Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών

Σήμερα η στήλη θα ασχοληθεί με την καινούργια ταινία του Κώστα Γαβρά που βασίστηκε στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη «Ενήλικες στο Δωμάτιο». Καταπληκτική. Ίσως η καλύτερη που έχει βγάλει ποτέ ο σκηνοθέτης. Και κατά τη γνώμη μου η καλύτερη στην ιστορία του κινηματογράφου. Δεν την έχω δει, αλλά δεν πειράζει. Όπως θα διαβάσετε παρακάτω και άλλοι δεν την είδαν αλλά έσπευσαν να την κατακρίνουν. Οπότε κι εγώ με τη σειρά μου λέω πως είναι σούπερ φιλμ. Δύο ώρες ασταμάτητης δράσης και πλοκής. Και ερμηνείες για Όσκαρ.

Ο

Νίκος Μαστοράκης λόγου χάριν εξέφρασε αρνητική γνώμη, από το σπίτι του, μέσω facebook: «Αφόρητη πλήξη έφερε στο Φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημά του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφόνο, κάποιον Μπαρουφάκη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του «Ζ» και μόνο για αυτή την ταινία) εσφαγιάσθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερούς) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς. Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφάκειο εγχείρημα».

Αλλά και ο Χρήστος Ράπτης, ο ιδιοκτήτης του iefimerida, ήταν επικριτικός: «Η πιο απλοϊκή και βαρετή ταινία στην ιστορία του σινεμά». Αποθέωση και το ρεπορτάζ στο site του: «Πολύ χαμηλή βαθμολογία συγκεντρώνει η ταινία του Κώστα Γαβρά που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Η βαθμολογία που δημοσιεύεται στην ειδική πλατφόρμα imdb, όπου παρουσιάζεται η ταινία έχει βαθμολογία κάτω από 4, γεγονός που έχει προκαλέσει εντύπωση». Βέβαια στο imdb έμπαιναν και βαθμολογούσαν την ταινία ανώνυμοι από την Αθήνα, όπως ένας Kostas Tsakonas, αλλά ποιος δίνει σημασία...

Άποψη εξέφρασε και ο Σάκης Μουμτζής στο Liberal: «Ο Γαβράς ηρωοποιεί αυτούς που αποφάσισαν, εν ψυχρώ, να παίξουν στα ζάρια μιαν ολόκληρη χώρα, αποδίδοντας την ευθύνη για όλα στον... καπιταλισμό. Οι ήρωες του σκηνοθέτη λύγισαν μπροστά σε ένα ολόκληρο σύστημα. Ηττήθηκαν, γιατί βρέθηκαν αντιμέτωποι με συντριπτικά υπέρτερες δυνάμεις. Είναι σαφές πως ο Γαβράς κάνει άμεση πολιτική παρέμβαση με την ταινία του». Και τονίζει ο αγαπητός Σάκης Μουμτζής «τον απλουστευτικό τρόπο που προσέγγιζε πάντα τα γεγονότα σε όλες τις ταινίες του». Μέγας κριτικός κινηματογράφου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Βαγγέλης Περρής στην AV: «Φυσικά δεν μπορείς να σχολιάσεις και, πολύ περισσότερο, να επικρίνεις μία ταινία που δεν την έχεις δει. Ευτυχώς δεν ζούμε στην εποχή που αγανακτισμένες τυφλές ορδές έφτυναν τις αφίσες από την “Ελένη” και δάγκωναν όσους πήγαιναν να παρακολουθήσουν το “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”. Έχουμε όμως το δικαίωμα να αναφερθούμε στην αποκλειστική πηγή της ταινίας που, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, είναι τα κάπως πρώιμα απομνημονεύματά του Yanis Βαρουφάκη. Είναι προφανές ότι ο σκηνοθέτης περιβάλλει με εμπιστοσύνη όσα διηγείται ο πρώην υπουργός, αλλά μάλλον θα ήταν πιο επιφυλακτικός αν παρακολουθούσε και τις υπόλοιπες διαχρονικές καταθέσεις προσωπικών ντοκουμέντων από τη ζωή του Ήρωα».


Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr
Keywords
Τυχαία Θέματα