In Sound Mind review

Με το review του In Sound Mind, θα ήθελα να ξεκινήσω κάπως ανάποδα την αποτύπωση των εντυπώσεών μου για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Το αναφέρω λοιπόν στην αρχή για να σας προϊδεάσω κατάλληλα με το “καλημέρα”: το Ιn Sound Mind δεν αποτελεί ένα ακόμα “walking sim”, παρόλο που μπορεί να σας μπερδέψει με την πρώτη ματιά, αλλά το ακριβώς αντίθετο και είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια τρόμου του 2021.

Είστε ο Desmond Wales, ένας ψυχολόγος του οποίου οι ασθενείς δεν έχουν καλή πορεία ψυχολογικής επούλωσης

και καταλήγουν μυστηριωδώς νεκροί και μάλιστα με ανησυχητικά αυξανόμενο ρυθμό. Ωθούμενος από την επαγγελματική του ευσυνειδησία αλλά και από τις προσωπικές του ευαισθησίες απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους μέσω των συνεδριών που κάνει, ο Desmond αποφασίζει να βρει την άκρη του νήματος κα να σκαλίσει παραπάνω το ιστορικό και το ψυχολογικό υπόβαθρο τεσσάρων διαφορετικών ασθενών του.

Μέσω μιας σουρεαλιστικής οπτικής -και πανέμορφης εισαγωγής- ξυπνάτε σε μια διαστρεβλωμένη εκδοχή του κτιρίου όπου μένετε, που είναι μεταμορφωμένο, τόσο σε διαρρύθμιση όσο και σε εμφάνιση. Μέσα από αυτό το κτίριο, που αποτελεί κάτι σαν κεντρική βάση του παιχνιδιού, επισκέπτεστε τον ιδιωτικό χώρο του καθενός από τους τέσσερις αποθανόντες ασθενείς σας και αποκτάτε πρόσβαση σε τέσσερις μοναδικές κασέτες με ηχητικές συνεδρίες. Μέσω αυτών των κασετών, ταξιδεύετε στο μυαλό του κάθε ασθενούς και προσπαθείτε να φτάσετε στην πηγή του κακού, λύνοντας το μυστήριο των βασανισμένων ψυχών που κληθήκατε να υπηρετήσετε ως επιστήμονας και νικώντας τους προσωπικούς δαίμονες του καθενός.

Το φιλαράκι σας ο Dave.

Όπως προανέφερα, το παιχνίδι στην αρχή μπορεί να παρεξηγηθεί και να θεωρηθεί ένα ακόμα walking sim της σειράς, χαρακτηρισμός που το αδικεί κατάφωρα. Ξεκινώντας την περιπέτειά σας δεν έχετε σχεδόν τίποτα που να μπορεί να σας βοηθήσει στην επιβίωση σας. Με πολύ ωραίο τρόπο όμως προοδευτικά αποκτάτε αντικείμενα που δένουν τόσο αρμονικά με την εξέλιξη της ιστορίας και αποτελούν πραγματική βοήθεια και όχι αχρείαστο βάρος στο inventory. Κάθε ιστορία έχει την κατάλληλη δόση δράματος και το απαραίτητο βάθος για να σας μεταφέρει την σχέση ιατρού-ασθενούς και τον ψυχολογικό γόρδιο δεσμό όπου παγιδεύτηκε ο καθένας, μέσα από προσωπικές αφηγήσεις και αρχεία. Το κυριότερο που διαπιστώνετε είναι ότι κάθε πίστα έχει την προσωπική πινελιά της ψυχολογίας του εκάστοτε θύματος, παίρνοντας υπόσταση και ζωή από το ίδιο το τραύμα που του κόστισε την ζωή. Η προσωπική πινελιά κάθε πίστας, αντικατοπτρίζεται και στην χρησιμότητα των αντικείμενων που βρίσκετε και μάλιστα η σωστή χρήση τους κρίνεται απαραίτητη για την πρόοδό σας. Πολύ ωραία έμπνευση επίσης η συγκεκριμένη και στοχοθετημένη “οπτικοποίηση” των τραυμάτων και των φόβων των θυμάτων, υπό την μορφή δαιμόνων που σας κυνηγάνε ανελλιπώς διακριτικά ή επιθετικά, ανάλογα με την περίσταση, σε κάθε σας βήμα.

Ο ειδικός εξοπλισμός που έχετε στην διάθεση σας και βρίσκετε σταδιακά στην πορεία, περιλαμβάνει ένα μικρό οπλοστάσιο που σας ξελασπώνει στις μάχες και αντικείμενα με τα οποία λύνετε γρίφους ή ξεκλειδώνετε μυστικά και νέα περάσματα. Έτσι πχ πολλά μυστικά και γρίφοι που κρύβονται στις πίστες μπορείτε να τα ανακαλύψετε και να έχετε πρόσβαση σε αυτά μόνο μέσω ενός ειδικού καθρέπτη που αποκτάτε ή ηλεκτρικών διακοπτών που βρίσκονται σε πόρτες και ανοίγουν μόνο μέσω μιας ειδικής ραδιοσυχνότητας που εκπέμπει ένας φορητός ραδιοπομπός. Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα που κερδίζει το παιχνίδι είναι ο σχεδιασμός των επιπέδων που είναι ιδανικός και έξυπνος, καθώς, πέρα από την μοναδικότητα της κάθε πίστας αφιερωμένης θεματικά στον εκάστοτε ασθενή, είναι και απόλαυση να την εξερευνάτε και να την ανακαλύπτετε. Δεν κλείνεστε σε στενούς διαδρόμους και έχετε πλήρη ελευθερία κινήσεων στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού σε επίπεδα ανοιχτού κόσμου, με την επιλογή να πάτε όπου θέλετε όποτε θέλετε, πάντα όμως στο συγκεκριμένο επίπεδο. Αυτή η ελευθερία, σε συνδυασμό με την τακτική της αργής σταθερής προόδου, που πάντα στο τέλος όμως ανταμείβει ξεκλειδώνοντας νέα εφόδια και πληροφορίες, είναι άκρως ψυχαγωγική. Το παιχνίδι όχι μόνο καταφέρνει να σας μεταφέρει την αίσθηση αγχωτικών συναισθημάτων, αλλά και λειτουργεί σε πολλά σημεία του σαν μια καλοσκηνοθετημένη περιπέτεια, χωρίς να σας βαραίνει με το σκοτάδι του, ωθώντας σας να δείτε συνεχώς τί γίνεται παρακάτω με την ιστορία.

Χρησιμοποιείτε τον καθρέφτη για να σωθείτε.

Αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω στους γρίφους, καθώς δεν περιορίζονται σε απλές διαδικασίες και χιλιοειπωμένες καταστάσεις του στυλ πχ να βρείτε ένα αντικείμενο, αλλά απαιτούν ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και εκμετάλλευσης του inventory. Η ξεδίπλωση και η τελική λύση των περισσότερων γρίφων περνάνε πραγματικά μέσα από τις συμπληγάδες των δαιμόνων κάθε επιπέδου, με καταστάσεις αριστοτεχνικά στημένες να σας πιέζουν για άμεση λύση, ενώ η ζωή σας κινδυνεύει. Με εξαίρεση κάποιους γρίφους που ίσως σας εκνευρίσουν με λυσσαλέο κυνηγητό και πίεση, τους περισσότερους τους απολαμβάνετε και μάλιστα η θριαμβευτική τους λύση αποτυπώνεται ακόμα και στα ουράνια (μικρό spoiler).

Ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του In Sound Mind είναι οι μάχες με τους δαίμονες του παιχνιδιού και οι πολλαπλοί τρόποι αντιμετώπισης τους. Υπάρχει μια μικρή ποικιλία εχθρών που εμφανίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ξαφνικά μπροστά σας, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη και κρατώντας σας συνεχώς σε εγρήγορση. Πέρα από τη χρήση όπλων, οι εχθροί μπορούν να εξοντωθούν και με έξυπνους τρόπους, πχ να τους παρασύρετε σε βαρέλια που εκρήγνυνται ή απλά να τους ανατινάξετε με ραδιοκύματα, αν και κάποιες στιγμές τα πυρά σας δείχνουν κάπως αδύναμα και δεν έχουν τον θανατηφόρο αντίκτυπο που θα έπρεπε. Ο θάνατος, αν δεν προσέξετε, μπορεί να γίνει συχνό φαινόμενο, Υπάρχει επίσης δυνατότητα αναβάθμισης του χαρακτήρα σε υγεία, stamina, ταχύτητα και stealth, μέσω ειδικών αντικειμένων που είναι κρυμμένα καλά στις πίστες του παιχνιδιού. Οι εχθροί έχουν καλή αντίληψη - άλλοι ορμούν σαν ταύροι καταπάνω σας, ενώ άλλοι σας επιτίθενται από απόσταση όντως μια ευχάριστη πρόκληση. Τα δε boss του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένα και στημένα με μαεστρία να εμφανίζονται στο μεγάλο φινάλε κάθε πίστας και προσφέρουν την απαραίτητη κλιμάκωση μέσω ενός λυτρωτικού και ταυτόχρονα μαρτυρικού τέλους.

Ένας από τους καλύτερους γρίφους του παιχνιδιού.

Τα γραφικά, παρά τις indie καταβολές του παιχνιδιού, είναι πολύ όμορφα και καταφέρνουν να αποτυπώσουν με πολύ πειστικό τρόπο την αρρωστημένη πτυχή μιας βασανισμένης ψυχής. O ανοιχτός κόσμος και η ελευθερία κινήσεων δίνουν το κατάλληλο έναυσμα να απολαύσετε τις πίστες και να παρασυρθείτε μέσα σε αυτές, καθώς επισκέπτεστε ένα στοιχειωμένο και σκοτεινό σούπερ μάρκετ ή την όμορφη και γεμάτη κινδύνους εξοχή. Υπάρχει παντού μια συμμαζεμένη οπτική ομορφιά που σίγουρα θα απολαύσετε. Στον ηχητικό τομέα, ξεχωρίζει η μουσική από τους πολύ γνωστούς για τις δουλειές τους σε παιχνίδια, Living Tombstone. Μάλιστα μπορείτε να βρείτε μουσικά κομμάτια μέσα στο παιχνίδι και να τα έχετε στην συλλογή σας σαν συλλεκτικά βινύλια για να τα παίζετε στο πικάπ του γραφείου σας.

Το Ιn Sound Mind είναι μία από τις μεγάλες εκπλήξεις του 2021. Καταφέρνει να συνδυάσει την γοητεία και το μεράκι ενός indie τίτλου, με την φινέτσα και την βαρύτητα ενός blockbuster. Η δουλειά που έχει πέσει στο παιχνίδι αποτυπώνεται έκδηλα και αβίαστα σε κάθε λεπτό ενασχόλησης, ακόμα και με δόσεις χιούμορ και trolling μέσα στις πιο σκοτεινές στιγμές του. Έχοντας πολύ ικανοποιητική διάρκεια που ξεπερνάει τις 20 ώρες, είναι μια εμπειρία ψυχολογικού τρόμου που παίζει με τις φοβίες του μυαλού, αλλά ταυτόχρονα διασκεδάζει με τη συνεχή και περιπετειώδη ροή του. Σας συστήνω ανεπιφύλακτα το In Sound Mind, με την σιγουριά ότι όταν το ολοκληρώσετε θα νιώσετε πως άξιζε και το τελευταίο ευρώ.

Ατμοσφαιρικό και καλογραμμένοΚαλοσχεδιασμένες πίστες που προσφέρουν ελευθερία κινήσεων και σκέψηςInventory με βάθος και ουσιαστική χρησιμότηταΓρίφοιΑγχωτική και τρομακτική παρουσία δαιμόνωνΗ μουσική από τους Living TombstoneΚάποιες φορές ο αντίκτυπος των πυρών μοιάζει αδύναμοςΚάποιοι γρίφοι ίσως εκνευρίσουνΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS5, Xbox Series X/S, Switch (2022)ΑΝΑΠΤΥΞΗ:We Create Stuff ΕΚΔΟΣΗ:Modus Games

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα