«Το τάβλι»: Κατ’ απαίτηση του κοινού 3 τελευταίες παραστάσεις στα Χανιά

Μετά την μεγάλη επιτυχία και αποδοχή που σημείωσαν οι παραστάσεις του θεατρικού έργου «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη, στον Αίθριο χώρο του θεάτρου Κυδωνία, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, η Εταιρεία θεάτρου ΜΝΗΜΗ ενημερώνει τους φίλους του θεάτρου πως θα δώσει, κατ’ απαίτηση του κοινού, 3 τελευταίες παραστάσεις την Πέμπτη 27, την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Ιουλίου με ώρα έναρξης της παράστασης 9.30 μμ

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία και αισθητική της παράστασης Μιχάλη Βιρβιδάκη,

συνθέσεις ήχων και επιλογή τραγουδιών Δημήτρη Ιατρόπουλου και βοηθό σκηνοθέτη τον Εμμανουήλ Στεφανουδάκη.

Πολύτιμη υπήρξε επίσης η συμβολή της εικαστικού Ελένης Φουντουλάκη στη διαμόρφωση του σκηνικού της παράστασης. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Αιμίλιος Καλογερής (Κόλιας) και Φώτης Κοτρώτσος (Φώντας).

Γενική είσοδος 10 ευρώ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Πέμπτη 27 Ιουλίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.Παρασκευή 28 Ιουλίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.Σάββατο 29 Ιουλίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.

ΤΟ ΤΑΒΛΙ

Το έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη «Το τάβλι» δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς από το 1972 που γράφτηκε μέχρι και σήμερα είναι ίσως το πλέον αγαπημένο και πολυπαιγμένο θεατρικό κείμενο της νεοελληνικής δραματουργίας. Ανελέητη σάτιρα ηθών, αντιλήψεων και νοοτροπιών απεικονίζει με τον πιο εύστοχο τρόπο το υποτιθέμενο «δαιμόνιο» του νεοέλληνα που ενώ ποθεί τα αδύνατα δεν διαθέτει κάν τη βάση για τα στοιχειώδη! Το έργο θα μπορούσε να πει κανείς πως επιχειρεί ένα είδος ενδοσκόπησης της ταυτότητας του νεοέλληνα και χωρίς να το επιδιώκει, παρουσιάζει εντούτοις μια άριστη ανάλυση των αντιλήψεων που, 45 χρόνια μετά τη συγγραφή του, οδήγησαν την Ελλάδα στην σημερινή οικονομική κρίση! Ο κριτικός Θόδωρος Κρητικός σημείωνε για το έργο στην εφημερίδα Ακρόπολις του 1972 : «Η ουσιαστικότερη ως τώρα συμβολή για την δημιουργία οργανικής τέχνης στον τόπο μας.

Η τερατολογική ευφορία του κειμένου, η συνειρμική λογική του, η βέβηλη σάτιρα και το πνεύμα της σύγχρονης ασυμβίβαστης αμφισβήτησης που αυτή εκφράζει, η αχαλίνωτη ζωική ενέργεια του διαλόγου και η καραγκιοζίστικη πολλές φορές χυδαιότητά του, κάνουν το μονόπρακτο [αυτό] του Δημήτρη Κεχαΐδη έργο πρωτοποριακό για το θέατρό μας – με την ουσιαστικότερη σημασία της λέξεως ‘’πρωτοποριακός’’.» Και ο Κώστας Γεωργουσόπουλος στο «Βήμα» της ίδιας χρονιάς: «Είναι θέατρο νέτα σκέτα. Απεικόνιση ανθρώπινων συμβάντων. Τα πρόσωπα συγκροτούν την ταυτότητα της ελληνικής χαρακτηρολογίας.

Τραγικά και κωμικά, πανούργα και αφελή, χυδαία και πάναγνα, υπολογιστικά κι αλαφροΐσκιωτα, θεούμενα και θεομπαίχτες, συμβιβασμένα και όμως ελεύθερα, ονειροπόλα, διονυσιακά και απολλώνεια. Σπάνια σχολιάστηκε ευστοχότερα από Έλληνα συγγραφέα αυτό το παιχνίδι (τάβλι).

Κανένας, όσο ο Κεχαΐδης, δεν είδε πως η νεοελληνική αυτή απασχόληση μπορεί να περιέχει όλη τη φιλοσοφία της νεοελληνικής ζωής. Αυτός ο επιτραπέζιος παιγνιώδης διάλογος, αυτός ο ανταγωνισμός που ξεκινάει από το έναυσμα μια «τυχαίας» ζαριάς για να εξελιχθεί σε μία μάχη προσωπικής δεξιοτεχνίας, απεικονίζει εν πυκνώ όλον τον αυτοσχεδιασμό της νεοελληνικής πραγματικότητας.»

Περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνία, στο τηλέφωνο 28210 92395 και 6973005570 και ΕΔΩ

Keywords
Τυχαία Θέματα