The Hong Kong Massacre

Όταν ο John Woo συνάντησε το Hotline Miami.

Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 η φήμη ενός σκηνοθέτη ξεπερνάει τα σύνορα της επικράτειας του Hong Kong, από όπου και κατάγεται, και αρχίζει να κατακτά το Hollywood. Το όνομα αυτού, "John Woo", και οι ταινίες του, όπως οι Face/Off και Mission Impossible 2, γνωστές για την ατελείωτη δράση

και - κυρίως - για τις slow-motion χορογραφικές σκηνές με ατελείωτο πιστολίδι, έχουν μείνει στην ιστορία σαν το σήμα κατατεθέν του σκηνοθέτη. Θα μας πείτε, τώρα, τι σχέση έχει ο John Woo με το The Hong Kong Massacre; Όχι, μην ανησυχείτε, δεν βρίσκεστε στη στήλη Cine-TV, απλά, οι δημιουργοί του παιχνιδιού, εμφανώς επηρεασμένοι από την ατμόσφαιρα των ταινιών του σκηνοθέτη, δημιούργησαν έναν τίτλο-φόρο τιμής, με καταιγιστική δράση, ατελείωτο πιστολίδι και πολλά, πάρα πολλά -και ακόμα περισσότερα - χαώδη slow motion ακροβατικά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το The Hong Kong Massacre αποτελεί το πρώτο πόνημα του στούντιο Vreski με έδρα το Malmö της Σουηδίας, και ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς δύο μόνο ατόμων. Η πρώτη εμφάνιση του τίτλου έγινε στην Paris Games Week του 2017 και έκτοτε δεν υπήρχαν νέα για τον τίτλο μέχρι την κυκλοφορία του πριν από λίγες ημέρες.

Το Hong Kong Massacre είναι ένας top-down shooter τίτλος -στα χνάρια του Hotline Miami- στο οποίο αναλαμβάνετε το ρόλο ενός αστυνομικού, στην αρχή της δεκαετίας του ‘90, που σκοπός του είναι να εκδικηθεί το θάνατο του συναδέλφου του με το να εισέλθει στα άδυτα της μαφίας του Hong Kong και να ξεπαστρέψει ένα προς ένα όλα τα μέλη της. Η ιστορία μ;aς δίνεται είτε μέσω καποιών σιωπηλών cut-sceneas είτε κάποιων scripted - κακογραμμένων θα λέγαμε - διαλόγων χωρίς ιδιαίτερο αντίκτυπο, που αποτελούν απλά μια αφορμή για να μετακυλήσουμε τη δράση από το ένα level στο άλλο.

Ο τίτλος αποτελείται από 35 διαφορετικά επίπεδα χωρισμένα σε επτάδες, που ολοκληρώνονται με ένα μεγάλο boss fight. Το περιβάλλον, αν και καλοσχεδιασμένο και με σωστή μεταφορά της ατμόσφαιρας του Hong Kong και της "John Woo αισθητικής", δυστυχώς είναι αρκετά επαναλαμβανόμενο, σε σημείο που κάποια στιγμή κουράζει. Αν μη τι άλλο, ο παίκτης θα βρεθεί σε ταράτσες και κτήρια, όπου όλα σχεδόν καταστρέφονται από την καταιγιστική μάχη και την έντονη χρήση των όπλων.

Εκείνο που ενθουσιάζει στο The Hong Kong Massacre είναι ο καταιγιστικός ρυθμός του. Με το που θα ανοίξεις την πόρτα του κτιρίου στο πρώτο επίπεδο, μέχρι και το τελευταίο boss, η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη. Εδώ θα θέλαμε να δώσουμε μια φιλική συμβουλή: ο τίτλος της Vreski είναι αρκετά απαιτητικός και η δυσκολία του αρκετά υψηλή, οπότε, αν δεν θέλετε να βλέπετε την οθόνη του μηνύματος "Dead" συχνότερα και απ’ τη σειρά Dark Souls, μείνετε μακρια απ’ τα κινητά σας και κάθε λογής περισπασμό. Οι εχθροί είναι εξαιρετικά επιθετικοί και αντιλαμβάνονται γρήγορα την παρουσία σας, με αποτέλεσμα να βρίσκεστε συχνά αντιμέτωποι με διασταυρούμενα πυρά, τα οποία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μια σφαίρα μόνο αρκεί για να ξεκινήσετε το level από την αρχή (δεν υπάρχουν ενδιάμεσα checkpoints), ανεβάζει το επίπεδο δυσκολίας (και μαζί τους σφυγμούς σας) σε υψηλά επίπεδα.

Σε αυτό το σημείο -και για να ισορροπήσει κάπως το gameplay- οι developers εισάγουν τους δύο βασικούς μηχανισμούς που θα αποτελέσουν τη χείρα βοηθείας απέναντι στα πυρά των αντιπάλων σας. Ο πρώτος μηχανισμός είναι αυτός του slow motion, που δίνει τη δυνατότητα να παγώσετε το χρόνο έτσι ώστε να μπορέσετε να δώσετε καθοριστικά και με μεγαλύτερη ακρίβεια χτυπήματα στους αντιπάλους σας. Θα πρέπει να σημειώσουμε, όμως, ότι η δυνατότητα χρήσης του slow motion δεν είναι απεριόριστη, αλλά καθορίζεται από μια σχετική μπάρα που αδειάζει κατά τη διάρκεια της χρήσης και ξαναγεμίζει όταν βρίσκεστε σε πραγματικό χρόνο.

Ο δεύτερος, εξίσου σημαντικός για την επιβίωση σας, μηχανισμός, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα με το slow motion, είναι το dodge, το οποίο δίνει την ικανότητα στον παίκτη να γλιστρήσει κάτω από σφαίρες, να αποφύγει με ακροβατικά τους εχθρούς, καθώς και να πηδήξει από ταράτσα σε ταράτσα. Αναμφίβολα, οι δύο αυτοί μηχανισμοί, εκτός από απαραίτητοι για την επίτευξη του στόχου, αποτελούν και το highlight των μαχών με τα μέλη της συμμορίας.

Εξίσου ικανοποιητικό είναι και το gunplay του τίτλου, με το κάθε όπλο να έχει ξεχωριστή αίσθηση και λειτουργία, αν και δε θα λέγαμε όχι σε λίγο μεγαλύτερη ποικιλία στον τομέα αυτό. Στην προσπάθειά σας για την εξολόθρευση της συμμορίας θα έχετε πιστο φίλο και αρωγό ένα από τα τέσσερα βασικά είδη οπλισμού, από το απλό περίστροφο, μέχρι την καραμπίνα, το SMG και το rifle. Σε όλα τα όπλα μπορούν να γίνουν αναβαθμίσεις μεταξύ των επιπέδων. Οι μάχες με τα bosses αποτελούν την κορωνίδα της δυσκολίας του τίτλου, αν και παρά τη γενικότερη πρόκληση που έχουν, απογοητεύει η έλλειψη φαντασίας στην υλοποίηση τους, πράγμα που οδηγεί στον ίδιο τρόπο αντιμετώπισής τους και τις πέντε φορές που θα βρεθείτε αντιμέτωποι.

Συνοψίζοντας, θα μπορούσαμε με ασφάλεια να πούμε ότι το The Hong Kong Massacre αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και μια άκρως διασκεδαστική εμπειρία. Σαφέστατα η επανάληψη τους περιβάλλοντος, η έλλειψη βάθους στην ιστορία αλλά και κάποιου επαναστατικού στοιχείου που να δίνει την αίσθηση της εξέλιξης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στο να το κατατάξουμε ανάμεσα στα κορυφαία του είδους του, αλλά αυτό δεν αναιρεί τις διασκεδαστικές ώρες που μπορεί να προσφέρει σε όποιον του δώσει την ευκαιρία.

Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για PC.

pcps4
Keywords
Τυχαία Θέματα