Κλεμμένος πίνακας του Ματίς θα επιστραφεί στους νόμιμους κληρονόμους του

23:07 21/3/2014 - Πηγή: E-Typos
Ένα μουσείο της Νορβηγίας αποφάσισε να επιστρέψει στους νόμιμους κληρονόμους ενός Γαλλοεβραίου συλλέκτη και εμπόρου έργων τέχνης έναν πίνακα του Γάλλου ζωγράφου Ανρί Ματίς ο οποίος είχε κλαπεί από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο πίνακας "Γυναίκα στα μπλε μπροστά από το τζάκι", που φιλοτεχνήθηκε το 1937, ήταν από τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου Χένι Όνσταντ Κουνστσέντερ (ΗΟΚ), κοντά στο Όσλο. Η αξία του
εκτιμάται ότι φτάνει τα 20 εκατομμύρια δολάρια.

Το έργο ανήκε στον συλλέκτη Πολ Ρόζενμπεργκ, τον παππού της γνωστής Γαλλίδας δημοσιογράφου Αν Σενκλέρ. Οι κληρονόμοι του τον διεκδίκησαν όταν τον είδαν να εκτίθεται σε μια προσωρινή έκθεση στο Κέντρο Πομπιντού, το 2012.

Ο Πολ Ρόζενμπεργκ έφυγε από τη Γαλλία για τη Νέα Υόρκη το 1940. Την επόμενη χρονιά οι Ναζί κατέσχεσαν 162 έργα που είχε στη συλλογή του, συμπεριλαμβανομένου και του πίνακα του Ματίς ο οποίος πέρασε στα χέρια του διοικητή της Λουφτβάφε Χέρμαν Γκέρινγκ. Στη συνέχεια δόθηκε στον Γερμανό έμπορο έργων τέχνης Γκούσταβ Ρόχλιτς, ιδιοκτήτη μιας γκαλερί στο Παρίσι, και από εκεί βρέθηκε στην παρισινή γκαλερί Petrides.

Το 1950 ο εύπορος Νορβηγός συλλέκτης Νιλς Όνσταντ τον αγόρασε, καλή τη πίστει, από τον μεσίτη Ανρί Μπενεζίτ, χωρίς να γνωρίζει πώς είχε βρεθεί στην κατοχή του.

Τη δεκαετία του 1960 ο Όνσταντ και η σύζυγός του, η Ολυμπιονίκης του καλλιτεχνικού πατινάζ Χένι Όνσταντ, ίδρυσαν κοντά στο Όσλο ένα μουσείο όπου εξέθεσαν τα έργα τέχνης που είχαν στην κατοχή τους. Η έρευνα που έκανε η διεύθυνση του μουσείου για την υπόθεση την οδήγησε στην απόφαση να επιστρέψει τον πίνακα στους νόμιμους κληρονόμους του.

Η "Γυναίκα στα μπλε" δεν θα πάει στο Παρίσι αλλά θα διασχίσει τον Ατλαντικό, κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των απογόνων του Ρόζενμπεργκ: στη Γαλλία ζει η εγγονή του, αλλά στις ΗΠΑ ζουν η νύφη του και τα δύο παιδιά της στους οποίους θα δοθεί το έργο.

Ο Κρίστοφερ Μαρινέλο, ο εκπρόσωπος του "αμερικανικού κλάδου" της οικογένειας που πήγε στο Όσλο για να παραλάβει το έργο είπε ότι οι Ρόζενμπεργκ εξακολουθούν να αναζητούν "εκατοντάδες πίνακες" που κλάπηκαν από τους Ναζί κατά την περίοδο του πολέμου και της κατοχής της Γαλλίας.
Keywords
Τυχαία Θέματα