«Κάτω τα χέρια από τον πατέρα Αλέξανδρο» – Πανελλήνιο κύμα στήριξης στον φωτισμένο ιερέα για το χυδαίο πογκρόμ από φανατικούς: Ώρες ευθύνης για τον Αρχιεπίσκοπο

Κύμα συμπαράστασης προς τον πατέρα Αλέξανδρο Καριώτογλου έχουν προκαλέσει οι χυδαίες επιθέσεις φανατικών συντηρητικών κύκλων προς το πρόσωπό του.

Την μήνιν των φανατικών προκάλεσε το γεγονός ότι ο πρωτοπρεσβύτερος έθεσε δύο νεαρά κορίτσια- στην «υπηρεσία» της Εκκλησίας κάνοντας τα παπαδάκια.

Η υπόθεση ωστόσο έλαβε διαφορετική τροπή, σύμφωνα με πληροφορίες, όταν ο φωτισμένος ιερέας με την πανελλήνια αναγνώριση και το διεθνές κύρος τέθηκε σε αργία από την Εκκλησία της Ελλάδος και ενημερώθηκε ότι δεν μπορεί να ιερουργεί έως ότου

η 12μελής Ιερά Σύνοδος συζητήσει το θέμα και αποφανθεί.

Όλα ξεκίνησαν όταν στην σελίδα του  Άγιου Νικόλαου Ραγκαβά στην Πλάκα, μια ενορία που ο π. Αλέξανδρος έχει μεταμορφώσει σε μια πνευματική κυψέλη με πανελλήνια αναγνώριση, εμφανίστηκαν οι φωτογραφίες με τα νεαρά κορίτσια να βοηθούν το έργο του ιερέα.

Ακολούθησε οργανωμένο πογκρόμ χυδαιότητας από φανατικούς υπερσυντηρητικούς κύκλους, ένα γεγονός που φαίνεται ότι πίεσε την Αρχιεπισκοπή η οποία προχώρησε στην πρωτοφανή απόφαση.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από ανθρώπους των γραμμάτων, οι οποίοι γνωρίζουν το σημαντικό έργο του πατήρ Αλέξανδρου Καριώτογλου και τα όσα έχει προσφέρει στην Εκκλησία.

Προφανώς πλέον οι επόμενες μέρες θα είναι ημέρες ευθύνης για τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Σύνοδο που καλούνται να αντιμετωπίσουν με ευθύνη την πίεση των υπερσυντηρητικών κύκλων.

Η πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου σε κείμενο της αναφέρει:

Η αγανάκτηση και η άρνηση των συντηρητικών είναι υποκριτικές. Πολλές γυναίκες υπηρετούν από καιρό στο Ιερό Βήμα: μοναστήρια, ιδρύματα, κατασκηνώσεις ακόμη και ενορίες» δηλώνει στο «Βήμα» ο πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Θερμός. 

Όπως προσθέτει ο κληρικός που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ιερείς της χώρας: στο μεταξύ «οι περισσότεροι μητροπολίτες δεν νοιάζονται για την ουσία. 

Ο λόγος για τον οποίο δεν θέλουν κορίτσια στο ιερό είναι ο πόλεμος των «κολλημένων». Η Εκκλησία μας κατάντησε όμηρος των φονταμενταλιστών. 

Τυχόν τιμωρία του π. Αλεξάνδρου θα σκανδαλίσει βαθιά ανθρώπους με ποιοτική σκέψη, σοβαρή και σοβαρό προβληματισμό. Ηδη παίρνουμε μια γεύση των αντιδράσεων. 

Δυστυχώς αρκετοί μητροπολίτες μας αγνοούν ότι υπάρχει αυτή η μερίδα ανθρώπων. Ετσι, όταν πρόκειται να αποφασίσουν, προτιμούν την ησυχία τους και θυσιάζουν τους σοβαρούς αναζητητές.

Οι ακραίοι κάνουν φασαρία δυσανάλογη με τον αριθμό τους.

Αν οι μετριοπαθείς βομβαρδίζαν την Σύνοδο με αιτήματα για αλλαγές, τότε οι Επίσκοποι μας θα εκπλήσσονταν. Αγαπούμε την Σύνοδο μας και δεν θέλουμε να κλονίζεται το κύρος της».

Από το 1982 τα «παπαδάκια» στο Πατριαρχείο Αντιοχείας – όμηρος των φονταμενταλιστών η Αθήνα

Τα κορίτσια – «παπαδάκια» αποτελούν «θεσμό» από τις αρχές της δεκαετίες του ’80. Όλα ξεκίνησαν από την ενορία του Αγίου Δημητρίου της Κολωνίας η πρωτοβουλία μάλιστα του ιερέα συνοδεύτηκε και από σχετική απόφαση του τότε Πατριάρχη Αντιοχείας Ιγνατίου.

