Asha in Monster World είναι μελωδική, ευχάριστη και συνοδεύει ιδανικά την περιπέτεια της Asha. Πρόκειται φυσικά για remix της αυθεντικής μουσικής, ενώ υπάρχει και δυνατότητα για επιλογή του original OST μέσω ενός κωδικού. Τα ηχητικά εφέ είναι και αυτά εξαιρετικά, ενώ έχει ενσωματωθεί και speech από μια γνωστή Ιάπωνα ηθοποιό στο ρόλο της Asha, το οποίο δυστυχώς περιορίζεται σε κραυγές και μεμονωμένες λέξεις.

Aς περάσουμε τώρα στο νευραλγικό τομέα του gameplay. Όπως όλα τα παιχνίδια της σειράς, θα συναντήσουμε εδώ κυρίως action και platform στοιχεία, πασπαλισμένα με μικρές δόσεις στοιχείων RPG. Ήδη όμως από το original παιχνίδι, οι δημιουργοί είχαν περιορίσει τα RPG στοιχεία και είχαν δώσει βάση κυρίως στο platforming. O οπλισμός που μπορούμε να προμηθευτούμε από το hub, ξοδεύοντας το χρυσό που συλλέγουμε, είναι αρκετά απλός, ενώ σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια δεν υπάρχει μαγεία.

Η Asha είναι εξοπλισμένη με ένα ξίφος και μια ασπίδα και μπορεί να χτυπήσει τους αντιπάλους της ίσια ή προς τα πάνω και προς τα κάτω κατά τη διάρκεια του άλματος. Υπάρχει επίσης και το magical hit, που γεμίζει όσο καταφέρνουμε χτυπήματα με το ξίφος και ενεργοποιείται με το πάτημα μιας σκανδάλης και το hit button για μεγαλύτερη ζημιά. Ευτυχώς, το magical hit δεν χάνεται αν το χτύπημα δεν βρει τον στόχο του.

Αρκετά νωρίς θα βρούμε και ένα ιπτάμενο ζωάκι, που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ιστορία και θα μας συντροφεύσει από ‘κει κι έπειτα. Κρατώντας το με τα χέρια μας, μπορούμε να καθυστερήσουμε την πτώση μας μετά από άλμα και να εκτελέσουμε και double jump, ενώ μπορεί επίσης να μαζέψει αντικείμενα αν το πετάξουμε προς αυτά και να λύσει κάποιους γρίφους που συναντάμε στα dungeons. Ο χειρισμός είναι ακριβής και δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα απόκρισης.

Σημαντική για την επιτυχία της αποστολής μας είναι η συλλογή των life drops, καθώς με 10 από αυτά μεγαλώνουμε μόνιμα το μάξιμουμ life μας. Εδώ το παιχνίδι εισάγει και collectable στοιχεία, καθώς μπορούμε αν θέλουμε να αναζητήσουμε όλα τα διαθέσιμα life drops, 200 στον αριθμό. Γενικά, πάντως, όλος ο σχεδιασμός του gameplay μάς υπενθυμίζει τα αντίστοιχα παιχνίδια των 16 bit εποχών, καθώς όπως είπαμε οι δημιουργοί επέλεξαν να μας προσφέρουν την ίδια εμπειρία με τότε, με ολικό ρετουσάρισμα μόνο στα γραφικά και τον ήχο.

Το level design και το platforming είναι αρκετά βασικά, οι εχθροί έχουν κι αυτοί βασικά patterns ενώ ακόμα και τα bosses εντυπωσιάζουν μεν με το μέγεθός τους, όχι όμως με το σχεδιασμό, τα απλά και εδώ patterns και την πρόκληση που προσφέρουν. Σε γενικές γραμμές μιλάμε για ένα εύκολο παιχνίδι που τελειώνει σε περίπου 4,5 ώρες και δεν προσφέρει κάποια αξιοσημείωτη πρόκληση.

Με τη χρήση των elixirs, τη συλλογή των life drops και μια στοιχειώδη προσοχή από τον παίκτη, σπάνια θα δούμε το game over στην οθόνη μας. Όλα αυτά στο normal επίπεδο δυσκολίας, με το easy προφανώς να παρουσιάζει ακόμα μικρότερη πρόκληση και το hard να απουσιάζει επιδεικτικά. Ευτυχώς, οι δημιουργοί περιέλαβαν κάποιες quality of life καλοδεχούμενες προσθήκες. Έτσι, ο παίκτης μπορεί να σώσει την πρόοδό του ανά πάσα στιγμή χωρίς περιορισμούς, ενώ μπορεί να γυρίσει σε προηγούμενα επίπεδα και να αναζητήσει τα life drops που τυχόν έχασε. Το easy mode που προαναφέραμε είναι και αυτό μια νέα προσθήκη.

Ανακεφαλαιώνοντας, το Asha in Monster World μεταφέρει στο σήμερα έναν κλασικό, 16 bit τίτλο με ολοκαίνουρια γραφικά αλλά σχεδόν απαράλλακτο gameplay. Σίγουρα οι fans της σειράς και των ρέτρο εμπειριών θα ευχαριστηθούν που ένας τέτοιος τίτλος γίνεται εύκολα διαθέσιμος σήμερα. Από την άλλη, το είδος έχει σίγουρα ωριμάσει και εξελιχθεί κατά πολύ από το 1994.

Για να γίνουμε σαφέστεροι, αν συγκρίνουμε το Asha με το Monster Boy and the Cursed Kingdom, τότε η ήττα του είναι μεγαλύτερη κι από αυτήν του Αpollo Creed απέναντι στον Ivan Drago. Ως ρέτρο φανς επικροτούμε την κυκλοφορία του Asha, σίγουρα δεν είναι κακό παιχνίδι – το αντίθετο μάλιστα – αλλά σας προτρέπουμε να στηρίξετε και τα σύγχρονα αραβουργήματα του είδους.

To Wonder Boy: Asha in Monster World κυκλοφορεί για PS4 και Switch από τις 28/5/21 ενώ για PC θα γίνει διαθέσιμο στις 21/6/21. To review βασίστηκε σε review code που λάβαμε από την Inin Games. Να τονίσουμε ότι η ψηφιακή έκδοση του τίτλου για PS4 και Switch διατίθεται από την STUDIOARTDINK ενώ η retail έκδοση, που περιλαμβάνει και το Monster World IV, διατίθεται από την ININ Games.

The post Wonder Boy: Asha in Monster World | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα