Το (ελληνικό) ρομπότ Lego που δεν χρειάζεται βοήθεια από κομπιούτερ

14:53 9/9/2014 - Πηγή: Espresso
ΡΕΠΟΡΤΑΖΤο (ελληνικό) ρομπότ Lego που δεν χρειάζεται βοήθεια από κομπιούτερΤρίτη, Σεπτέμβριος 9, 2014 - 14:47

Την πρώτη θέση σε διεθνή εκπαιδευτικό διαγωνισμό απέσπασε το πρωτοποριακό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από Ελληνα ειδικό και το οποίο επιτρέπει σε παιδιά να μαθαίνουν προγραμματισμό από πολύ μικρή ηλικία, χωρίς τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή!

Το ξεχωριστό παιχνίδι ονομάζεται «Cubes Coding» και βασίστηκε στη διδακτορική διατριβή του ερευνητή της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ

Θεοδόση Σαπουνίδη. Απευθύνεται σε παιδιά άνω των 3 ετών και αποτελείται από 44 κύβους που κρύβουν στο εσωτερικό τους μικροεπεξεργαστές. Η καινοτομία του συνίσταται στο γεγονός ότι τα παιδιά μπορούν να προγραμματίσουν τη συμπεριφορά ενός ρομπότ NXT Lego συνδέοντας απλά τους κύβους-παιχνίδια, χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Κάθε κύβος ενσωματώνει μια εντολή προς το ρομπότ (π.χ. «κινήσου», «στρίψε» κ.ο.κ.) και η αλληλουχία τους δημιουργεί το πρόγραμμα. Με το πάτημα ενός κουμπιού το σύνολο των παιδικών εντολών περνά στο ρομπότ που αρχίζει να συμπεριφέρεται ανάλογα. «Το όφελος για τα παιδιά είναι ότι αφενός μαθαίνουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και αφετέρου αποκτούν και άλλες δεξιότητες, όπως λογική» υποστηρίζει ο δρ Σαπουνίδης.

Ο διδάκτορας του ΑΠΘ και οι δύο συνεργάτες του, ο Αναστάσιος Τσίμπλινας και η Δανάη Σκουρνέτου, παρουσίασαν το «Cubes Coding» στον διεθνή διαγωνισμό εκπαιδευτικής καινοτομίας Open Education Challenge. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν άλλες 600 ομάδες από 77 χώρες, όμως η ελληνική πρόταση όχι απλώς ξεχώρισε, αλλά βραβεύτηκε ως μία από τις εννέα κορυφαίες. Η ομάδα του ΑΠΘ κέρδισε το χρηματικό έπαθλο των 20.000 ευρώ ως αρχικό κεφάλαιο για την εμπορική αξιοποίηση της ιδέας, καθώς και τη δυνατότητα να την παρουσιάσει σε διακεκριμένους επενδυτές σε Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο και Ελσίνκι.

Keywords
Τυχαία Θέματα