Μπαρτζώκα ξέρω τι αλλάζεις

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας και ο Οντεντ Κάτας συναντήθηκαν το βράδυ της 5ης Φεβρουαρίου στο ΣΕΦ, αλλά χθες πήρα πρέφα ότι εκτός από χειραψίες, αντάλλαξαν και τηλέφωνα...

Δια παν ενδεχόμενον, που λένε...

Από το μυαλό μου το βγάζω αυτό, αλλά μου κάνει για την ιστορία μου...

Μου κάνει επίσης και ως συνέχεια εκ του προηγουμένου: προχθές το βράδυ έγραφα ότι εκτός από τους οπαδούς του Παναθηναϊκού θέλουν να ξέρουν και εκείνοι της Μακαμπί

που μένει ο Κάτας και σήμερα νομιμοποιούμαι να γυρίσω το έργο στην απέναντι όχθη...

Μπαρτζώκα ξέρω (όχι που μένεις, αλλά) τι αλλάζεις!

Προτού προλάβω να πατήσω καλά καλά το κουμπί με το publish (δημοσίευση) στο άρθρο στο οποίο πραγματευόμουν την ιστορία με τις αλλαγές στα σκριν που έχουν αλλάξει δραματικά την αγωνιστική συμπεριφορά και την εικόνα του Παναθηναϊκού, ήρθε κι έδεσε το γλυκό από Νέο Φάληρο μεριά...

Τale e quale το δίχως άλλο, μάλιστα οι συμπτώσεις που σημαδεύουν τις μεγάλες νίκες των πρεσβευτών μας στην Ευρωλίγκα δεν είναι απλώς εντυπωσιακές, αλλά μοιάζουν βγαλμένες από το ίδιο καλούπι...

ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ

Τις δυο από τις μεγαλύτερες νίκες τους στην εφετινή σεζόν ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός τις πέτυχαν με διαφορά 48 ωρών και με τουλάχιστον δυο κοινά σημεία...

Πρώτα απ’ όλα αμφότερες οι ομάδες έμοιαζαν βγαλμένες από το ένδοξο και ηρωικό παρελθόν τους, οι μεν Πράσινοι για την έκταση της φαντασμαγορικής νίκης τους (+18), οι δε Κόκκινοι για τη θρυλική ανατροπή από το -17 στο +14.

Δεύτερον, μετά τον Κάτας και ο Mπαρτζώκας στήριξε όλο το σχέδιο της αντεπίθεσης και της ολικής επαναφοράς στις αλλαγές στα σκριν...

Λάθος, που το διορθώνω αμέσως...

Σε όλα μα όλα τα σκριν, λίγο έλειψε να κάνουν οι παίκτες του αλλαγές ακόμα και στα…screenshots των κινητών τηλεφώνων τους!

Ο σταθερά ασταθής (όπως είχε πει ο Ντέιβιντ Μπλατ για τον Άρη) Ολυμπιακός έριξε στο κανναβάτσο τη Ζενίτ με πολιορκητικό κριό τα περιβόητα switches που ωστόσο δεν περιορίσθηκαν στις pick n’ roll επιθέσεις των Ρώσων, αλλά σε κάθε φάση!

Στο πρώτο ημίχρονο οι Πειραιώτες έκαναν λιγοστές αλλαγές στα σκριν και είδαν τον Κέβιν Πάνγκος να οργιάζει..

Η ΜΕΤΕΜΨΥΧΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΒ ΝΑΣ

Τον έβλεπα μπροστά μου και νόμιζα ότι δεν ήταν αυτός, αλλά η μετεμψύχωση του συμπατριώτη του, του Στιβ Νας, που παρεμπιπτόντως αποτελεί το πρώτο και διαχρονικό πρότυπο του Βασίλη Σπανούλη!

Για να το αποδώσω αυτό με ένα λογοπαίγνιο που κάνει και ρίμα, η Ζενίτ είχε τον Πάνγκος και ο Ολυμπιακός ήταν σε όλα του σπάγκος!

Ο Πασκουάλ (δεν) δικαιώθηκε...

Βάζω εντός παρενθέσεως το αρνητικό μόριο διότι δικαιώθηκε στη δήλωση του πριν από τον αγώνα ότι «για να νικήσουμε τον Ολυμπιακό, πρέπει να κάνουμε το καλύτερο παιχνίδι μας»...

Δικαιώθηκε επίσης για ένα ημίχρονο και κάτι ψιλά, όσο η Ζενιτ είχε δέσει κόμπο τον Ολυμπιακό, αλλά διεψεύσθη οικτρώς στον τρόπο διαχείρισης του προβαδίσματος και των ευνοϊκών καταστάσεων.

Στην απέναντι πλευρά ο Μπαρτζώκας επενέβη δραστικά στην ανάπαυλα και δεν έκανε αυτό που έλεγε την προηγούμενη ημέρα (μετά την άνετη νίκη των Μπακς επί των Νικς) ο Γιάννης Αντετοκούνμπο...

Δεν άφησε το ματς να έρθει πάνω του, αλλά πήγε ο ίδιος πάνω στο ματς και όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορία!

Ο προπονητής του Ολυμπιακού δεν πήγε απλώς πάνω στο ματς, αλλά του μούνταρε και δεν το άφησε σε χλωρό κλαδί, όπως επιβάλλεται να κάνει κάθε προπονητής που νιώθει ότι βρίσκεται σε αδιέξοδο...

ΑΠΟΘΑΝΕΤΩ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ

Όταν ο Σαμψών γκρέμισε τον ναό των Φιλισταίων φώναξε, λέει, «αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων και ο Μπαρτζώκας παραποίησε αυτή την αποφθεγματική ρήση και κραύγασε τη δική του εκδοχή στα έγκατα του ναού των Ερυθρολεύκων ...

Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των... αλλαγών στα σκριν!

Την Πέμπτη ο Κάτας παρουσίασε τη διασκευή της παλιάς θεατρικής παράστασης (του Λαζόπουλου και του Φασουλή) «Αλλαγή κι απάνω τούρλα...

Χθες ο Μπαρτζώνας ως γόνος κομμουνιστικές οικογένειας που σέβεται τις αριστερές καταβολές του βάδισε στα χνάρια του Χαρίλαου Φλωράκη και παράλλαξε το σύνθημα του ΚΚΕ...

«Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τις αλλαγές»!

Τεσσεράμισι λεπτά πριν από τη λήξη του ημιχρόνου ο Ολυμπιακός βρισκόταν δέκα επτά πόντους πίσω (22-39) και εκείνη τη στιγμή ένιωθε να επιβεβαιώνεται μια αγοραία παροιμία...

"Μάθανε πως γ@@@στε, πλακώσανε και οι γύφτοι"!

Το γράφω αυτό διότι μετά τον Πάνγκος, εμαγκεψάμην και ο Κβοστόφ με 2/2 τρίποντα!

Λίγο αργότερα, μετά από ένα λάθος του Λιβιό Ζαν Σαρλ, ο Μπαρτζώκας συνελήφθη από την κάμερα να λέει φουρκισμένος «δεν γίνονται αυτά πράγματα», αλλά προϊούσης της βραδιάς θα αναγκαζόταν να παραδεχθεί και το αντίστροφο...

Γίνονται αυτά τα πράγματα.

Όλα γίνονται...

ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΠΑΝΟΥ(ΛΗ)

Μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται, αλλά γίνονται τα γένια του Σπανούλη που τα έχει αφήσει κιόλας να μακρύνουν πολύ!

Κλείνω εδώ την παρένθεση με τον αρχηγό του Ολυμπιακού γιατί αυτουνού τα δέοντα του τα φυλάω για αργότερα...

Στην ανάπαυλα λοιπόν ο Μπαρτζώκας που δεν είναι φανατικός υπέρμαχος, αλλά ούτε και ανήκει στη μερίδα η οποία αντιτίθεται (όπως έλεγε και ο Βασίλης Λογοθετίδης στην ταινία «Ένα βότσαλο στη λίμνη») αποφάσισε να το πάρει αλλιώς...

Δεν είναι, εννοώ, τόσο φανατικός θιασώτης όσο ο Πασκουάλ και ο Πεδουλάκης, αλλά ούτε τις σιχαίνεται όπως ο Πιτίνο.

Τις έχει στο play book κα τις χρησιμοποιεί όποτε παραστεί ανάγκη, αν και ένας προπονητικός κανόνας λέει ότι «πρέπει να γίνονται σε κάθε άμυνα εναντίον pick n’ roll από τα έξι δευτερόλεπτα και κάτω και ως επί το πλείστον με τον άσο και το τεσσάρι»...

Στο πρώτο ημίχρονο ο Ολυμπιακός έπαιζε μια πιο συμβατική άμυνα με κάποιες αλλαγές στα pick n’ roll, αλλά αυτή η τακτική δεν ενδείκνυται εν τη παρουσία του Κώστα Kουφού και ο Πάνγκος ζεστάθηκε από νωρίς...

Στα αποδυτήρια έγινε και κουβέντα για τα δρώμενα (όπως μαρτύρησε ο Σπανούλης), αλλά και επανασχεδιασμός του στρατηγικού πλάνου: οι Πειραιώτες ανέκρουσαν πρύμναν στην τακτική τους και έγινε ό,τι επέπρωτο να γίνει!

