Το «In Progress Feedback Festival» στον Κινητήρα

08:25 30/3/2018 - Πηγή: ΕΡΤ

Εννέα ομάδες, από το ευρύτερο φάσμα των παραστατικών τεχνών, μοιράζονται τα έργα τους, στο In Progress Feedback Festival, στις 31 Μαρτίου, 1 και 2 Απριλίου, για να λάβουν την άποψη του κοινού μέσα από τη διαδικασία της ψηφοφορίας, στον Κινητήρα.

Το έργο που συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία, θα παρουσιάσει το φθινόπωρο, όπως κάθε χρόνο, το έργο θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένο σε συμπαραγωγή με τον Κινητήρα. Η ιδιαιτερότητα του In Progress Feedback Festival έγκειται σε δυο πολύ σημαντικές λειτουργίες

του: την εξέλιξη του έργου και την ανατροφοδότηση. Αυτές οι λειτουργίες απαιτούν ιδιαίτερη ευαισθησία, τόλμη και επικαιροποίηση των γνώσεων. Η μισή του γοητεία βρίσκεται σε αυτές τις απαιτήσεις. Η άλλη μισή στις συνεργασίες, τις φιλίες, τους έρωτες που δημιουργούνται, με αφορμή αυτή τη συνάντηση.

Στο φεστιβάλ θα βρίσκονται δημιουργοί από διαφορετικά πεδία, ηλικίες, χιλιόμετρα στο επαγγελματικό τους κοντέρ: σύγχρονο χορό, περφόρμανς, χοροθέατρο. Το κοινό θα δει διαφορετικούς τρόπους, με τους οποίους αντιλήφθηκαν και πραγματεύονται τη φετινή θεματική της Αναγέννησης. Κάποτε ως θέμα, κι άλλοτε ως τρόπο επανεξέτασης εκφραστικών μέσων και καλλιτεχνικών ειδών.

Στο φεστιβάλ θα είναι ένας από τους ανθρώπους, που ήταν στη γέννηση του Κινητήρα, ο Χρήστος Πολυμενάκος, ως ειδικός καλλιτεχνικός σύμβουλος.
Ένα φεστιβάλ είναι γιορτή.

Συμμετέχουν:
Σάββατο 31 Μαρτίου

1. Καρολίνα Θελερίτη, Νικολέτα Κουτίτσα
“The lodge”

Με εφαλτήριο την έννοια του «περάσματος» και κυρία πηγή έμπνευσης τα ποιήματα της Σύλβια Πλάθ, η Καρολίνα Θελερίτη και η Νικολέτα Κουτίτσα δημιούργησαν δυο γλυπτά χώρου. Το πέρασμα είναι το ταξίδι, η μετάβαση, η μετάλλαξη, η μεταμόρφωση που λαμβάνει χώρα μεταξύ δυο διαφορετικών καταστάσεων. Η περφόρμανς “The lodge” επικεντρώνεται στη διερεύνηση του διαστήματος μεταξύ θανάτου, ενδομήτριας κατάστασης και γέννησης. Ο θάνατος συμβολίζεται σαν τετράγωνος χώρος και μας παραπέμπει σε ένα καταφύγιο, μια φυλακή, έναν τάφο, ενώ ο σφαιρικός χώρος που συμβολίζει τη γέννηση είναι το αυγό, το καζάνι, η μήτρα.

Χορογραφία: Νικολέτα Κουτίτσα, Καρολίνα Θελερίτη
Γλυπτό χώρου: Δανάη Νικολαΐδη-Κωτσάκη
Κατασκευή: Νικολέτα Κουτίτσα, Καρολίνα Θελερίτη
Κοστούμια: Δανάη Νικολαΐδη– Κωτσάκη, Χριστίνα Καλογεράκη
Μουσική: Ιωάννης Σαββαΐδης
Χορευτές: Νικολέτα Κουτίτσα, Καρολίνα Θελερίτη, Ερικέτη Ανδρεαδάκη
Φωτογραφίες: Ειρήνη Μάστορη

2. Λουκιανή Παπαδάκη, Ελένη Πανταζάτου
“Εδωνά”

Μια διαρκής αναγέννηση είναι η αρχέγονη κατάσταση του ανθρώπινου σώματος και της ζωής. Το σώμα επιβιώνει χάρη στην ικανότητά του να αναγεννάται συνεχώς, καθώς ανανεώνει τα κύτταρά του καθημερινά, επιβεβαιώνοντας ότι η ζωή και ο θάνατος είναι δυο έννοιες άρρηκτα συνυφασμένες. Η ύπαρξη, τελικά, βρίσκει μόνη της το δρόμο προς την επιβίωση, ενώ η ισορροπία και ο κύκλος της ζωής ορίζονται απ’ τους νόμους της φύσης. Δύο γυναικεία σώματα συνειδητά αναζητούν να ενεργοποιήσουν αυτόν το μηχανισμό, τολμώντας να σταθούν «γυμνά» το ένα απέναντι στο άλλο, σε έδαφος αβέβαιο.

Οι μορφές τους, σχήματα που αλληλεπιδρούν και αλληλοσυμπληρώνονται, αφήνονται να παρασυρθούν σε έναν αγώνα επαναπροσδιορισμού της κάθε στιγμής. Εγκαταλείποντας ιδέες, σκέψεις και συναισθήματα, με οδηγό το σώμα που επιθυμεί να ζήσει, αναζητούν να αγγίξουν έστω για λίγο μία ουτοπία. Ή απλά να κοιταχτούν στα μάτια και να αρχίσει το παιχνίδι.

Σύλληψη, χορογραφία, ερμηνεία: Λουκιανή Παπαδάκη, Ελένη Πανταζάτου
Φωτογραφίες: Giorgos Panas

3. Πωλίνα Ευαγγέλου, Νίκος Γεωργίου
“Τανκ τοπ”

Φανέλα, φανελάκι, αθλητικό, στρατιωτικό. A-shirt τιραντάκι. Τανκ: δεξαμενή, πισίνα. Τοπ: από πάνω. Ένα ρούχο. Γιούνισεξ. Σχεδόν εσώρουχο. Βάση για ένδυμα. Το καλοκαίρι φοριέται μόνο του ή με συνοδεία. Αποκαλυπτικό και προσωπικό. Τον χειμώνα κρύβεται, μπαίνει πίσω από μακρυμάνικες, φορέματα, πουλόβερ, μπολερό, ζεσταίνει(;) χωρίς πάντα να φαίνεται. Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει. Είναι εκεί. Κάτω από τα πουκάμισα των ταξιτζήδων, κάτω από τα γιλέκα των χρηματιστών, στα σώματα των νεαρών κοριτσιών που ζεσταίνονται. Σε κοινή θέα στα φεστιβάλ υπερηφάνειας. Κάτι κοινό. Το τανκ τοπ σημαίνει αφετηρία, σπίτι, βάση, βάθρο, βήμα. Τι αφήνεις πίσω και με τι ξεκινάς πάλι. Πότε είναι κανείς γυμνός; Πώς ορίζει το μηδέν, το εσώρουχο, το μέσα και τι θα φορεθεί από πάνω; Μια devised performance βασισμένη στη νέα αρχή και τον επαναπροσανατολισμό. Στο στόχο που πάντα υπήρχε και στο στόχο που συμβαίνει τώρα.

Σκηνοθεσία: Νίκος Γεωργίου
Χορογραφίες, επιμέλεια κίνησης: Πωλίνα Ευαγγέλου
Βοηθός: Βέρα Ζούκα
Μουσική Επιμέλεια: filtig
Παίζουν: Πωλίνα Ευαγγέλου, Νίκος Γεωργίου

Κυριακή 1 Απριλίου
1. La lali cie
“Re-lease”

Το solo “Re-lease” της Justine Goussot, σε συνεργασία με τον συνθέτη Δημήτρη Θεοχάρη, εμπνέεται από ινδικά κλασικά στοιχεία τέχνης, προσθέτοντας σ’ ένα σύγχρονο περιβάλλον γραφής στρώματα πολλών αισθητικών πεδίων: σύγχρονο χορό, butoh, πολεμικές τέχνες, σκηνοθεσία, παραδοσιακά ηλεκτρονικά μουσικά όργανα και πολυρυθμία στη μουσική.

Το θέμα του έργου πηγάζει από την ινδουιστική μυθολογία, και συγκεκριμένα αναφέρεται στη θεά Shakti Durga, την πρωτόγονη ενέργεια, τη γυναικεία ουσία, τη μητέρα, την πολεμίστρια, αυτή που δημιουργεί, αλλά μπορεί, επίσης, να καταστρέψει το σύμβολο του αιώνιου κύκλου της δημιουργίας και της καταστροφής. Η περφόρμανς αφορά στη σύνδεση με την απώλεια, και το φως που προκύπτει μέσα από τον ινδικό χορό, τη σύνδεση με την πνευματική μας πλευρά και το κάλεσμα σε αυτό που είναι βαθιά μέσα μας, αυτή την πρωτόγονη ενέργεια που κρύβεται από τα στρώματα του κοινωνικού και πολιτιστικού μας πλαισίου.

Χορογραφία, ερμηνεία: Justine Goussot
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Φωτογραφίες: Γεώργιος Ευθυμίου

2. Elasma
“Hind End”

Ξεκινώντας από την έννοια της αναγέννησης, η ομάδα Elasma πραγματεύεται την αναγκαιότητα του τέλους. Κάθε φορά που προσεγγίζεται ο ορισμός ενός «τέλους», αποκαλύπτεται αυτόματα κάτι νέο. Συνθέτοντας μια σκηνική δράση, που τείνει να φτάσει στην ολοκλήρωσή της, αλλά διαρκώς επαναστατεί, οι πρωταγωνιστές βάζουν τις αντιδράσεις τους στο μικροσκόπιο.

Ιδέα, χορογραφία, ερμηνεία: Εlasma (Άννα Απέργη, Αφροδίτη Μυρτώ Τριχείλη)
Μουσική: Στέφανος Χυτήρης
Εικαστικός: Ριχάρδος Φώσκολος
Ενδυματολογική επιμέλεια: Ιωάννα Κουρμπέλα
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος

3. Int.P
“De pueritia”

Tο έργο «De pueritia» είναι η πρώτη δημιουργία της ομάδας Int.P
(Μαριάννα Καραβίδα, Μαρία Παπακωνσταντίνου). Αφορμή στάθηκε το παιδικό παιχνίδι σβούρα, που ξύπνησε αναμνήσεις από την παιδική ηλικία αλλά και την αθωότητα, την ελευθερία, την ανεμελιά και τόσα ακόμη, που θάβονται μέσα στη ρουτίνα και τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας.

Αρκεί μία ανάμνηση να τα αναγεννήσει; Έχουμε ανάγκη αυτή την αναγέννηση και την επιστροφή στο παρελθόν; Πόσο επηρεάζεται η ενήλικη ζωή; Μία ανάμνηση, μία εικόνα ή ένα συναίσθημα από την παιδική μας ηλικία είναι αρκετά για να αναγεννήσουν τον ίδιο μας τον εαυτό, ο οποίος συχνά αλλοιώνεται μέσα από τριβές και αλληλεπιδράσεις τόσο με ανθρώπους όσο και με γεγονότα;

Χορογραφία: Μαριάννα Καραβίδα, Μαρία Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Μυριαγκός
Χορεύουν: Μαριάννα Καραβίδα, Μαρία Παπακωνσταντίνου

Δευτέρα 2 Απριλίου

1.Screenshort
“Κοινή πατρίς”

Σε μια αίθουσα αναψυχής, μεταξύ ζωής και θανάτου, μια νεαρή ράπερ, η Νίκη, συναντά δύο ηλικιωμένους άνδρες. Τον Ρήγα και τον Διαμαντή. Απόψε, η νεαρή κοπέλα θα μάθει, εάν κέρδισε το ταξίδι στη ζωή. Την ίδια στιγμή, οι γέροι προσπαθούν να γίνουν σωτήρες της χώρας, χρησιμοποιώντας την Νίκη ως αγγελιαφόρο. Τη σκηνή μοιράζονται δύο διαφορετικοί κόσμοι, με μια κοινή πατρίδα κι έναν κοινό στόχο. Να αναγεννηθούν από τις στάχτες τους. Είναι το τέλος ή ευκαιρία για μια νέα αρχή;

Κείμενο: Νικολαΐδου Όλγα
Σκηνοθεσία: Ομάδα Screenshort
Σκηνογράφος: Δημήτρης Κωνσταντάρας
Ενδυματολόγος: Σοφία Νικολαϊδη
Μουσική: Αλέξανδρος Παπαγεωργίου/ Vaib
Στίχοι: Νίκος Γκολφινόπουλος/ Ghetto Rock
Φωτογραφίες, βίντεο: Θοδωρής Μάρκου
Παίζουν: Άννα Δουβλέκα, Φώτης Κουτρουβίδης, Γιάννης Μπακογεώργος

2. Ξένια Βλάχου–Κογχυλάκη
“Multiple choice”
Μία εξέταση πολλαπλής επιλογής γίνεται η αφορμή για τρεις υποψηφίους να επανεξετάσουν τις σωστές απαντήσεις τους. Πώς γίνεται από τα ίδια τα συστατικά που δομούν ένα οργανωμένο σύνολο να έρθει η αναδημιουργία; Το έργο πραγματεύεται το στάδιο της αμφισβήτησης ως αναγκαία συνθήκη στην πορεία της αναδημιουργίας. Η διαδικασία της εξέτασης είναι μία διαδικασία μεταμόρφωσης. Ένας διάλογος μεταξύ του ίχνους και της παρουσίας. Μεταξύ της υπόσχεσης της πληρότητας και του κενού μίας κατάστασης που υπήρξε, αλλά δεν είναι τώρα ορατή.

Χορογραφία: Ξένια Βλάχου–Κογχυλάκη
Φωτογραφίες: Στάθης Δογάνης
Ερμηνεύουν: Δάφνη Δρακοπούλου, Βεατρίκη Καπνίση, Ευθύμιος Μοσχόπουλος

Εκτός συναγωνισμού

Ομάδα Ma
“Μία προσωπική ιστορία”

Μια περφόρμανς εν εξελίξει σε πολύ αρχικό στάδιο. Αφετηρία, μια προσωπική ιστορία αναγέννησης, ένα βίωμα μετέωρο, καθοριστικό. Οι συντελεστές της περφόρμανς συνομιλούν δημιουργικά με αυτήν την κεντρική ιστορία, με την ενέργεια της φωνής, καθώς αφηγείται το βίωμά της. Μοιράζονται δικές τους τέτοιες ιστορίες.

Προσκαλούν και ακούν τις ιστορίες άλλων ανθρώπων. Συνθέτουν ένα τοπίο, ένα μωσαϊκό στιγμών, διερευνώντας την ευθραυστότητα και τη δύναμη του ανθρώπου. Οι αρχικές ιστορίες, η ενέργεια και η δράση της αφήγησης αποτελούν την αφετηρία. Η φωνή, καθώς αφηγείται, γίνεται ηχητικό τοπίο προς εξερεύνηση και ψηφιακή επεξεργασία. Το σώμα ανταποκρίνεται, αντιδρά. Η ενσυναίσθηση, η σωματική ανταπόκριση, η απόσταξη είναι βασικά σημεία της δημιουργικής διαδικασίας. Ο συνθέτης Δημήτρης Μπαρνιάς επεξεργάζεται ηχητικά το πρωτογενές υλικό της αφήγησης, με το οποίο οι Joe Tornabene, Θάλεια Δήτσα και Μικαέλα Κεφαλογιάννη συνομιλούν σωματικά επί σκηνής.

