Film Review: Ο Μοναχικός καβαλάρης, του Γκορ Βερμπίνσκι
Ο Γκορ Βερμ αφήνει κατά μέρος τους “Πειρατές της Καραϊβικής” και αναβιώνει έναν μυθικό θρύλο της Αμερικανικής κουλτούρας, τον “Μοναχικό Καβαλάρη” (“The Lone Ranger”).
Από την Ελένη Φιλίππου
Οι περιπέτειες Τζον Ριντ, του τίμιου, clean-cut υπερασπιστή της έννομης τάξης, ο οποίος μεταμορφώνεται σε παράνομο διώκτη του εγκλήματος, μεγάλωσαν γενιές και γενιές αμερικάνων, πρώτα μέσα από τα ραδιοφωνικά κύματα (1933-1954), έπειτα πέρασαν στην λογοτεχνική συγγραφή, αποθεώθηκαν στην μικρή οθόνη (1949-1957) και εικονογραφήθηκαν σε κόμικς.
Εδώ, ο μύθος του Τζον Ριντ (Άρμι
Ο Τζον Ριντ επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας στον τόπο του, με την ιδιότητα του ιδεαλιστή δικηγόρου και το βιβλίο του Τζον Λοκ στο χέρι. Στο ίδιο τρένο βρίσκεται και ο Τόντο με την διαφορά ότι είναι αλυσοδεμένος. Τα γεγονότα θα εξελιχθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε Τζόν Ριντ και Τόντο να βρεθούν στο ίδιο στρατόπεδο κυνηγώντας τον ίδιο εχθρό.
“Ο Μοναχικός Καβαλάρης” του Βερμπίνσκι δομείται με όλα τα κλασσικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν «τον μύθο της Δύσης»: “ο αποκλεισμός του ήρωα από την κοινωνία προκαλεί την παλινδρόμησή του σε προγενέστερα στάδια (πολιτισμικής/ψυχολογικής) ανάπτυξης, εντός των οποίων συντελείται «η αναγέννησή του μέσω της βίας»” (Ρίτσαρντ Σλότκιν). Θέλοντας να πατήσει με ακρίβεια πάνω στην παραδοσιακή ιδεολογία του Γουέστερν είδους, ο Βερμπίνσκι, προβάλλει τον λευκό ήρωά του, Τζον Ριντ, ως τον μοναχικό παρία, στο πρόσωπο του οποίου συγκεντρώνονται όλες οι υψηλές αξίες του δυτικού πολιτισμού από την μια, και της ινδιάνικης φυλής από την άλλη. Το πρώτο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο λευκός ήρωας του Βερμπίνσκι εντοπίζεται ακριβώς στην απουσία σαφούς στοίχισης αυτών των συνδυαστικών ιδιοτήτων που φέρει εντός του ο Τζον Ριντ και ακόμη περισσότερο, ο χαλαρός έως αδιάφορος σκηνοθετικός χειρισμός της στιγμής όπου ο Τζον Ριντ «βαπτίζεται» Μοναχικός Καβαλάρης.
Με αναιμική την πρώτη και βασική απόλαυση που χαρίζει το Γουέστερν, συνεχίζεις την προβολή με την προσδοκία της επόμενης απόλαυσης που παρέχει πλουσιοπάροχα το είδος: πυροβολισμοί, δυνατές κούρσες με άλογα και φυσικά, κακοποιοί, στην απόλυτη έκφρασή τους. Εδώ είναι το δυνατό σημείο του Βερμπίνσκι. Η επιλογή του Γουίλιαμ Φίκτνερ (Καβέντις), ως απόλυτα κακός (με τάσεις κανιβαλισμού) αποδεικνύεται σωστή. Οι σεκάνς με τα τρένα δημιουργούν την αναμενόμενη ένταση, αλλά η σκηνή της σύγκρουσης μεταξύ των αδελφών Ρίντ και της ομάδας τους ενάντια στην συμμορία του Καβέντις είναι αυτή που χαρίζει στο φιλμ τον αυθεντικό αέρα της Άγριας Δύσης.
