Blades of Time Review

Λεπίδες από το παρελθόν.

Η κυκλοφορία ενός remastered τίτλου είναι ένα ιδιαίτερα συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας, ωστόσο η μεταφορά του Blades of Time στο Nintendo κάθε άλλο παρά συνηθισμένη μπορεί να χαρακτηριστεί. Για τους αμύητους, το Blades of Time είναι ένα Action-Adventure από την Gaijin Entertainment που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2012 στις last-gen κονσόλες και τον Μάιο του

2012 στα PC. H Ρωσική εταιρεία είναι κυρίως γνωστή για τα Combat flight simulators της, όπως το IL-2 Sturmovik: Birds of Prey και το War Thunder, αλλά πριν από μια δεκαετία μας είχε παρουσιάσει το X-Blades, τον πνευματικό πρόγονο του Blades of Time.

Ο λόγος που χαρακτηρίζουμε την επανακυκλοφορία του Blades of Time ως ασυνήθιστη είναι γιατί πολύ απλά πρόκειται για ένα μέτριο -στην καλύτερη των περιπτώσεων- τίτλο. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε δεκάδες games της προηγούμενης γενιάς οικιακών κονσολών που θα “άξιζε” να μεταφερθούν και σίγουρα το Blades of Time δεν ανήκει σε αυτά. Η κοινότητα του Steam πάντως δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις απόψεις μας, καθώς η PC έκδοση του Blades of Time έχει αποσπάσει θετικότατες κριτικές. Για να είμαστε ειλικρινείς, τα κυριότερα παράπονά μας από την Xbox 360 έκδοση του παιχνιδιού εντοπίζονταν σε τεχνικό επίπεδο (δραματικές πτώσεις του frame rate, μετριότατα textures και particle effects, κάκιστο lip sync), οπότε βαθιά μέσα μας ελπίζαμε ότι η remastered έκδοση για το Switch, η οποία με τη σειρά της βασίζεται στην προ επταετίας PC έκδοση, θα κατάφερνε να διορθώσει τα κακώς κείμενα. Πάμε να δούμε λοιπόν τι... ψάρια πιάνουν αυτή τη φορά οι developers.

Η ιστορία του Blades of Time εκτυλίσσεται σε ένα μαγικό βασίλειο που ονομάζεται Dragonland, όπου σύμφωνα με αρχαίους θρύλους, εκεί κρύβονται αμύθητοι θησαυροί. Στο παρελθόν πολλοί κυνηγοί θησαυρών, αναζητώντας δόξα και χρήμα, αποφάσισαν να εξερευνήσουν το Dragonland. Κανένας όμως δεν επέστρεψε ποτέ. Κεντρική πρωταγωνίστρια είναι η Ayumi, μια νεαρή τυχοδιώκτρια, η οποία αποφασίζει να αψηφήσει κάθε κίνδυνο και να εισέρθει στο μαγικό βασίλειο, ελπίζοντας πως θα είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα γυρίσει ζωντανός από εκεί. Στην προσπάθειά της να δραπετεύσει θα πρέπει να διασχίσει αφιλόξενες περιοχές και να αντιμετωπίσει αμέτρητους εχθρούς, ώσπου να βρει την «πύλη» η οποία θα την μεταφέρει ξανά πίσω στον κόσμο της.

Το σύστημα μάχης βασίζεται στην εναλλαγή κλασικών και juggling επιθέσεων στα πρότυπα των God of War και Devil May Cry. Σε περίπτωση που θέλετε να αντιμετωπίσετε κάποιον αντίπαλο από απόσταση, πατάτε το δεξί analog stick και βγάζετε το ντουφέκι σας ή όποιο άλλο ranged όπλο έχετε στην διάθεσή σας. Οι shooting μηχανισμοί δίνουν λίγη παραπάνω στο gameplay, ωστόσο δεν είναι εναρμονισμένοι με τους υπόλοιπους μηχανισμούς του συστήματος μάχης. Για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να εκτοξεύσετε έναν αντίπαλο στον αέρα και στη συνέχεια να προλάβετε να τον πυροβολήσετε πριν προσγειωθεί. H Ayumi είναι πολύ ευέλικτη και παράλληλα διαθέτει μια slide κίνηση, η οποία της επιτρέπει είτε να υποχωρήσει από το πεδίο της μάχης, είτε να πλησιάσει ταχύτατα τους αντιπάλους της, εξολοθρεύοντάς τους με combos από κοντινή απόσταση.

Στη θεωρία όλα τα παραπάνω φαίνονται όμορφα, στη πράξη όμως η εκτέλεσή τους αντιμετωπίζει δυσκολίες. Υπάρχει ξεκάθαρο πρόβλημα με την απόκριση του χειρισμού, καθώς πολλές φορές οι κινήσεις που εκτελεί η Ayumi δεν είναι σύμφωνες με τις εντολές που δίνετε, οδηγώντας σας αναμφίβολα σε εκνευρισμό. Αρκετές φορές ενώ προσπαθείτε να χρησιμοποιήσετε ένα healing pack, υπάρχει καθυστέρηση ή για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο πατώντας μία φορά την αντίστοιχη εντολή στο d-pad καταναλώνετε δύο από αυτά! Το αποτέλεσμα είναι πολλές φορές να πεθαίνετε «φτηνά» και να πρέπει για παράδειγμα να ξεκινήσετε από την αρχή ένα boss fight, στο οποίο πολεμούσατε επί 10 λεπτά.