Έκτοτε δεκάδες κορίτσια – παπαδάκια στην Ευρώπη αλλά και σ’ αυτή ακόμη, την Δαμασκό, έδρα του Πατριαρχείου Αντιοχείας το οποίο επισκέφθηκε μάλιστα πρόσφατα ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος αποτελούν σύνηθες γεγονός.

«Η αγανάκτηση και η άρνηση των συντηρητικών είναι υποκριτικές. Πολλές γυναίκες υπηρετούν από καιρό στο Ιερό Βήμα: μοναστήρια, ιδρύματα, κατασκηνώσεις ακόμη και ενορίες» δηλώνει στο «Βήμα» ο πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Θερμός.

Όπως προσθέτει ο κληρικός που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ιερείς της χώρας: στο μεταξύ «οι περισσότεροι μητροπολίτες δεν νοιάζονται για την ουσία. Ο λόγος για τον οποίο δεν θέλουν κορίτσια στο ιερό είναι ο πόλεμος των «κολλημένων».

Η Εκκλησία μας κατάντησε όμηρος των φονταμενταλιστών. Τυχόν τιμωρία του π. Αλεξάνδρου θα σκανδαλίσει βαθιά ανθρώπους με ποιοτική σκέψη, σοβαρή και σοβαρό προβληματισμό.

Ήδη παίρνουμε μια γεύση των αντιδράσεων. Δυστυχώς αρκετοί μητροπολίτες μας αγνοούν ότι υπάρχει αυτή η μερίδα ανθρώπων. Έτσι, όταν πρόκειται να αποφασίσουν, προτιμούν την ησυχία τους και θυσιάζουν τους σοβαρούς αναζητητές.

Οι ακραίοι κάνουν φασαρία δυσανάλογη με τον αριθμό τους. Αν οι μετριοπαθείς βομβαρδίζαν την Σύνοδο με αιτήματα για αλλαγές, τότε οι Επίσκοποι μας θα εκπλήσσονταν.

Αγαπούμε την Σύνοδο μας και δεν θέλουμε να κλονίζεται το κύρος της».

Τα δύο κορίτσια

Τα δύο κορίτσια 14 ετών που φόρεσαν το στιχάριο και κράτησαν την λαμπάδα κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας είναι μεταξύ των παιδιών που εκκλησιάζονται κάθε Κυριακή.

Είναι τρίδυμα και έχουν κι έναν αδελφό ενώ οι γονείς τους βρίσκονται κοντά στην Εκκλησία και ουδείς περίμενε τέτοιου είδους αντίδραση.

Και αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πραγματοποιήθηκε κάποιου είδους ειδική τελετή αφού δεν προβλέπεται ούτε για τα αγόρια.

Ο πατέρας Λίβυος σε ανάρτηση του αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Όταν ένας ιερέας άμισθος, που έχει αφιερώσει ολάκερη την ζωή του στην εκκλησία και την θεολογία απειλείται με αργία και βάναυσα λοιδορείται από αγέλες θρησκευτικών φονταμεταλιστών επειδή έδωσε σε δυο κοριτσάκια να κρατήσουν την λαμπάδα στην Θεία Λειτουργία, τότε κάτι σίγουρα δεν πάει καλά στην Εκκλησία.

Αλλά γιατί δεν μας αρέσει η αλήθεια; Ο Χριστός δεν μας ζήτησε να είμαστε ακέραιοι και αληθινοί; Γιατί δεν λένε καθαρά όλοι αυτοί που ενοχλήθηκαν από τα κοριτσάκια που κρατούσαν ως Άγγελοι πραγματικά, την λαμπάδα στην Θεία Λειτουργία, ότι το πρόβλημα τους είναι η γυναίκα;;

Ναι, η γυναίκα είναι το πρόβλημα τους και όχι η τήρηση των κανόνων της Εκκλησίας, τους οποίους επιλεκτικά χρησιμοποιούν όπως και όπου θέλουν. Αλήθεια πολύ θα ήθελα έναν από αυτούς να τον μετρήσω με τους κανόνες των Αγίων Πατέρων και μάλιστα τους πιο αυστηρούς να δούμε πόσοι από αυτούς θα επιτρεπόταν να μπαίνουν μέσα στην εκκλησία.

Το πρόβλημα τους είναι η γυναίκα, διότι την θεωρούν μιαρή, βρώμικη και κατώτερη του άνδρα. Αυτή είναι όλη η αλήθεια. Όλα τα αλλά περί κανόνων είναι ένα ωραίο άλλοθι του μισογυνισμού και της ψυχοπαθολογίας τους.

Κάθε γυναίκα είναι μέλος και μέρος του Αναστημένου Σώματος του Χριστού. Ο Χριστός την έχει ήδη συμπεριλάβει στην Έσχατη δόξα Του, την οποία βιώνουμε σε κάθε Θ. Λειτουργία».

Ολόκληρη η ανάρτηση του:

Ο π. Βασίλειος Θερμός, Ψυχίατρος παιδιών καί εφήβων, Δρ. Θεολογικής Σχολής του Παν/μιου Αθηνών και Καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών σε άρθρο του αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Το φύλο των παιδιών που μεταφέρουν λαμπάδες και θυμιατό βοηθώντας κατά την Λατρεία δεν έχει καμία σημασία. Αυτό το διαπιστώνουμε στα γυναικεία μοναστήρια, στις ακολουθίες που γίνονται σε γυναικείες κατασκηνώσεις και ιδρύματα κτλ. Όσοι πιστοί είναι βαπτισμένοι και χρισμένοι διακονούν στη Λατρεία, αφού άλλωστε απαντούν στον λειτουργό, ψάλλουν, απαγγέλλουν κτλ, δηλαδή είναι οργανικοί παράγοντες της Λατρείας – εκτός αν κάποια σοβαρή αμαρτία τούς εμποδίζει, κάτι που ισχύει εξίσου για άνδρες και γυναίκες, όμως!.

Συνεπώς οφείλει να εφαρμόζεται ενιαία τακτική για αμφότερα τα φύλα: ή κανένας λαϊκός δεν μπαίνει στο ιερό, ή εισέρχονται ευλαβείς και επιλεγμένοι λαϊκοί αμφοτέρων των φύλων. Επιμένοντας να διαχωρίζουμε τα κορίτσια από τα αγόρια στην διακονία της Λατρείας μας δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το να διαιωνίζουμε τις αντιλήψεις, στα μεν πρώτα πως είναι κατώτερα, στα δε δεύτερα πως είναι ανώτερα. Δηλαδή συντηρούμε μια κοινωνία ανισότητας. Και αποδεικνύουμε πανηγυρικά ότι, σε εποχές κατά τις οποίες επέρχεται κοσμογονία στις ανθρώπινες σχέσεις, στις νοοτροπίες, στην τεχνολογία κτλ, εμείς εξακολουθούμε να παραμένουμε κλεισμένοι αυτιστικά στον κόσμο μας. Ε, λοιπόν, όχι! Δεν θα δεχθούμε να επικρατήσουν οι αστοιχείωτοι!».

Ποιος είναι ο πατήρ Αλέξανδρος Καριώτογλου

Πρόκειται για μια πολύ γνωστή προσωπικότητα στον θεολογικό χώρο. Ένα από τα φωτεινά και προοδευτικά μυαλά της εκπαίδευσης αλλά και της θεολογίας, με πανελληνία αλλά και διεθνή αναγνώριση.

Ο π. Αλέξανδρος Καριώτογλου γεννήθηκε στη Λίμνη Ευβοίας το 1948 και κατάγεται από τη Σάμο. Αποφοίτησε από το Πυθαγόρειο Γυμνάσιο Σάμου και σπούδασε θεολογία στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Munster της Γερμανίας. Ειδικεύτηκε στην Ιστορία των Θρησκευμάτων και ανακηρύχθηκε διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δίδαξε στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση, για τρία χρόνια στη Θεολογική Σχολή Αγίου Ανδρέου στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας καθώς και για οκτώ χρόνια στο Παιδαγωγικό Τμή­μα του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας.

Υπήρξε σύμβουλος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου. Αφυπηρέτησε από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Πειραιώς.

Έχει συγγράψει 10 βιβλία επιστημονικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου, μέρος του συλλογικού συγγράμματος του Θεολογικού Τμήματος για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ένα σημαντικό αριθμό άρθρων. Για το βιβλίο του “Ορθοδοξία και Ισλάμ” έχει τιμηθεί με το Α΄ βραβείο “Αμπντί Ιπεκτσί”.

Εκπρόσωπος της νεότερης γενιάς των θεολόγων, θεωρείται ότι προσπαθεί να συνδυάσει την ορθόδοξη θεολογία με ένα σύγχρονο και εμπειρικό τρόπο θέασης της ζωής.

Keywords
Τυχαία Θέματα
Κάτω, Αλέξανδρο – Πανελλήνιο, Ώρες, Αρχιεπίσκοπο,kato, alexandro – panellinio, ores, archiepiskopo