Η «Ρόζα» πήγε στη Θεσσαλονίκη!

ΤΡΙΤΗ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 21:00
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΕΡΓΙΝΑ

H Αστική Πολιτιστική Εταιρία Θεάτρου «Η ΠΡΟΒΑ» παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη για μια και μοναδική παράσταση την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Βεργίνα Regency Casino το καινούργιο έργο του Παναγιώτη Μέντη, «Ρόζα», με τη Μαίρη Ραζή.
Μια παράσταση που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσόγκα και τη Μαίρη Ραζή στον ομώνυμο ρόλο της Ρόζας Εσκενάζυ σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας.

Η «Ρόζα» συνδέει το χθες με το σήμερα, αναζωπυρώνει μνήμες και εναλλάσσει τη συγκίνηση με τη χαρά, το τραγούδι με το λόγο. Η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη γίνεται συνδετικός κρίκος των εποχών, των εικόνων, αφήνοντας όμως την κυρίαρχη θέση στο ρεμπέτικο που ζωντανεύει μέσα από την εκφραστική και γεμάτη συναίσθημα φωνή της Μαίρης Ραζή.
Κάθε φορά οι αντιδράσεις του κοινού είναι συγκινητικές έχοντας αποκομίσει άγνωστες πτυχές της ζωή ενός θρύλου του ρεμπέτικου τραγουδιού, της Ρόζας!
Η Ρόζα Εσκενάζυ μπήκε στο πάνθεον των μεγαλύτερων φωνών που έβγαλε η Ελλάδα. Χαρακτηρίστηκε ως «Η μεγάλη κυρία» του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Παναγιώτης Μέντης με την άρτια γραφή του παρουσιάζει σκηνές που διαδέχονται αβίαστα η μία την άλλη και καταστάσεις που ξαφνιάζουν ευχάριστα τον θεατή. Η Ρόζα είναι μια ελεύθερη, ανεξάρτητη, χειραφετημένη γυναίκα που έζησε 97 χρόνια. Ένα ατίθασο πλάσμα, αντράκι στη συμπεριφορά, ένας μύθος με ταραχώδη ζωή.
Η «ΡΟΖΑ» ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, καθώς υπήρξε σημαντικός σταθμός στην καριέρα αλλά και στην ίδια τη ζωή της. Εκεί άλλαξε το όνομα της από Σάρα Σκινάζυ και το έκανε Ρόζα Εσκενάζυ. Στη Θεσσαλονίκη άρχισε να μαθαίνει ελληνικά. Στη Θεσσαλονίκη πιάσανε τους γονείς και τ’ αδέρφια της οι Γερμανοί. Σαλονικιός ήταν ο άντρας που ερωτεύτηκε και που μαζί του έπιασε το παιδί της. Η συγκεκριμένη παράσταση αποτελεί ένα φόρο τιμής στη Θεσσαλονίκη.


Κατά τη διάρκεια της παράστασης ακούγονται με συνοδεία πιάνου γνωστά τραγούδια της σπουδαίας ερμηνεύτριας «Το χαρικλάκι», «Δημητρούλα», «Η γκαρσόνα», «Του Μάνθου ο τεκές», « Γιατί φουμάρω κοκαΐνη», «Μπαμπέσα» και πολλά καινούργια τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη, γραμμένα ειδικά για την παράσταση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ
Σκηνικά-Κοστούμια: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΟΠΑΝΙΤΣΑ
Μουσική Σύνθεση: ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ
Σχεδιασμός Φωτισμών: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ
Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία: ΑΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ
Επιμέλεια χορευτικών κινήσεων: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΥΡΚΟΥ
Εκτέλεση-Χειρισμός Φωτισμών: ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΗΣ
VideoArt: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΚΑΣ
Βοηθός σκηνοθέτη: ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΣΚΙΑΘΑΣ
Φωτογραφίες: ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΡΔΙΟΥ
Ραφή Κοστουμιών: ΒΙΚΥ ΣΔΟΥΓΚΟΥ

Στο ρόλο της Ρόζας Εσκενάζυ, η Μαίρη Ραζή

Μαζί της ο ταλαντούχος νέος ηθοποιός Γιάννης Τσουρουνάκης
και στο πιάνο ο Δημήτρης Καραβίτης
Στην προβολή εμφανίζεται ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ

Θέατρο Βεργίνα – Regency Casino
Διεύθυνση:
12° χλμ Θεσσαλονίκης – Αεροδρομίου

«Με σεβασμό για τα βάσανά της, με κριτικό χιούμορ για τα λάθη της, με βιογραφική ακρίβεια, αλλά και δραματουργική ευλυγισία, ο συγγραφέας εμφανίζει τη γριά πια Ρόζα Εσκενάζι να αναδράμει στο«ρέμπελο» βίο της, στους έρωτες και στην τέχνη της, εμπλουτίζοντας την αφήγησή της με ένα πρόσωπο (τον άντρα που της αφοσιώθηκε μέχρι τέλους), με τραγούδια που ερμήνευσε, αλλά και δικούς του στίχους που «ευλόγησε» με υπέροχες μελωδίες του ο Σταμάτης Κραουνάκης. Η αισθαντικά ρεαλιστική σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσόγκα, το απέριττο σκηνικό και τα κοστούμια (Καλλιόπη Κοπανίτσα), η μουσική επιμέλεια (Άρης Βλάχος), το βίντεο (Παναγιώτης Τσάγκας), η κινησιολογία(Τατιάνα Μύρκου) και προπάντων η ερμηνεία της Μαίρης Ραζή που, με ευαισθησία,δύναμη και χιούμορ έπλασε τη Ρόζα, ερμήνευσε τραγούδια της και ένα εξαιρετικό τούρκικο τραγούδι. Αξιοσημείωτη η ερμηνεία του Γιάννη Τσιρουνάκη και η πιανιστική συνοδεία του Δημήτρη Καραβίτη.»
Αριστούλα Ελληνούδη

«Η Μαίρη Ραζή παίζει φέτος το ρόλο της καριέρας της. Η ιδέα ήταν τολμηρή, αλλά το πείσμα και η πίστη της στο έργο του Παναγιώτη Μέντη απέδωσαν. Και τα κατάφερε να ερμηνεύσει στη σκηνή του θεάτρου «Πρόβα» ένα μύθο του ρεμπέτικου τραγουδιού, τη Ρόζα Εσκενάζυ. […] Μέσα από την παράσταση που σκηνοθέτησε ο Σωτήρης Τσόγκας, η ζωή της Ρόζας διατρέχει τις εποχές και τα γεγονότα από τη Μικρασιατική καταστροφή, τη δικτατορία του Μεταξά και τον ξεριζωμό των Εβραίων στη Θεσσαλονίκη μέχρι τον εμφύλιο και τη χούντα. Στο νεοκλασικό της Ηπείρου και Αχαρνών η ρεμπέτισσα Ρόζα, ασυμβίβαστη, μαχητική, μια γυναίκα που δεν παραδέχτηκε ποτέ ότι γέρασε κι ας πέθανε σε βαθιά γεράματα, διεκδικεί μερίδιο στη μνήμη μας.»
Έφη Μαρίνου

«Ο κώδικας είναι η συνέπεια λόγων -πράξεων, βίου και τέχνης. Αυτήν την αλήθεια υπηρετεί η παράσταση, χωρίς να προσφεύγει σε ευκολίες. Η σκηνοθεσία είναι καθαρή και η Μαίρη Ραζή δίνεται στον ρόλο με συγκίνηση, έχοντας επιστρατεύσει όλες τις Πολίτικες μνήμες της. Ένα μουσικό ταξίδι στο σημείο συνάντησης Ανατολής και Δύσης, που είναι εν τέλει ο αληθινός μας «προορισμός». Μια «άλλη» πόλη που πρέπει να ξαναβρούμε μέσα μας,για να σταθούμε πάλι στα πόδια μας ως πολίτες.»
Λέανδρος Πολενάκης

«Την μορφή – το βίο μιας μεγάλης γυναίκας που έζησε, πέρασε, και χάθηκε από το Μέγα Πανελλήνιο παρουσιάζει αυτό το καλογραμμένο έργο. Ποια ήταν αυτή η γυναίκα που κυκλοφορούσε σαν μοντέλο από μια άλλη εποχή, μιλούσε σαν σφίγγα, ερωτευόταν, αφοσιωνόταν στα τραγούδια, στη μουσική μέσα σε καφενεία και κέντρα τραγουδώντας σε καπνούς και τσιγάρα με άνθη του κακού; Έρωτες και τραγούδια μπερδεύονταν φανερά κι αυτή πάντα πρώτη κάτω από σβηστά φανάρια Κυρία να επιστρέφει άλλοτε σε άντρες που την ερωτεύονταν ή στη μοναξιά του καλλιτέχνη. Τρεις άντρες στη ζωή της: Χρήστος – Αλέξανδρος – Γιάγκος. Ο τελευταίος την κήδεψε με τιμές. Η Μαίρη Ραζή, ως Ρόζα, αληθινή! Ο Γιάννης Τσουρουνάκης, ως οι τρεις έρωτές της, γοητευτικός! Η μουσική και τα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη συμπληρώνουν το κάδρο της μεγάλης Ρόζας Εσκενάζυ.»
Γιώργος Χρονάς

Keywords
Τυχαία Θέματα