Αναμφισβήτητα η πιο χρήσιμη ιδιότητα που έχει στο “οπλοστάσιό” της, η κεντρική ηρωίδα είναι το λεγόμενο time rewind. To τελευταίο σας επιτρέπει να γυρίσετε τον χρόνο πίσω και να δημιουργήσετε έναν κλώνο της Ayumi, ο όποιος εκτελεί ακριβώς τις προηγούμενες κινήσεις σας. Έναν παραπλήσιο μηχανισμό είχαμε δει και στο Super Time Force της Capybara Games. Η χρησιμότητα του time Rewind είναι τεράστια, καθότι στη μάχη πολλές φορές οι εχθροί στρέφουν την προσοχή τους προς τον κλώνο σας, όποτε μπορείτε να τους επιτεθείτε πισώπλατα. Μπορείτε επίσης να πυροβολήσετε και μετά μέσω του Time Rewind να αφήσετε τον κλώνο σας να πυροβολεί, ενώ εσείς επιτίθεστε στους εχθρούς σας από κοντινή απόσταση.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μπορείτε να πραγματοποιήσετε περισσότερα του ενός time rewind, γεμίζοντας την οθόνη με κλώνους σας και προκαλώντας τον όλεθρο στους αντιπάλους σας. Η άλλη χρήση του time rewind αφορά την επίλυση γρίφων, κατά τους οποίους θα πρέπει να στέκεστε σε δύο ή και περισσότερα σημεία ταυτόχρονα, ενεργοποιώντας συγκεκριμένους διακόπτες. Οπότε όπως καταλαβαίνετε πρέπει να δημιουργήσετε τον απαιτούμενο αριθμό από αντίγραφα του χαρακτήρα σας, ώστε να τα βγάλετε πέρα. Η Α.Ι δυστυχώς κινείται σε χαμηλά επίπεδα και ως εκ τούτου ο βαθμός πρόκλησης είναι χαμηλός εκτός κι αν παίξετε στο Hard επίπεδο δυσκολίας. Στην έκδοση για το Switch μάλιστα το Hard επίπεδο δυσκολίας είναι διαθέσιμο εξαρχής.

Πέρα από το Story, υπάρχει ένα ακόμα διαθέσιμο mode, το οποίο ονομάζεται Outbreak και πρόκειται ουσιαστικά για το multiplayer κομμάτι του Blades of Time. Το Outbreak έχει αλλάξει κάπως σε σύγκριση με το παρελθόν, καθώς αυτή τη φορά υιοθετεί έναν MOBA προσανατολισμό. Για να νικήσετε θα πρέπει να καταστρέψετε το... nexus ή στην προκειμένη περίπτωση το tree of life του αντιπάλου σας. Οι μάχες βέβαια εδώ είναι 1vs1, ωστόσο η λογική είναι παραπλήσια με αυτή του Smite, καθώς ανά τακτά διαστήματα κάνουν spawn minions από την βάση σας, τα οποία και θα πρέπει να συνοδεύσετε μέχρι τα εχθρικά towers.

Ο εξοπλισμός σας από το Story mode μεταφέρεται στο Outbreak, ωστόσο θα πρέπει να ανεβείτε και στο ανάλογο level για να μπορέσετε να τον κάνετε equip. Να σημειωθεί ότι μεταφέρονται και τα gems που έχετε συλλέξει, τα οποία σας επιτρέπουν να αγοράσετε νέα skins ή να ξεκλειδώσετε επιπλέον χαρακτήρες. Οι αλλαγές στο Outbreak μας αφήνουν διχασμένους, καθώς από την μία πλευρά θεωρούμε ότι επήλθε σημαντική βελτίωση στο ανταγωνιστικό κομμάτι του multiplayer, από την άλλη όμως το συνεργατικό multiplayer που υπήρχε στις last-gen εκδόσεις του παιχνιδιού έχει πλέον αφαιρεθεί.

Όπως προαναφέραμε, η πρωτότυπη έκδοση του Blades of Time έπασχε σε τεχνικό επίπεδο και δυστυχώς το ίδιο ακριβώς ισχύει και εδώ. Για να πούμε την αλήθεια υπάρχει μια βελτίωση, ιδίως στο frame rate, αλλά και πάλι παρατηρούνται πτώσεις, έστω κι αν δεν είναι τόσο δραματικές. Το texture filtering συνεχίζει να απογοητεύει, ενώ το lip sync παραμένει ασυγχρόνιστο. Το τελικό πόρισμα είναι το Blades of Time συνεχίζει να θυμίζει τίτλο του 2006.

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για Nintendo Switch, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Gaijin Entertainment.

IGN GreeceΈρχεται ένα καινούργιο Need for Speed μέσα στο 2019To παιχνίδι Avengers της Square Enix θα είναι στην Ε3 2019Το Red Faction Evolution ίσως να βρίσκεται στην παραγωγή σύμφωνα με μία διαρροή από την NVIDIA

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα