Τη μάχη κέρδισε ο Σέρλοκ Χολμς

Παρά την πτώση στα ταμεία, που υπολογίζεται στο 9% συγκριτικά με το 2011, ο διάσημος ντετέκτιβ, οι «Εκδικητές» και η «Εποχή των παγετώνων 4» κατάφεραν να προσελκύσουν το κοινό
Ακόμα και τούτες τις νεκρές εμπορικά αυγουστιάτικες μέρες, μια βόλτα στα θερινά σινεμά της γειτονιάς, ή το κοντινότερο multiplex, δεν δίνει την εντύπωση του πλήρους κινηματογραφικού λήθαργου.
Η νέα «Εποχή των παγετώνων» εξακολουθεί να προσελκύει κόσμο, ενώ, σε τρεις εβδομάδες προβολής, 75.000 εισιτήρια

έχει κόψει ο «Δικτάτορας», η νέα σατιρική κωμωδία του χαμαιλεόντειου Σάσα Μπαρόν Κοέν, που ακολουθεί το Top 20 του 2012 στην 21η θέση και αναμένεται εντός ολίγων ημερών να εκτοπίσει το «Battleship». Οι 40.000 θεατών που έχουν μέχρι στιγμής δει τον «Ερωτα του φεγγαριού» του Γουές Αντερσον, τα 33.000 εισιτήρια της γαλλικής κομεντί «Ο σεφ και ο σεφ του» ή η συνεχιζόμενη επιτυχία του «Ψαρεύοντας σολομούς στην Υεμένη» (27.000), των «Γυναικών του τελευταίου ορόφου» (25.000) ή των «Κυνηγών κεφαλών» (14.000), για να αναφερθούμε σε μερικά μόνο από τα ανεξάρτητης διανομής φιλμ που «περπάτησαν» την καλοκαιρινή περίοδο, φανερώνουν επίσης μια κινητικότητα ικανοποιητική.
Εστω κι έτσι, μακρινό παρελθόν φαντάζουν ακόμη και τα περσινά νούμερα, όπως συμπεραίνει κανείς από την αποτίμηση της μέχρι τώρα ημερολογιακής χρονιάς στις αίθουσες. Τέτοιες μέρες πέρυσι, το Top του 2011 για τους μήνες Ιανουάριο έως και Ιούλιο κυριαρχούνταν από μια ταινία των 395.000 εισιτηρίων («Οι πειρατές της Καραϊβικής: Σε άγνωστα νερά») και άλλες πέντε με πάνω από 200.000 («The tourist», «The hangover II», «Μαλλιά κουβάρια», «Μαχητές των δρόμων: Ληστεία στο Ρίο», «Μαύρος κύκνος»), ενώ στα μισά της εμπορικής της καριέρας βρισκόταν το πρώτο μέρος του «Ο Χάρι Πότερ και οι κλήροι του θανάτου», που έμελλε να δουν συνολικά 347.000 θεατές. Και να φανταστεί κανείς ότι μιλούσαμε τότε για μια χρονιά (2011) ήδη πτωτική σε σχέση με την προηγούμενη (2010), με «βουτιά» της τάξεως του 12-13%.
Με τη φετινή πτώση να υπολογίζεται στο 9% περίπου συγκριτικά με το 2011, προ των διψήφιων πυλών, συμπεραίνει κανείς ότι οι ελληνικές αίθουσες έχουν χάσει κάπου το 1/4 του κοινού τους την τελευταία διετία. Και ποιο είναι αυτό το κοινό; Κατά κύριο λόγο οι νέοι, το πιο ενεργό κομμάτι της κινηματογραφικής αγοράς, αλλά και το πιο βάναυσα χτυπημένο από την ανεργία. Αυτή τη στιγμή, στις ηλικίες μέχρι 25 ετών, η ανεργία στην Ελλάδα αγγίζει το 54%. Ρεκόρ Eυρωζώνης, με τον έναν στους δύο νέους χωρίς δουλειά.
Δεν είμαστε οι μόνοι. Ανάλογα είναι τα ποσοστά στις οικονομικά ασθενέστερες χώρες της Ευρώπης αυτή τη στιγμή. Από 12% ήταν η βουτιά στα κινηματογραφικά εισιτήρια της Ισπανίας και της Ιταλίας το πρώτο εξάμηνο του 2012 σε σχέση με το 2011, 11% έπεσε η αγορά στην Πορτογαλία, 7% στην Ιρλανδία. Το μεγάλο πλήγμα, όπως και στην περίπτωση της Ελλάδας, είναι η συνδυαζόμενη με τα περσινά νούμερα πτώση, που ξεπερνά αθροιστικά το 20% στις χτυπημένες από την κρίση αγορές, πράγμα πρωτοφανές για την Ευρώπη, όπως ομολογούν επαγγελματίες του χώρ
Keywords
Τυχαία Θέματα