Mount the Air: έκθεση του Κωστή Βελώνη στις Kalfayan Galleries

Οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν την ατομική έκθεση του Κωστή Βελώνη, με τον τίτλο ‘Mount the Air’. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015, 20.00 – 22.00.

Τα γλυπτά και τα επιτελεστικά περιβάλλοντα του Κωστή Βελώνη αναφέρονται στους τρόπους με τους οποίους οι δυσμενείς συνθήκες της οικονομίας επιδρούν στην καθημερινότητα των διαπροσωπικών σχέσεων. Αν οι αβέβαιες συνθήκες εργασίας ακυρώνουν τη σταθερότητα του οικιακού περιβάλλοντος και επιτείνουν την εφήμερη συνύπαρξη με τα αντικείμενα,

με ποιο τρόπο η γλυπτική περιγράφει αυτές τις σχέσεις;

Ο Βελώνης χρησιμοποιεί φτηνά έπιπλα που συναντάμε σε διαμερίσματα εργατών, ενώ παράλληλα φτιάχνει do it yourself δομές στις οποίες μεταφέρει την αίσθηση του κατεπείγοντος. Η “ακτιβιστική αρχιτεκτονική” στην έκθεση “Mount the Air” θέτει το ζήτημα της μονιμότητας των δομών αλλά και της αμφισβήτησής τους. O σχεδιασμός των αντικειμένων που λειτουργούν έξω από το πλαίσιο της ιδιωτικότητας παραπέμπει άμεσα στις πρόχειρες και αυτοσχέδιες κατασκευές που χρησιμοποιούνται στις συγκεντρώσεις, τις δημόσιες ομιλίες και τις πρακτικές διαμαρτυριας.

Ένα ερώτημα που διέπει το σύνολο των έργων σχετίζεται με τη δυνατότητα ενός πολιτικού λόγου που στοχεύει σ' ένα διευρυμένο περιβαντολογικό κοινοβούλιο των “ειδών”. Ο Βελώνης, συνδυάζει τη βασική τεχνική του σχεδιασμού του αντικειμένου με υπολείμματα οικοδομικών υλικών σε ένα λεξιλόγιο στο οποίο η γλυπτική αποκαθηλώνεται από τη μνημειακή της κατεύθυνση. Η κλίμακα της γάτας ως φόρμα και ως αφήγηση επιτρέπει την άντληση επιχειρημάτων που αφορούν την προτεραιότητα της ιδιωτικότητας στο αστικό κέντρο έναντι του δημόσιου χώρου. Η γάτα, ως κατοικίδιο, αντιπροσωπεύει στη νεωτερική συνθήκη τη σφαίρα της ιδιωτικής ζωής. Από την άλλη πλευρά, κατασκευές οι οποίες παραπέμπουν στην παρουσία των πτηνών στον αττικό ουρανό απευθύνονται ενεργά στη δημόσια σφαίρα.

Τα γλυπτά του Βελώνη με την παιγνιώδη αφήγηση και την “αδέξια” χειροτεχνία τους απομυθοποιούν την "επαναστατική" ρητορική και τα ιδεολογικά ταμπού μιας ακαδημαϊκής “πολιτικής τέχνης”, ανοίγονται σε αφηγήσεις του αγροτικού βίου και ορίζουν μια χρονική συνθήκη πριν αλλά και παράλληλη με τη νεωτερικότητα.

Σύντομο βιογραφικό

O Κωστής Βελώνης γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε πολιτισμικές και ανθρωπιστικές σπουδές (MRes) στο London Consortium (Birkbeck College, ICA, AA, Tate) και Arts Plastiques/ Esthétiques στο Université Paris 8 (Maitrise, D.E.A). Είναι Διδάκτωρ Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το έργο του εστιάζει στην ανάδειξη των αντιφάσεων που προκύπτουν από την κοινωνική διάσταση της έννοιας της ελευθερίας όπως και στον αναπροσδιορισμό της ηθικής μέσα από την εμπειρία της ιδιωτικότητας. Πρόσφατες εκθέσεις περιλαμβάνουν: 2015: “This probably will not work", Lothringer 13, Städtische Kunsthalle München, Μόναχο / “Super superstudio”, PAC, Μιλάνο / “Adventures of the Black Square: Abstract Art and Society 1915 – 2015”, Whitechapel Gallery, Λονδίνο / “The Traveler and his Shadow” (solo show), Art Proposals, Nicosia, Cyprus. 2014: “The Theater of the World”, Museo Tamayo, Mexico City, Μεξικό / “No Country for Young Men” BOZAR, Βρυξέλλες. Επόμενη ατομική έκθεση: Casa Maauad, Mexico City, Μεξικό, 2016 (artist in residence).

Keywords
Τυχαία Θέματα