Η αναγκαστική σύγκριση μεταξύ Τζον Ριντ/Άρμι Χάμερ και Τόντο/Τζόνι Ντεπ, εκτοπίζει στο περιθώριο τον πρώτο, όχι τόσο λόγο κακής ερμηνείας του Χάμερ, όσο της σεναριακής και σκηνοθετικής «έυνοιας» υπέρ του Ντεπ. Το success story του πειρατή Τζακ Σπάροου, έκανε τον ηθοποιό το φαβορί της εταιρείας παραγωγής του Τζέρι Μπρούκχαιμερ, ο οποίος στοιχηματίζει φανερά πάνω του για ακόμη μια επιτυχημένη εισπρακτική κούρσα. Όμως, για του λόγου το αληθές, ο Τζόνι Ντεπ δίνει μια εξαιρετικά φιλότιμη ερμηνευτική προσπάθεια, να δώσει υπόσταση και μοναδικότητα στον Τόντο, μακριά από το στερεοτυπικό μοτίβο του Ινδιάνου που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, και τα καταφέρνει.
Για κάποιον που έχει παρακολουθήσει την φιλμογραφία του Βερμπίνσκι, θα φύγει από την αίθουσα και θα έχει μια απροσδιόριστη αίσθηση ότι αυτό που είδε ήταν ένα συμπίλημα μεταξύ των Πειρατών της Καραϊβικής και του animation Ράνγκο. Για τον θεατή που αγαπάει το είδος, ο Βερμπίνσκι δεν πρόκειται να του χαρίσει κάτι παραπάνω από ό,τι έχει δει μέχρι τώρα (αντιθέτως του στερεί), αλλά για τον θεατή που επιθυμεί απλά να πάει στο θερινό και να περάσει ευχάριστα δύο ώρες και κάτι, «Ο Μοναχικός Καβαλάρης» θα σταθεί επάξια στο ύψος των περιστάσεων.
Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι
Σενάριο: Τζάστιν Χέιθ, Τεντ Έλιοτ, Τέρι Ρόσιο
Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Άρμι Χάμερ, Γουίλιαμ Φίκτνερ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Τομ Γουίλκινσον, Ρουθ Γουίλσον
Διάρκεια: 149΄
Διανομή: Feelgood Entertainment
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Πάτρα: Σοκάρουν οι λεπτομέρειες για τον 38χρονο που έβγαλε τα μάτια της μητέρας του!
- AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:Νέα Κροατικη σειρά στον ΑΝΤ1 απο την Δευτέρα.Σε ποιά ζώνη; Όλο το ρεπορτάζ
- Τζορτζ Κλούνεϊ και Σάντρα Μπούλοκ ανοίγουν το Φεστιβάλ Βενετίας!
- Απίστευτο! Δείτε την Μαρία Κορινθίου 13 χρόνια πριν!
- Η επιστροφή της Datsun!
- Η Σμαράγδα Καρύδη στον ANT1...
- Οι Cafe Antarsia Ensemble τα μπλέκουν όλα υπέροχα
- 100 χρόνια από τη γέννηση του Γιώργου Κωστάκη: Εκδήλωση στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Film Review: Ο Μοναχικός καβαλάρης, του Γκορ Βερμπίνσκι
- 100 χρόνια από τη γέννηση του Γιώργου Κωστάκη: Εκδήλωση στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ
- Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Πρώτη Ύλη-Δημήτρης Παπαϊωάννου/Ρινόκερος – Ε. Ντεμαρσύ-Μοτά
- Επίκληση: Από την ομάδα χορού Έλυτρον, στο Βρυσάκι
- Μήδεια του Ευριπίδη, στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης
- Μίκης Θεοδωράκης: Ποιος τη ζωή μου, για μια παράσταση στη Μακρόνησο
- Deviant GaZe - Heiner Müller, Hamletmachine στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
- Πλωτές πόλεις, Εικαστική Έκθεση του Κωνσταντίνου Δεμερτζή στο Βρυσάκι
- Φωνάζει ο κλέφτης, από το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, σε καλοκαιρινή περιοδεία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Απίστευτο! Δείτε την Μαρία Κορινθίου 13 χρόνια πριν!
- Η Σμαράγδα Καρύδη στον ANT1...
- Ο Σκαρμούτσος ξεκίνησε να μαγειρεύει με ελληνικά προϊόντα
- Τζορτζ Κλούνεϊ και Σάντρα Μπούλοκ ανοίγουν το Φεστιβάλ Βενετίας!
- Οι Cafe Antarsia Ensemble τα μπλέκουν όλα υπέροχα
- Η επιστροφή της Datsun!
- AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:Νέα Κροατικη σειρά στον ΑΝΤ1 απο την Δευτέρα.Σε ποιά ζώνη; Όλο το ρεπορτάζ
- Πάτρα: Σοκάρουν οι λεπτομέρειες για τον 38χρονο που έβγαλε τα μάτια της μητέρας του!
- Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: Στις τηλεοπτικές σειρές υπάρχει ένας ευτελισμός για να γεμίσουν ένα επεισόδιο