Η κραυγή της Αντιγόνης ενάντια στον εξουσιαστή

Πρωτίστως ως ευρωπαίος πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας με καταγωγή από το κατεχόμενο μέρος της Κύπρου, θέλω να σας ενημερώσω για την προγραμματισμένη παράσταση του Θεάτρου σας στο Θέατρο της αρχαίας Σαλαμίνας, που βρίσκεται στο παράνομα κατεχόμενο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπό τον έλεγχο του τουρκικού στρατού.

Μετά την εισβολή της Τουρκίας το 1974 και στο υπό κατοχή έδαφος αυτοανακηρύχθηκε κρατική οντότητα το 1983, υπό την επωνυμία «Τουρκική

Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου», που ουδείς αναγνωρίζει πλην της Τουρκίας η οποία το κατασκεύασε, συντηρεί και προστατεύει, πολιτικά, οικονομικά και στρατιωτικά.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ καταδίκασε την παράνομη ανακήρυξη και καλεί έκτοτε όλους να αποφεύγουν κινήσεις που συμβάλλουν στην αναγνώριση της παράνομης αποσχιστικής οντότητας στο κυρίαρχο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η υποτελής φύση του καθεστώτος διαπιστώθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ωστόσο, το κατοχικό καθεστώς επιδιώκει συνεργασίες που αναδεικνύουν την «κρατική» του υπόσταση και φροντίζει ώστε παραστάσεις τέτοιου είδους να εντάσσονται στο κλίμα «αλληλοκατανόησης των δύο κοινοτήτων», παραγράφοντας την ουσία του προβλήματος που είναι η συνεχιζόμενη κατοχή και έλεγχος από την Τουρκία. Μην αναζητήσετε εμφανή σημάδια στρατοκρατίας και κατοχής, γιατί το καθεστώς θα φροντίσει να μην εμφανιστούν.

Επιπλέον, η προγραμματισμένη παράσταση είναι ενάντια στην ανθρώπινη ηθική, τον ευρωπαϊκό και ελληνικό πολιτισμό και δυστυχώς αποτελεί πολιτικό εργαλείο προπαγάνδας και εκμετάλλευσης συγκεκριμένης μερίδας ανθρώπων, που ουδόλως εκπροσωπούν την πλειοψηφία του κυπριακού λαού ως νόμιμους κάτοικους και ιδιοκτήτες.

Όμως, όποιο και να ‘ναι το μέγεθος της μερίδας των Ελληνοκυπρίων που στηρίζουν την παράσταση, αυτό δεν υπερτερεί της κραυγαλέας επιταγής της Αντιγόνης για επικράτηση της ηθικής και σεβασμό της ιστορικής πραγματικότητας, αντί της πολιτικής προπαγάνδας και σκοπιμοτήτων. Δύο συγκεκριμένες ενέργειες αποκαλύπτουν, μαζί με άλλα, σκοπιμότητες:

(α) Το κατεχόμενο θέατρο της Σαλαμίνας, μετονομάστηκε σε «Θέατρο Αμμοχώστου» για τις “ανάγκες” των κατοχικών αρχών στο πλαίσιο της πολιτικής του καταχτητή να αλλοιωθεί και σταδιακά να εξαλειφθεί η αληθινή η ταυτότητα του χώρου. Κατόπιν σφοδρών αντιδράσεων, “επανήλθε” το Σαλαμίνα αλλά μόνο για τις ελεύθερες περιοχές. Η ονομασία “Θέατρο Αμμοχώστου” παραπέμπει σε “ουδέτερο” γεωγραφικό χώρο και όχι στους Ελληνικής καταγωγής ιδρυτές του ως Θέατρο Σαλαμίνας. Η αλλοίωση των τοπωνυμίων εντάσσεται στο πλαίσιο του εποικισμού και εθνοκάθαρσης που συνιστά έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, το οποίο έχει υποβληθεί στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης.

(β) Το κύριο και διαχρονικό μήνυμα της τραγωδίας “Αντιγόνη” για την υπεροχή των ηθικών νόμων ενάντια στην δύναμη της εξουσίας, εκτρέπεται αυθαίρετα σε παρεμφερή μηνύματα … αγάπης και συναδέλφωσης με τον εξουσιαστή, όπως προβάλλεται στο διαφημιστικό της παράστασης το οποίο επικεντρώνεται στη φράση της Αντιγόνης ότι «εγώ δεν γεννήθηκα για να μισώ, γεννήθηκα για να αγαπώ».

Ο πλέον καταξιωμένος, σεμνός Αμμοχωστιανός ποιητής Κυριάκος Χαραλαμπίδης σχολιάζοντας το θέμα δήλωσε πως «αν πρέπει τώρα να εξηγήσω γιατί δεν έπρεπε να οργανωθεί η παράσταση της Αντιγόνης στη Σαλαμίνα, είναι σαν να εξηγώ τα αυτονόητα”. Αν με την επιστολή προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τα αυτονόητα, είναι γιατί προσδοκούμε στην αποστασιοποίηση σας από εργαλεία πολιτικής σκοπιμότητας.

Παρακαλώ όπως το περιεχόμενο της επιστολής αυτής γνωστοποιηθεί σε όλους τους ηθοποιούς και συμμετέχοντες στην αποστολή για ενημέρωση.

Ευρωβουλευτής ΔΗΚΟ-Σοσιαλιστές &Δημοκράτες

Η πιο πάνω επιστολή στάλθηκε στους καλλιτεχνικούς διευθυντές των δύο Κρατικών Θεάτρων από την Ελλάδα, ηθοποιούς και συντελεστές της παράστασης “Αντιγόνη” στο κατεχόμενο αρχαίο Θέατρο της Σαλαμίνας

Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του Sigmalive.com

Keywords
Τυχαία Θέματα