Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια με «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»
Μετά τις «Τρεις αδερφές» (2018), που αποδόθηκαν εξ ολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, ο πρωτοπόρος Ρώσος σκηνοθέτης Τιμοφέι Κουλιάμπιν επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, που τον σύστησε στο ελληνικό κοινό.
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος για την ποιητική σκηνοθετική ματιά του Κουλιάμπιν θα ανοίξει τα φετινά Επιδαύρια, στις 5 και 6 Ιουλίου, με την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη -η παράσταση θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίδαυρο.
Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):
Χορός: Δημήτρης Γεωργιάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ.
«Σήμερα δυστυχώς ο πόλεμος είναι πάλι παρών στη ζωή μας»Αναφερόμενος στην επιλογή του να αναμετρηθεί με την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, ο Κουλιάμπιν τονίζει: «Όταν μου έγινε η πρόταση να σκηνοθετήσω στην Επίδαυρο, δεν δίστασα. Η Ιφιγένεια είναι ένα από τα πιο σύνθετα και ταυτόχρονα συναρπαστικά κείμενα της αρχαίας δραματουργίας. Η βασική συνθήκη του έργου είναι ο πόλεμος. Δεν βλέπουμε μάχες, αισθανόμαστε όμως τη μυρωδιά του πολέμου που επίκειται. Όλα είναι έτοιμα: τα στρατεύματα, τα όπλα. Χρειάζεται μόνο μια μικρή ώθηση για να πάρει μπρος. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό μεταφέρεται στο σήμερα. Στο έργο δεν υπάρχει το ερώτημα αν θα γίνει ο πόλεμος αλλά πότε. Για μένα όλα έχουν να κάνουν με τις τεχνολογίες του πολέμου, την πολιτική, τα ΜΜΕ… Σήμερα δυστυχώς ο πόλεμος είναι πάλι παρών στη ζωή μας. Παραδόξως -και παρά την ιστορική εμπειρία– εμείς οι άνθρωποι κάνουμε πράγματα που νομίζαμε ότι ποτέ δεν θα ξαναγίνουν».
Όπως εξηγεί ο δραματολόγος Roman Dolzhanskiy, η παράσταση θα εστιάσει στο θέμα του πολέμου αλλά και της θυσίας: «Στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι, πρέπει να γίνει μια αδιανόητη θυσία για να ξεκινήσει ο πόλεμος. Υπάρχει ταυτόχρονα και μια οικογενειακή ιστορία πίσω από αυτή τη θυσία. Και μια οικογενειακή προδοσία. Μια προδοσία που αποδεικνύει περίτρανα πως ο πόλεμος είναι ικανός να καταστρέψει κάθε ανθρώπινη συμπεριφορά, κάθε αξία. Η αρχαία τραγωδία αναδεικνύει εδώ πόσο ”φυσικά” μπορεί να επιβληθεί μια ”αφύσικη” θυσία που δεν τη χωρά ο ανθρώπινος νους».
Έχοντας πρόσφατα ανεβάσει, σε συνεργασία με τον ίδιο δραματολόγο, την Ηλέκτρα του Ευριπίδη στο Θέατρο των Εθνών της Μόσχας, ο Τιμοφέι Κουλιάμπινδηλώνει ενθουσιασμένος για την κάθοδό του στην Επίδαυρο, με απόλυτη συναίσθηση του μεγέθους και της κλίμακας του αργολικού θεάτρου: «Είναι ένας μοναδικός χώρος, με τους δικούς του νόμους και τη δική του ενέργεια».
Ταυτόχρονα, απορρίπτει συνειδητά τη «μουσειακότητα» αναζητώντας μια γόνιμη συνομιλία με το Αρχαίο Δράμα με σύγχρονους όρους: «Είμαι πάντα πολύ προσεκτικός στο πώς προσεγγίζω τις αρχαίες τραγωδίες. Όχι επειδή αποτελούν μνημεία, αλλά λόγω της καθαρότητάς τους. Η πλοκή είναι απόλυτη, δραματική, συμπαγής. Η πρόκληση είναι να τη συνδέσουμε με τη δική μας εμπειρία».
Ποιος είναι ο Τιμοφέι ΚουλιάμπινΓεννημένος το 1984, ο Κουλιάμπιν φοίτησε στη διάσημη Ακαδημία Θεάτρου Gitis στη Μόσχα. Έκανε το ντεμπούτο του ως επαγγελματίας σκηνοθέτης σε ηλικία μόλις 22 ετών, το 2006, και έκτοτε έχει ανεβάσει παραγωγές σε ρωσικά και ευρωπαϊκά θέατρα, μεταξύ των οποίων το Θέατρο Μπολσόι και το Θέατρο των Εθνών της Μόσχας, το Deutsches Theater του Βερολίνου, το Schauspielhaus της Ζυρίχης, το Residenztheater του Μονάχου κ.ά.
Τιμοφέι ΚουλιάμπινΚαλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Red Torch στο Νοβοσιμπίρσκ από το 2015 έως το 2022, έχει ξεχωρίσει για τη ριζοσπαστική ματιά του πάνω σε κλασικούς συγγραφείς, όπως ο Τσέχοφ, ο Ίψεν, ο Γκόγκολ.
Οι παραστάσεις του προσκαλούνται τακτικά σε διεθνή θεατρικά φεστιβάλ, ενώ με τις Τρεις Αδελφές του απέσπασε τη Χρυσή Μάσκα, που είναι το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Ρωσίας.
Τολμηρός και πρωτοποριακός στην τέχνη και στη ζωή, δεν δίστασε να εκφράσει δημόσια την αντίθεσή του για τον πόλεμο στην Ουκρανία και να αναζητήσει καταφύγιο στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Βερολίνο.
Ο Κουλιάμπιν έχει χαρακτηριστεί ως το «τρομερό παιδί» του ρωσικού θεάτρου. Η σκηνοθετική του ευφυΐα έγκειται στη σκηνική του τόλμη, αλλά και στον τρόπο που παίζει υφολογικά με διαφορετικά θεατρικά είδη.
Μιλώντας για την τέχνη έχει, με λίγα λόγια, δώσει τον δικό του ορισμό:
«Η τέχνη ανακαλύπτει τις ανθρώπινες πληγές. Σε κάνει να βλέπεις τα πράγματα από μια διαφορετική γωνία και να αμφιβάλλεις για ό,τι φαίνεται προφανές. Ολοκληρώνει το πώς βλέπουμε τον κόσμο. Η τέχνη δεν προσπαθεί να πείσει, δεν είναι διδακτική. Απλώς σε προκαλεί να ανακαλύψεις νέες έννοιες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ο Άντολφ Σαπίρο σκηνοθετεί «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πέθανε η Κατερίνα Μαμιδάκη
- Μεσολόγγι: Με ποιον μιλούσε ο Μπάμπης την ώρα της δολοφονίας - Στοιχείο «φωτιά»
- Ράγισε το γυαλί στη Νέα Δημοκρατία – Τραυματισμένη η εικόνα Μητσοτάκη
- Τραγωδία στη Βούλα: Δραματικά μηνύματα συμπαράστασης προς τους γονείς των δύο νεκρών 19χρονων
- Survivor 2024: Διπλή απώλεια και κλάματα στην αποχώρηση για τους Διάσημους
- Πέθανε η τραγουδίστρια Melanie
- Το πρόσωπο έκπληξη που φλερτάρει με τον ΣΥΡΙΖΑ στις Ευρωεκλογές – Οι 4 σίγουροι της ΝΔ και οι 3 που παίζονται
- Έρχεται μεγάλη αλυσίδα με φθηνά είδη σπιτιού και εργαλεία στην Ελλάδα
- Ο 43χρονος Μποπάνα στην κορυφή του κόσμου!
- Tweet με νόημα για Μπαρτζώκα από Ολυμπιακό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια με «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»
- Γαλλία: Μητέρα άφησε το παιδί της να ζει μόνο του στο σπίτι για 2 χρόνια
- Τα πρώτα γραμματόσημα του 2024 με αρχαιοελληνικό πνεύμα
- McDonald's: Ανδρας παρήγγειλε κατά λάθος 200 κοτομπουκιές (Βίντεο)
- Ο Φιλήμονας μέσα από τα μάτια του Λάκη Γαβαλά και του Βασίλη Ζούλια
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια με «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»
- McDonald's: Ανδρας παρήγγειλε κατά λάθος 200 κοτομπουκιές (Βίντεο)
- Γαλλία: Μητέρα άφησε το παιδί της να ζει μόνο του στο σπίτι για 2 χρόνια
- Ο Φιλήμονας μέσα από τα μάτια του Λάκη Γαβαλά και του Βασίλη Ζούλια
- Τα πρώτα γραμματόσημα του 2024 με αρχαιοελληνικό πνεύμα
- Δημοσκόπηση Marc: Προβάδισμα 21 μονάδων για Ν.Δ.
- Ferrari: «Ανοίγει πανιά» στους ωκεανούς για πρώτη φορά
- Ατλάντα: Αποκολλήθηκε τροχός από Boeing 757 στιγμές πριν την απογείωση
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η Ρωσία κατηγορεί την Ουκρανία πως κατέρριψε μεταγωγικό με 65 αιχμαλώτους πολέμου
- Καιρός 25/01/2024: Ήπιες καιρικές συνθήκες σήμερα
- Η ώρα της εισαγγελικής πρότασης για τον θάνατο της Τζωρτζίνας - Τι έχει υποστηρίξει η Ρούλα Πισπιρίγκου
- Πυρκαγιά σε Εθνική Πινακοθήκη καταστρέφει περισσότερα από 4.000 έργα τέχνης
- Δίκη Ρούλας Πισπιρίγκου: Σήμερα η εισαγγελική πρόταση για τον θάνατο της Τζωρτζίνας
- Survivor 2024: Τέλος το ταξίδι για την Κρίστη Καθαργιά
- Καλός καιρός με μικρή άνοδο της θερμοκρασίας έως 18 βαθμούς Κελσίου
- Η Ακροδεξιά καλπάζει στην Ευρώπη και ετοιμάζεται να κερδίσει στις ευρωεκλογές
- Με επιτυχία το πρώτο crash test της κυβέρνησης - Τα επόμενα «μέτωπα» για τα ομόφυλα ζευγάρια
- Ξεκινούν οι διαδικασίες για την κατάρτιση του ευρωψηφοδελτίου στον ΣΥΡΙΖΑ