Pokemon Sword/ Shield: The Isle of Armor - Review

Ένα ακόμα ταξίδι στη Galar, με τα καλά και τα άσχημά του.

Μετά από 7 ολόκληρες γενιές επανάληψης στην τακτική της να προσφέρει ξανά το core παιχνίδι της γενιάς, εμπλουτισμένο όμως με νέες προσθήκες, η Game Freak αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική, ακολουθώντας το μονοπάτι της επέκτασης. Ο προγραμματισμός της κυκλοφορίας δύο νέων πακέτων επέκτασης εντός της χρονιάς προκάλεσε αίσθηση πριν από μερικούς μήνες. Και όμως. Αντί να διαθέσουν το ίδιο παιχνίδι, που είτε θα εμπλούτιζε την αρχική ιστορία, είτε απλώς θα λειτουργούσε τρόπω τινά ως sequel,

οι ιθύνοντες της Game Freak έρχονται για να προσφέρουν, κάπως διαφορετικά μεν, όλα όσα έκανα οι αναβαθμισμένες εκδόσεις των τίτλων τόσο καιρό. Επεκτείνουν την ιστορία, παίζουν έξυπνα με την πρόοδο του εκάστοτε παίκτη στο παιχνίδι, προσθέτουν νέες τοποθεσίες, ακόμα και νέα Pokémon που θα μας συντροφεύουν στο ταξίδι μας.

Το πρώτο από τα δύο προγραμματισμένα DLC, με τον τίτλο The Isle of Armor, βρίσκεται κοντά μας εδώ και μια εβδομάδα, δίνοντάς μας παραπάνω από αρκετό χρόνο για να ασχοληθούμε μαζί του και να διαπιστώσουμε, ιδίοις όμμασι, την αξία του. Και η αξία του είναι αρκετά σημαντική, ειδικά για όσους ασχολούνται με την εις βάθος εκπαίδευση των Pokémon και συμμετέχουν ενεργά στην competitive σκηνή, καθώς προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και επιλογές, σε απευθείας συνάρτηση με όσα παρέχει από μόνο του το κυρίως παιχνίδι για αυτό τον σκοπό.

Ας είμαστε, ωστόσο, ειλικρινείς. Το μεγαλύτερο χαρακτηριστικό του τίτλου είναι η επιστροφή 100+ νέων Pokémon από τις προηγούμενες γενιές, αυξάνοντας το διαθέσιμο αριθμό πλασμάτων του τίτλου και επεκτείνοντας τις επιλογές που μπορεί να έχει ο παίκτης στη μάχη. Αυτό το χαρακτηριστικό από μόνο του όμως λειτουργεί εντελώς εκβιαστικά από μεριάς των Nintendo και Game Freak, καθώς η απόκτηση του Season Pass είναι ο μοναδικός τρόπος να επιτρέψουμε στα πλάσματα που περιμένουν υπομονετικά στα ψηφιακά κουτιά των Pokémon Home και Pokémon Bank να ταξιδέψουν μαζί μας στην Galar.

Έτσι, παρά την πρωτοτυπία της Game Freak να προσφέρει το νέο περιεχόμενο σε χαμηλότερη τιμή απ’ όσο θα κόστιζε μια επανέκδοση της βασικής περιπέτειας, το γεγονός ότι κάποιοι παίκτες που δεν βρίσκουν το λόγο να επενδύσουν στα DLC, έρχονται αντιμέτωποι με ένα αισχρό paywall, η ύπαρξη του οποίου είναι ακόμα πιο επαίσχυντη αν λάβουμε υπ’ όψη τις διαρροές σχετικά με τον διαθέσιμο αριθμό Pokémon που θα έρθουν κοντά μας στο δεύτερο και τελευταίο DLC.

Επανερχόμαστε, όμως, στα του Isle of Armor. Η νέα τοποθεσία, βασισμένη στην αντίστοιχη βρετανική τοποθεσία του Isle of Man, μεταφέρει τους παίκτες σε ένα αρκετά μεγάλο νησί ανατολικά του Galar, το οποίο είναι διαμορφωμένο με τη λογική του Wild Area. Αν και το μέγεθος του νησιού δεν είναι τόσο μεγάλο όσο ολόκληρη η Galar, εν τούτοις είναι ισάξιο εκείνου της Άγριας Περιοχής, δίνοντας αρκετά κίνητρα να ασχοληθούμε μαζί του για αρκετές ώρες. Η γεωγραφία του Isle of Armor ποικίλλει εξαιρετικά, με τοποθεσίες που περιλαμβάνουν αμμώδεις περιοχές, μικρά νησιά τριγύρω από το κυρίως νησί (και το καθένα με το δικό του περιεχόμενο), δασικές εκτάσεις, ακόμα και έρημο.

Αν και δεν θα λέγαμε πως το Isle of Armor έχει και την ίδια ποικιλία διαθέσιμων πλασμάτων όπως η Wild Area, εν τούτοις απολαύσαμε την περιήγησή μας στα διάφορα οικοσυστήματα, εξερευνώντας τα μυστικά τους είτε παίζοντας κατά τη διάρκεια της βασικής του ιστορίας είτε ως αποτέλεσμα των επιμέρους αποστολών, οι οποίες και απαιτούν την προσεκτική και διεξοδική διερεύνηση των όσων περιλαμβάνει κάθε διαφορετική περιοχή, ενώ παράλληλα χαζεύουμε τα άγρια Pokémon που ζουν και περιφέρονται ελεύθερα. Στα θετικά προσθέτουμε τη δυνατότητα του Pokémon που βρίσκεται πρώτο στη λίστα μας, να μας ακολουθεί στο νησί (δυνατότητα που δυστυχώς περιορίζεται μόνο στο Isle of Armor) αλλά και όλες τις λεπτομέρειες που απεικονίζουν τον κόσμο των Pokemon.

Μείναμε να χαζεύουμε από απόσταση το γιγαντιαίο Wailord που βρίσκεται καταμεσής της θάλασσας, ενώ τα άγρια Sharpedo που κολυμπούν με ταχύτητα πάνω μας είναι μια όμορφη πινελιά που μπορεί να δώσει, έστω και προσωρινά, το αίσθημα κινδύνου. Και, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ολόκληρο το Isle of Armor παρέχει δυνατότητες για Dynamax Raids, κάτι που δεν μας αναγκάζει να επιστρέψουμε στην Άγρια Περιοχή, παρά να επισκεφθούμε το πιο κοντινό Den. Για μια ακόμα φορά, η απόδοση ενός κόσμου με φυσικότητα και τις απαραίτητες λεπτομέρειες γίνεται όπως πρέπει από την Game Freak.

Εκεί που δεν τα πάει και τόσο καλά, είναι στην πλοκή. Η κεντρική ιστορία επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στο θρυλικό Pokémon που έρχεται να προστεθεί στην ομάδα μας, χωρίς να προσφέρει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στην πραγματικότητα, η ιστορία είναι απλώς κάτι παραπάνω από αδιάφορη, καθώς δεν σχετίζεται επ’ ουδενί με το lore και τη μυθολογία που έχτισαν τα βασικά παιχνίδια της σειράς. Για την ακρίβεια, θυμίζει κάτι περισσότερο από ένα εκτεταμένο event των παλαιών και προηγούμενων γενιών, το οποίο έρχεται να παρουσιάσει τα πρόσωπα που κατοικούν στο Isle of Armor, το πώς συνδυάζονται με την εμφάνιση του Kubfu, του νέου θρυλικού Pokemon, αλλά και το πως εκείνο εκπαιδεύεται, εξελίσσεται και γίνεται ακόμα πιο ισχυρό.