Ιδέα-σκηνοθεσία: Θάλεια Δήτσα [με τη δημιουργική συμβολή όλης της ομάδας]Ηχητική Επεξεργασία-ηχογράφηση αφηγηματικού υλικού: Δημήτρης Μπαρνιάς
Σύμβουλoς διαδικασίας-πρόβας: Joe Tornabene
Σύμβουλος σκηνογραφίας-ενδυματολογίας: Μαρίνα Μουρτζή
Φωτογραφίες: Κώστας Μουμούρης
Performers: Θάλεια Δήτσα, Μικαέλα Κεφαλογιάννη, Δημήτρης Μπαρνιάς, Joe Tornabene

In Progress Feedback Festival 2018

Ώρα έναρξης: 20.30

Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά.

Απαραίτητη η κράτηση θέσεων: 21 0924 8328, [email protected]

Κινητήρας Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών
Ερεχθείου 22, Ακρόπολη
Τηλ. 210 9248328

www.ert.gr

Keywords
festival, το φως, συλληψεις, καλοκαιρι, πουκάμισα, σημαίνει, performance, νέα, φως, δραση, αθωότητα, ert, απεργια 1 μαρτιου, απεργια 2 μαρτιου, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, απεργια 9 μαρτιου, απεργια 10 μαρτιου, απεργια 17 μαρτιου, αλλαγη ωρας, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, γιαννης κεφαλογιαννης, νικος απεργης, end, τελος του κοσμου, αλλαγη ωρας 2013, η ζωη, ελενη, βιντεο, αφροδιτη, βημα, δαφνη, θανατος, θεμα, μητερα, μουσικη, ποιηματα, σβουρα, φορεματα, φως, αυγο, αθωότητα, αναγεννηση, αναμνησεις, αννα, απλα, απωλεια, αφορμη, βαθμολογια, βεατρικη, βιωμα, βρισκεται, γινεται, γιλεκα, γοητεια, δαναη, δυναμη, δικτυο, εδαφος, ευκαιρια, αιθουσα, υπαρχει, ειρηνη, ελευθερια, ενεργεια, εννοια, εργα, εξελιξη, ζωη, ζωης, ιδεες, ιδια, ιδιο, ηλικια, η φωνη, ηχητικα, θεα, θοδωρης, εικονα, ιωαννα, ισορροπια, ηχογραφηση, καζανι, κυκλος, κυρια, ματια, μυθολογια, μητρα, μηδεν, μουσικα οργανα, μαρια, νικη, ομαδα, παντα, ουτοπια, ουσια, πεδια, περιβαλλον, πηγη, πισινα, πρωταγωνιστες, ρηγα, ριχαρδος, συγκεκριμενα, συμβαινει τωρα, σκεψεις, σκηνοθεσια, σωμα, σοφια, σπιτι, συγχρονο, σχηματα, τολμη, το φως, φυλακη, φεστιβαλ, φθινοπωρο, φωνη, φορα, ξενια, χρηστος, χριστινα, ψηφιακη, ιωαννης, δημητρης, ερωτες, εσωρουχο, festival, γιορτη, χωρα, ηλεκτρονικα, κοπελα, κωστας, νικολετα, ομαδες, οργανα, παιχνιδι, πουκάμισα, πωλινα, σημαίνει, shirt, σκηνη, σωματα, ταξιδι, υλικο, γεροι, performance
Τυχαία Θέματα