Οι Ελληνίδες ηθοποιοί που έλαμψαν στα ξένα

02:42 3/6/2013 - Πηγή: TNSite

Μπορεί η Αντέλ Εξαρχόπουλος να σκανδάλισε τις Κάννες με τις καυτές λεσβιακές σκηνές της στην ταινία «Η ζωή της Αντέλ» και να έγινε «πρωτοσέλιδο» σε ξένα έντυπα και sites, όμως δεν ήταν η πρώτη ηθοποιός με ελληνικό επίθετο που γινόταν talk of the town στον πλανήτη των κριτικών κινηματογράφου. Από τη Μελίνα Μερκούρη στο «Ποτέ την Κυριακή» μέχρι τη χυμώδης Βάνα Μπάρμπα του «Mediteranneo» και την Τάνια Σωτηροπούλου στο πλευρό του James Bond,

o κατάλογος των Ελληνίδων που φλέρταραν με τη διεθνή καριέρα είναι μακρύς.

Το 1943 όλοι αναρωτιόντουσαν για «Ποιον χτυπάει η καμπάνα» με την «Ελληνίδα Κατίνα Παξινού», καθώς ο Τύπος της εποχής έγραφε ότι θα κέρδιζε (ως η φλογερή Ισπανίδα πατριώτισσα Πιλάρ) το Οσκαρ β' Γυναικείου Ρόλου. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της ερμήνευσε κορυφαίους ρόλους σε έργα του διεθνούς ρεπερτορίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ξεχώρισε ως κορυφαία τραγωδός παγκόσμιου βεληνεκούς ερμηνεύοντας ρόλους της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Τα περισσότερα χρόνια εμφανιζόταν με τον σύζυγό της, τον κορυφαίο δραματικό ηθοποιό και σκηνοθέτη Αλέξη Μινωτή, είτε στο Εθνικό Θέατρο είτε σε δικές τους σκηνές. Επέλεξε να λάβει μέρος σε έντεκα μόλις κινηματογραφικές ταινίες, συνεργαζόμενη ανάμεσα σε άλλους με τους Ορσον Γουέλς, Λουκίνο Βισκόντι και Σαμ Γουντς. [Μελίνα Μερκούρη]

Λίγα χρόνια αργότερα, τη δεκαετία του '60, ο παγκόσμιος κινηματογράφος στρέφει το βλέμμα του σε μια λυγερόκορμη Ελληνίδα που έμελλε να γράψει τη δική της ιστορία στον κινηματογράφο. Η ερμηνεία της στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασσέν θα κάνει κοινό και κριτικούς κινηματογράφου να μιλούν με θαυμασμό για την Μελίνα. Στη ταινία η Μερκούρη υποδύεται την Ιλια, μια πόρνη που εκδίδεται στο λιμάνι του Πειραιά. Εχει όμως κάτι που την κάνει να διαφέρει από τις άλλες πόρνες του λιμανιού: όχι μόνο διαλέγει τους πελάτες της, αλλά όταν έχει παραστάσεις το Ελληνικό Φεστιβάλ και όταν είναι Κυριακή δεν δέχεται ποτέ πελατεία. Ο συγκεκριμένος ρόλος θα χαρίσει στη Μερκούρη το βραβείο του Α' Γυναικείου Ρόλου στο Φεστιβάλ των Καννών, ενώ ο Μάνος Χατζιδάκις θα κερδίσει για την ίδια ταινία το Οσκαρ Μουσικής. Την ίδια δεκαετία η χώρα μας έχοντας ως πρέσβειρα την Ειρήνη Παπά και το εξαιρετικό ταλέντο της Ελληνίδας ηθοποιού γίνεται ευρύτερα γνωστή για τις ομορφιές της, τον πλούτο της φύσης, τη φιλοξενία αλλά και τις απέραντες μπλε της θάλασσες τόσο στην Αμερική όσο και στον κόσμο όλο. Αφορμή για όλα αυτά στάθηκε ο ρόλος της το 1961 στα «Κανόνια του Ναβαρόνε», με την Παπά να είναι δίπλα σε ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου, όπως ο Αντονι Κουίν. Η ίδια λίγο αργότερα γίνεται η «χήρα» στον «Αλέξη Ζορμπά». Το έντονο βλέμμα της, οι καθαρές γραμμές του προσώπου της, τα χαρακτηριστικά Καρυάτιδας και η έντονη προσωπικότητά της κατακτούν κοινό και Αμερικανούς παραγωγούς.

Το 1962 ο Μιχάλης Κακογιάννης μεταφέρει με αριστουργηματικό τρόπο την περίφημη τραγωδία «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη στη μεγάλη οθόνη, σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη, με την Ειρήνη Παπά να κλέβει την παράσταση. Η ταινία κερδίζει τα βραβεία Καλύτερης Κινηματογραφικής Μεταφοράς και Ηχητικής Επένδυσης στο Φεστιβάλ των Καννών το 1962. Η επιβεβαίωση για το υποκριτικό της ταλέντο έρχεται το 1969 με την ταινία «Ζ» του διάσημου σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, για την οποία η ίδια βραβεύεται, ενώ το έργο κερδίζει Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και ο ίδιος ο Γαβράς κατακτά το βραβείο Σκηνοθεσίας και Σεναρίου. [Αντέλ Εξαρχόπουλος]

Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια για να έλθει μια άλλη Ελληνίδα που θα προκαλούσε τσουνάμι ενθουσιασμού στους απανταχού σινεφίλ χάρη στην ομορφιά και το ταλέντο της. Η Βάνα Μπάρμπα σαγηνεύει τη δεκαετία του '90 με τον αισθησιασμό του ρόλου της στην ιταλική ταινία «Mediteranneo» και ακόμη μία φορά ο διεθνής χώρος του θεάματος αναφωνεί «Mamma mia»! H ταινία «Mediterraneo» κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και όλοι μιλούν για τη Μις Ελλάς που αναστάτωσε το σελιλόιντ!

Χρειάστηκαν να περάσουν αρκετά χρόνια για να έρθει η δεκαεννιάχρονη ελληνικής καταγωγής ηθοποιός Αντέλ Εξαρχόπουλος, μέσα από τις λεσβιακές σκηνές της στην ταινία «La Vie d’ Adèle», για να αναστατώσει τον κόσμο της έβδομης τέχνης. Η ταινία -όπως είναι γνωστό- προβάλλεται στο Φεστιβάλ των Καννών, κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα και η Αντελ βρίσκεται εν μία νυκτί στο επίκεντρο της προσοχής όλων. Oι κριτικοί τέχνης μιλάνε για φαινόμενο, ενώ υποκλίνονται στο ταλέντο της νεαρής που κατάφερε να αποδώσει τόσο περίτεχνα την αθωότητα της ηλικίας της και τον αισθησιασμό μιας γυναίκας που ψάχνει την ερωτική της ταυτότητα.

Η Αντέλ γεννήθηκε στο Παρίσι το 1994 και ο παππούς της είναι Ελληνας, ενώ ο πατέρας της γεννήθηκε στη Γαλλία. Δεν έχει επισκεφθεί ποτέ τη χώρα μας. Η νεαρή ηθοποιός ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής από τα εννέα της χρόνια. Σύμφωνα με την ίδια, αυτό έγινε για να αντιμετωπιστεί η εσωστρέφειά της, που ίσως να την έκανε εξαιρετικά μοναχική. Στη συνέχεια θα πάρει το βάπτισμα του πυρός στην υποκριτική: εργάζεται ως ηθοποιός από τα 12 της, ενώ έχει ήδη συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα, όπως η Tζέιν Μπέρκιν. [Τόνια Σωτηροπούλου]

Στο κρεβάτι με τον «007»

