Battlefield 4 Review

Αν και όλοι ετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα γενιά συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας, αρκετά νέα games κάνουν το ντεμπούτο τους σε Xbox One και PS4 αφού πρώτα περάσουν μία βόλτα από τους προκατόχους τους. Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι το Battlefield

4, το οποίο αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα της αδυναμίας των γερασμένων PS3 και Xbox 360, με το ίδιο να χάνει πολλά στοιχεία ώστε να καταφέρει να “χωρέσει” και από την άλλη τις κονσόλες να καταβάλλουν τεράστια προσπάθεια για να το τρέξουν. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι της DICE παραμένει μοναδικό, με καλό οπτικό τομέα και ανανεωμένο multiplayer, παντρεύοντας αρμονικά στοιχεία που έχουμε λατρέψει στη σειρά Battlefield. Aποτέλεσμα η αρτιότερη εμπειρία Battlefield που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Το έτος είναι 2020, δηλαδή λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Battlefield 3, και οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Αμερικής παραμένουν ψυχρές, με τις δύο χώρες να είναι έτοιμες για πόλεμο ανά πάσα στιγμή. Αναλαμβάνετε το ρόλο του Recker, μέλους της αμερικάνικης ειδικής ομάδας “Tombstone”, ο οποίος στόμα έχει και μιλιά δεν έχει, κυριολεκτικά. Η ιστορία ξεκινάει με την ομάδα να βρίσκεται στο Αζερμπαϊτζάν, σε μία προσπάθεια να πάρει στην κατοχή της πληροφορίες σχετικά με τη δράση των Ρωσικών ειδικών δυνάμεων. Μετά από ένα τρελό ανθρωποκυνηγητό η ομάδα καταφέρνει να αποδράσει, όμως στη συνέχεια τα πράγματα περιπλέκονται αρκετά, με την Κίνα να μπαίνει στο παιχνίδι ως σύμμαχος της Ρωσίας. Το campaign διαρκεί τέσσερις με έξι ώρες, ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας, όμως η μικρή διάρκεια δεν είναι το μόνο αρνητικό.

Το campaign δε μπορεί να κρατήσει από μόνο του κανέναν, με φτωχή ιστορία, ακόμα χειρότερη αφήγηση, υπερβολικά scripted σημεία που χαλάνε την όποια αίσθηση ελευθερίας θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τα μεγάλα σε σκέλος περιβάλλοντα, αλλά και με την ΑΙ των μελών της ομάδας σας… χειρότερη από ποτέ! Αν και μπορείτε να διατάξετε τα μέλη της ομάδας σας να επιτίθενται σε συγκεκριμένους στόχους, η βοήθειά τους δεν είναι και τόσο μεγάλη όσο θα έπρεπε, αφήνοντας τα πράγματα τις περισσότερες φορές αποκλειστικά και μόνο σε εσάς. Μάλιστα, αν δε τους δώσετε εσείς την εντολή, αυτοί παραμένουν καλυμμένοι καθόλη τη διάρκεια των μαχών. Από την άλλη, ακόμα και στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, η όλη πρόκληση προέρχεται από τον αριθμό των εχθρών, όπως και από την ευστοχία τους, τόσο στα πυρά όσο και στη ρίψη χειροβομβίδων, με τις ορδές να επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο σε εσάς, παρά την ύπαρξη των υπολοίπων μελών της ομάδας σας. Σε γενικές γραμμές λοιπόν, το single-player του Battlefield 4 το προσπερνάτε άνετα, ενώ όσοι επιλέξετε να ασχοληθείτε με αυτό βάλτε το κατευθείαν στο hard, καθώς οτιδήποτε άλλο είναι απλά... too easy.

Δυστυχώς, ένα αρκετά μεγάλο μέρος του campaign διαδραματίζεται στη θάλασσα και είναι παντελώς αδιάφορο…

Αφού αφήσαμε στην άκρη το μέτριο single-player που, όπως όλοι γνωρίζουν, είναι δευτερεύουσας σημασίας στα Battlefield, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο ζουμί και στον βασικό λόγο αγοράς του Battlefield 4 - το multiplayer. Πριν προχωρήσω, να επισημάνω ότι το παρόν review αφορά την έκδοση του Xbox 360 (άρα και του PS3). Οι εκδόσεις των next-gen και PC προσφέρουν την απόλυτη εμπειρία με 64 παίκτες, κάτι που δε συμβαίνει στα Xbox 360 και PS3, όπου υποστηρίζονται έως 24 παίκτες. Να σημειωθεί επίσης ότι κάθε squad πλέον μπορεί να έχει έως πέντε παίκτες.

Ως γνωστόν, διαλέγετε μεταξύ των τεσσάρων διαθέσιμων κλάσεων: Assault, Recon, Engineer και Support. Κάθε κλάση, ανάλογα με το πόσο τη χρησιμοποιείτε, σταδιακά αναβαθμίζεται, ξεκλειδώνοντας περισσότερες επιλογές στον ήδη διαθέσιμο οπλισμό, κάτι που δίνει μεγαλύτερη ελευθερία και ευκολία στο να φέρετε τα πράγματα στα δικά σας μέτρα. Επίσης, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας επιστρέφει το Commander mode, όπου μπορείτε, αν έχετε φτάσει στο απαραίτητο επίπεδο, να απομακρυνθείτε λίγο από τη δράση και να διαχειριστείτε την ομάδα σας, προειδοποιώντας για τις εχθρικές κινήσεις μέσα από το ειδικά διαμορφωμένο μενού επιλογών. Ανάλογα με το πόσο σωστές είναι οι εντολές σας αλλά και το κατά τις ακολουθεί η ομάδα σας, τόσο εσείς όσο και οι ομάδα κερδίζετε πόντους XP, ενώ μπορείτε σταδιακά να βοηθάτε με promotions, εξοπλισμό, UAV και (το καλύτερο όλων) ρουκέτες προς τους εχθρούς σας.

Τα διαθέσιμα modes ανέρχονται στα επτά και είναι τα Conquest, Team Deathmatch, Rush, Squad Deathmatch, Domination, Obliteration και Defuse. Ξεκινώντας από τα βασικά, το μεγαλύτερο χαρτί του Battlefield δεν είναι άλλο από τα οχήματα και τις μεγάλης κλίμακας μάχες, με το Conquest να έρχεται καλύτερο από ποτέ. Στόχος σας είναι να κρατήσετε υπό την κατοχή σας τις διάφορες βάσεις που βρίσκονται στον χάρτη, χρησιμοποιώντας οχήματα στεριάς (όπως τανκς), θαλάσσης και αέρα. Για τους λάτρες των οχημάτων αλλά όχι των μεγάλων αποστάσεων, υπάρχουν τα Domination και Obliteration. Το πρώτο είναι απλά η μικρότερη έκδοση του Conquest, ενώ στο δεύτερο έχουμε δύο ομάδες και μία βόμβα, με την οποία πρέπει να καταστρέψετε και τις τρεις βάσεις της αντίπαλης ομάδας. Τα Squad Deathmatch και Team Deathmatch σας φέρνουν αντιμέτωπους σε αρκετά μικρότερες πίστες και χωρίς οχήματα, με τη μία ομάδα (ή squad, στην περίπτωση του πρώτου) να πρέπει απλά να κάνει περισσότερα kills από την άλλη. Στο Rush οι παίκτες χωρίζονται σε επιτεθέμενους και αμυνόμενους, αλλάζοντας ρόλο σε κάθε γύρο. Τέλος, έχουμε και το Defuse, όπου δύο ομάδες των πέντε πρέπει να αμυνθούν ή να επιτεθούν επιτυχώς σε δύο objectives επί έξι γύρους, χωρίς respawn (κάτι σα το S&D του Call of Duty).

Ο πόλεμος παίρνει νέες διαστάσεις σε ένα από τα καλύτερα multiplayer FPS που έχουν βγει μέχρι σήμερα.

Από χάρτες, άλλο τίποτα. Αν και είναι εμφανές ότι και οι 10 διαθέσιμοι χάρτες έχουν δημιουργηθεί με βάση τις μεγάλου βεληνεκούς μάχες του Conquest, αυτό δε σημαίνει ότι στα υπόλοιπα mode υστερούν. Από μεγάλες πόλεις μέχρι και εξωτικές τοποθεσίες, η ποικιλία των περιβαλλόντων είναι ικανοποιητική. Επίσης, έχουμε την μεγάλη επιστροφή των field upgrade buffs σε κάθε squad, τα οποία είναι ένα επιπλέον κίνητρο για “τακτικό” gameplay. Στα προβλήματα συγκαταλέγεται το κάποιες φορές αργό rendering των αντικειμένων μπροστά σας (περισσότερα παρακάτω) και το εκνευριστικά προβληματικό respawn σε Team Deathmatch και Squad Deathmatch. Κατά τα άλλα, το παιχνίδι λάμπει στο online μέρος, τόσο οπτικά, όσο και παικτικά.

Παντρεύοντας τα γραφικά του Battlefield 3 με επίπεδα καταστροφής που έχουμε λατρέψει στη σειρά Bad Company (ειδικά στο BC2), το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Μέσω του συστήματος Levolution, η κάθε πίστα μπορεί να αλλάξει δραματικά από τη μία στιγμή στην άλλη, τόσο μέσω καταστροφής κάποιων κτιρίων όσο και από τις καιρικές συνθήκες, αναγκάζοντας αλλαγή τακτικής και προσέγγισης αλλά ταυτόχρονα προσφέροντας μία εμπειρία μοναδική. Τόσο μικρές όσο και μεγάλες αλλαγές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορούν να αλλάξουν τη ροή των μαχών, όπως για παράδειγμα η περιορισμένη ορατότητα σε περίπτωση κακοκαιρίας ή η δημιουργία νέων μονοπατιών και η καταστροφή υπαρχόντων σημείων δράσης σε περίπτωση κατεδάφισης κτιρίων. Η μία περίπτωση όπου πραγματικά έμεινα άναυδος ήταν όταν με το ελικόπτερο κατάφερα να σπάσω ένα φράγμα ακριβώς πάνω από το πεδίο της μάχης, με αποτέλεσμα ολόκληρος ο χάρτης να πλημυρίσει, κάτι που προσωπικά δεν έχω ξαναδεί σε αντίστοιχο multiplayer FPS.

To Battlelog επιστρέφει βελτιωμένο και ως εφαρμογή για φορητές συσκευές.

Στον τεχνικό τομέα τα πράγματα είναι μέτρια. Αν και η Frostbite 3 εντυπωσιάζει, ακόμα και στο Xbox 360, αν παίξετε το Battlefield 4 έστω και λίγο σε δυνατό PC τότε καταλαβαίνετε ότι οι κονσόλες έδωσαν ότι είχαν να δώσουν. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι πρόκειται για “άσχημο” παιχνίδι. Οι φωτισμοί για ακόμα μία φορά είναι εξαιρετικοί, τα περιβάλλοντα εντυπωσιακά, οι εκρήξεις ακόμα καλύτερες. Τα μοντέλα των χαρακτήρων στις cutscenes είναι καλοσχεδιασμένα, αλλά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού... σκούρα τα πράγματα. Επίσης, είναι εμφανές ότι το γερασμένο hardware δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, με απογοητευτικές πτώσεις frame rate, tearing που ζαλίζει, χαμηλής ευκρίνειας textures, pixels που ορισμένες φορές βγάζουν μάτι και καθυστερημένο on-screen ανασχεδιασμό (popping). Προσθέστε σε όλα αυτά ότι με εγκατάσταση και των δύο δίσκων το 360 μου πάγωσε και επανήλθε μόνο με restart περίπου έξι φορές μέχρι τώρα, και αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για πολλή... πίεση! Ηχητικά το Battlefield 4 είναι μία πραγματική ευχαρίστηση, με εξαιρετικά ηχητικά εφέ, τρομερό (για ακόμα μία φορά) soundtrack και ικανοποιητικά voice-over.

Εν κατακλείδι, το Battlefield 4 ήρθε για να... φύγει και να πάει κατευθείαν στη νέα γενιά. Ναι μεν είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά FPS που έχουμε δει μέχρι σήμερα, με το multiplayer καλύτερο από ποτέ, όμως ο χαρακτηρισμός “στάσιμο” θεωρώ πως είναι ο πλέον κατάλληλος για την περίπτωση της έκδοσης τωρινής γενιάς, παρά τις όποιες προσθήκες. Επιπλέον, το απογοητευτικό single-player, τα προβλήματα στον τεχνικό τομέα, αλλά και οι προφανείς περιορισμοί του hardware σίγουρα αφαιρούν πόντους από το παιχνίδι. Αν δεν έχετε σκοπό να μεταβείτε από τώρα στη νέα γενιά ή αν το PC σας δεν είναι αρκετά δυνατό, αξίζει να αγοράσετε το Battlefield 4 σε Xbox 360 ή PS3.

Multiplayer καλύτερο από ποτέΤο σύστημα καταστροφών LevolutionClasses upgrades με περισσότερες επιλογές παραμετροποίησηςΤο Commander mode έχει τη φάση του!Πληθώρα χαρτώνΚαταπληκτικός ήχοςΩραία γραφικά...... που υποβαθμίζονται από τα πολλά τεχνικά θέματαΑδιάφορο single-playerΚολλήματαΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox 360 (review), PS3, PS4, Xbox One, PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:DICEΕΚΔΟΣΗ:EAΔΙΑΘΕΣΗ:CD MediaΕΙΔΟΣ:FPSΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayerΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.battlefield.com/battlefield-4HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:1/11/2013PEGI:18

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα