Κωνσταντίνος Δρέγος «Αδράχνοντας το κενό» – Έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής
Ο άνθρωπος, οι αναζητήσεις και τα ερωτηματικά του, η διερεύνηση της έννοιας του λάθους και του ρόλου που διαδραματίζει στη ζωή και τις αποφάσεις του είναι το αντικείμενο της εικαστικής έρευνας του Κωνσταντίνου Δρέγου, που στην πρώτη μεγάλη έκθεσή του στην Ελλάδα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει πίνακες, κολάζ, βίντεο-έργα, ένα ηχητικό έργο, καθώς και γλυπτά.
Η έκθεση με τον τίτλο Capto Vacui (Αδράχνονας το κενό) διοργανώνεται
«Τι μπορούμε να γνωρίζουμε και πώς;», «Πώς και γιατί διαδραματίζουν συχνά τα σφάλματα, τα λάθη και οι παρεξηγήσεις ζωτικό ρόλο στη διαμόρφωση ευρηματικών και δημιουργικών διαδικασιών;», «Πώς μπορούμε να ζήσουμε έναν βίο βιωτό με δεδομένη την πεπερασμένη γνώση μας και την κατακερματισμένη κατανόησή μας για την ανθρώπινη φύση;». Αυτά είναι τα ερωτήματα, τα οποία, όπως σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Ντάνιελ Μαρτσόνα προσεγγίζονται από διαφορετικές οπτικές γωνίες από τον καλλιτέχνη, καθώς δομούν το εννοιολογικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων του.
Αριθμοί, σύντομες εξισώσεις, σπαράγματα αρχιτεκτονικών ή άλλων σχεδίων, λέξεις, διαγράμματα κ.ά. προβάλλουν στα ενταγμένα ή αντιπαρατιθέμενα μέσα από χειρονομιακές και ζωγραφικές περιοχές των καμβάδων του Δρέγου. Αποτυπώνεται έτσι, η καθαυτό δημιουργική διαδικασία της επινόησης, με όλα τα σφάλματα και τις παραβάσεις της, μια διαδικασία που ενέχει κάτι χαρμόσυνο και συνάμα τραγικό.
Έργο του Κωνσταντίνου ΔρέγουΗ έννοια του λάθους«Το λάθος δημιουργεί τη δική του πραγματικότητα», λέει η Άννα Καφέτση. «Κάτω από την φαινομενικά αξιωματική αυτή διατύπωση, ο Κωνσταντίνος Δρέγος δεν διεκδικεί απλώς το δικαίωμα στο λάθος και την δημιουργική ενέργεια που εκλύει κατά την διαδικασία μορφοποίησης μιας σκέψης μέσα στην καλλιτεχνική πράξη. Τυχαίο ολίσθημα ή λογικό σφάλμα, απόκλιση, αδυναμία της γλώσσας, δοκιμή, αποτυχία, όπως κι αν νοηθεί, η ιδέα του λάθους βρίσκεται ορατή ή λανθάνουσα στον πυρήνα του πολυσχιδούς και πολυμεσικού έργου του ως πηγή δημιουργικής έκλαμψης και ταυτόχρονα αποδόμησης του πίνακα ή του γλυπτού».
Έργο του Κωνσταντίνου ΔρέγουΑπό τις απαρχές του άλλωστε, το έργο του δημιουργού ήταν ένα καλλιτεχνικό τόλμημα αλλά και μια φιλοσοφική διερώτηση, δύο οπτικές με ζητούμενο, όχι τόσο να δοθούν απαντήσεις που θα ισχύουν στο διηνεκές, αλλά μάλλον να διερευνηθούν τα θεμέλια των κανονιστικών και τρεχουσών θεωριών που καλύπτουν το πεδίο ενδιαφέροντός του. Για την κυρία Καφέτση η αινιγματική και δυσερμήνευτη ζωγραφική του Δρέγου αδράχνει το κενό χωρίς προσδιορίσιμο θέμα.
Τα όρια του λόγου«Γεννιέται από την ίδια την επιφάνεια μέσα από τη γραφή, τις σιωπές και τα παλίμψηστά της», όπως συμπληρώνει. «Ίχνη, λέξεις, αριθμοί, σχεδιαστικές σημειώσεις και ποιητικά παραθέματα συνωθούνται συχνά στα περιθώρια. Σβησίματα και διορθώσεις ανασύρουν στην επιφάνεια αναγνωστικά βάθη ακατάληπτα, από διαφορετικούς χώρους και χρόνους. Μέσα από σπαράγματα, ασυνέχειες και μια εμμονική επαναληπτικότητα με όλα τα μέσα η ζωγραφική δοκιμάζεται ξανά και ξανά ως διαφορά. Μέσα από το σχέδιο, μήτρα ιδεών για τον καλλιτέχνη, οριοθετεί το κενό, κατοικεί το τετράγωνο, μια αλληλουχία τετραγώνων από έργο σε έργο. Μετασχηματίζεται σε ανοιχτή πολυφωνική ακολουθία στο χώρο. Ως κινούμενη εικόνα ακροβατεί χωρίς παύση πάνω στην περιφέρεια του κύκλου. Περνάει πέρα από τα όρια του Λόγου».
Έργο του Κωνσταντίνου ΔρέγουΚάνοντας εξάλλου μία αντίθετη προσέγγιση από τον λόγο του Βίτγκενσταϊν, που είχε πει κάποτε, πως αποστολή της φιλοσοφίας είναι να δείξει στη μύγα πώς να βγει από τη μυγοπαγίδα, ο Δρέγος αντ΄ αυτού παρουσιάζει τη χαοτική ομορφιά και δύναμη διαφορετικών εκδοχών τέτοιων μυγοπαγίδων, χωρίς να προσφέρει οδηγίες εξόδου. Σαν μια πραγματωμένη απορία, οι πίνακες αυτοί προσπαθούν να αποτυπώσουν αυτό, που δεν μπορεί ούτε να αναπαρασταθεί ούτε να μεταφραστεί: την ίδια τη διαίσθηση και την έμπνευση.
Έργο του Κωνσταντίνου ΔρέγουΓεννημένος το 1977 ο καλλιτέχνης, που ζει μόνιμα στο Βερολίνο, σπούδασε αρχικά ζωγραφική και γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και μουσική στο Aττικό Ωδείο Αθηνών για να συνεχίσει τις σπουδές του στις εικαστικές τέχνες και τη φιλοσοφία στη Βιέννη και στο Λιντς. Έργα του βρίσκονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές συλλογές και έχουν εκτεθεί σε διεθνή μουσεία και γκαλερί. Ο ιστορικός της τέχνης Ντάνιελ Μαρτσόνα, με σπουδές φιλοσοφίας επίσης έχει εργαστεί ως επιμελητής στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης P.S.1 στη Νέα Υόρκη, υπήρξε διευθυντής της της Γκαλερί Konrad Fischer στο Βερολίνο και από το 2014 έχει την δική του γκαλερί.
Διαβάστε επίσης
Μαριάννα Λεμού, Έμιλυ Βαφειά, Λώρα Τσουκαλά, Μαρία και Ιλένα Κόκκου: Μπαζάρ για την Ελπίδα και τα παιδιά της
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Τι αναφέρει το ένταλμα σύλληψης του Φίλιππου Λιακουνάκου – Πώς έφτασαν στα ίχνη του
- Πώς έφτασε το τμήμα Ανθρωποκτονιών στη διαλεύκανση του θανάτου της 9χρονης Τζωρτζίνας
- Τέλος και στους "εισαγόμενους αγρότες"
- «Επικίνδυνη φωτιά» στα Λιχαδονήσια
- Πάτρα: Αστυνομικές δυνάμεις όλη τη νύχτα έξω από το σπίτι της μητέρας
- Τι αναφέρει η ΕΛΑΣ για τη διαλεύκανση του θανάτου της 9χρονης Τζωρτζίνας
- Πυροβολισμοί μέσα σε εστιατόριο McDonald’s
- Στο 7,4% μειώθηκε η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με την MRB
- Μαριάννα Λεμού, Έμιλυ Βαφειά, Λώρα Τσουκαλά, Μαρία και Ιλένα Κόκκου: Μπαζάρ για την Ελπίδα και τα παιδιά της
- Τσίπρας: Με υπογραφή Μητσοτάκη η ρήτρα αναπροσαρμογής της ΔΕΗ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Τι αναφέρει το ένταλμα σύλληψης του Φίλιππου Λιακουνάκου – Πώς έφτασαν στα ίχνη του
- Μαριάννα Λεμού, Έμιλυ Βαφειά, Λώρα Τσουκαλά, Μαρία και Ιλένα Κόκκου: Μπαζάρ για την Ελπίδα και τα παιδιά της
- Ποιοι τρέμουν το πόρισμα της ΡΑΕ, τι συνδέει το πάρτι σε ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑΒΑΞ-ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την LAMDA και οι 4 φωτό του Λιακουνάκου με χειροπέδες
- «Μικρό καλάθι» στις οικονομικές διεκδικήσεις των συνδικαλιστών της ΟΤΟΕ κρατάνε οι τράπεζες –Τι ισχυρίζονται οι επικεφαλής HR
- Πιο ακριβές από αύριο οι μεταβιβάσεις ακινήτων – Πότε θα «ανεβαίνουν» αυτόματα στο Ε9
- Θρίλερ για την υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ – Στα 1.000 ευρώ τουλάχιστον ο κατώτατος μισθός στις τράπεζες
- Φυσικό αέριο: Ποια σχέδια ενεργοποιεί η ρωσική απαίτηση για ρούβλια- Σωσίβιο το LNG και οι λιγνίτες
- Μπλε Κέδρος: Στο κατώφλι του Χρηματιστηρίου η ΑΕΕΑΠ των αδελφών Ευμορφίδη
- ΗΠΑ: Η Ρωσία ξεκίνησε την αναδιάταξη των δυνάμεων της που ήταν συγκεντρωμένες γύρω από το Κίεβο
- Σε θετικό έδαφος επέστρεψε το πετρέλαιο – Άλμα 8,87% για το φυσικό αέριο στην Ευρώπη
- Τελευταία Νέα Mononews
- Κωνσταντίνος Δρέγος «Αδράχνοντας το κενό» – Έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής
- Πώς εξηγούνται το ράλι στη μετοχή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής και το ανοδικό άλμα στη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Θρίλερ για την υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ – Στα 1.000 ευρώ τουλάχιστον ο κατώτατος μισθός στις τράπεζες
- Ξεκίνησε η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων – Άνοιξε το Taxisnet
- Μπλε Κέδρος: Στο κατώφλι του Χρηματιστηρίου η ΑΕΕΑΠ των αδελφών Ευμορφίδη
- Τι αναφέρει το ένταλμα σύλληψης του Φίλιππου Λιακουνάκου – Πώς έφτασαν στα ίχνη του
- Η παγκόσμια οικονομία ανάμεσα στην Σκύλλα και την Χάρυβδη
- Μαριάννα Λεμού, Έμιλυ Βαφειά, Λώρα Τσουκαλά, Μαρία και Ιλένα Κόκκου: Μπαζάρ για την Ελπίδα και τα παιδιά της
- Αθανάσιος Δαγούμας (ΡΑΕ): Τέλη Απριλίου οι κυρώσεις σε προμηθευτές για τις αλλαγές συμβάσεων- Εργαλείο Ελέγχου χρεώσεων και καταβολής επιδοτήσεων
- ΒΟΑΚ: Μέχρι το Πάσχα η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος για το ΣΔΙΤ 360 εκατ. ευρώ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- LIVE-Ρωσία: Κατάπαυση πυρός στην Μαριούπολη- «Ανασύνταξη» με σφυροκόπημα κατά Κιέβου-Τσερνίχιφ
- LIVE: Ρωσία: Κατάπαυση πυρός στην Μαριούπολη- «Ανασύνταξη» με σφυροκόπημα κατά Κιέβου-Τσερνίχφ
- Σύσκεψη ΥΠΕΝ: Τα εναλλακτικά σχέδια για το φυσικό αέριο – Τα 6 μέτρα που αποφασίστηκαν
- Προσωρινή κατάπαυση του πυρός στη Μαριούπολη ανακοίνωσε η Ρωσία
- Τέλος το ανοδικό σερί για τη Wall Street – Βαρίδι η τεχνολογία
- Τα σενάρια για την ενεργειακή επάρκεια της χώρας
- Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
- Wall Street: Απώλειες με ισχυρές πιέσεις στον Nasdaq
- Τρία νέα προγράμματα για την ψυχική υγεία ύψους €49,4 εκατ. στο Ταμείο Ανάκαμψης
- Κέρδη κατέγραψε η τιμή του χρυσού