Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Τα 8 λάθη στο αριστούργημα του Φράνκο Τζεφιρέλι (VIDS)

Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ επιστρέφει στις οθόνες μας τη Μεγάλη Τρίτη (19/4) στις 21.00 μέσα από τη συχνότητα του ΑΝΤ1, για μια ακόμα χρονιά, αφού Μεγάλη Εβδομάδα χωρίς το αριστούργημα του Φράνκο Τζεφιρέλι με τον Ρόμπερτ Πάουελ στον ρόλο του Χριστού δε γίνεται.

Δεν είναι τυχαίο ότι έχει χαρακτηριστεί «η καλύτερη θρησκευτική παραγωγή» με θέμα τη ζωή του Χριστού, ενώ ο Ρόμπερτ Πάουελ και η Ολίβια Χάσεϊ (υποδύθηκε την Παναγία) έχουν

ταυτιστεί όσο κανένας άλλος ηθοποιός με τους συγκεκριμένους ρόλους.

Αξίζει δε να αναφερθεί πως η σειρά ακολούθησε πιστά τα Ευαγγέλια προκειμένου να αποτυπώσει τη ζωή του Θεανθρώπου.

Βέβαια, όσο άρτια και αν έχει γυριστεί μια παραγωγή, πολλές φορές υπάρχουν λάθη που δύσκολα τα παρατηρεί κάποιος στη ροή του έργου.

Στην περίπτωση της συγκεκριμένης ταινίας έχουν επισημανθεί 8 λάθη που διέφυγαν ακόμη και της προσοχής των συντελεστών.

Ένα από αυτά είναι το γεγονός ότι οι πολλοί Ρωμαίοι στρατιώτες έχουν γένια παρά το γεγονός ότι την εποχή που διαδραματίζονται τα γεγονότα, σχεδόν όλοι ήταν φρεσκοξυρισμένοι.

Αμέσως μετά τη βάπτιση του Ιησού από τον Ιωάννη, τον βλέπουμε να περπατάει στο λόφο με κάποια ρούχα του να είναι ακόμα βρεγμένα από το νερό. Στη συνέχεια το πλάνο αλλάζει και δείχνει τον Ιωάννη να βλέπει τον Ιησού να απομακρύνεται, αλλά μόλις η κάμερα γυρίζει πάλι στον Θεάνθρωπο, όλα τα ρούχα του είναι εντελώς στεγνά.

Στη σκηνή που τα παιδιά βασανίζουν τη Μαρία Μαγδαληνή (την υποδύεται η Αν Μπάνκροφτ), ένα αγόρι πετάει ένα πλαστικό μπαλόνι στη φωτιά, με αποτέλεσμα αυτό να σκάσει, μόνο που πλαστικό εκείνη την εποχή δεν υπήρχε.

Όταν ο Ιησούς επισκέπτεται την Ιερουσαλήμ ενώ είναι ακόμα νεαρό αγόρι, η οικογένειά του περνάει και από τον τόπο όπου θα γίνει η Σταύρωση σχεδόν 30 χρόνια μετά, αλλά το σκηνικό είναι ολόιδιο και στις δύο σκηνές.

Από μια άποψη αυτό θα μπορούσε να δικαιολογηθεί δεδομένου ότι η σταύρωση ήταν συνήθης τρόπος εκτέλεσης εκείνα τα χρόνια. Από την άλλη, όμως, το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι στρατιώτες σε αυτή τη σκηνή είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα εμφανιστούν στη σκηνή της Σταύρωσης (σχεδόν 30 χρόνια αργότερα) χωρίς να έχουν γεράσει, ούτε μία μέρα, είναι κάπως παράδοξο.

Στη σκηνή της Σταύρωσης, τον Ιησού θα έπρεπε να είχαν σταυρώσει Ρωμαίοι στρατιώτες και όχι το εξαγριωμένο πλήθος, όπως βλέπουμε να γίνεται. Στη συνέχεια όταν η κάμερα τον δείχνει από πίσω, τα πόδια του φαίνονται γεμάτα πληγές από μαστίγιο, ενώ νωρίτερα την ώρα των βασανιστηρίων τον είχαν μαστιγώσει μόνο στους ώμους και στην πλάτη.

Μάλιστα, στην ίδια σκηνή μετά το μαστίγωμα, όταν οι Ρωμαίοι στρατιώτες λύνουν τον Ιησού από το στύλο, στην πλάτη του δεν υπάρχουν σημάδια. Όταν όμως, το πλάνο αλλάζει αφού του φορέσουν τον κόκκινο μανδύα, έχει δύο τεράστιες πληγές στον ώμο του, ενώ το στέρνο του δεν έχει πληγές. Στην επόμενη σκηνή, βέβαια και ενώ εκείνος βαδίζει προς τον Πιλάτο, έχει πολλά σημάδια σε αυτό.

Τέλος, στη σκηνή της Αποκαθήλωσης και ενώ κατεβάζουν το σώμα του Ιησού από τον Σταυρό, εκείνος ανοιγοκλείνει το ένα μάτι του μια φορά, ενώ στη συνέχεια όσο η Παναγία πενθεί πάνω από το νεκρό του σώμα, για ακόμα μία φορά τα σημάδια στην πλάτη, αλλά και στα πόδια «εξαφανίζονται».

Keywords
Τυχαία Θέματα
Ιησούς, Ναζαρέτ, Φράνκο Τζεφιρέλι VIDS,iisous, nazaret, franko tzefireli VIDS