Εθνική Πινακοθήκη: Διεθνής διάκριση για τον νέο σχεδιασμό της

Την πρώτη της σημαντική διεθνή διάκριση έλαβε η Εθνική Πινακοθήκη, για τον νέο σχεδιασμό της.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της υποδέχθηκε στους νέους, αναβαθμισμένους χώρους της, δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες, φιλοξένησε δύο περιοδικές εκθέσεις («Το 1821 στη ζωγραφική. Η Ελλάς απαιτεί την ιστορικήν Πινακοθήκην της» και «Αναζητώντας την αθανασία. Η τέχνη του πορτραίτου στις συλλογές του Λούβρου»), μαζί με τα περίπου 1.000 έργα που εκτίθενται από τη μόνιμη συλλογή στους τρεις ορόφους και στα 20.760 τετραγωνικά μέτρα των χώρων της.

Ο νέος σχεδιασμός της Εθνικής

Πινακοθήκης, ο οποίος εντάχθηκε στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας, πέρα από τη δημιουργία ενός κτηρίου αντίστοιχου με τα σημαντικά μουσεία των μεγάλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών, έγινε πολύ σύντομα τοπόσημο για την πόλη.

Διάδρομος με θέα την πόληΧρυσό βραβείο

Με το Χρυσό βραβείο «Α’ Design Award» στην Κατηγορία Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων και Εκθέσεων (Golden Α’ Design Award Winner for Interior Space and Exhibition Design Category in 2022) τιμήθηκε η αρχιτεκτονική ομάδα «Γιώργος Παρμενίδης, Κριστίν Λονγκεπέ, Ιφιγένεια Μάρη», η οποία είχε αναλάβει τη μελέτη και επίβλεψη του μουσειογραφικού σχεδιασμού της Εθνικής Πινακοθήκης.

Η ομάδα σχεδιασμού έχει μακρά εμπειρία σε περισσότερες από 50 παρόμοιες μελέτες και κατασκευές εκθέσεων και εκθεσιακών χώρων τέχνης.

Το «Α’ Design Award» είναι ένα διεθνές βραβείο σχεδιασμού, το οποίο θεσμοθετήθηκε για τη διεθνή αναγνώριση και την προώθηση του καλού σχεδιασμού στους τομείς του βιομηχανικού σχεδιασμού, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής.

Ο διαγωνισμός ιδρύθηκε το 2009 από τα OMC Design Studios. Στη 10η επέτειό του το 2019, ιδρύθηκε η A’ Design Award & Competition SRL στο Como της Ιταλίας, ως ένας ξεχωριστός οργανισμός υπό την αιγίδα και του BEDA, The Bureau of European Design Associations.

Η«Λαϊκή αγορά» του Παναγιώτη Τέτση (1979-1982) στο φουαγιέ της ΠινακοθήκηςΟι εκθεσιακοί χώροι στην Εθνική Πινακοθήκη

Στην Εθνική Πινακοθήκη οι εκθεσιακοί χώροι είναι σχεδιασμένοι σαν ένας περίπατος σε ανοιχτό χώρο.

Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί ως μια ακολουθία μεταβατικών χώρων για πληροφορίες με ξύλινες επενδύσεις, και λευκών εκθεσιακών αιθουσών με ειδικά σχεδιασμένες ψευδοροφές για κάθε εκθεσιακή λειτουργία.

«Η υποδοχή του λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι», έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη (1861)

Ελέγχοντας τις κατευθύνσεις του βλέμματος, το βάθος θέασης στις αίθουσες και προς την πόλη, τον γενικό φωτισμό σε σχέση με το εξωτερικό φως, και υποτάσσοντας τα υλικά και τις τεχνικές λεπτομέρειες για την ανάδειξη των έργων τέχνης, ο χώρος συμβολικά δίνει την αίσθηση της ελεύθερης κίνησης και επιλογής.

Στον επίσημο ιστότοπο των Βραβείων «A Design» διαβάζουμε αναφορικά με την έμπνευση πίσω από τη μελέτη για τον μουσειογραφικό σχεδιασμό του νέου κτιριακού συγκροτήματος της Πινακοθήκης ότι πρόκειται για: «τον σχεδιασμό της μόνιμης και περιοδικής έκθεσης της Ελληνικής Τέχνης του 19ου και 20ου αιώνα με υλικούς και γεωμετρικούς χωρικούς δείκτες, που δίνουν την αίσθηση της ελεύθερης επιλογής του επισκέπτη στην κίνησή του μέσα στο μουσείο. Ο σχεδιασμός επιτρέπει το μέγιστο βάθος στο βλέμμα του επισκέπτη, ο οποίος διατηρεί μία open-air αίσθηση, την οποία ενισχύει ο έμμεσος φωτισμός και οι προσλαμβάνουσες εικόνες της πόλης”.

Διαβάστε επίσης:

Φεστιβάλ Καλαμάτας – Ωδή στην ομορφιά και την τέχνη του χορού

Η Αρχαιολογία μέσα από τον κινηματογράφο – Φεστιβάλ «Αγών»

Keywords
Τυχαία Θέματα