Apex Legends Review

Εμφανίστηκε από το πουθενά και σκοπεύει να μείνει για καιρό.

Πριν περίπου ενάμιση μήνα, ένα νέο Battle Royale παιχνίδι έκανε την εμφάνισή του, και ήταν πραγματικά σαν "κεραυνός εν αιθρία" προκαλώντας έκπληξη στην gaming κοινότητα. Ο λόγος γίνεται για το Apex Legends της Respawn Entertainment, που είναι διαθέσιμο δωρεάν μέσω του Origin της EA. Ο νέος αυτός τίτλος φαίνεται πως ήρθε για να μείνει, καθώς όλες οι κινήσεις βελτίωσης φαίνεται να στοχεύουν περισσότερο προς την ευχαρίστηση των παικτών, και όχι τόσο προς το κέρδος της εταιρείας.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων να πω πως τα κέρδη φυσικά και είναι μεγάλα, απλά φαίνεται πως μέσα στον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του Apex Legends, η εταιρεία εργάζεται περισσότερο στη βελτίωση του gameplay, και όχι στην προσθήκη άλλων διακοσμητικών στοιχείων αν και πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το πρώτο Season Pass, καθώς και ένας νέος χαρακτήρας.

Οι παίκτες το αγάπησαν από το πρώτο match, και υπήρξε μία περίοδος δύο εβδομάδων που κυριολεκτικά έπαιζαν όλοι. Μέσα σε λίγες μέρες κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 25 εκατομμυρίων παικτών, ενώ πρόσφατα ξεπέρασε τους 50 εκατομμύρια παίκτες. Ακόμα και άτομα που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με το gaming, αποφάσισαν να δοκιμάσουν αυτόν τον νέο τίτλο. Παλιοί συμμαθητές, δάσκαλοι, αφεντικά, συνεργάτες, όλοι. Μέσα στην πρώτη βδομάδα από εκεί που δεν είχα το Origin στον υπολογιστή μου, κατέληξα να έχω περίπου 25 φίλους, έχοντας τη δυνατότητα να παίζω, σχεδόν πάντα, με παρέα. Όσοι δεν το έχετε δοκιμάσει ακόμα θα αναρωτιέστε αν είμαι υπερβολικός... και είναι λογικό. Οι αριθμοί και η επιτυχία του ντεμπούτου αυτού του παιχνιδιού είναι εκτός κόσμου.

Gameplay... λίγο απ' όλα

Το Apex Legends είναι ένα fast-paced FPS, που θυμίζει σε πολλούς το Titanfall. Στημένο στις υποδομές των Battle Royale τίτλων (κύκλος που περιορίζει το play zone, τέλος της παρτίδας αφού η ομάδα πεθάνει, ένας νικητής στο τέλος), το παιχνίδι θυμίζει να έχει πάρει πολλά καλά στοιχεία και από τα PUBG και Fortnite. Με λιγότερο ρεαλιστικά γραφικά από αυτά του PUBG, αλλά λιγότερο καρτουνίστικα από αυτά του Fortnite, οι μάχες στο Apex μοιάζουν τόσο οικείες όσο και πρωτόγνωρες.

Φυσικά οι κατασκευαστές δεν έμειναν μόνο εκεί. Συνδύασαν όλα τα παραπάνω με τη διαφορετικότητα των χαρακτήρων, δημιουργώντας μία γκάμα χαρακτήρων και διαφορετικών ικανοτήτων, ώστε να μπορεί ο καθένας να έχει έναν πιο συγκεκριμένο ρόλο στην ομάδα. Κάτι που θυμίζει Overwatch. Και εδώ να αναφέρω κάτι ακόμα που ξέχασα, και είναι πολύ, μα πολύ, σημαντικό. Δεν μπορείτε να παίξετε solo! "Πώς είπες;" Ναι καλά διαβάσατε, δεν μπορείτε να παίξετε solo. Το ξέρω πως σε πολλούς δε θα αρέσει το συγκεκριμένο feat του παιχνιδιού αλλά προσωπικά με βρίσκει πολύ σύμφωνο. Αυτό είναι άλλο ένα βασικό στοιχείο του gameplay του Overwatch, αν και σε εκείνο υπάρχει η επιλογή ενός FFA Mode (Free For All - πρακτικά ο κάθε παίκτης εκπροσωπεί τον εαυτό του) που βρίσκεται ανά περιόδους στα Arcades. Στο Apex Legends μπορείτε να παίξετε μονάχα σε ομάδα των τριών ατόμων, και αν δεν έχετε την παρέα σας για να μπείτε, δεν πειράζει, καθώς το παιχνίδι θα σας ματσάρει αυτόματα με όσους συμπαίκτες χρειάζεστε για να γεμίσει η τριάδα σας.

Ας μην μείνουμε όμως στις ομοιότητες που μπορεί να έχει αυτός ο νέος τίτλος με άλλους του είδους, αλλά ας πάμε στις διαφορές που το ξεχωρίζουν. Για εμένα προσωπικά, η βασική του διαφορά είναι πως οι δημιουργοί τόλμησαν να συνδυάσουν τόσα διαφορετικά στοιχεία. Δηλαδή εκεί που άλλοι θα κρατούσαν μόνο τα θετικά στοιχεία από το προηγούμενο παιχνίδι που έκανε επιτυχία στο συγκεκριμένο είδος (βλέπε Fortnite), οι δημιουργοί του Apex αποφάσισαν να προσθέσουν και καλά στοιχεία άλλων τίτλων που έχουν κάνει επιτυχία, και ας μην ανήκουν στο Battle Royale είδος (βλέπε Overwatch). Τόλμησαν δηλαδή κάτι που ενδεχομένως να μην βγει καλό για εκείνους. Με χαρακτήρες που προσφέρουν μοναδικές δυνατότητες στην εκάστοτε ομάδα, ο κάθε παίκτης είναι εν δυνάμει χρήσιμος, και όχι ένα βάρος για τους υπόλοιπους όπως συμβαίνει πολλές φορές σε άλλα παιχνίδια (βλέπε Pubg - random duos/squads).

Παίζοντας, θα κληθείτε να βοηθήσετε την ομάδα σας ρίχνοντας ένα Healing Drone ή ένα Dome of Protection, για να εμποδίσετε τα αντίπαλα πυρά από το να σκοτώσουν εσάς και τους συμπαίκτες σας. Ανάλογα με άλλους χαρακτήρες θα μπορείτε να φτιάχνετε τούνελ που διακτινίζουν συμπαίκτες και αντιπάλους, και zip-lines τα οποία θα μπορούν όλοι να χρησιμοποιήσουν.


Προς το παρόν υπάρχει μονάχα ένας χάρτης διαθέσιμος, το King's Canyon. Φυσικά ελπίζουμε και σε νέους χάρτες, με νέες προκλήσεις αλλά αυτό δεν ξέρουμε πόσο καιρό μπορεί να χρειαστεί για να γίνει.

Γραφικά και ήχος

Όσον αφορά τα τεχνικά κομμάτια του Apex Legends, οι δημιουργοί φρόντισαν να μην παραδώσουν μια μισοτελειωμένη δημιουργία με προβλήματα σε γραφικά και ήχο. Στο κομμάτι των γραφικών έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, τόσο σε επίπεδο λεπτομέρειας και εμφάνισης όσο και σε επίπεδο απαιτήσεων. Γράφοντας το συγκεκριμένο review με βάση την κυκλοφορία για PC, θα αναφέρω πως και παίκτες με συστήματα πενταετίας μπορούν άνετα να παίξουν το παιχνίδι με ικανοποιητικά γραφικά. Φυσικά η εμπειρία ενός FPS είναι διαφορετική ανάλογα και τα Hertz της οθόνης σας, καθώς επηρεάζεται η ομαλότητα των κινήσεων εντός του παιχνιδιού. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που αλλάζει χωρίς την αγορά μιας καλύτερης οθόνης, με υποστήριξη παραπάνω Hertz, χωρίς όμως να σημαίνει πως δεν μπορείτε να απολαύσετε τον τίτλο και τη χαρά της νίκης με την 60Hz οθόνη σας.

Στο κομμάτι του ήχου έμεινα ικανοποιημένος, καθώς μπορούσα να ακούσω ξεκάθαρα βηματισμούς, και να προσδιορίσω ακριβώς που βρίσκεται ο αντίπαλος. Οι χαρακτήρες έχουν μοναδικές ατάκες βάζοντας μία ακόμα πινελιά από τον κόσμο του παιχνιδιού. Το Apex Legends διαθέτει voice chat, για καλύτερη επικοινωνία με την ομάδα, καθώς και ένα ακόμα ωραίο στοιχείο, το ping system. Ένα σύστημα ενδείξεων με το οποίο μπορείτε εύκολα να επικοινωνήσετε με την εκάστοτε ομάδα σας, προσφέροντας ακριβείς πληροφορίες στον χώρο. Φυσικά σε πολλούς θα φανεί περίεργο που αναφέρω αυτό το στοιχείο στο κομμάτι του ήχου, αλλά μέσα στην ταχύτητα της μάχης και του παρκούρ, όλες αυτές οι ενδείξεις αποκωδικοποιούνται με τον ήχο της ατάκας του κάθε παίκτη (για παράδειγμα "Enemy spotted over there"). Δεν μπορώ να σκεφτώ το συγκεκριμένο σύστημα να δουλεύει χωρίς ήχους/ατάκες, και να είναι όσο επιτυχημένο είναι αυτή τη στιγμή. Συνολικά, έμεινα πολύ ευχαριστημένος και από τα γραφικά αλλά και από το γενικότερο sound design του παιχνιδιού, και πιστεύω πως όλες οι αλλαγές που γίνονται σε αυτούς τους τομείς είναι μόνο για να διευκολύνουν τον παίκτη παραπάνω στην επικοινωνία και τη δράση.

Χαρακτήρες και όπλα

Το Apex Legends ήρθε με συνολικά 8 διαθέσιμους χαρακτήρες. Οι έξι από αυτούς είναι διαθέσιμοι εξ' αρχής, ενώ οι δύο υπολειπόμενοι μπορούν να ξεκλειδωθούν με in-game currency, ή πραγματικά λεφτά.
Όπως προανέφερα το Apex Legends στηρίζει τη διαφορετικότητα. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα με το γεγονός πως υπάρχουν διαφορετικοί χαρακτήρες, με μοναδικές ιδιότητες ο καθένας. Φυσικά οι δημιουργοί δεν έμειναν μόνο στις ιδιότητες για να διαφοροποιήσουν περαιτέρω τους χαρακτήρες μεταξύ τους (supportive, offensive, defensive κ.α), αλλά προχώρησαν και σε σημαντικές διαφοροποιήσεις στο μέγεθος, το φύλλο, το χρώμα ακόμα και τη... σεξουαλικότητα.

Πολλοί θα βιαστούν να πουν "ζούμε στο 2019, και η διαφορετικότητα είναι αποδεκτή στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, αλλά μήπως όλα αυτά είναι λίγο υπερβολικά για έναν FPS τίτλο". Η απάντηση είναι "όχι", αυτά τα στοιχεία που διαφοροποιούν τους χαρακτήρες μεταξύ τους δεν είναι καθόλου υπερβολικά, καθώς βοηθούν στο να ταυτίζεται ο παίκτης περισσότερο με τον χαρακτήρα που παίζει, στοιχείο που βοηθάει στο γενικότερο immersion. Στο μόνο κομμάτι που ίσως οι δημιουργοί να μπορούσαν να κάνουν λίγο "σκόντο" είναι στη διαφορά μεγέθους των χαρακτήρων. Πιο συγκεκριμένα, οι χαρακτήρες που έχουν είτε παραπάνω κιλά είτε παραπάνω πανοπλία, είναι χαρακτηριστικά μεγαλύτεροι από άλλους πιο μικροκαμωμένους. Ως αποτέλεσμα, αυτοί οι χαρακτήρες έχουν μεγαλύτερο hitbox, καταλαμβάνοντας αισθητά περισσότερο χώρο, και έτσι γίνονται πιο εύκολος στόχος για τους αντιπάλους.

Φυσικά αυτό έχει επηρεάσει το gameplay, σε βαθμό που χαρακτήρες όπως οι Caustic και Gibraltar να επιλέγονται σπάνια, ενώ χαρακτήρες όπως οι Wraith και Lifeline να πρωταγωνιστούν στο King's Canyon, μόνο και μόνο λόγω μεγέθους. Η πιο συνηθισμένη τακτική που χρησιμοποιείται σωρηδόν σε άλλους τίτλους είναι να προσθέτουν παραπάνω πόντους ζωής στους πιο μεγαλόσωμους χαρακτήρες, χαρακτηρίζοντας τους ως Tanks. Δηλαδή, χαρακτήρες που θα είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης, με αισθητά παραπάνω αντοχή ως αντίβαρο του μεγάλου μεγέθους τους. Αυτό όμως δεν ισχύει στο Apex Legends, καθώς όλοι οι χαρακτήρες μοιράζονται τον ίδιο αριθμό Hit Points. Εκτός αυτού, οι πιο "γεμάτοι" χαρακτήρες δημιουργούν την αίσθηση πως κινούνται πιο αργά, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι. Μένει να δούμε πως θα διαχειριστεί η εταιρεία αυτό το κομμάτι, ώστε όλοι οι χαρακτήρες να είναι πιο ισορροπημένοι όσον αφορά την απόδοση τους στη μάχη.

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC.

IGN GreeceDataminers ανακάλυψαν Survival Mode και Hover Tanks στο Apex LegendsNέο όπλο έρχεται στο Apex Legends πολύ σύντομαΊσως δούμε Solo αλλα και Duo Squad στο Apex Legends

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα