Μάκμπεθ από τη Λυρική Σκηνή

Βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό του Σαίξπηρ, η σημαντικότερη νεανική όπερα του Βέρντι προσφέρει σπάνια ψυχογραφήματα κυρίως των βασικών ρόλων, του στρατηγού Μάκμπεθ και της συζύγου του, δύο αδίστακτων χαρακτήρων, που μετέρχονται κάθε μέσου προκειμένου να αναρριχηθούν στο θρόνο της Σκωτίας. Έντονα δραματική μουσική μεγάλης δύναμης, σκιαγραφεί πρόσωπα και καταστάσεις. Το έργο παρουσιάζεται μαζί με το μπαλέτο που συνέθεσε ο σπουδαίος Ιταλός συνθέτης για την αναθεωρημένη εκδοχή της Όπερας που παρουσιάστηκε στο

Παρίσι.

Η υπόθεση αφορά την αναρρίχηση του στρατηγού Μάκμπεθ στο θρόνο της Σκωτίας αφού φονεύσει το βασιλιά Ντάνκαν και το στρατηγό Μπάνκο. Συνεργός και υποκινητής των εγκληματικών ενεργειών είναι η σύζυγος του Μάκμπεθ. Στη συνέχεια, εκείνη αυτοκτονεί υπό το βάρος των τύψεων κι εκείνος εκτελείται από τον ευγενή Μακντάφ, ο οποίος υπερασπίζεται τα δικαιώματα του Μάλκολμ, γιού του Ντάνκαν.

Ο Μάκμπεθ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του είδους – στην εποχή τους θεωρήθηκε πρωτοποριακό έργο, ενώ λόγω των σχεδόν υπεράνθρωπων ερμηνευτικών του απαιτήσεων αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση για τους ερμηνευτές των βασικών ρόλων. Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εξασφαλίσει μια διανομή διεθνούς επιπέδου. Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν οι τρεις διαπρεπέστεροι έλληνες βαρύτονοι με διεθνή καριέρα: οι Δημήτρης Τηλιακός, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Αλμπέρτο Γκατσάλε ενώ στον ρόλο της Λαίδης Μάκμπεθ η διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνίδα υψίφωνος Δήμητρα Θεοδοσίου και η διαπρεπής Ουκρανή σοπράνο Τατιάννα Μελνυτσένκο.

Χρονικά ο Μάκμπεθ προηγείται των αριστουργημάτων που καθιέρωσαν διεθνώς τον Βέρντι. Ωστόσο, στο έργο αυτό είναι ήδη πλήρως ανεπτυγμένη η μουσικοθεατρική γλώσσα του συνθέτη και μάλιστα πάνω στον καμβά ενός από τα μεγαλύτερα έργα της ιστορίας του θεάτρου. Ο Βέρντι και ο λιμπρετίστας του Φραντσέσκο-Μαρία Πιάβε ακολούθησαν σε γενικές γραμμές την αφήγηση της σαιξπηρικής τραγωδίας, μπολιάζοντας, ωστόσο, το λιμπρέτο με στοιχεία έντασης και θεατρικότητας που άρμοζαν στο ιλουζιονιστικό θέατρο του 19ου αιώνα. Έτσι, οι τρεις μάγισσες του πρωτοτύπου μετατράπηκαν σε ένα χορό μαγισσών, για τον οποίο ο Βέρντι έγραψε ορισμένες από τις ωραιότερες χορωδιακές του σελίδες, ενώ ο συνθέτης έγραψε συγκλονιστική μουσική για τις σκηνές μεγάλης θεατρικότητας, όπως η σκηνή της υπνοβασίας της Λαίδης Μάκμπεθ.

Στον Μάκμπεθ, ο Βέρντι υπερβαίνει τα συμβατικά πλαίσια της εποχής του για να συνθέσει ένα έργο με θεατρική δύναμη και με χαρακτήρες που διαθέτουν πρωτόγνωρο ψυχολογικό βάθος και ένταση, ενώ με την δεξιοτεχνική ενορχήστρωση επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει θεαματικά τη βία, τη συνομωσία, τον θάνατο.

Συντελεστές παράστασης:

Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης

Σκηνοθεσία: Λορένζο Μαριάνι

Σκηνικά: Μαουρίτσιο Μπάλο

Κοστούμια: ΣίλβιαΑϋμονίνο

Χορογραφία: Ρενάτο Τζανέλλα

Φωτισμοί:ΛίνουςΦέλμπομ

Σχεδιασμός Βιντεοπροβολών: ΛούσυΜακίννον

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Μάκμπεθ: Δημήτρης Τηλιακός (17, 19, 21/01), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (18, 22, 24, 26/01), Αλμπέρτο Γκατσάλε (25/01)

Μπάνκο: Τάσος Αποστόλου (17, 19, 21, 25/1), Πέτρος Μαγουλάς (18, 22, 24, 26/1)

Λαίδη Μάκμπεθ: Δήμητρα Θεοδοσίου (17, 19, 21, 25/1), Τατιάνα Μελνυτσένκο (18, 22, 24, 26/1)

Ακόλουθος: Αντωνία Καλογήρου (17, 19, 21, 25/1), Σοφία Κυανίδου (18, 22, 24, 26/1)

Μακντάφ: Δημήτρης Πακσόγλου (17, 19, 21/1), Βαγγέλης Χατζησίμος (18, 24, 26/1), Φίλιππος Μοδινός (22, 25/1)

Μάλκολμ: Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος (17, 19, 21, 25/1), Γιώργος Ζωγράφος (18, 22, 24, 26/1)

Γιατρός/ Υπηρέτης: Διονύσης Τσαντίνης (17, 19, 21, 25/1), Παύλος Σαμψάκης (18, 22, 24, 26/1)

Δολοφόνος / Αγγελιοφόρος: Χρήστος Αμβράζης (17, 19, 21, 25/1), Nίκος Συρόπουλος (18, 22, 24, 26/1)

Α’ Οπτασία: Παύλος Μαρόπουλος (17, 19, 21, 25/1), Θεόδωρος Μωραΐτης (18, 22, 24, 26/1)

Β’ Οπτασία: Μαρία Ζώη (17, 19, 21, 25/1), Τριανταφυλλιά Γεωργιάδου (18, 22, 24, 26/1)

Γ’ Οπτασία: Μαριλένα Στριφτόμπολα (17, 19, 21, 25/1), Διαμάντη Κριτσωτάκη (18, 22, 24, 26/1)

INFO: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1, 210 7282333, www.megaron.gr, Στις 17, 18, 19, 21, 22, 24, 25, 26 Ιανουαρίου. Ώρα έναρξης 20:00. Είσοδος 13 – 70 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων:Ταμεία Θεάτρου Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο, Τρίτη – Κυριακή: 09.00-21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00. Τηλ. πωλήσεις 210 36 62 100. Ηλεκτρονική προπώληση: www.megaron.gr. Ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη. Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.-6 μ.μ. και Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ κατά τις ημέρες των παραστάσεων: Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 8.30 μ.μ. /Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ. & 6 μ.μ.- 8.30 μ.μ. Κυριακή 6 μ.μ.-8.30μ.μ. και Ομήρου 8 - ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 4 μ.μ.. Τηλεφωνική Αγορά Εισιτηρίων – 210 7282333.

Keywords
Τυχαία Θέματα