Η γυναίκα της Γκουέρνικα, της Πολύνας Γκιωνάκη στη Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus
12:08 11/1/2016
- Πηγή: Culture Now
Η Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus φιλοξενεί το έργο της Πολύνας Γκιωνάκη, με τίτλο Η γυναίκα της Γκουέρνικα, από την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016.
Παρίσι- Ισπανικός Εμφύλιος- Τέχνη- ΄Ερωτας- Picasso
Η πιο μυστηριώδης μούσα του Picasso η Dora Maar ζωντανεύει τη ζωή και τον ερωτά της με το μεγάλο ζωγράφο στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής.
Συντελεστές:
Στο ρόλο
Σκηνοθεσία/Μουσική επιμέλεια: Tζένη Αρσένη (www.eugeniaarsenis.com)
Το κουστούμι είναι δημιουργία της σχεδιάστριας Λουκίας (http://loukia.gr)
Επεξεργασία Βίντεο: Γιώργος Κουρμούζας
Επικοινωνία: Δήμητρα Γρηγορέα
Φωτογραφίες: Νίκος Αρβανίτης
Η παράσταση παρουσιάζεται και με αγγλικούς υπέρτιτλους
Διάρκεια: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Η άγνωστη μούσα του Πικάσο
(αναδημοσιεύση από το www.vima.gr)
Από όλες τις γυναίκες του Πικάσο η Ντόρα Μάαρ παραμένει η πιο μυστηριώδης. Αφού έζησε χρόνια απομονωμένη, πέθανε πέρυσι στο Παρίσι παίρνοντας μαζί όλα τα μυστικά της. Τουλάχιστον έτσι νομίζαμε ώσπου αποδείχτηκε ότι η Ντόρα την οποία ο διάσημος ζωγράφος απαθανάτισε μεταξύ άλλων στο έργο «Η γυναίκα που κλαίει» και στην «Γερνίκα» («Γκουέρνικα») κρατούσε τόσα χρόνια στα χέρια της ένα θησαυρό, ή αλλιώς μια συλλογή έργων του Πικάσο ουσιαστικά άγνωστη. Η συλλογή αυτή, την οποία η Ντόρα διατήρησε στην κατοχή της ως το τέλος αρνούμενη να την πουλήσει ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές, δεν περιλαμβάνει κομμάτια εντυπωσιακά, από εκείνα που συνήθως κυνηγούν οι επαγγελματίες συλλέκτες ή τα μεγάλα μουσεία..
Οι δυο τους γνωρίστηκαν τον χειμώνα του 1935. Η Ντόρα είναι καλλιτεχνική φύση: ζωγράφος και φωτογράφος, ερωμένη του Ζορζ Μπατάιγ και φίλη των υπερρεαλιστών. Όταν ο Πικάσο την είδε για πρώτη φορά, εκείνη κάρφωνε ένα σουγιά ανάμεσα στα δάχτυλα της ανοιχτής παλάμης της επάνω στο τραπέζι. Η πρώτη σταγόνα αίματος δεν την πτοεί. Ο Πικάσο γοητεύεται. Το αίμα εξακολουθεί να τρέχει ώσπου αυτός αναγκάζεται να τη σταματήσει. Του απαντά στα ισπανικά ε, αυτό πάει πολύ! Προτού χωρίσουν ο Πικάσο της ζητάει τα γάντια της ως ενθύμιο αυτής της παράξενης συνάντησης.
Η σχέση τους βοηθάει τον Πικάσο να ξεχάσει την Όλγα, όχι όμως και τη Μαρί-Τερέζ. Το 1939, καθώς ο Πικάσο επιστρέφει από την Ισπανία, κάνει μια στάση στο Σεν Τροπέ για να συναντήσει την Ντόρα και να της εκμυστηρευτεί όλη την αλήθεια. Εκείνη δείχνει κατανόηση ακόμη και για το πάθος του για τη Μαρί-Τερέζ. Η Ντόρα γίνεται έτσι μούσα και συνένοχος του Πικάσο, η πιο έντονη σχέση της ζωής του. Ο ζωγράφος ξαναβρίσκει όρεξη για δουλειά. Αποφασίζει επίσης να υιοθετήσει ενεργό στάση απέναντι στον φασισμό του Φράνκο. Για τον σκοπό αυτόν ζωγραφίζει την «Γερνίκα» («Γκουέρνικα»): «Ολη μου η ζωή ως καλλιτέχνης δεν ήταν παρά ένας συνεχής αγώνας ενάντια στον θάνατο της τέχνης. Μέσα από τον πίνακα που φτιάχνω τώρα και τον οποίο θα αποκαλέσω "Γερνίκα" ("Γκουέρνικα") εκφράζω ξεκάθαρα τον τρόμο που μου προξενεί το στρατιωτικό καθεστώς το οποίο βύθισε την Ισπανία σε έναν ωκεανό πόνου και θανάτου». Η Ντόρα φροντίζει να απαθανατίσει με τον φακό της όλα τα στάδια δημιουργίας του μεγάλου αυτού έργου.
Οι ευτυχισμένες ημέρες του ζευγαριού πλαισιώνονται από διάφορα πορτρέτα της Ντόρας: «Η Ντόρα Μάαρ και ο μινώταυρος» (1936), «Η Ντόρα Μάαρ με πράσινα νύχια» (1936), «Πορτρέτο της Ντόρας με στεφάνι από λουλούδια» (1937), «Η Ντόρα με ψάθινο καπέλο» (1938) και άλλα. Η ήρεμη και δημιουργική αυτή περίοδος διακόπτεται από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στη Γαλλία. Ο Πικάσο και η Ντόρα καταφεύγουν στη Ρουαγιάν ώσπου να περάσει η μπόρα. Όταν επιστρέφουν τελικά στο Παρίσι το βρίσκουν ερημωμένο, ψυχρό, γεμάτο συνοφρυωμένους κατοίκους.
Η Ντόρα γίνεται διάσημο μοντέλο, περιζήτητη μεταξύ των ζωγράφων της εποχής.
H Πολύνα Γκιωνάκη μαθήτευεσε στο θέατρο κοντά σε καταξιωμένους ηθοποιούς με πρώτο τον πατέρα της Γιάννη Γκιωνάκη. Έπαιξε πολλούς ρόλους στο νεοελληνικό θέατρο και σταθμό θεωρεί τη μαθητεία της με τη Μαριέτα Ριάλδη, καθώς και την ερμηνεία της στο «Γεύση από Μέλι» στο θέατρο Πορεία έργο που της είχε εμπιστευθεί ο Αλέξης Δαμιανός. Ύστερα από απουσία μερικών ετών επανήλθε στο θέατρο ερμηνεύοντας την Blanche Du Bois σε σκηνοθεσία Χρήστου Τσάγκα, καθώς και μερικές ιδιαίτερες προσωπικότητες όπως η Amy Winehouse και η Γαβριέλα που της έδωσαν το κίνητρο να γράψει για αυτές και να τις ερμηνεύσει επι σκηνής.
Η Ευγενία (Τζένη) Αρσένη, Σκηνοθέτις - Θεατρολόγος, Δρ. Αισθητικής Φιλοσοφίας, έχει συνεργαστεί με διεθνείς φορείς, Royal Albert Hall, San Francisco Opera Center, Center for Contemporary Opera, Skylight Music Theatre, Oakland Opera House, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.α. Για την παράστασή της Mendelssohn’s Antigone, την οποία σκηνοθέτησε στο Royal Albert Hall για το BBC Proms, τιμήθηκε από το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Antikenfestspiele στην Trier της Γερμανίας. Διακρίθηκε επίσης για την παράσταση που σκηνοθέτησε για τα 50 χρόνια του San Francisco Opera Center καθώς και για την παράστασή της El Cimarron στο Skylight Music Theatre, η οποία έλαβε την πρώτη θέση για τη θεατρική σεζόν 2013-2014 στο Milwaukee. Το καλοκαίρι του 2015 έλαβε την τιμητική πρόσκληση να ανοίξει το Διεθνές Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου της Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο. Σύμβουλος Δραματολογίου του Center for Contemporary Opera της Νέας Υόρκης έως σήμερα, Υπεύθυνη Συντονισμού και Δραματολογίου της Πειραματικής Λυρικής Σκηνής από την αρχή της δημιουργίας της με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Θόδωρο Αντωνίου (2004-2011). Είναι κάτοχος πολυάριθμων υποτροφιών και μετέχει με διαλέξεις της σε διεθνή συνέδρια. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν: Θεατρολογία και Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μεταπτυχιακή έρευνα στη Φιλοσοφία (UCL) και διδακτορική διατριβή (Αισθητική Φιλοσοφία, Όπερα, Αρχαία Τραγωδία) στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Royal Holloway), Σκηνοθεσία Όπερας (Boston University), Σκηνοθεσία Κινηματογράφου (New York Film Academy) και μουσικές σπουδές πιάνου, θεωρητικών και χορού έως σήμερα. Δίδαξε Σκηνοθεσία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2007-2012), Μελοδραματική στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μελοδραματική στο Εθνικό Ωδείο και Μελοδραματική στο Ωδείο Αθηνών (2009-2015). Διδάσκει Μελοδραματική στο Σύγχρονο Ωδείο Αθηνών. Σχεδίασε την κατέθυνση Minor in Theater and Performance στο Hellenic American University. Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων, τακτικό μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών και του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.
Ευχαριστούμε θερμά τον υπεύθυνο της Γκαλερί κ. Κλουβάτο και το ξενοδοχείο St. George Lycabettus για τη φιλοξενία.
Keywords
γυναικα, γκουερνικα, amy winehouse, new york, ωδείο αθηνών, picasso, dora, http, vima, σεν, γαλλια, θεατρο, amy, royal, opera, music, house, αθηνα, bbc, καλοκαιρι, ucl, boston, york, film, performance, hellenic, εθνικη τραπεζα, ρια αντωνιου, σταση εργασιας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, τονια αντωνιου, Καλή Χρονιά, πανελληνιες 2012, τελος του κοσμου, αλλαγη ωρας 2013, η ζωη, ωδείο αθηνών, εθνικη λυρικη σκηνη, vima, βιντεο, τμημα θεατρικων σπουδων, δουλεια, εθνικη, ισπανια, λυρικη σκηνη, περιοδος, bbc, music, opera, αιμα, αρχαια, αρβανιτης, γαντια, δημητρα, γινεται, δαχτυλα, δευτερο, δειχνει, ευγενια, εμφυλιος, ερευνα, ετων, τεχνη, ζωη, ζωης, ισπανικα, κρατικο, λυρικη, μαροκο, μεγαρο μουσικης, μυστικα, ντορα, ξενοδοχειο, ολγα, οπερα, ουσιαστικα, παθος, παρισι, πεθανε, πικασο, ρολο, σεζον, σεν, σκηνοθεσια, συγχρονο, τμημα, φεστιβαλ, φυση, φορα, ωδειο, αγωνας, amy, dora, royal, εθνικο, film, house, hellenic, κυριακη, picasso, σκηνη, σουγια, χερια, york, ζωγραφος, performance
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Το "Ρετιρέ" κόπηκε απότομα γιατί δύο πρωταγωνίστριες... Η μεγάλη αποκάλυψη του Μάκη Δελαπόρτα
- Νέα αυτοκτονία συγκλονίζει:Νεκρός 45χρονος στην Κρήτη
- Συγκλονίζει η μάνα Φύσσα: Μου έφαγαν το παιδί και χασκογελάνε!
- Πληκτρολόγιο Lenovo IdeaRad
- 5 πανωφόρια που δεν θα βαρεθείς να φοράς
- Παπακωνσταντίνου: Τι απαντά για την πληρωμή του στην Βουλγαρία [vds]
- Bowie: Οι 30 πιο εξωγήινες εμφανίσεις του λευκού δούκα [photos+vds]
- Όχι εγώ: Ο ναζισμός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού - Joachim Fest
- Χρυσές Σφαίρες 2016: από τη Jennifer Lawrence στο Leonardo Di Caprio, όλοι οι νικητές
- Γιάννης Βούρος: «Μου λείπει η Θεσσαλονίκη»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Όχι εγώ: Ο ναζισμός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού - Joachim Fest
- Η γυναίκα της Γκουέρνικα, της Πολύνας Γκιωνάκη στη Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus
- Εγώ ένας άλλος - I is another: έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας
- Χρυσές Σφαίρες: Οι νικητές της 73ης απονομής
- Τζου, ο δεινόσαυρος ανζού (και ένας κεφάλας) - Πάνος Τσερόλας
- Η Μαρία Λατσίνου live στο Ίλιον plus
- Αρλεκίνος - Γιώργος Λίλλης
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Η γυναίκα της Γκουέρνικα, της Πολύνας Γκιωνάκη στη Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus
- Τζου, ο δεινόσαυρος ανζού (και ένας κεφάλας) - Πάνος Τσερόλας
- Αρλεκίνος - Γιώργος Λίλλης
- Η Μαρία Λατσίνου live στο Ίλιον plus
- Χρυσές Σφαίρες: Οι νικητές της 73ης απονομής
- Όχι εγώ: Ο ναζισμός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού - Joachim Fest
- Εγώ ένας άλλος - I is another: έκθεση του Κλεομένη Κωστόπουλου στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας
- Η ουσία του εμπορίου - Φερνάντο Πεσσόα
- Το τάβλι, του Δημήτρη Κεχαΐδη στο Θέατρο Μουσούρη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- 5 πανωφόρια που δεν θα βαρεθείς να φοράς
- Χρυσές Σφαίρες 2016: Αυτοί είναι οι νικητές
- Νέα αυτοκτονία συγκλονίζει:Νεκρός 45χρονος στην Κρήτη
- Χρυσές Σφαίρες 2016: από τη Jennifer Lawrence στο Leonardo Di Caprio, όλοι οι νικητές
- Συγκλονίζει η μάνα Φύσσα: Μου έφαγαν το παιδί και χασκογελάνε!
- Έντι Ρεντμέιν: Πληρώνει το ενοίκιο για νέους ηθοποιούς
- Βγήκε από το νοσοκομείο ο Λαμάρ Όντομ
- Activity Tracker SBS
- Πληκτρολόγιο Lenovo IdeaRad
- Smartphone Meizu Dual Sim