Γλυπτά… από χάρτινες θήκες τσόπστικς (εικόνες)

Το ότι στην Άπω Ανατολή δεν χρησιμοποιούν μαχαιροπίρουνα, αλλά τσόπστικς, το ξέρουμε. Δεν φανταζόμασταν, όμως, ποτέ ότι θα πηγαίναμε σε γκαλερί να δούμε έκθεση γλυπτών από τις χάρτινες θήκες τσόπστικς. Και τα έργα ήταν χάρμα οφθαλμών.

Ο Γιούκι Τατσούμι (Yuki Tatsoumi), πήγαινε σχολείο και δούλευε σερβιτόρος σε εστιατόριο για να μαζέψει χαρτζιλίκι. Βαρετό ήταν να καθαρίζει τα τραπέζια που άφηναν μαντάρα μετά το γεύμα τους οι πελάτες, αλλά μια μέρα το μάτι του καρφώθηκε σε κάτι περίεργο: μια περίτεχνα διπλωμένη χάρτινη θήκη τσόπστικς που είχε αφήσει στο τραπέζι ένας πελάτης, φεύγοντας.

«Τι

ενδιαφέρον σχήμα» σκέφτηκε ο Γιούκι, και το πήρε μαζί του. Μιας και στην Ιαπωνία δεν συνηθίζουν να αφήνουν φιλοδώρημα, ο Γιούκι νόμισε ότι αυτό ήταν ένας τρόπος να πει «ευχαριστώ» ο πελάτης. Μετά, άρχισε να προσέχει περισσότερο και παρατήρησε ότι κι άλλοι πελάτες συνήθιζαν να κάνουν το ίδιο. Βάλθηκε να τα μαζεύει όλα, κι έτσι ξεκίνησε το πρότζεκτ του. Το οποίο βάφτισε «Ιαπωνικό Φιλοδώρημα».

Από το 2012, ο Γιούκι μαζεύει όχι μόνο τα δικά του «φιλοδωρήματα», αλλά ήρθε σ’ επαφή και με άλλα εστιατόρια σ’ όλη την Ιαπωνία και ζήτησε να του στέλνουν και τα «φιλοδωρήματα» που άφηναν εκεί οι πελάτες. Η ανταπόκριση ήταν ενθουσιώδης. Συγκέντρωσε πάνω από 13.000 χάρτινα «γλυπτά». Στις αρχές του μήνα, σε γκαλερί του Τόκιο, έκανε έκθεση με 8.000 από τα πιο ενδιαφέροντα «γλυπτά» που είχε συγκεντρώσει και από τις 47 νομαρχίες της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.

«Το “Ιαπωνικό Φιλοδώρημα” είναι ένα πρότζεκτ μεταξύ εστιατορίων και πελατών, για να δηλωθεί η “αναγνώριση της γευστικής ποιότητας του φαγητού” και η “αναγνώριση του σέρβις”, κάνοντας χρήση του πιο συνηθισμένου υλικού που χρησιμοποιείται σε όλα τα ιαπωνικά εστιατόρια» εξηγεί ο Γιούκι Τατσούμι.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Keywords
Τυχαία Θέματα