Ο «Αστακός» υποψήφιος για Οσκαρ!

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την απονομή των Οσκαρ με τρία ελληνικά ονόματα. Ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου κέρδισε μία υποψηφιότητα για το Οσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Το «4.1 Miles» της Δάφνης Ματζιαράκη είναι υποψήφιο στην κατηγορία του Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.

Η αγγλόφωνη ταινία των ελλήνων δημιουργών η οποία παρουσιάζει μία δυστοπική κοινωνία και καυτηριάζει τις σχέσεις ανθρώπων και τις (πλαστές) ανάγκες που επιβάλλει η κοινωνία, κέρδισε τις εντυπώσεις όταν προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών το 2015, όπου και βραβεύτηκε

με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής. Διακρίθηκε και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία. Παρότι το σουρεαλιστικό αλλά βαθιά κοινωνικό σενάριό του δεν γοήτευσε την επιτροπή των Χρυσών Σφαιρών –μόνο ο Κόλιν Φάρελ κέρδισε υποψηφιότητα για την ερμηνεία του- η ταινία θα διεκδικήσει για το σενάριό της ένα χρυσό αγαλματίδιο μέχρι την τελετή απονομής που θα διεξαχθεί στις 26 Φεβρουαρίου στο Λος Αντζελες και οικοδεσπότης θα είναι ο σταρ της «late night» αμερικανικής τηλεόρασης, Τζίμι Κίμελ.

Ο Φιλίππου (αριστερά) και ο Λάνθιμος σε παλαιότερη εκδήλωση όπου βραβεύτηκαν για τον «Αστακό»

To «4.1 Miles» της Ματζιαράκη, το οποίο είχε ήδη κερδίσει το σπουδαστικό Οσκαρ τον Σεπτέμβριο του 2016, βρίσκεται ανάμεσα στις πέντε ταινίες που θα διεκδικήσουν το Οσκαρ Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας. Εκτός από τη νεαρή ελληνίδα σκηνοθέτρια, η οποία σπουδάζει δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ, στις ΗΠΑ, το έργο αναδεικνύει ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα της σημερινής εποχής, σε παγκόσμια κλίμακα: το Προσφυγικό. Η ταινία της αφηγείται την ιστορία του Κυριάκου Παπαδόπουλου, ενός καπετάνιου των λιμενικών Αρχών της Λέσβου, ο οποίος προσπαθεί να σώσει τους πρόσφυγες που διακινδυνεύουν τη ζωή τους, φεύγοντας από τα παράλια της Τουρκίας με προορισμό τα ελληνικά νησιά.

Πρόσφυγες, με σωσίβια, πάνω σε ελληνική βάρκα, στην ταινία μικρού μήκους της Δάφνης Ματζιαράκη

Το μιούζικαλ που αγάπησε το κοινό και που κέρδισε επτά Χρυσές Σφαίρες, το «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ, έσπασε το οσκαρικό ρεκόρ αποσπώντας 14 υποψηφιότητες! Το μιούζικαλ με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα συγκεκριμένα βραβεία είναι το «Mary Poppins», το οποίο είχε κερδίσει 13 υποψηφιότητες. Φυσικά, πέρα από την τεχνική και έμπνευση του αμερικανού σκηνοθέτη, τη -χολιγουντιανή αλλά και έξω από τα όρια του Χόλιγουντ ταινία- οδήγησαν στην κορυφή οι ταλαντούχοι σταρ, Εμα Στόουν και Ράιαν Γκόσλινγκ, καθένας από τους οποίους κέρδισε μία υποψηφιότητα Α’ Γυναικείου και Ανδρικού Ρόλου αντίστοιχα.

Υπέροχοι Εμα Στόουν και Ράιαν Γκόσλινγκ στο μιούζικαλ που έσπασε το οσκαρικό ρεκόρ

Οι υποψηφιότητες για την 89η απονομή των βραβείων Οσκαρ ανακοινώθηκαν το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) της Δευτέρας σε ένα βίντεο που προβλήθηκε στο Διαδίκτυο, και όχι σε συνέντευξη Τύπου, με την παρουσία δημοσιογράφων, όπως γινόταν τις τελευταίες δεκαετίες. Στο βίντεο εμφανίζονται βραβευμένοι, ταλαντούχοι ηθοποιοί, βετεράνοι, όπως η Γκλεν Κλόουζ ή ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και πιο φρέσκοι όπως η Μπρι Λάρσον ή η Τζένιφερ Χάτσον, οι οποίοι αναλαμβάνουν να καθοδηγήσουν τους υποψήφιους στις διαδικασίες απονομής των Οσκαρ και διηγούνται καθένας τις αναμνήσεις του από παλαιότερες απονομές βραβείων.

Μαζί με τη νέα μέθοδο ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων η επιτροπή δεσμεύτηκε μία πιο δίκαιη Ακαδημία. Απαντώντας στο κίνημα #OscarSoWhite που θίγει τον ρατσισμό που αρχίζει από τη βιομηχανία του Χόλιγουντ και φτάνει μέχρι την απονομή των Οσκαρ, οι υπεύθυνοι δεσμεύτηκαν ότι θα κάνουν αλλαγές στη σύνθεση των 7.000 μελών της Ακαδημίας καθώς και, σε βάθος χρόνου, στις ίδιες τις κατηγορίες και στον αριθμό των υποψηφιοτήτων, ώστε να μην προβάλλονται μόνο οι λευκοί ηθοποιοί, δημιουργοί και καλλιτέχνες. Σε ποιους λευκούς και μαύρους καλλιτέχνες έδωσαν τελικά την ευκαιρία να πάρουν το χρυσό αγαλματίδιο;

Α’ Γυναικείος ΡόλοςΑπό αριστερά: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ρουθ Νέγκα, Νάταλι Πόρτμαν, Εμα Στόουν, Μέριλ Στριπ (REUTERS/Staff/File Photos)

Η επιτροπή της Ακαδημίας αγνόησε την Εϊμι Ανταμς -και την ερμηνεία της στο «Arrival»- η οποία ήταν για πολλούς φαβορί για την κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου αλλά συμφώνησε με τις κριτικές ειδικών και ηθοποιών που εντυπωσιάστηκαν από την ερμηνεία της Νάταλι Πόρτμαν στο «Jackie». Στην ίδια κατηγορία διακρίνεται και η Μέριλ Στριπ η οποία σπάει ένα δικό της ρεκόρ και λαμβάνει την 20ή υποψηφιότητά της για την ερμηνεία της στο «Florence: Φάλτσο σοπράνο», του Στίβεν Φρίαρς. Η αναμέτρηση θα είναι δύσκολη καθώς ανάμεσα στις υποψήφιες βρίσκεται η επίσης έμπειρη Ιζαμπέλ Ιπέρ για την ερμηνεία της στην ταινία «Εκείνη», του 77χρονου Πολ Βερχόφεν, μία μαύρη κωμωδία με στοιχεία θρίλερ ή ένα φιλμ μυστηρίου με στοιχεία μαύρης κωμωδίας. Ανάμεσά τους και μία «αουτσάιντερ» η ιρλανδέζα με καταγωγή από την Αιθιοπία, Ρουθ Νέγκα, για την ερμηνεία της στο «Loving».

Α’ Ανδρικός ΡόλοςΑπό αριστερά: Κέισι Αφλεκ, Αντριου Γκάρφιλντ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Βίγκο Μόρτενσεν, Ντένζελ Ουάσιγκτον (REUTERS/Staff/File Photos)

Ο Κέισι Αφλεκ κέρδισε τη δεύτερη υποψηφιότητά του για έναν ρόλο που δεν προοριζόταν για τον ίδιο (ο Ματ Ντέιμον εκείνη την περίοδο έκανε τα γυρίσματα του «The Martian») στο «Manchester-by-the-Sea», του Κένεθ Λόνεργκαν. Ο Αντριου Γκάρφιλντ διακρίθηκε για την ερμηνεία του στον «Αντιρρησία Συνείδησης», του Μελ Γκίμπσον –ο ίδιος πρωταγωνίστησε και στην ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε «Σιωπή» η οποία δεν εμφανίζεται σε καμία κατηγορία. Πέρα από τον Γκόσλινγκ που έλαμψε μέσω της τζαζ στο «La la land» επιλέγη ο Βίγκο Μόρτενσεν για την ερμηνεία του στο υπέροχο «Captain Fantastic», του Ματ Ρος και ο –να μία «μαύρη» υποψηφιότητα σε ένα μεγάλο ταλέντο- Ντένζελ Ουάσιγκτον στην ταινία «Fences», την οποία σκηνοθέτησε ο ίδιος.

The post Ο «Αστακός» υποψήφιος για Οσκαρ! appeared first on Protagon.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα