Παύλος Γερουλάνος: ταυτοποίησε τη γνησιότητα του έργου του Ρούμπενς

Κατηγορηματικός εμφανίστηκε χθες ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, σε ότι αφορά τις αμφιβολίες σχετικά με τη γνησιότητα του έργου του Ρούμπενς «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου», που εντοπίστηκε πρόσφατα από την ΕΛ.ΑΣ. και τη Διεύθυνση Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας.«Το έργο αγοράστηκε ως Ρούμπενς στους καταλόγους του Μουσείου της Γάνδης -όπου ανήκει- καταγράφεται ως έργο Ρούμπενς, εκλάπη ως έργο Ρούμπενς και η ελληνική πολιτεία θα παραδώσει το έργο αυτό στο Μουσείο της Γάνδης -που το έχει ταυτίσει
με έργο του μεγάλου ζωγράφου», ξεκαθάρισε στη διάρκεια της χθεσινής κοινής συνέντευξης Τύπου με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Χρήστο Παπουτσή, και τη διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.«Είχαμε την ανάκτηση ενός σημαντικού πολιτιστικού, εικαστικού θησαυρού μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Παπουτσής, σημειώνοντας: «Η πολιτεία και η Ελληνική Αστυνομία είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε από κοινού το διαρκή και επίπονο αγώνα μας για την προστασία των αρχαιοτήτων μας, για την προστασία των πολιτιστικών θησαυρών απ' όπου κι αν προέρχονται. Κάθε εύρημα είτε είναι ελληνικής είτε είναι ευρωπαϊκής είτε διεθνούς πολιτιστικής κληρονομιάς είναι στοιχείο του παγκόσμιου πολιτισμού».Η ταύτιση της αυθεντικότητας του έργου έγινε από υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ το Μουσείο της Γάνδης επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για τον πίνακα που έχει καταγράψει στους καταλόγους του ως Ρούμπενς και που εκλάπη πριν από δέκα χρόνια από τις αίθουσές του με ένοπλη ληστεία.«Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου» ήταν προσφιλές θέμα του κοσμοπολίτη Ρούμπενς και των πλουσίων της εποχής, αφού το κυνήγι ήταν αγαπημένο σπορ της αριστοκρατίας. «Και επειδή είχε μεγάλη ζήτηση από τους πελάτες του, ιδιαίτερα για τη διακόσμηση των κυνηγετικών περιπτέρων, το είχε αποδώσει ζωγραφικά πολλές φορές», εξήγησε η κα Λαμπράκη-Πλάκα.Το έργο αγοράστηκε το 1898 στο Λονδίνο από τους «Φίλους του Μουσείου της Χάγης» με επιχορήγηση από το λεγόμενο τότε υπουργείο Πολιτισμού με το τεράστιο -για την εποχή- ποσό των 250.000 στερλινών Αγγλίας. Το 1910 παρουσιάστηκε στα Βασιλικά Μουσεία των Βρυξελλών.«Από το 1898 δεν έχει βγει ποτέ ξανά στην αγορά, γι' αυτό και δεν είμαι σε θέση να σας πω τη χρηματική του αξία», είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο πρεσβευτής του Βελγίου στην Αθήνα, ο οποίος ευχαρίστησε την ελληνική πολιτεία.ΑυθεντικότηταΩς προς την αυθεντικότητα του πίνακα ο ίδιος ανέφερε ότι, σύμφωνα με ενημέρωσή του από το Μουσείο της Χάγης, «πρόκειται για έργο από το εργαστήριο του Ρούμπενς, με βάση σχέδιο του μεγάλου δάσκαλου», γεγονός το οποίο, κατά την κα Λαμπράκη-Πλάκα, «μάλλον είναι απίθανο, γιατί οι μαθητές στο εργαστήριο δεν έκαναν προσχέδια».Πώς πιάσαμε τον κάπροΥποκλίνονται μπροστά στον Ρούμπενς, οι καλλιτέχνες της πολιτικής.Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής φωτογραφίζονται με τον πίνακα, τον οποίο αναζητούσε επί δεκαετία η Ιντερπόλ, «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου
Keywords
Τυχαία Θέματα