«Ο πόλεμος» για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων, που έκλεψε ο Έλγιν ανάμεσα σε Independent και την εφημερίδα «The Times». Γιατί διαφωνούν οι εφημερίδες και ποια είναι τα επιχειρήματά τους
Η διαφοροποίηση των δύο εφημερίδων για τα μάρμαρα του Παρθενώνα έχει παρελθόν. Το 2013 οι Times είχαν ξαναστηρίξει την επιστροφή των μαρμάρων,
Tα Ελγίνεια Μάρμαρα είναι κάτι περισσότερο από κομμάτι της ελληνικής κληρονομιάς. Αποτελούν παγκόσμια σύμβολα των ανθρωπίνων δυνατοτήτων, ισχυρίζεται άρθρο της βρετανικής εφημερίδας «Independent». Σε άρθρο του ο ιστορικός τέχνης Kevin Childs υποστηρίζει ότι τα μάρμαρα του Παρθενώνα έχουν εμπνεύσει τόσους, ανάμεσα σε αυτούς και τον Ροντέν, του γλύπτη που αποθεώνει έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο αυτές τις μέρες.
Ο Ροντέν είδε τα μάρμαρα του Παρθενώνα το 1881. «Εδώ ήταν μπροστά του, κακοποιημένα, σπασμένα, αλλά λαμπερά με τις φυσικές λεπτομέρειες τους και την απίθανη ομορφιά τους», περιγράφει ο γλύπτης.
Το άρθρο υποστηρίζει την άποψη ότι τα μάρμαρα του Παρθενώνα ανήκουν σε όλους, καθώς από τη στιγμή που εκτέθηκαν στο Βρετανικό Μουσείο, αποκαλύφθηκαν μπροστά στα μάτια χιλιάδων ανθρώπων. Έδωσαν δηλαδή τη δυνατότητα σε όσους δεν δεν επισκέφθηκαν ποτέ την Ελλάδα, να τα δουν και να τα εκτιμήσουν.
«Τα γλυπτά δε μπορούν να επιστραφούν στον Παρθενώνα»Ο συντάκτης του άρθρου αναγνωρίζει τη σημασία των Μαρμάρων. «Τα γλυπτά και οι άλλες φιγούρες από το αέτωμα του Παρθενώνα στην Αθήνα που απεστάλησαν στην Αγγλία πριν από 200 χρόνια από τον κόμη του Έλγιν, ήταν μια αποκάλυψη για την ομορφιά του μαρμάρου σε καλλιτέχνες του 19ου αιώνα οι οποίοι συνήθιζαν να εκθειάζουν τις αρετές των ρωμαϊκών αντιγραφέων έναντι των πρωτότυπων ελληνικών δημιουργών».
Ωστόσο, εναντιώνεται σε οποιαδήποτε προσπάθεια επιστροφής των Μαρμάρων στον Παρθενώνα.
«Είναι ξεκάθαρο, χωρίς τη φύλαξη των επιμελητών και των διαχειριστών του μουσείου τους τελευταίους δύο αιώνες, αυτή η έκθεση και άλλες σαν αυτή δεν θα ήταν εφικτές. Αναμφισβήτητα, δεν θα ήταν εφικτή αν τα γλυπτά είχαν επιστραφεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Τα γλυπτά δεν μπορούν ποτέ να επιστραφούν στον Παρθενώνα, μόνο σε ένα κοντινό μουσείο, οπότε γιατί να μην τα κρατήσουν εδώ όπου μπορούν να τα βλέπουν όπως και να έχουν περισσότεροι επισκέπτες;»
Η εφημερίδα » The Times» του Λονδίνου φαίνεται να έχει αντίθετη άποψη. Σε άρθρο της σημειώνει ότι «πολλές χώρες συμπάσχουν με το ελληνικό αίτημα για την επιστροφή των Ελγινείων μαρμάρων». Η κλοπή αρχαιοτήτων ενός έθνους σημαίνει ότι ληστεύεις το λαό του από την ιστορία, την κληρονομιά και την ταυτότητά του, τονίζει.
«Τα μουσεία σε όλο τον κόσμο είναι τώρα υπό πίεση να επιστρέψουν τα έργα τέχνης, ακόμη και τα νομίμως αποκτηθέντα, στη χώρα προέλευσής τους», γράφουν οι Times.
H βρετανική εφημερίδα σημειώνει ότι οι περισσότερες χώρες έχουν πλέον αυστηρούς νόμους που ρυθμίζουν την πώληση ή την εξαγωγή αρχαιοτήτων και οι αστυνομικές δυνάμεις συνεργάζονται στενά για την ανίχνευση κλεμμένων αντικειμένων. Αλλά καθώς οι αρχαιότητες πωλούνται σε αστρονομικές τιμές στη μαύρη αγορά, οι διεθνείς κλέφτες έργων τέχνης βρίσκουν ακόμα πιο εξελιγμένους τρόπους για να αποκρύψουν την προέλευση των λεηλατημένων θησαυρών και να χτυπήσουν υψηλές τιμές στους οίκους δημοπρασιών»
Διαβάστε επίσης: Ποια είναι η Ντόροθι Κινγκ, «η διάσημη αρχαιολόγος»; Την περιγράφουν ως «ξανθιά, ακαδημαϊκό απ΄ το Sex and the City». Αντιδρά στη σκοπιανή προπαγάνδα και χαρακτήρισε τη Μελίνα, «λίγο δραματική και υπερβολική».
