Θρίαμβος με άρωμα Ελλάδας

SHOWBIZΘρίαμβος με άρωμα ΕλλάδαςΠαρασκευή, Οκτώβριος 3, 2014 - 14:53

Υποδύεται την Ηλέκτρα στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή που ανεβαίνει στο θέατρο Old Vic του Λονδίνου και εισπράττει διθυραμβικά σχόλια από τον βρετανικό Τύπο. Η Κριστίν Σκοτ Τόμας, η ηθοποιός που έγινε γνωστή και αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό κυρίως από τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταινία «Ο Αγγλος ασθενής», στο πλευρό του Ρέιφ Φάινς, κερδίζει πόντους όχι μόνο για την καριέρα της αλλά και για τη... χώρα μας.
«Γιατί τα αρχαιοελληνικά έργα αναβιώνουν

ξαφνικά στις μέρες μας;» αναρωτιέται ο αρθρογράφος της «Guardian» με αφορμή την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί η Τόμας (θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου). «Υποψιάζομαι επειδή κατά κάποιο τρόπο εναρμονίζονται με την εμπειρία των φόνων από εκδίκηση, με τα φονικά στους πολέμους που ζούμε σήμερα» καταλήγει ο ίδιος, με αφορμή την «Ηλέκτρα» αλλά και τη «Μήδεια» του Ευριπίδη, που ανέβασε πρόσφατα το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Τα σχόλια των θεατρόφιλων αλλά και των κριτικών θεάτρου είναι διθυραμβικά για τον τρόπο που οι Βρετανοί αποδίδουν τα αρχαία κείμενα, δημιουργώντας προβληματισμό στο ελληνικό κοινό, το οποίο πολλές φορές μένει... άλαλο μπροστά στις νέες αναγνώσεις των σκηνοθετών μας.

Θεατρικό χιτ

Η «Ηλέκτρα» πάντως είναι αυτές τις μέρες το μεγάλο θεατρικό χιτ του Λονδίνου, αφού ακόμη και η «Telegraph» έγραψε πως είναι «ένας θρίαμβος, για τον οποίο μπορεί να σκοτώσεις για να εξασφαλίσεις εισιτήριο ώστε να τον δεις». Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Ιαν Ρίκσον, συνεργάτης της πρωταγωνίστριας από παλιά.
Η Τόμας, με την έμφυτη κομψότητα και το αριστοκρατικό παράστημά της, μεταμορφώνεται για χάρη της ηρωίδας της σε ένα εύθραυστο, λεπτεπίλεπτο, αλλά παράλληλα δυνατό πλάσμα, το οποίο στερείται τον ύπνο, δείχνει άρρωστο, ενώ ακόμη και η λογική του δοκιμάζεται. Αποτέλεσμα; Υστερα από 90 λεπτά (όσο διαρκεί η παράσταση) οι θεατές έχουν ξεχάσει την... κινηματογραφική Κριστίν και έχουν γνωρίσει μια άλλη, διαφορετική ηθοποιό, που απέχει πολύ από τη σταρ του βρετανικού κινηματογράφου. Ο «Guardian» της πλέκει το εγκώμιο, αφού επισημαίνει πως «κινείται στην κυκλική σκηνή μπροστά στο παλάτι των Μυκηνών αναδεικνύοντας τον ρόλο της με ζωντάνια, με το σωστό "χρώμα". Με τα ανακατεμένα μαλλιά της και τη λεπτή ρόμπα της μεταφέρει τη σωματική της αγωνία. Μια από τις πρώτες κινήσεις που κάνει είναι να θάψει το πρόσωπό της μέσα στην άμμο καθώς μιλά οργισμένη για την απιστία της μητέρας της Κλυταιμνήστρας. Εξάλλου, δεν φοβάται να γελάσει όταν μιλώντας στον αδελφό της, του λέει: "Θα γίνω σκόνη περιμένοντας τον Ορέστη"».

Eξάλλου, και οι συμπρωταγωνιστές της Σκοτ στην παράσταση έχουν το δικό τους ειδικό υποκριτικό «βάρος». Τον Ορέστη ενσαρκώνει ο νεαρός Τζακ Λόουντεν, που πρωταγωνίστησε στη θεατρική μεταφορά των «Δρόμων της φωτιάς» και εισέπραξε πολύ θετικά σχόλια, την Κλυταιμνήστρα η Νταϊάνα Κουίκ και τον Αίγισθο ο Τάιρον Χάγκινς, ενώ η μετάφραση είναι το Φρανκ Μακ Γκίνες.

Ελισσάβετ Κυρίτση

Keywords
Τυχαία Θέματα