Πώς ο Θησέας «έφαγε» τον Μέγα Αλέξανδρο (ή πώς ο έφιππος στρατηλάτης έφτασε μέχρι την Ινδία, αλλά σταμάτησε στην πλατεία Κοτζιά)…

Σε διαμάχη βρέθηκαν, άθελά τους, ο… Θησέας και ο… Μέγας Αλέξανδρος, με νικητή τον πρώτο. Στην άρνηση της γλύπτριας, Σοφίας Βάρη, «σκόνταψε» η τοποθέτηση του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πλατεία Κοτζιά, επειδή θα έπρεπε να μετακινηθεί το έργο της με τον Θησέα.Όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα, πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Εσωτερικών, Χάρης Καστανίδης, διαβίβασε στη Βουλή έγγραφο του γενικού γραμματέα του Δήμου Αθηναίων, Θεόδωρου Λιβάνιου, προς απάντηση ερωτήσεων των βουλευτών του ΛΑΟΣ,
Άδωνι Γεωργιάδη και Αθανασίου Πλεύρη, για τους λόγους που δεν προχωράει η τοποθέτηση του αγάλματος στην πόλη των Αθηνών. Όπως διευκρινίζεται από τον γενικό γραμματέα του δήμου, το 2009 αποφασίστηκε η τοποθέτηση του γλυπτού του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έργο του γλύπτη Γιάννη Παππά. Η τοποθέτηση όμως εκεί προεξοφλούσε τη μετακίνηση του ήδη υπάρχοντος γλυπτού «Θησέα», της γλύπτριας Σοφίας Βάρη.«Βάσει διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας και δικαιωμάτων του καλλιτέχνη και της επιθυμίας του αποθανόντος γλύπτη Γιάννη Παππά και του υιού του, που χειρίζεται πλέον το θέμα, η μετακίνηση του γλυπτού πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη της καλλιτέχνιδος» εξηγεί στο έγγραφό του ο κ. Λιβάνιος και ενημερώνει, ότι για τους λόγους αυτούς, ο δήμος όφειλε να επικοινωνήσει με τη γλύπτρια, ούτως ώστε να υπάρξει η συγκατάθεσή της. Η γλύπτρια όμως αρνήθηκε, με το αιτιολογικό ότι το γλυπτό έχει κατασκευαστεί και φιλοτεχνηθεί για τη συγκεκριμένη πλατεία. Η κλίμακα του, το μέγεθός του και η θεματική του είναι προσαρμοσμένα στο συγκεκριμένο χώρο, ενώ για την κατασκευή του γλυπτού έχουν γίνει αρχιτεκτονικές κατασκευαστικές και στατικές μελέτες, με άξονα το συγκεκριμένο σημείο.«Δεδομένης της συγκεκριμένης άρνησης, η οποία είναι απολύτως δικαιολογημένη, οφείλουμε να μελετήσουμε κάποιο άλλο χώρο» αναφέρει στο έγγραφο του ο γενικός γραμματέας του Δήμου Αθηναίων και επισημαίνει ότι το μέγεθος του μνημείου προϋποθέτει την ύπαρξη ελεύθερου ανοιχτού χώρου με το χαρακτήρα πλατείας, ούτως ώστε αφενός να αποτελεί διακριτικό σημείο διακόσμησής της και αφετέρου να είναι σημείο αναφοράς και να λειτουργεί ο μνημειακός του χαρακτήρας.Ενημερώνει επιπλέον ότι ο δήμος βρίσκεται σε αναζήτηση χώρου, με πιθανότερο σημείο τοποθέτησης του γλυπτού, το τρίγωνο στη συμβολή των οδών Αθανασίου Διάκου, Αμαλίας και Συγγρού.
Keywords
Τυχαία Θέματα