The post «Ο πόλεμος» για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων, που έκλεψε ο Έλγιν ανάμεσα σε Independent και την εφημερίδα «The Times». Γιατί διαφωνούν οι εφημερίδες και ποια είναι τα επιχειρήματά τους appeared first on ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Μπέσσυ Γιαννοπούλου: "Με την Πέμυ Ζούνη ζούσαμε μαζί, δουλεύαμε μαζί, είχαμε δεσμό περίπου για δύο χρόνια..."
- Κούκλα Ελληνίδα έφαγε με την παρέα της στο εστιατόριο πρώην κριτή του "MasterChef": Η φωτογραφία και το σχόλιο της!
- Ο Τροχός της Τύχης: Πήγε με ΚΤΕΛ και έφυγε με το αυτοκίνητο![vid]
- Eurovision 2018: Β’ Ημιτελικός – Live
- Ο Νίκος Οικονομόπουλος δίνει γεύση από το video clip του «Για Παράδειγμα»
- «Ο πόλεμος» για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων, που έκλεψε ο Έλγιν ανάμεσα σε Independent και την εφημερίδα «The Times». Γιατί διαφωνούν οι εφημερίδες και ποια είναι τα επιχειρήματά τους
- «Audio»: Δεύτερο single από τους LSD, το supergroup των Labrinth, Sia και Diplo
- Θεσμοφοριάζουσες, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στην Επίδαυρο
- Μια περιπατητική performance από τον Ουαλίντ Ράαντ στη Στέγη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mixani tou Xronou
- Τελευταία Νέα Mixani tou Xronou
- «Ο πόλεμος» για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων, που έκλεψε ο Έλγιν ανάμεσα σε Independent και την εφημερίδα «The Times». Γιατί διαφωνούν οι εφημερίδες και ποια είναι τα επιχειρήματά τους
- Σε κατάσταση απόλυτης μέθης ο οδηγός που προκάλεσε το θανατηφόρο τροχαίο στον Κηφισό. «Αν και είχα πιει κρασί ένιωθα καλά», είπε στους αστυνομικούς
- Μαθητές και τουρίστες εγκλωβίστηκαν μέσα στο Λευκό Πύργο εξαιτίας της έντονης νεροποντής. Βγήκαν σώοι ύστερα από την άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής. Χωρίς νερό και ρεύμα πολλές περιοχές
- Αυτοί είναι οι δύο επικίνδυνοι βαρυποινίτες που δραπέτευσαν στο λιμάνι του Πειραιά. Ποιος είναι ο εκτελεστής «Νίκο» που δεν δίστασε να σφάξει παιδί 2,5 ετών σε συμβόλαιο θανάτου
- Αγνοείται γυναίκα στη Θεσσαλονίκη από τη σφοδρή κακοκαιρία. Παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά (βίντεο)
- Iσχυρή χαλαζόπτωση μέσα στη Θεσσαλονίκη. Διακοπές ρεύματος και κυκλοφοριακά προβλήματα. Έρχεται χαλάζι και στην Αττική (βίντεο και χάρτες)
- Επικίνδυνοι βαρυποινίτες οι δύο κρατούμενοι που απέδρασαν στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη μεταγωγή τους σε φυλακές των Χανίων. Ο ένας φέρεται να είχε κόψει τον λαιμό τρίχρονου παιδιού σε συμβόλαιο θανάτου
- Στις φλόγες τυλίχθηκε αστικό λεωφορείο στη Νίκαια. Σώοι οι επιβάτες και ο οδηγός του οχήματος που αντέδρασε γρήγορα
- «Μάθε να φιλάς σωστά». Η σειρά φωτογραφιών του περιοδικού «LIFE» που έκανε μαθήματα για τον σωστό τρόπο φιλήματος. Το κεφαλοκλείδωμα και άλλες τεχνικές
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- The Wall: Αρναούτογλου και παίκτρια πέταξαν τα παπούτσια τους στην πρεμιέρα!
- Eurovision 2018: Β’ Ημιτελικός – Live
- Μπέσσυ Γιαννοπούλου: "Με την Πέμυ Ζούνη ζούσαμε μαζί, δουλεύαμε μαζί, είχαμε δεσμό περίπου για δύο χρόνια..."
- «Audio»: Δεύτερο single από τους LSD, το supergroup των Labrinth, Sia και Diplo
- Ο Τροχός της Τύχης: Πήγε με ΚΤΕΛ και έφυγε με το αυτοκίνητο![vid]
- Θεσμοφοριάζουσες, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στην Επίδαυρο
- Μια περιπατητική performance από τον Ουαλίντ Ράαντ στη Στέγη
- Κούκλα Ελληνίδα έφαγε με την παρέα της στο εστιατόριο πρώην κριτή του "MasterChef": Η φωτογραφία και το σχόλιο της!
- Ο Νίκος Οικονομόπουλος δίνει γεύση από το video clip του «Για Παράδειγμα»