“Γυναίκα με Θ Κεφαλαίο”: Θεά…

(Αφήστε τον Ελύτη και πιάστε τον … Κουράκη)

Η παραλία ενδείκνυται για ανάγνωση. Ιδίως μικρών πονημάτων. Και η συμβουλή μας είναι η εξής:

Ξεκολλήστε επιτέλους από τον Ελύτη, αφήστε σπίτι την «καταραμένη» «Αμοργό» του Γκάτσου, αγνοήστε  προσωρινά τον Καβάφη, τον Σεφέρη, τον Ρίτσο αλλά και την Κική Δημουλά και απολαύστε τις όψεις της ωμής πραγματικότητας, από τι ς οποίες  εμπνέονται οι σύγχρονοι ποιητές (Τάσος Κουράκης, «Ιερωτικόν» (2009- εκδόσεις «Ιανός»)

Η 3η μεταπολεμική ποιητική γενιά ή γενιά του “70, χαρακτηρίζεται από τεράστιο πλούτο στην έκφραση και φρεσκάδα στη γλώσσα.

Η

μαχητική πολιτική δραστηριότητα δεν εμποδίζει τον ποιητή να εκφράσει τις μύχιες ανθρώπινες σκέψεις του, τον οίστρο και την ιερότητα των προσωπικών στιγμών:

Tης γραφής

 

 Η μελάνη που τοξεύει τις λέξεις δεν θα συναντηθεί ποτέ με τα υγρά του

κολποφαλλού. Κι όμως και τα δύο στοχεύουν στο φθαρτό.

Της θέωσης

Αυτό πια δεν είναι λόγος

Είναι βιωματική σύλληψη

Σε σπηλιά της Πάτμου

                    

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

 

Δεν ήταν το ερωτικό

Κείνη τη στιγμή ήταν το ι ε ρ ω τ ι κ ό ν

Του τέλους

Και να ’πρεπε να ’ρθουνε τόσο μακριά για να

Ακούσει ο ένας τη φωνή του άλλου

Λες και διάλεξαν να φορέσουν θάνατο για να

Βρεθούνε μαζί στον παράδεισο

Δαχτυλομπογιές

Εγώ σκυφτός -καθώς μπρούμυτα-

δαχτυλοαφώ το σώμα της στη μαύρη κάμαρη

Λευκό μπαστούνι ο φαλλός μου

Χτυπάει την πόρτα του

αμετάκλητου

Τυφλώνομαι από το φως του

 

Ορώ

 Και…

Εκείνη κραύγασε:

Στάζω γυμνή και ανήμπορη να κλάψω

με το λαιμό σπασμένο

στα δόντια η λέξη ματώνει

σαν τα έμμηνα της παρθένας που απορεί

Πότε ο κόσμος θα σκάσει στην πυροστιά

Σαν κάστανο

Πότε η βία δεν θα κουλουριάζεται σαν οχιά

Στη βάλανο

 

Ανέστια

Όταν τα γρανάζια της

μαζικής παραγωγής

σπάζουν-από την τριβή της

επανάληψης-

τα δόντια τους

σαν τις ξεδοντιασμένες γριές

πριν το θάνατο

και περιστρέφονται ελεύθερα

ακυρώνοντας τη νόρμα

Είναι τα ματωμένα δόντια

τουρινγκ ή της επανάστασης

 

Ανδρόγυνο

Ενώναμε τα αιδοία μας καταργώντας την εσοχή της και την εξοχή μου

κατακτώντας την παλινόρθωση του ανδρόγυνου

όπου ο άνδρας αποκτά αιδοίο χωρίς εξοχή  και η γυναίκα εσοχή με

πλήρωση

Έτσι που ο άνδρας γράφεται πλέον με Άλφα κεφαλαίο και η γυναίκα με

Θήτα κεφαλαίο

 Όπως λέμε Θεά;

Ωραία τα λέει ο ποιητής. Τελεία.

Απαγορεύονται σχόλια τύπου:

«Τελικά δεν καταλάβαμε τι έγινε στην τελική, του …έκατσε;»

«Πολύ προκαταρκτικό έπεσε ρε παιδί μου… τη μια τυφλώθηκαν, έπειτα έμεινε από λαιμό και μετά έπεσε …πολύ επανάσταση, στο τέλος χάθηκε και η μπάλα με τις εσοχές και τις εξοχές…»

«Θα μου πείτε βεβαίως ότι αν την είχε κατακτήσει, ποιήματα θα καθόταν και θα έγραφε;…»

Σεβασμό στην Τέχνη, παρακ

Keywords
Τυχαία Θέματα