Χανιά | «Το Κατεστραμμένο δωμάτιο» από το θέατρο Κυδωνία – Τρεις τελευταίες παραστάσεις

H Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ υπενθυμίζει στους φίλους του θεάτρου ότι οι παραστάσεις του θεατρικού έργου του Σκωτσέζου συγγραφέα και σκηνοθέτη Μάθιου Λέντον «Το κατεστραμμένο δωμάτιο», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη θα διαρκέσουν μέχρι και την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018. Απομένουν δηλαδή 3 τελευταίες παραστάσεις.

Το έργο παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 9.30 μμ και τις Κυριακές απογευματινή στις 8.00 μμ. Εισιτήρια 15

ευρώ και 10 ευρώ φοιτητικό.

Τον Οκτώβριο ο θίασος θα ταξιδέψει στην Αθήνα καλεσμένος από το θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής όπου θα παρουσιάσει το έργο για 5 παραστάσεις από τις 10 έως τις 14/10.

Επίσης η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ ανακοινώνει ακόμα μία παραγωγή που θα παρουσιαστεί στον Αίθριο Χώρο του θεάτρου Κυδωνία από την άνοιξη και μετά. Πρόκειται για θεατρικό έργο, το τρίτο στη σειρά, που μαζί με το Λαμπεντούζα (2015) και το Κατεστραμμένο Δωμάτιο (2018) συμπληρώνει τον κύκλο μιας τριλογίας που διερευνά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή της Μεσογείου και της εγγύς Ανατολής αποκαλύπτοντας πτυχές από τις δραματικότερες στιγμές της σύγχρονης Ιστορίας.

Ένας συναρπαστικός θεατρικός μονόλογος που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα ερμηνεύσει η εξαίρετη Χανιώτισσα ηθοποιός, Κατερίνα Μαντίλ, σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση και σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη. Οι πρόβες έχουν ήδη αρχίσει! Για τον τίτλο του έργου και τον συγγραφέα θα μιλήσουμε από εδώ λίγο αργότερα…

Το κατεστραμμένο δωμάτιο, 3 τελευταίες παραστάσεις στα Χανιά:
Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 25 Φεβρουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.

Συντελεστές:
«Το κατεστραμμένο δωμάτιο» ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 19 Ιανουαρίου 2018, στο θέατρο Κυδωνία στα Χανιά, σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση, σκηνοθεσία και αισθητική της παράστασης Μιχάλη Βιρβιδάκη, σύνθεση ήχων Δημήτρη Ιατρόπουλου, παραγωγή εικόνας Πάρη Χαμουρίκου, φωτισμούς και διαχείριση εικόνας και ήχου Γαλάτειας Σαραντάκου, ενώ παίζουν επί σκηνής οι ηθοποιοί: Ντία Κοσκινά, Στελλίνα Ιωαννίδου, Μιχάλης Βιρβιδάκης, Πάρης Χαμουρίκος και Εμμανουήλ Στεφανουδάκης, ο οποίος εκτελεί χρέη και βοηθού σκηνοθέτη.

Στην φωτογραφία η δημιουργική ομάδα της παράστασης: από αριστερά, Στελλίνα Ιωαννίδου, Μιχάλης Βιρβιδάκης, Γαλάτεια Σαραντάκου, Εμμανουήλ Στεφανουδάκης, Ντία Κοσκινά, Πάρης Χαμουρίκος.

Η παράσταση συνοδεύεται από πρόγραμμα – βιβλίο με τη μετάφραση του έργου, την διανομή, σημείωμα του Matthew Lenton, καλλιτεχνικού διευθυντή των Vanishing Point, ειδικά για την παράσταση των Χανίων, εισαγωγικά και πληροφοριακά σχετικά με το έργο κείμενα και φωτογραφίες από την παράσταση.

ΤΟ ΕΡΓΟ:
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, γεμάτο έμπνευση και όραμα κείμενο-παράσταση που ο Λέντον έγραψε και σκηνοθέτησε με τη συνεργασία της γνωστής ανά τον κόσμο ομάδας του, Vanishing Point, και το οποίο παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα σε πολλές χώρες του κόσμου με τεράστια επιτυχία. Το έργο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διερευνά με ποιητικό τρόπο τη σχέση του σημερινού ανθρώπου με τις καταιγιστικές εξελίξεις στον κόσμο, καθώς, σήμερα, οι εικόνες όλων των επί μέρους συμβάντων ξεπηδούν σχεδόν αυτοστιγμεί μπροστά στα μάτια του μέσω της οθόνης του τηλεφώνου, του λάπτοπ ή της τηλεόρασής του.

Υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης στις εξελίξεις αυτές ή η θέση του ανθρώπου στις μέρες μας περιορίζεται σε μια παθητική αυτάρεσκη κατανάλωση εικόνων, που αποχαυνώνουν τη θέλησή του κι αποκοιμίζουν τη σκέψη του; Το έργο αναλύει την ηθική διάσταση του τι βλέπουμε, και του πώς αντιμετωπίζουμε και συζητάμε για τον κόσμο που παρατηρούμε από το παράθυρό μας. Επανεξετάζει τα προνόμια του δυτικού κόσμου και επισημαίνει τους κινδύνους που τα απειλούν.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ:
Ο θεατρικός κριτικός της Guardian, Mark Fisher, θέλοντας να περιγράψει το θαρραλέο αυτό κείμενο έγραψε στις 28/2/2016 : «Σίγουρα αυτή τη συζήτηση την έχετε κάνει και εσείς. Θα είχε αρχίσει σαν μια αθώα κουβεντούλα μεταξύ φίλων. Και κάποια στιγμή κάποιος θα αναφέρθηκε στο Facebook κι από κει και μετά θα αρχίσατε να μιλάτε για όλα εκείνα τα βίντεο που έχουν γίνει viral στις μέρες μας, για εικόνες από καταστροφικά και ακραία φαινόμενα, εικόνες που θα προτιμούσατε να μην τις είχατε δει ποτέ. Και χωρίς καλά καλά να το αντιληφθείτε – έχοντας κατεβάσει και κάνα δυο ποτηράκια αλκοόλ – αρχίζετε να επιτίθεστε λεκτικά ο ένας στον άλλον για το θέμα των προσφύγων, τις εκτελέσεις του ISIS, και τα νεκρά παιδιά στις ακρογιαλιές του κόσμου. Αυτή είναι η φόρμα ενός συναρπαστικά καινούργιου έργου «Το κατεστραμμένο δωμάτιο», που μας ταξιδεύει από την ατμόσφαιρα μιας κουβεντούλας μεταξύ τυρού και αχλαδίου σε ένα όραμα βιβλικού κατακλυσμού που πλησιάζει ανησυχητικά γρήγορα…»

Ενώ ο Matt Trueman, κριτικός στο θεατρικό περιοδικό What’s On Stage, έγραψε στις 29 Απριλίου 2016 : «Η παράσταση καθορίζει με ακρίβεια τα όρια της συνενοχής, την περιπλοκότητα και τις αντιφάσεις της σύγχρονης ζωής, της τόσο πολιορκημένης από τα μίντια, όπου η επίγνωση είναι αναπόφευκτη, η άγνοια είναι σκόπιμη και η αδράνεια είναι – ή τουλάχιστον φαίνεται να είναι – ασυγχώρητη».

Και η Irina Glinski στο The wee REVIEW την 1η Μαρτίου 2016: «Πρόκειται για ένα τολμηρό και θαρραλέο πείραμα, που δεν φοβάται να αντιμετωπίσει τα ρίσκα που παίρνει και να θέσει τεράστια ηθικά ερωτήματα χωρίς να πτοείται από την απουσία εύκολων απαντήσεων. Ένα ηλεκτρισμένο εγχείρημα, μεγάλου βεληνεκούς– πηγαίνετε να το δείτε».

Keywords
Τυχαία Θέματα