Οι υπαίθριοι ζωγράφοι της Ρόδου
Από τα μάτια τρυπώνουν όλα τα μηνύματα κι αυτά, όπως λένε, χαράσσουν πάνω τους τον χαρακτήρα, τις επιθυμίες μα και τις ανείπωτες ταλαιπώριες των ανθρώπων. Πάνω τους βγαίνει όλο το είναι της ψυχής και εκείνος που δίνει χρόνο και με ειλικρίνεια τα σπουδάζει και τα παρατηρεί, ίσως να ξεχωρίζει την αλήθεια και το ψέμα!
Ο πρόεδρος των υπαίθριων ζωγράφων Ρόδου, ο Γιάννης Χατζηβασίλης, αφήνει κάτω τα πινέλα, κάνει στην άκρη τις μπογιές και με τις λέξεις γίνεται χείμαρρος, παρουσιάζει την
εμπειρία του από μια ξεχωριστή δουλειά του δρόμου.
Στην καρδιά μιας εποχής που το είδωλο έχει αποκτήσει κυρίαρχο, ίσως πρωταγωνιστικό ρόλο, κάποιοι ζωγράφοι-πορτραιτίστες επιμένουν να δουλεύουν παραδοσιακά, διαβάζουν και αποτυπώνουν στους καμβάδες τους χαρακτήρες από άγνωστα περαστικά πρόσωπα και έχουν μονάχα έναν μεγάλο εχθρό, τον αδυσώπητα βιαστικό χρόνο του πελάτη.
Στα Πλατανάκια, στο Νεώριο, στο μουσείο και στην πλατεία Εβραίων Μαρτύρων στο δεύτερο συντριβάνι, υπάρχουν τέσσερις πιάτσες, εκεί θα συναντήσεις κάποιους από τους 22 υπαίθριους ζωγράφους της Ρόδου. Η ιστορία τους τραβάει 3 δεκαετίες προς τα πίσω φορτωμένες από χιλιάδες πορτραίτα!
Ήταν το 1983, όταν μια παρέα άρπαξε τα καβαλέτα και πάνω στους καμβάδες σχεδίαζε και αποτύπωνε με λεπτομέρεια την απόλυτη ευτυχία των διακοπών.
Εκείνα τα χρόνια στην Ρόδο υπήρχαν 28 υπαίθριοι ζωγράφοι, οι περισσότεροι απόφοιτοι από την Καλών Τεχνών, οργανώθηκαν σε σωματείο που σήμερα εξακολουθεί να είναι ενεργό και έχει πρόεδρο τον Καρπάθιο ζωγράφο Γιάννη Χατζηβασίλη.
Οι περισσότεροι πελάτες τους ακόμη και σήμερα, που η δουλειά γίνεται και με μια φωτογραφία, γίνονται μοντέλα, όμως είναι απαιτητικοί, τα έργα των ζωγράφων είναι μοναδικά και πρέπει, επιβάλλεται να πιάνουν τόπο!
Οι καμβάδες και τα ζωντανά χαρτόνια ταξιδεύουν στο εξωτερικό παρέα με τους ανθρώπους που απεικονίζουν και κατακτούν μια θέση στο κέντρο του σπιτιού, πέρα από το σχέδιο και το χρώμα, οι πίνακες μεταμορφώνονται στις πιο γλυκιές άσβεστες μνήμες, το καθαρό κέρδος από τις μέρες ξεγνοιασιάς στο νησί των Ιπποτών.
Γιάννης Χατζηβασίλης, πρόεδρος υπαίθριων ζωγράφων Ρόδου
«Αυτός που με το φως δεν τα πάει καλά, αυτός έχει θέμα και διαλέγει τη συσκότιση. Εδώ στη Ρόδο όλοι εμείς, οι υπαίθριοι ζωγράφοι, παλεύουμε με το φως, φτιάχνουμε πρόσωπα και με μια ματιά προσπαθούμε να διαβάσουμε χαρακτήρες». Γ.Χατζ.
Ο Γιάννης Χατζηβασίλης έχει καταγωγή από έναν τόπο που γεννά καλλιτέχνες, από την Όλυμπο της Καρπάθου και δεν πρόκειται για μια τυχαία περίπτωση προικισμένου ζωγράφου, κουβαλά στην ψυχή του μια βαθιά κληρονομιά πολλών χρόνων.
Ο παππούς του, ο Νικολής ο Μορφινός με το όνομα, ήταν ένας σπουδαίος τεχνίτης - καλλιτέχνης του προπερασμένου αιώνα. Έφτιαχνε, σοβάτιζε και στη συνέχεια ζωγράφιζε τα ταβάνια και τους τοίχους, στα πλούσια καπετανόσπιτα της Κάσου.
Στα Πλατανάκια, στο Νεώριο, στο μουσείο και στην πλατεία Εβραίων Μαρτύρων στο δεύτερο συντριβάνι, υπάρχουν τέσσερις πιάτσες, εκεί θα συναντήσεις κάποιους από τους 22 υπαίθριους ζωγράφους της Ρόδου.
Μέσα στο δημιουργικό οίστρο της εποχής και σε εκείνο το μοναδικό ανακάτεμα των διαφόρων υλικών και των τεχνών μεγάλωσε και διδάχτηκε ο πατέρας του, ο λαϊκός καλλιτέχνης της Δωδεκανήσου Βασίλης Χατζηβασίλης (1918-2005).
Εργολάβος οικοδομών, πρωτομάστορας, γλύπτης, ζωγράφος, ένας δημιουργός που δούλευε-πάντρευε τα υλικά του και έχτιζε κυριολεκτικά ζωντανούς Αγγέλους! Χαρακτηριστικές δημιουργίες του σπουδαίου δημιουργού είναι τα γλυπτά τσιμεντένια κάγκελα, που έχει αφήσει κληρονομιά στα σπίτια της Ολύμπου, σχεδίασε τον Αρίωνα, το Διγενή Ακρίτα και την αμαζόνα Μαξιμώ, μια λυγερόκορμη Γοργόνα, ζωντάνεψε ακόμη και τον Μεγαλέξανδρο παρέα με το Διογένη.
Αυτά τα πρότυπα ήταν ριζωμένα στο DNA κι έτρεχαν ολοζώντανα στο αίμα του Γιάννη, το χάρισμα του δεν χρειάζεται να το προβάλει, πέρα από την ζωγραφική έχει ασχοληθεί και με το δημιουργικό ντοκιμαντέρ και αφήνει τους θεατές να πλανηθούν στη δουλειά του, να μάθουν ιστορία και να γεμίσουν συναισθήματα.
«Ήρθαμε νέοι και γνωρίσαμε πολύ κόσμο στους δρόμους και τις πλατείες της Ρόδου, εδώ μάθαμε να δουλεύουμε ελεύθερα, δίχως κάποιον να μας πιέζει, υπάρχει μόνο ο πελάτης, αλλά και στη δουλειά έρχεσαι αντιμέτωπος με την τέχνη.
Δεν έμεινα στάσιμος, ταξίδεψα, άρπαξα το καβαλέτο και για τέσσερις χειμώνες έκανα την ίδια δουλειά στα Κανάρια νησιά. Έπιασα και την κάμερα, έτσι μπόρεσα να καταγράψω ιστορίες και ανθρώπους που χάνονται». Γ. Χζ.
Ο Γιάννης Χατζηβασίλης παίρνει θέση και περιμένει τους πελάτες
«Είναι ευλογία να γεννηθείς, είναι μαγικό να είσαι ζωντανός άνθρωπος και να μπορείς να χαίρεσαι κάθε λεπτομέρεια της ζωής, χαρά ή λύπη.
Για όλους εμάς, τους υπαίθριους ζωγράφους, είναι μοναδική εκείνη η στιγμή που αποτυπώνεις τον άνθρωπο όταν εκείνος αποφασίσει με θάρρος να σταθεί απέναντι σου.» Γ. Χζ.
Οι υπαίθριοι ζωγράφοι της Ρόδου αντιστέκονται στη μαζικότητα της αυτοφωτογράφισης, στην αναπαραγωγή μα και τη στασιμότητα του στιγμιαίου, δημιουργούν γνήσια τέχνη στο δρόμο, για να φτιάξουν ένα τέτοιο έργο που θα ταξιδέψει και θα φτάσει στην άλλη άκρη του κόσμου, θέλει ταλέντο, χρειάζεται πείρα και μεράκι.
Το ψεύτικο κατεδαφίζεται στην πρώτη αχτίδα του ήλιου, στην πρώτη ανάσα του χρόνου! Εκείνοι ακόμη αντέχουν, όπως αντέχει η ίδια η Ρόδος, που δεν χρειάζεται συστάσεις για τη διαδρομή της στο χρόνο και εξακολουθεί να παραμένει αυτόφωτη.
Ο πρόεδρος των υπαίθριων ζωγράφων Ρόδου, ο Γιάννης Χατζηβασίλης, αφήνει κάτω τα πινέλα, κάνει στην άκρη τις μπογιές και με τις λέξεις γίνεται χείμαρρος, παρουσιάζει την
Στην καρδιά μιας εποχής που το είδωλο έχει αποκτήσει κυρίαρχο, ίσως πρωταγωνιστικό ρόλο, κάποιοι ζωγράφοι-πορτραιτίστες επιμένουν να δουλεύουν παραδοσιακά, διαβάζουν και αποτυπώνουν στους καμβάδες τους χαρακτήρες από άγνωστα περαστικά πρόσωπα και έχουν μονάχα έναν μεγάλο εχθρό, τον αδυσώπητα βιαστικό χρόνο του πελάτη.
Στα Πλατανάκια, στο Νεώριο, στο μουσείο και στην πλατεία Εβραίων Μαρτύρων στο δεύτερο συντριβάνι, υπάρχουν τέσσερις πιάτσες, εκεί θα συναντήσεις κάποιους από τους 22 υπαίθριους ζωγράφους της Ρόδου. Η ιστορία τους τραβάει 3 δεκαετίες προς τα πίσω φορτωμένες από χιλιάδες πορτραίτα!
Ήταν το 1983, όταν μια παρέα άρπαξε τα καβαλέτα και πάνω στους καμβάδες σχεδίαζε και αποτύπωνε με λεπτομέρεια την απόλυτη ευτυχία των διακοπών.
Εκείνα τα χρόνια στην Ρόδο υπήρχαν 28 υπαίθριοι ζωγράφοι, οι περισσότεροι απόφοιτοι από την Καλών Τεχνών, οργανώθηκαν σε σωματείο που σήμερα εξακολουθεί να είναι ενεργό και έχει πρόεδρο τον Καρπάθιο ζωγράφο Γιάννη Χατζηβασίλη.
Οι περισσότεροι πελάτες τους ακόμη και σήμερα, που η δουλειά γίνεται και με μια φωτογραφία, γίνονται μοντέλα, όμως είναι απαιτητικοί, τα έργα των ζωγράφων είναι μοναδικά και πρέπει, επιβάλλεται να πιάνουν τόπο!
Οι καμβάδες και τα ζωντανά χαρτόνια ταξιδεύουν στο εξωτερικό παρέα με τους ανθρώπους που απεικονίζουν και κατακτούν μια θέση στο κέντρο του σπιτιού, πέρα από το σχέδιο και το χρώμα, οι πίνακες μεταμορφώνονται στις πιο γλυκιές άσβεστες μνήμες, το καθαρό κέρδος από τις μέρες ξεγνοιασιάς στο νησί των Ιπποτών.
Γιάννης Χατζηβασίλης, πρόεδρος υπαίθριων ζωγράφων Ρόδου
«Αυτός που με το φως δεν τα πάει καλά, αυτός έχει θέμα και διαλέγει τη συσκότιση. Εδώ στη Ρόδο όλοι εμείς, οι υπαίθριοι ζωγράφοι, παλεύουμε με το φως, φτιάχνουμε πρόσωπα και με μια ματιά προσπαθούμε να διαβάσουμε χαρακτήρες». Γ.Χατζ.
Ο Γιάννης Χατζηβασίλης έχει καταγωγή από έναν τόπο που γεννά καλλιτέχνες, από την Όλυμπο της Καρπάθου και δεν πρόκειται για μια τυχαία περίπτωση προικισμένου ζωγράφου, κουβαλά στην ψυχή του μια βαθιά κληρονομιά πολλών χρόνων.
Ο παππούς του, ο Νικολής ο Μορφινός με το όνομα, ήταν ένας σπουδαίος τεχνίτης - καλλιτέχνης του προπερασμένου αιώνα. Έφτιαχνε, σοβάτιζε και στη συνέχεια ζωγράφιζε τα ταβάνια και τους τοίχους, στα πλούσια καπετανόσπιτα της Κάσου.
Στα Πλατανάκια, στο Νεώριο, στο μουσείο και στην πλατεία Εβραίων Μαρτύρων στο δεύτερο συντριβάνι, υπάρχουν τέσσερις πιάτσες, εκεί θα συναντήσεις κάποιους από τους 22 υπαίθριους ζωγράφους της Ρόδου.
Μέσα στο δημιουργικό οίστρο της εποχής και σε εκείνο το μοναδικό ανακάτεμα των διαφόρων υλικών και των τεχνών μεγάλωσε και διδάχτηκε ο πατέρας του, ο λαϊκός καλλιτέχνης της Δωδεκανήσου Βασίλης Χατζηβασίλης (1918-2005).
Εργολάβος οικοδομών, πρωτομάστορας, γλύπτης, ζωγράφος, ένας δημιουργός που δούλευε-πάντρευε τα υλικά του και έχτιζε κυριολεκτικά ζωντανούς Αγγέλους! Χαρακτηριστικές δημιουργίες του σπουδαίου δημιουργού είναι τα γλυπτά τσιμεντένια κάγκελα, που έχει αφήσει κληρονομιά στα σπίτια της Ολύμπου, σχεδίασε τον Αρίωνα, το Διγενή Ακρίτα και την αμαζόνα Μαξιμώ, μια λυγερόκορμη Γοργόνα, ζωντάνεψε ακόμη και τον Μεγαλέξανδρο παρέα με το Διογένη.
Αυτά τα πρότυπα ήταν ριζωμένα στο DNA κι έτρεχαν ολοζώντανα στο αίμα του Γιάννη, το χάρισμα του δεν χρειάζεται να το προβάλει, πέρα από την ζωγραφική έχει ασχοληθεί και με το δημιουργικό ντοκιμαντέρ και αφήνει τους θεατές να πλανηθούν στη δουλειά του, να μάθουν ιστορία και να γεμίσουν συναισθήματα.
«Ήρθαμε νέοι και γνωρίσαμε πολύ κόσμο στους δρόμους και τις πλατείες της Ρόδου, εδώ μάθαμε να δουλεύουμε ελεύθερα, δίχως κάποιον να μας πιέζει, υπάρχει μόνο ο πελάτης, αλλά και στη δουλειά έρχεσαι αντιμέτωπος με την τέχνη.
Δεν έμεινα στάσιμος, ταξίδεψα, άρπαξα το καβαλέτο και για τέσσερις χειμώνες έκανα την ίδια δουλειά στα Κανάρια νησιά. Έπιασα και την κάμερα, έτσι μπόρεσα να καταγράψω ιστορίες και ανθρώπους που χάνονται». Γ. Χζ.
Ο Γιάννης Χατζηβασίλης παίρνει θέση και περιμένει τους πελάτες
«Είναι ευλογία να γεννηθείς, είναι μαγικό να είσαι ζωντανός άνθρωπος και να μπορείς να χαίρεσαι κάθε λεπτομέρεια της ζωής, χαρά ή λύπη.
Για όλους εμάς, τους υπαίθριους ζωγράφους, είναι μοναδική εκείνη η στιγμή που αποτυπώνεις τον άνθρωπο όταν εκείνος αποφασίσει με θάρρος να σταθεί απέναντι σου.» Γ. Χζ.
Οι υπαίθριοι ζωγράφοι της Ρόδου αντιστέκονται στη μαζικότητα της αυτοφωτογράφισης, στην αναπαραγωγή μα και τη στασιμότητα του στιγμιαίου, δημιουργούν γνήσια τέχνη στο δρόμο, για να φτιάξουν ένα τέτοιο έργο που θα ταξιδέψει και θα φτάσει στην άλλη άκρη του κόσμου, θέλει ταλέντο, χρειάζεται πείρα και μεράκι.
Το ψεύτικο κατεδαφίζεται στην πρώτη αχτίδα του ήλιου, στην πρώτη ανάσα του χρόνου! Εκείνοι ακόμη αντέχουν, όπως αντέχει η ίδια η Ρόδος, που δεν χρειάζεται συστάσεις για τη διαδρομή της στο χρόνο και εξακολουθεί να παραμένει αυτόφωτη.
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
ζωγραφοι, το φως, huffington post, ειλικρίνεια, φως, dna, χαίρεσαι, ροδος, feed, property, huffington, Καλή Χρονιά, επιθυμιες, δουλεια, ζωγραφικη, θαρρος, θεμα, νησι, νησια, ντοκιμαντερ, φωτογραφια, φως, dna, αιμα, ανθρωπος, αχτιδα, βγαινει, γινεται, γινονται, γοργονα, δευτερο, ευλογια, ευτυχια, ειλικρίνεια, υπαρχει, εργα, ερχεσαι, τεχνη, ζωγραφου, ζωης, ιδια, υπηρχαν, καγκελα, καναρια νησια, λυπη, ματια, μηνυματα, μοντελα, μπορεις, νεωριο, ονομα, πινακες, ψυχη, ρολο, συνεχεια, σπιτια, σχεδιο, σωματειο, το φως, χαίρεσαι, χρωμα, χαρα, ψευτικο, huffington post, huffington, feed, καρδια, λεξεις, μια ματια, property, ροδο, υλικα, ζωγραφος
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σεισμός «ταρακούνησε» την Πελοπόννησο
- Ασφαλιστική βόμβα 25 δισ. τινάζει στον αέρα ταμεία και συντάξεις
- Άγριο ξύλο στην απολογία του 66χρονου που μαχαίρωσε θανάσιμα τον 65χρονο [photos]
- Προσοχή: Τι μπορεί να σας συμβαίνει αν ιδρώνετε το βράδυ που κοιμάστε!
- Το λαχανικό που εξαφανίζει τις άφθες στο στόμα
- Το εντυπωσιακό γκράφιτι στο Μεταξουργείο που προκάλεσε παγκόσμιο θαυμασμό
- Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα για 23.000 ανέργους από 29 έως 64 ετών
- "Έφυγε" ο Κωνσταντίνος Τριβέλλας
- ΕΚΤΑΚΤΟ: Θρίλερ στον αέρα: Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους - Στο νοσοκομείο 25 επιβάτες
- Ενταση για τον 65χρονο που σκότωσε συγχωριανό του
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Πώς ένα κομμάτι του Μιχάλη Ρακιντζή από το 1987 μεταμορφώθηκε σε διεθνές hit του 2016
- Τα αγγλικά δεν θα είναι επίσημη γλώσσα της ΕΕ μετά το Brexit προειδοποιεί η Επιτροπή Συνταγματικών Υποθέσεων του ΕΚ
- Ένας 36χρονος από τη Βραζιλία αγνοείτο επί 20 χρόνια και εντοπίστηκε κλειδωμένος στο δωμάτιο του σπιτιού του
- Γιατί όλες οι γυναίκες στην Ισλανδία σταμάτησαν να δουλεύουν την Δευτέρα 24 Οκτωβρίου στις 14:38 ακριβώς;
- Οι υπαίθριοι ζωγράφοι της Ρόδου
- Και οι μεταναστευτικές ροές συνεχίζονται... 2.228 αφίξεις στην Ελλάδα από τις 2 έως τις 23 Οκτωβρίου
- Το «The Young Pope» με τον Jude Law είναι τόσο καλό που έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα έχει και δεύτερη σεζόν
- Όταν ο Τραμπ μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τους Κλίντον. Το βίντεο που θα τον κάνει να «κοκκινίσει»
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Οι υπαίθριοι ζωγράφοι της Ρόδου
- Γιατί όλες οι γυναίκες στην Ισλανδία σταμάτησαν να δουλεύουν την Δευτέρα 24 Οκτωβρίου στις 14:38 ακριβώς;
- Και οι μεταναστευτικές ροές συνεχίζονται... 2.228 αφίξεις στην Ελλάδα από τις 2 έως τις 23 Οκτωβρίου
- Τα αγγλικά δεν θα είναι επίσημη γλώσσα της ΕΕ μετά το Brexit προειδοποιεί η Επιτροπή Συνταγματικών Υποθέσεων του ΕΚ
- Ένας 36χρονος από τη Βραζιλία αγνοείτο επί 20 χρόνια και εντοπίστηκε κλειδωμένος στο δωμάτιο του σπιτιού του
- Το «The Young Pope» με τον Jude Law είναι τόσο καλό που έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα έχει και δεύτερη σεζόν
- Πώς ένα κομμάτι του Μιχάλη Ρακιντζή από το 1987 μεταμορφώθηκε σε διεθνές hit του 2016
- Όταν ο Τραμπ μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τους Κλίντον. Το βίντεο που θα τον κάνει να «κοκκινίσει»
- Μεγάλη αντιτρομοκρατική επιχείρηση σε πέντε κρατίδια της Γερμανίας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- «Οι Συμμαθητές»: Σε ποια κάνει πρόταση γάμου ο Αριστείδης;
- Σκύλος δάγκωσε μαθήτρια στο κεφάλι έξω από σχολείο
- Στα 9,55 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου
- Μετανάστες κατηγορούνται ότι υποκίνησαν τα χθεσινά επεισόδια στη Μόρια
- Το ΠΑΜΕ καλεί σε συγκέντρωση για τη δίκη της Χρυσής Αυγής
- Αλ. Τσίπρας: Οι εκλογές θα γίνουν το φθινόπωρο του 2019
- «Στο Βελιγράδι το Final Four του 2018» (pic)
- «Πράσινο φως» για την κατασκευή τρίτου αεροδιαδρόμου στο Χίθροου