Βεροίας Παντελεήμων: «Η αγάπη των μυροφόρων γυναικών»- Βίντεο

15:31 24/5/2024 - Πηγή: dogma

Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Βεροίας, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

Στη διαδικτυακή ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων, ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Την τρίτη Κυριακή ἀπό τοῦ Πάσχα

ἡ Ἐκκλησία μας ἑόρτασε «τήν τῶν ἁγίων γυναικῶν Μυροφόρων ἑορτήν» καί μνημόνευσε μαζί τους «τοῦ ἐξ Ἀριμαθαίας Ἰωσήφ, ὅς ἦν μαθητής κεκρυμμένος, πρός δέ καί τοῦ νυκτερινοῦ μαθητοῦ Νικοδήμου», κατά τό Συναξάριο τῆς ἡμέρας.

Στά ἱερά αὐτά πρόσωπα ἄς στρέψουμε, λοιπόν, καί ἐμεῖς τήν προσοχή μας, γιά νά δοῦμε ποιά ἦταν καί τί προσέφεραν γιά νά τά τιμᾶ τόσο πολύ ἡ Ἐκκλησία μας.

Πρῶτες ἄς δοῦμε τίς Μυροφόρες γυναῖκες, τίς «γυναῖκες τῶν Εὐαγγελίων», ὅπως τίς ὀνομάζουν, αὐτή τήν ἁγία συντροφιά, τόν ἱερό ὅμιλο, τή θεία συντροφιά τῆς διακονίας, καί μέ προσοχή νά καθρεπτιστοῦμε στίς εὐγενέστερες καί ὡραιότερες ὑπάρξεις τῶν αἰώνων. Εἶναι μαθήτριες τοῦ Χριστοῦ πού παρακολουθοῦσαν τή διδασκαλία του καί τόν ἀκολουθοῦσαν ὅπου πήγαινε, σιωπηλές καί διακριτικές, χωρίς νά ἀναμιγνύονται ποτέ, συνοδεύοντας ἴσως τήν Παναγία Μητέρα του. Οἱ ἱεροί εὐαγγελιστές ἀναφέρουν τά ὀνόματά τους: ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, ἡ Σαλώμη, τοῦ Ἰωσήφ ἡ κόρη, ἡ Ἰωάννα, ἡ γυναίκα τοῦ Χουζᾶ, ἡ Μαρία καί ἡ Μάρθα, οἱ ἀδελφές τοῦ Λαζάρου, ἡ Μαρία, ἡ τοῦ Κλωπᾶ, καί ἡ Σωσάννα. Ἦταν καί πολλές ἄλλες μέσα στόν κύκλο τῶν Μυροφόρων, ἀναφέρει ὁ Λουκᾶς.

Ποιές ἦταν οἱ γυναῖκες αὐτές;

Ἦταν ἁπλές, εὐλαβικές ἀκροάτριες τοῦ κηρύγματος τοῦ Χριστοῦ, καί καθώς τόν ἄκουσαν, ἐνθουσιάστηκαν, ἄναψε ἡ φλόγα τῆς ἀγάπης στήν καρδιά τους καί ἀποφάσισαν νά ἀκολουθήσουν τήν ἀλήθεια καί νά τήν ὑπηρετήσουν. Ὁ εὐαγγελιστής Μάρκος σημειώνει «ἀκολούθησαν αὐτόν καί διακονοῦσαν αὐτόν», «καί μάλιστα, ἀπό τά ὑπάρχοντά τους», προσθέτει ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς.

Μαζί μέ τίς Μυροφόρες γυναῖκες ὅμως ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ καί δύο ἄνδρες πού ξεχώρισαν μέ τόν δικό τους τρόπο. Τόν Ἰωσήφ, τόν εὐσχήμονα βουλευτή, τόν ἀπό Ἀριμαθαίας, καί τόν ἄρχοντα τῶν Ἰουδαίων, τόν Νικόδημο, τίς δύο εὐγενεῖς αὐτές μορφές, πού τίς συναντοῦμε νά φροντίζουν τόν νεκρό Διδάσκαλο.

Ἐλάχιστα ἀναφέρουν οἱ ἱεροί εὐαγγελιστές γιά τούς δύο ἄνδρες. Δέν τούς εἶχε καλέσει ὁ Χριστός νά γίνουν μαθητές του, ὅπως τούς δώδεκα. Δέν τόν εἶχαν συναντήσει πολλές φορές. Ἴσως οἱ ὑποχρεώσεις τῆς θέσεώς τους νά μήν τούς ἄφηναν τά χρονικά περιθώρια. Ἴσως καί νά εἶχαν κάποια ἀνησυχία γιά τό πῶς θά τούς ἀντιμετώπιζαν οἱ ἄλλοι ἄρχοντες.

Μαζί μέ τίς μυροφόρες γυναῖκες ὁ Ἰωσήφ καί ὁ Νικόδημος διακονοῦν τόν Χριστό μέ τήν εὐγένεια τῆς ψυχῆς τους καί μέ τήν τόλμη τους, μέ τήν ἀγάπη καί τήν ἀνιδιοτέλειά τους καί γίνονται φωτεινά παραδείγματα σέ ὅλους ἐκείνους, ἄνδρες καί γυναῖκες, πού μπορεῖ νά μήν βρίσκονται στήν πρώτη γραμμή, πού μπορεῖ νά μήν ἔχουν θέσεις καί ἁρμοδιότητες μέσα στήν Ἐκκλησία, ἀλλά ὁ Θεός τούς ἐπιλέγει γιά εἰδικές ἀποστολές καί τούς δίδει τό προνόμιο τῶν ἐκλεκτῶν του.

Ἀντίθετα ἀπό ἐμᾶς πού χρησιμοποιοῦμε ἀνθρώπινα κριτήρια γιά νά ἀξιολογήσουμε καί νά κατηγοριοποιήσουμε τούς ἀνθρώπους, ὁ Θεός βλέπει τά μύχια τῶν ἀνθρώπων καί τιμᾶ ὅλους ἐκείνους, ἄνδρες καί γυναῖκες, πού εἶναι ἕτοιμοι νά τόν διακονήσουν, ὅταν χρειαστεῖ. Ὅλους ἐκείνους καί ἐκεῖνες, πού τόν λατρεύουν, τόν διακονοῦν καί τόν μυρώνουν μέ τά μύρα τῆς ἀγάπης τους. Ὅλους ἐκείνους καί ἐκεῖνες πού διακριτικά τόν ἀκολουθοῦν καί τοῦ προσφέρουν τήν ἀφοσίωση τους. Ὅλους ἐκείνους καί ἐκεῖνες πού τολμοῦν νά μήν ὑπολογίζουν τόν ἑαυτό τους γιά χάρη του, χωρίς νά περιμένουν καμία ἀνταπόδοση.

Ὑπάρχουν καί στίς ἡμέρες μας πολλές εὐκαιρίες νά διακονήσουμε τόν Χριστό, σάν τίς μυροφόρες καί σάν τόν Ἰωσήφ καί τόν Νικόδημο. Ἄς μιμηθοῦμε τήν τόλμη τους καί ἄς τήν ἐνισχύσουμε μέ τήν ἀποφασιστικότητά μας νά τοῦ προσφέρουμε ὅ,τι μᾶς ζητήσει, διακονώντας μέ ἀγαπῶσα καρδία σιωπηλά καί διακριτικά, μέ εὐγένεια ψυχῆς καί πλοῦτο αἰσθημάτων ὅπου Ἐκεῖνος μᾶς ὁδηγήσει.

The post Βεροίας Παντελεήμων: «Η αγάπη των μυροφόρων γυναικών»- Βίντεο appeared first on Dogma.

Keywords
Τυχαία Θέματα