Με εξαίρεση τον αρχηγό του dojo του Isle of Armor, τον Mustard, ο οποίος είναι μια αστεία, αλλά ενδιαφέρουσα, προσθήκη, οι υπόλοιποι χαρακτήρες απλά προσπερνούν από το υποσυνείδητό μας – ακόμα και η Klara, η ύπουλη αντίπαλός μας, θα μπορούσε να είχε αναπτυχθεί σαν χαρακτήρας ακόμα περισσότερο, και να μην μείνει απλά και μόνο μια αντίπαλος που μπορούμε να πολεμήσουμε μια φορά τη μέρα. Έτσι, αφιερώνουμε απλώς δύο με τρεις ώρες γνωρίζοντας τους χαρακτήρες, μεγαλώνοντας και εξελίσσοντας το Kubfu (διαδικασία που μπορεί πολύ εύκολα να απλοποιηθεί αν έχουμε πληθώρα από Experience Candies XL), ακόμα και να βρούμε τα υλικά για να μπορέσουμε να κάνουμε την εξέλιξη του Kubfu, το Urshifu, να αποκτήσει το δικό του, ξεχωριστό Gigantamax Form.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με το πιο σύντομο σε διάρκεια story mode που έχουμε δει σε παιχνίδι της σειράς Pokemon. Αναμενόμενο, μεν, λόγω της φύσης του DLC, αλλά στην τιμή των 15 ευρώ (αν διαιρέσουμε την αξία του Expansion Pass στα δύο), μιας τέτοιας διάρκειας «πλοκή» δύσκολα δικαιολογείται. Αν αναλογιστούμε, μάλιστα, πως το μεγαλύτερο μέρος του campaign ακολουθεί τη λογική των item fetch missions, αναγκάζοντάς μας να τριγυρνάμε στο Isle of Armor και να βρούμε κάποια συγκεκριμένα αντικείμενα, μπορούμε εύκολα να συνειδητοποιήσουμε πως η παικτική αξία του τίτλου μειώνεται σημαντικά.

Κάπου εκεί προστίθεται και το εκνευριστικό quest, με βάση το οποίο πρέπει να εξερευνήσουμε σπιθαμή προς σπιθαμή το Isle of Armor με σκοπό να ξετρυπώσουμε 151 Alolan Diglett. Αν και η αμοιβή μας είναι χρήσιμη, η ενορχήστρωσή της είναι αισχρή, αυξάνοντας περισσότερο τον ενδοιασμό μας αναφορικά με το περιεχόμενο του DLC στην ολότητά του. Αυτός ακριβώς είναι και ο ενδοιασμός μας στο κατά πόσο μπορούμε να προτείνουμε το Isle of Armor για τους παίκτες που ζητούν να επενδύσουν κάτι περισσότερο στη συνολική -μέχρι τώρα- εμπειρία που έχουν αποκομίσει από την όγδοη γενιά.

Οι παίκτες που προσεγγίζουν ένα παιχνίδι μιας νέας γενιάς με στόχο την πλήρη εκμετάλλευση όλων των εργαλείων που προσφέρει το εκάστοτε παιχνίδι για πιο απαιτητική εκπαίδευση, σίγουρα θα βρουν πολλά πράγματα με τα οποία και θα μπορούν να ασχοληθούν. Ωστόσο, η μερίδα των παικτών που περιμένει κάτι περισσότερο, κάτι που μπορεί να ικανοποιήσει τη δίψα τους για μια νέα περιπέτεια Pokémon, σίγουρα δεν θα βρουν όλα όσα περιμένουν. Η μικρή και αδιάφορη πλοκή, μαζί με ένα αδιάφορο καστ χαρακτήρων (οι περισσότεροι τουλάχιστον…) και ένα εξίσου αδιάφορο mini-game λειτουργούν απογοητευτικά αλλά και απαγορευτικά.

Η διαθεσιμότητα ενός νέου θρυλικού Pokemon, αν και δίνει την εξαιρετική ευκαιρία να προσθέσουμε έναν ισχυρό σύμμαχο στο roster μας, εν τέλει χάνει σημαντικά την αξία της λόγω των κανονισμών που αφορούν στα θρυλικά Pokemon στα επίσημα τουρνουά. Η ευκαιρία να πιάσουμε 100 νέα Pokemon που ξεκλειδώνονται με το update επίσης χάνει την αξία της, λόγω της δυνατότητας μεταφοράς των από τα μαθησιακά κουτιά. Και αν τελικά σκεφτούμε πόσο κοστίζει, στην ουσία, αυτό το ξεκλείδωμα στον παίκτη, τότε η εναλλακτική του να μείνουμε μακριά φαντάζει μονόδρομος. Ας ελπίσουμε πως το ταξίδι στην παγωμένη τούνδρα το φθινόπωρο θα είναι περισσότερο αξιόλογο.

Το The Isle of Armor DLC για το Pokemon Sword/ Shield είναι διαθέσιμο, αποκλειστικά για το Nintendo Switch, από τις 17 Ιουνίου.

switch
Keywords
Τυχαία Θέματα