Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Η γλώσσα της αγιότητος είναι η τρανή γλώσσα των μογγιλάλων»

18:50 20/1/2023 - Πηγή: dogma

Λαμπρή Πολυαρχιερατική Δοξολογία τελέσθηκε στον  Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας άμα τη αφίξει του Ιερού Σκηνώματος του Οσίου Βησσαρίωνος μετά το πέρας της μεγαλειώδους Ιεράς Λιτανείας από την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Οσίου Αγάθωνος προεξέρχοντος του ΣεβασμιωτάτουΜητροπολίτου Πειραιώς και Φαλήρου κ. Σεραφείμ και συγχοροστατούντωνπλειάδος Αγίων Αρχιερέων, ιερέων, μοναχών και μοναζουσών, των τοπικών αρχόντων, εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών και μεγάλου πλήθους πιστών.

Η Πολυαρχιερατική Δοξολογία μεταδόθηκε απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και

διαδικτύου.

Ο οικείος Ποιμενάρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, προσεφώνησε τους Αγίους Αρχιερείς και χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Εν πρώτοις, ενώπιον του Ιερού Θαυματοβρύτου και Χαριτοβρύτου Σκηνώματος του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου «δοξάζω του Πατρός και του Υιού την δύναμιν και Πνεύματος Αγίου υμνώ την εξουσίαν» και ευγνωμόνως, αγαπητικώς και σεβαστικώς καταθέτω πάνω στην Σεπτή του Λάρνακα δίπτυχα καρδίας προς αιώνια μνημόνευση υπό του Οσίου κατά την εν ουρανοίς Προσκομιδή υπέρ των ενταύθα συλλιτανευσάντων και νυν συνευχομένων πατέρων και αδελφών μου και υπέρ του εμπεπιστευμένου υπό του Θεού αυτοίς ποιμνίου:

Σεραφείμ του Πειραιώς

Θεολόγου του Σερρών και Νιγρίτης

Χρυσοστόμου του Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων

Νικολάου του Μεσογαίας και Λαυρεωτικής

Χρυσοστόμου του Πατρών

Χρυσοστόμου του Μεσσηνίας

Αθηναγόρου του Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως

Κυρίλλου του Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος

Παντελεήμονος του Μαρωνείας και Κομοτηνής

Τιμοθέου του Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφαρσάλων

Κωνσταντίνου του Μεγάρων και Σαλαμίνος

Γεωργίου του Καρπενησίου

Θεοκλήτου του Σταγών και Μετεώρων

Ιεροθέου του Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου

Νικηφόρου του Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως

Αγαθαγγέλου του Φαναρίου

και Χρυσοστόμου του Ευρίπου

είησαν τα έτη αυτών μαθουσάλεια, όλβια, αγλαόκαρπα, θεοφιλή και θεοδόξαστα!

Κατά δεύτερον, ταξιδεύω νοητώς στο Πεταλίδι Μεσσηνίας, στην γενέτειρα του Οσίου, στα πατρικά του χώματα και δώματα, στην μανούλα του Παναγία την Πεταλιδιώτισσα, αλλά και στην πρώτη του Θεία Λειτουργία εκεί, αφού ελευθέρωσε τον κατά σάρκα πατέρα του από ένα κρίμα που τον βασάνιζε με τους εξής συγκλονιστικούς λόγους αγάπης και παρηγοριάς: «Μη φοβάσαι, μη στενοχωρείσαι πατέρα. Το κρίμα σου θα το πάρω εγώ στην πλάτη μου, η καμπούρα μου θα το σηκώσει. Το πρωί που θα έλθεις στην εκκλησιά, θα σου διαβάσω τη συγχωρητική ευχή και μετά θα κοινωνήσω».

Ταξιδεύουμε λοιπόν εμείς νοητά στο Πεταλίδι, όμως έχουμε την τεράστια ευλογία να έχει ταξιδέψει πραγματικά το Πεταλίδι στην Λαμία και να βρίσκεται σήμερα κοντά μας.

Ο καλός και άριστος ποιμένας του Πεταλιδίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, αδελφός πεφιλημένος και πολύτιμος, ο κτήτωρ του πρώτου εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία Ναού προς τιμήν του Οσίου Βησσαρίωνος, τιμά τον εορτασμό του Οσίου μας διά της υψηλής αυτού παρουσίας και τον παρακαλώ ευλαβώς να μας απευθύνει λόγον αγαθόν».

Ακολούθως, ο Ποιμενάρχης της ιδιαιτέρας πατρίδος του Οσίου Βησσαρίωνος, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος εξεφώνησε Πανηγυρικό Λόγο σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

«Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα ιερή και χαρμόσυνος για την τοπική Εκκλησία της Φθιώτιδας αλλά και για ολόκληρη την Εκκλησία.

Είναι η ημέρα κατά την οποίαν τιμάται για πρώτη φορά η εόρτιος μνήμη ενός σύγχρονου αγίου, του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, του οποίου το ιερόν και άφθαρτον σκήνωμά του βρίσκεται ανάμεσα μας ως αγιάζον και ελεών τον λαόν του Θεού, ο οποίος προσέρχεται για να το τιμήσει με την προσκύνησή του.

Αυτό ακριβώς επιβεβαιώνει ότι το γεγονός της αγιοκατατάξεως ενός προσώπου είναι ένα γεγονός εκκλησιαστικό και όχι κοσμικό, χαρισματικό και όχι πνευματικό. Είναι γεγονός εμπειρίας και όχι λογικοκρατικό. Η αγιότητα είναι ένα εμπειρικό γεγονός κοινωνίας και σχέσης του αγίου και οσίου με το πλήρωμα της Εκκλησίας, το οποίο βιώνεται λειτουργικά και ευχαριστιακά από την Εκκλησία, διά της Εκκλησίας και εν τη Εκκλησία.

Η διαχρονία αυτού του εμπειρικού βιώματος εξεφράσθη από τους άμεσους προκατόχους του σημερινού ποιμενάρχου και μητροπολίτου σας κ. Συμεών. Από την ομολογία για την αγιότητα του οσίου του μακαριστού Μητροπολίτου Φθιώτιδος κυρού Δαμασκηνού, κατά την ημέραν της κοιμήσεως του αγίου, το έτος 1991, από την εμπειρία επιβεβαίωσης της αγιότητος του μακαριστού μητροπολίτου Φθιώτιδος κυρού Νικολάου, ο οποίος ευτύχησε να δεί το άφθαρτο λείψανο του αγίου και να επιβεβαιώνονται τα όσα εξέφραζε για την αγιότητα του οσίου ο ίδιος ο λαός του Θεού, ο οποίος για πολλά χρόνια στην εκκλησιαστική του συνείδηση ανεγνώριζε τον Βησσαρίωνα ως άγιος, γι’ αυτούς και για την οικογένειά τους, τους συγχωριανούς τους, τους συνανθρώπους τους.

Και όλα αυτά απετέλεσαν την απαρχή ώστε ο μακαριστός Νικόλαος να ξεκινήσει την κανονική διαδικασία εγγραφής του οσίου στις Αγιολογικές Δέλτους της Εκκλησίας, ώστε να μνημονεύεται πλέον ως άγιος όχι μόνο της τοπικής αλλά για σύμπασα την Εκκλησία μας. Και οι προσπάθειες αυτές εστέφθησαν με επιτυχία και φτάσαμε στην σημερινή ημέρα με τις συστηματικές προσπάθειες του κατά πάντα φιλάγιου και φιλομόναχουμητροπολίτου σας, του κ. Συμεών, ο οποίος με την εκκλησιαστική φρόνηση που τον διακρίνει πέτυχε αναγραφή του οσίου στις Δέλτους της Εκκλησίας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και σήμερα απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων και των έργων του, ακούγοντας να επιβεβαιώνεται ο ύμνος: «ο γαρ λαός σου και η Εκκλησία σου ικετεύουσί σε» Σεβασμιώτατε άγιε Αδελφέ, φίλε  και συλλειτουργέ.

Πολλές φορές αγαπητοί μου αδελφοί προσπαθούμε να καθορίσουμε τα κριτήρια αγιότητας, με παραμέτρους μετρήσιμες, όπως τον ακτιβισμό ή την λογικοκρατία, όμως η γλώσσα της αγιότητας είναι η τρανή γλώσσα των μογιλάλων, δηλαδή η σιωπή, με την οποίαν  τιμώνται τα έργα του Θεού διά της σιγής όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μ. Βασίλειος.

Αυτά τα οποία  διακηρύσσει την αγιότητα είναι τα έργα, με τα οποία διαλαλείται και καθιερώνεται η αγιότητα των προσώπων, και ο όσιος Βησσαρίωνας σε όλη τη ζωή του εφήρμοζε την άσκηση για τον εαυτό του και την φιλάνθρωπη αγάπη και έμπρακτη προσφορά για τους συνανθρώπους του.

Ευεργετούσε με σεμνότητα.

Ασκούσε ελεημοσύνη με σωφροσύνη, σεβόμενος την αξιοπρέπεια των συνανθρώπων του.

Δίδασκε και καθοδηγούσε εξομολογητικά με ταπείνωση.

Γιατί όπως λέει και ο υμνωδός της Εκκλησίας μας ο άγιος «εκ κοιλίας μητρός επληθύνθη πνεύματος αγίου», πνεύματος δηλαδή αγάπης, θυσίας και προσφοράς, όπως και ο Ίδιος ο Χριστός.

Με τον τρόπο αυτό ο όσιος απεκάλυπτε το περιεχόμενο της πνευματικής του ζωής και την ασκητικότητα της βιοτής του. Όμως και σήμερα, στο 21ο αιώνα, ο όσιος μας υπομιμνήσκει ότι μπορούμε να εκφράζουμε με βεβαιότητα ότι η Εκκλησία στην διαχρονία της δράσης και της παρουσίας της στον κόσμο, αναδεικνύει και εγκαθιδρύει αγίους, καθιστάμενοι τύπος και υπογραμμόν για τον προορισμό όλων των πιστών, ώστε και εμείς να καταστούμε άγιοι, πολίτες δηλαδή και συμπολίτες της Βασιλείας του Θεού.

Μέσα από αυτήν την πορεία προς την αγιότητα επιβεβαιώνεται επίσης ότι η Εκκλησία είναι μία ζώσα κοινότητα, μεταμορφωτική και αναγεννητική μέσα στον κόσμο και για τον άνθρωπο, η οποία υπηρετεί τον άνθρωπο και την προτρέπει ώστε να προσβλέπει στην αγιότητα και την κατάκτησιν της Βασιλείας του Θεού.

Αυτήν την παράδοση παρέλαβες άγιε Αδελφέ και καλείσαι να διατηρήσεις αναλλοίωτη και ακεραία υπέρ σωτηρίας της Εκκλησίας συμπάσης, και του λαού σου.

Καλείσε Εσύ, Σεβασμιώτατε άγιε Αδελφέ, μαζί το εκκλησιαστικό σου πλήρωμα να γίνεις ο καθοδηγητής, ως άλλος Μωυσής, ο οποίος θα το οδηγήσεις στην γη της Επαγγελίας, και  ο πιστός λαός της εκκλησιαστικής σου επαρχίας να σε ακολουθεί «αγαλλομένωποδί» σ’ αυτήν την πορεία.

Στο έργο αυτό εύχομαι να έχεις συνοδοιπόρο τον όσιο πατέρα Βησσαρίωνα τον Αγαθωνίτη, τον εκ Πεταλιδίου της Μεσσηνίας καταγόμενο και όλους τους αγίους και να ευοδωθεί εν Κυρίω, προς σωτηρίαν του πιστού και φιλαγίου λαού σας».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι παρά της δύσκολες καιρικές συνθήκες, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, αμέτρητοι πιστοί καταφθάνουν από πολλά σημεία της Φθιώτιδος και από πολλά μέρη της πατρίδος μας για να προσκυνήσουν τον Όσιο Βησσαρίωνα τον Αγαθωνίτη, τον Θαυματουργό και να «ακουμπήσουν»  στην Λάρνακά του τα προβλήματα, τις ανάγκες τους , αλλά και τα αιτήματα των καρδιών τους.

Καθ΄όλη την διάρκεια της ημέρας, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Λαμίας, ενώπιον του Ιερού Σκηνώματος, θα τελούνται Ιερές Παρακλήσεις, ενώ απόψε το βράδυ στις 21:00 μ.μ. θα τελεσθεί υπό πλειάδος Αγίων Αρχιερέων Ιερά Παννυχίδα, κατά την διάρκεια της οποίας,  θα ψαλούν τα εγκώμια του Οσίου Βησσαρίωνος από την εγκεκριμένη υπό της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιεράς Ακολουθίας του Οσίου, ποιηθείσα υπό του Υμνογράφου Ιεράρχου, ΣεβασμιωτάτουΜητροπολίτουΕδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ.

Όλες οι Ιερές Ακολουθίες μεταδίδονται και θα μεταδοθούν με απευθείας συνδέσεις από τον Ιερό Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, μέσω τηλεοράσεως, μέσω του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος (89,4 Fm) και από διαδικτύου.

Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου

The post Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Η γλώσσα της αγιότητος είναι η τρανή γλώσσα των μογγιλάλων» appeared first on Dogma.

Keywords
Τυχαία Θέματα