Έχει σημασία αυτό που έγραψα προηγουμένως ότι στο δεύτερο ημίχρονο, παίζοντας με χαμηλότερο σχήμα, οι τρις πρωταθλητές Ευρώπης άλλαζαν σε όλα τα πιθανά και απίθανα σκριν...

O ΡΟΜΒΟΣ ΣΤΑ FLOPPY SETS

Δεν έκαναν δηλαδή switches μονάχα σε φάσεις pick n’ roll, αλλά και στα down screens και επίσης στα λεγόμενα floppy sets, ώστε να δυσχερανθεί η εκτέλεση από τον Μπίλι Μπάρον, τον Ματέους Πονίτκα και τον Οστιν Χόλινς.

Αυτά τα floppy sets είναι οι καταστάσεις που εξελίσσονται όταν ο σουτέρ μιας ομάδας (πχ ο Τζει Σι Κάρολ ή ο Κάιλ Κούριτς) κινείται κάτω από το καλάθι και ενώ έχει δημιουργηθεί ένας ρόμβος στη διάταξη των επιτιθεμένων διαλέγει από ποια πλευρά θα επιτεθεί και κατευθύνεται προς αυτήν για να πάρει την μπάλα και να το μπουμπουνίσει!

Την ίδια στιγμή ο Ολυμπιακός ανέβαζε τον δείκτη της πίεσης του πάνω στον Πάνγκος (με τον Λαρεντζάκη και τον Τζένκινς) και αυτός υπήρξε ο δεύτερος αμυντικός άξονας της μεγάλης αντεπίθεσης...

Ο τρίτος είχε να κάνει με την επίθεση που έπρεπε να απελευθερωθεί σε έναν βαθμό από τα τετριμμένα και τη συμβατική λειτουργία της: τότε λοιπόν έπιασαν δουλειά οι προσωπικότητες και λειτούργησε (και) το ένστικτο με τα τρίποντα του πληθωρικού Βεζένκοφ, τις μπούκες του σπεσιαλίστα του είδους ΜακΚίσικ και το μεγαλείο του λεγάμενου...

Ο λεγάμενος είναι ο Σπανούλης και το μεγαλείο του δεν είναι απλώς μεγαλείο...

ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΕΙΩΝ

Όπως είχε πει πριν από πέντε χρόνια ο Τάκης Μουσαφίρης που έφυγε την Πέμπτη από τη ζωή για τον επίσης συχωρεμένο Δημήτρη Μητροπάνο, «είναι το μεγαλείο των μεγαλείων»!

Το τι έχει (ή πρόκειται να) αποφασίσει ο αρχηγός του Ολυμπιακού, το τι θα κάνει ο Ολυμπιακός και το αν δικαιωθεί ο Γιάννης Μπουρούσης που είπε χθες το βράδυ στην εκπομπή της NOVA ότι «αφού συνεχίζει ο Γκασόλ που είναι και ψηλός, στα 41 του, γιατί να το κόψει ο Σπανούλης;» θα γίνει γνωστό εν καιρώ τω δέοντι...

Μέχρι τότε ο Λαρισαίος γκαρντ θα προσφέρει σε ψήγματα ή σε γενναίες δόσεις το ταλέντο, την εμπειρία, την ηγετική προσωπικότητα, τον εγωισμό, την υπερηφάνεια, την άρνηση του να συμβιβασθεί και όλα τα συμπαρομαρτούντα...

Θα προσφέρει επίσης και πλείστα όσα παραδείγματα στους συμπαίκτες και ακολούθους του μεγαλείου του...

Επ’ αυτού έχω στο μυαλό μου δυο σκηνές του χθεσινού αγώνα...

Η πρώτη έλαβε χώρα δυόμισι λεπτά πριν από τη λήξη, όταν ο Λαρεντζάκης έκανε μια βουτιά για να σώσει την κατοχή που κατέληξε στο λέι απ του Βεζένκοφ για το 72-61...

Η δεύτερη εκτυλίχθηκε στα δέκα δευτερόλεπτα, όταν ο Σπανούληςε μοίρασε τη μοναδική ασίστ του, με αποδέκτη τον Πρίντεζη που σκόραρε το τελευταίο καλάθι του ματς με λέι απ...

Εκείνη τη στιγμή ο παρατυχών στη φάση Βεζένκοφ κάλυψε το κενό του Παπανικολάου και σε αυτό το επίπεδο...

«Κάρφωσε τη ρε Γιώργο» φώναξε γελώντας και αυτή η ατάκα υπήρξε το ηχητικό εφέ που επένδυσε τους τίτλους τέλους του διθυραμβικού έργου...

Keywords
Τυχαία Θέματα