Μικρή ήταν ερωτευμένη με τον ρόκερ Μπον Τζόβι. Ισως να μη φανταζόταν ποτέ ότι θα βρισκόταν στο ίδιο κρεβάτι με τον Ντάνιελ Γκρεγκ. Για την Τόνια Σωτηροπούλου, που δεν έχει τελειώσει τη δραματική σχολή στη οποία είχε γραφτεί, το «παραμύθι» της δεν είχε δράκους και Σταχτοπούτες, αλλά κινηματογραφικούς μυστικούς πράκτορες και ατέλειωτα φλας. Οπως και να έχει, για μια 24χρονη ηθοποιό χωρίς μεγάλη εμπειρία ένας ρόλος στο πλάι του δημοφιλούς Βρετανού καρατερίστα Τόμπι Τζόουνς στο θρίλερ «Berberian Sound Studio» και μία συμμετοχή (ύστερα από κοπιαστική οντισιόν) στην τεράστια χολιγουντιανή παραγωγή «Skyfall», που είναι η 23η ταινία με ήρωα τον πράκτορα 007, είναι πολύ καλός απολογισμός για τα τέσσερα χρόνια που ζει στη βρετανική πρωτεύουσα. Τα γυρίσματα για τις δικές της σκηνές με τον Ντάνιελ Κρεγκ στο «Skyfall» έγιναν στο Φετιγέ της Τουρκίας. Την όλη εμπειρία -μία εβδομάδα κράτησε- την έχει περιγράψει πολλές φορές ως μία από τις σπουδαιότερες στη ζωή της. Ονειρευόταν να δουλέψει με τον Σαμ Μέντες και το κατάφερε. Oσο για τον Κρεγκ, η Τόνια είχε δηλώσει πως ήταν «γλυκύτατος, τέλειος επαγγελματίας και έχει πάρα πολλή πλάκα».

«Hangover» και Τουρκικά

Αρκούσαν έστω και πλάνα δευτερολέπτων (και μάλιστα σιωπηλά) για να αλλάξουν τη ζωή της. Η εμφάνιση της Κατερίνας Μουτσάτσου στην ταινία «Hangover» που έσπασε ταμεία τής άνοιξαν τις πόρτες του Χόλιγουντ, όπου κατοικεί μόνιμα εδώ και λίγα χρόνια. Στην ταινία όπου όλοι εδώ στην Ελλάδα μάθαμε τον Ζακ Γαλυφιανάκη η Κατερίνα Μουτσάτσου έχει έναν μικρό ρόλο (χωρίς κάποια ατάκα), σε ένα τσάπελ του Λας Βέγκας, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει και στο «Kill the Habit». [Κατερίνα Μουτσάτσου]

Οι συμμετοχές της πάντως σε σποτ διαφημιστικά τής εξασφαλίζουν τα προς το ζην και εκείνη συνεχίζει να κάνει όνειρα για μια καριέρα εκτός Ελλάδας. Μάλιστα σκοπεύει να αφήσει για λίγο καιρό την Πόλη των Αγγέλων και να «μεταναστεύσει» στη γειτονική Τουρκία, πέντε χρόνια μετά την επιτυχημένη καριέρα που έκανε εκεί τουλάχιστον για μία δεκαετία.

Η Κατερίνα Μουτσάτσου, που δήλωσε με υπερηφάνεια πριν από ένα χρόνο περίπου την ελληνική καταγωγή της με ένα βιντεάκι που έκανε τον γύρο του κόσμου, θα πρωταγωνιστήσει και σε μεγάλη ελληνοτουρκική ταινία. Η ίδια μάλιστα μιλά άπταιστα την τουρκική γλώσσα και δεν έχει κανένα πρόβλημα στις συνεργασίες της με τους Τούρκους συναδέλφους της, στους οποίους είναι ιδιαίτερα αγαπητή.

Madata

Keywords
Τυχαία Θέματα