Stellaris
Το Stellaris σε σκλαβώνει στην πρώτη επαφή μαζί του, από τα μέσα όμως του παιχνιδιού, παρατηρείται μια… «κοιλιά», σήμα κατατεθέν της Paradox. Κι αυτό γιατί η αγαπημένη σουηδική εταιρεία έχει μια φήμη για πολύ προσεγμένα «μεγάλα» strategy, γεμάτα έξυπνες ιδέες, μεράκι και βάθος που όμως παραδοσιακά χρειάζονται μερικές εβδομάδες/μήνες εμπλουτισμού από τα διάφορα patches, ώστε να φτάσουν το 100% των δυνατοτήτων τους.
Το Stellaris ξεκινά ως ένα παραδοσιακό, σχετικά βαρύ παιχνίδι διαστημικής στρατηγικής, της
Αν και το Stellaris είναι ένα ολοκληρωμένο και καλοδουλεμένο παιχνίδι στρατηγικής που καλύπτει ικανοποιητικά όλες τις πτυχές που θα περιμέναμε από έναν τίτλο 4Χ, σε ορισμένες ενότητες τα πάει καλύτερα από τις άλλες. Σίγουρα υπάρχει έμφαση στην εξερεύνηση, το οποίο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στο Stellaris. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά του παιχνιδιού, ο πρωταγωνιστικός ρόλος πέφτει στους ώμους του Science Vessel: μπορεί ο πραγματικός «εργάτης» που χτίζει βάσεις εξόρυξης και έργα ανάπτυξης να είναι το Construction Ship, αλλά το Science Vessel είναι αυτό που ξεκλειδώνει νέα ηλιακά συστήματα, πλανήτες και το ίδιο το περιεχόμενο του Stellaris. Όχι μόνο επιβάλλεται η χρήση των Science Vessels για να ανοίξετε τον χάρτη (και να δείτε πού και πώς θα πρέπει να αναπτύξετε την αυτοκρατορία σας), αλλά μόνο με την εξερεύνηση θα βρείτε τα διάφορα «τυχαία» περιστατικά, είτε αυτά είναι κάποιες αστρικές ανωμαλίες που χαρίζουν παραπάνω ενέργεια, πλανήτες με υποανάπτυκτους πολιτισμούς που μπορείτε να επηρεάσετε ή (το κυριότερο) κάθε λογής Quest. Και υπάρχουν πολλά Quests, καλογραμμένα και ποικίλα που μπορεί να γράφονται τυχαία, αλλά πάντα θα σας στέλνουν να εξερευνήσετε, να πολεμήσετε, να χτίσετε κάπου για κάποια επιβράβευση.
Στην άλλη όχθη είναι η μάχη: είναι μεν λειτουργική, αλλά δεν είναι το δυνατότερο χαρτί του Stellaris. Όταν δύο αντίπαλες δυνάμεις βρεθούν κοντά, αρχίζουν μια αυτόματη μάχη όπου κερδίζει όποιος έχει το τεχνολογικό/αριθμητικό πλεονέκτημα, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη αλληλεπίδραση από τον παίκτη. Υπάρχει ένα Ship Builder που σας επιτρέπει να φτιάξετε ακριβώς τα μοντέλα των σκαφών σας, επιλέγοντας ανάμεσα σε διαφορετικό εξοπλισμό, όπλα, ασπίδες, κινητήρες, κ.λπ, αλλά τις περισσότερες φορές αρκεί η απλή, μηχανική λύση του «φορτώνω έναν στόλο και κάνω κλικ στους κακούς».
Φυσικά με την εξερεύνηση, έρχεται και η αναγκαστική επέκταση και οι μπελάδες της διοίκησης- ευτυχώς υπάρχει ένα σύστημα με το οποίο μπορείτε να φτιάξετε έναν «τομέα» όπου ενώνονται πλανήτες και ζώνες, να αναθέσετε έναν Ηγέτη για τον τομέα και να τον αφήσετε στον αυτόματο πιλότο, αφού καθορίσετε τι θα πρέπει να παράγει ο τομέας (ενέργεια, ορυκτά, μονάδες, έρευνα, κ.λπ). Γενικά είναι πολλά τα «εργαλεία» που θα σας βοηθήσουν στην επέκταση της αυτοκρατορίας, από το τριπλό (και με random elements) δένδρο τεχνολογίας, το σύστημα ανάπτυξης (με πινελιές RPG) των Ηγετών σας, κ.λπ. Η Paradox έχει σκεφτεί πολλές λεπτομέρειες και συστήματα που σε κερδίζουν, όπως για παράδειγμα οι φυλές. Κάθε φυλή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, είτε αυτό είναι βιολογικά (σε τι περιβάλλον διαπρέπει), είτε είναι εγγενείς τάσεις και συμπεριφορά (μιλιταριστική, υλιστική, θεοκρατική), είτε πολιτικές πεποιθήσεις – όλα αυτά επηρεάζουν άμεσα τις σχέσεις με τις άλλες φυλές στο σύστημα διπλωματίας. Σημειώστε ότι υπάρχουν «έτοιμες» προτάσεις, από ανθρώπους και διάφορα είδη εξωγήινων, αλλά μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας αυτοκρατορία, προσαρμοσμένη στα δικά σας γούστα.
Το αγκάθι του Stellaris είναι τα Victory Conditions. Υπάρχουν δύο τρόποι για να νικήσεις και όσο διασκεδαστικό και αν είναι το ίδιο το παιχνίδι, είναι θεμιτό σε κάποια φάση να θες να φτάσεις το τέλος, να νικήσεις τον χάρτη. Αυτό γίνεται είτε όταν έχετε κατακτήσει το 40% των συστημάτων του χάρτη, είτε όταν έχετε εξοντώσει όλους τους αντιπάλους. Αυτόματα το παιχνίδι σας περιορίζει σε δύο μονοπάτια που μπορεί να γίνουν κουραστικά, βαρετά ή ακόμα και άδικα. Το 40% είναι τεράστιο νούμερο και όποιος θέλει να φτιάξει μια σχετικά μικρή αυτοκρατορία και να παίξει σε μια πιο εστιασμένη κλίμακα, απλώς δεν μπορεί να κερδίσει το παιχνίδι. Το Stellaris χρειάζεται απεγνωσμένα κι άλλα Victory Conditions και το ακόμα πιο εκνευριστικό είναι ότι υπάρχουν ήδη οι υποδομές για να υπάρχουν συνθήκες νίκης που να βασίζονται στη διπλωματία, την έρευνα και την επιστήμη, τον πολιτισμό, την οικονομία, ακόμα και το σύστημα των αποστολών. Μαζί με τη μέτρια μάχη και κάποιες αισθητές ελλείψεις σε συστήματα που έχουμε συνηθίσει από άλλους τίτλους (κατάσκοποι, καλύτερο εμπόριο και σύστημα διπλωματίας), το Stellaris σκοντάφτει ελαφρώς και δεν αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητές του, ιδιαίτερα από τα μέσα του παιχνιδιού και μετά. Όμως (και αυτό είναι ευτυχώς ένα μεγάλο «όμως»), η Paradox προσέχει και αγαπάει πολύ τα παιχνίδια της και πάντα καταφέρνει με συχνά updates να βελτιώσει σε τεράστιο βαθμό το περιεχόμενο – είτε με μικρές βελτιώσεις και λουστραρίσματα, είτε με την προσθήκη νέων λειτουργιών. Σίγουρα το Stellaris όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται καλύτερο και δεν θα είναι καθόλου περίεργο να το δούμε σε λίγους μήνες σε ένα TOP 5 της κατηγορίας…
Ανάπτυξη: Paradox Development Studios Έκδοση: Paradox Interactive Διάθεση: Paradox Interactive
The post Stellaris appeared first on gameslife.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
- Windows 10 Build 14385: Διαθέσιμη η νέα έκδοση για PCs & mobile στους insiders
- Τα ψώνια του Σαββατοκύριακου (10/07): Οι καλύτερες προσφορές
- Ubisoft: Λίγες προσδοκίες για την ταινία Assassin’s Creed
- To System Shock Remastered πιάνει τον στόχο του και έρχεται το 2017!
- Το αξεπέραστο Battlefield 4
- Stellaris
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις gameslife
- Τελευταία Νέα gameslife
- Stellaris
- To System Shock Remastered πιάνει τον στόχο του και έρχεται το 2017!
- Valkyria Chronicles Remastered
- Red Bull Mind Gamers: Εξερεύνησε τα όρια του μυαλού σου!
- Pokemon Go: Εξετάζεται ακόμη η πιθανότητα της δυνατότητας multiplayer (Ανάλυση)
- Το horror game Emily Wants to Play, φέρνει τον απόλυτο τρόμο στο PS4!
- Starbound: Στις 22 Ιουλίου η επίσημη παρουσίασή του μετά από πέντε χρόνια ανάπτυξης
- Τεράστια αύξηση στους παίκτες του free-to-play Evolve!
- Gamer πήγε να ψάξει Pokemon για το Pokemon Go και ανακάλυψε… πτώμα!
- Στο F1 2016, οι gamers δημιουργούν το «μύθο» τους!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Τα ψώνια του Σαββατοκύριακου (10/07): Οι καλύτερες προσφορές
- Το αξεπέραστο Battlefield 4
- Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
- Ubisoft: Λίγες προσδοκίες για την ταινία Assassin’s Creed
- Windows 10 Build 14385: Διαθέσιμη η νέα έκδοση για PCs & mobile στους insiders
- Xbox Scorpio: Trade-in πρόγραμμα με το Xbox One
- F1 2016: Νέο gameplay trailer από την πίστα του Silverstone
- Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του Oukitel K7000 Matrix
- Camping Greece - Όλα τα Κάμπινγκ της Ελλάδας σε μια εφαρμογή!
- Το Emily Wants To Play έρχεται στο PS4