Χανιά | Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις για την “Κασέτα” της Λούλας Αναγνωστάκη
Η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ υπενθυμίζει στους φίλους του θεάτρου πως την Κυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου τελειώνουν οι προγραμματισμένες παραστάσεις του θεατρικού έργου της Λούλας Αναγνωστάκη «Η ΚΑΣΕΤΑ» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, στο θέατρο Κυδωνία των Χανίων.
Το έργο, το ανέβασμα του οποίου στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου στις παραστάσεις του, έκανε πρεμιέρα στις 17 Μαρτίου και μέχρι την Κυριακή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Τετάρτη 5 Απριλίου, 8.00 μμ
Παρασκευή 7 Απριλίου, 9.00 μμ
Σάββατο 8 Απριλίου, 8.00 μμ
Κυριακή των Βαΐων, 9 Απριλίου, 7.00 μμ, απογευματινή
Τιμή εισιτηρίου 16 ευρώ και 12 ευρώ (φοιτητικό).
Από το 1981 όταν το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε από το Θέατρο Τέχνης στο ελληνικό κοινό, μέχρι σήμερα έχουν περάσει 40 χρόνια, εντούτοις λίγα πράγματα θα έλεγε κανείς πως έχουν αλλάξει στην ελληνική κοινωνία. Η ίδια θανάσιμη πλήξη και αποτελμάτωση που χαρακτήριζε εκείνη την εποχή, επικρατεί και σήμερα. Τα ίδια αναπάντητα ερωτήματα. Η ίδια έλλειψη ιδανικών και προτύπων στους νέους ανθρώπους. Η ίδια αναξιοκρατία.
Ξαναδιαβάζοντας την ΚΑΣΕΤΑ της Λούλας Αναγνωστάκη έχεις την εντύπωση πως αυτή
η βαθιά υπαρξιακή, τρυφερή και ανθρώπινη – εσωστρεφής – τραγωδία περιγράφει σημερινές καταστάσεις και αδιέξοδα. Νοιώθεις πως το περιβάλλον του κεντρικού ήρωα του έργου, ενός ήρωα που ασφυκτιά, που δεν ξέρει πώς να αποδράσει από τις συμβάσεις των ανθρώπινων σχέσεων, που θέλει να κάνει την υπέρβασή του, το
μεγάλο του άλμα πάνω και πέρα από την ίδια τη ζωή, είναι το περιβάλλον και η καθημερινότητα της δικής μας ζωής, της δικής μας απελπισίας…
ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ:
Η Λούλα Αναγνωστάκη στο βιβλίο της «Ο ήχος της ζωής», (Εκδ. Καστανιώτης, 2006) μιλά για τα πρόσωπα της «Κασέτας»: «Τα πρόσωπα-ήρωες του έργου προέρχονται από τον οικείο γύρω μας κοινωνικό χώρο. Μετέωροι ανάμεσα στην πρωτόγονη ύπαιθρο
απ’ όπου κατάγονται και το αφιλόξενο τοπίο της πόλης, όπου μετανάστευσαν, εντάσσονται στο μεγάλο πλήθος των νεοελλήνων.
Κάτοικοι των παρυφών της πρωτεύουσας –αλλά και ακατάπαυστα κυκλοφορώντας στο κέντρο της–, προσπαθούν να επιβιώσουν μ’ έναν σπασμωδικό και εύθραυστο ρεαλισμό. Χρησιμοποιώντας βιαστικά τα καινούργια πρότυπα που αφειδώς τους προσφέρονται, υποχρεώνονται να υπάρξουν μέσα από «μικρές» καθημερινές πράξεις. […] Τότε τα πρόσωπα αισθάνονται αδικαίωτα, συνειδητοποιούν ότι δεν είναι
ευτυχισμένα, χωρίς να είναι σε θέση να αντιληφθούν τα αίτια, η ζωή τους χάνεται στο τίποτα.
Το πρόσωπο που έχει την κασέτα είναι το μόνο που φαίνεται να ξέρει. Με αγωνία βιώνει τον χάσιμο, την εξαφάνιση της ζωής.
Αποκομμένος μέσα του από κάθε καθημερινότητα, συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα της Μεγάλης Πράξης, που θα τον δικαιώσει σαν ύπαρξη. Πολύ μακριά από τους άλλους, περιτριγυρισμένος όμως ασφυκτικά από αυτούς, μοιάζει να είναι, από την αρχή ως το τέλος, ο πιο δυνατός και μαζί ο πιο αδύνατος.»
Ο κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος έγραφε για το έργο στην πιο πρόσφατη αναβίωσή του από τον θίασο του Γιώργου Αρμένη, το 2008:
«Η ΚΑΣΕΤΑ είναι ένα απόλυτα ανατρεπτικό και αναρχικό κείμενο. Ένας αξεδίψαστος, ανικανοποίητος, μοναχικός νέος ρημάζει μέσα στη μικροαστική σαλαμούρα και στις καταπιεστικές, εξουσιαστικές, καταδαμάζουσες δομές της κοινωνίας μας, μιας κοινωνίας που δεν φαίνεται να άλλαξε και πολύ στις βαθιές δομές της από την
προδομένη επανάσταση του '21 και τη συμβιβασμένη, μετέωρη, ανεπίδοτη επανάσταση του 1909 έως τη χαμένη εξέγερση του μετακατοχικού μας συνδρόμου.
Μέσα σ’ ένα τσεχωφικό οικογενειακό τοπίο, όπου όμως κυριαρχεί μια σατιρική ατμόσφαιρα, κάτι σαν το μετατραγικό ρίγος, όπου οι άνθρωποι καταναλώνουν και καταναλώνονται, βουλιάζουν στη μιζέρια, φθείρονται ως πρόσωπα και ταλαιπωρούνται ως κοινωνικές μονάδες, όπου κυριαρχεί το απελπισμένο σεξ, οι μικροαστικές στρατηγικές τής θεωρίας “πιάνω την καλή”, όπου η συμβίωση των φύλων – και κυρίως ο γάμος – είναι μια καλά στημένη μηχανή επιβίωσης και ανταγωνιστικής επικυριαρχίας, όπου η νεολαία εκτονώνεται στον φανατισμό των μαζικών παιγνίων και η γερουσία στον τζόγο, ο νεαρός αντι-ήρωας της Αναγνωστάκη, πιασμένος στο δόκανο της αυθορμησίας του, στην παγίδα της στημένης εγκυμοσύνης, στη φάκα του συμβατικού γάμου, μετέωρος, άνεργος, ανικανοποίητος από μια τελματωμένη παιδεία και μια νοθευμένη παράδοση, γοητεύεται από την τρομοκρατική, απονενοημένη, απελπισμένη άρνηση του κόσμου, άρνηση των μεγάλων συμβόλων του δυτικού πολιτισμού, από τη δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πάπα.
Προσπαθεί να κατανοήσει και να συνειδητοποιήσει αυτό το διάβημα. Προσπαθεί να εισχωρήσει στον βυθό των κινήτρων του υποψήφιου δολοφόνου (…)».
Η συγγραφέας:
Λούλα Αναγνωστάκη. Σημαντικότατη θεατρική συγγραφέας, πραγματεύτηκε θέματα της μεταπολεμικής περιόδου της χώρας μας αποτυπώνοντας το εσωτερικό τοπίο του σύγχρονου Έλληνα. Έργα της: Η Τριλογία της πόλης ("Η διανυκτέρευση", “;Η πόλη” ,”Η παρέλαση”), που παρουσιάστηκαν σε ενιαία παράσταση στο Θέατρο
Τέχνης σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν το 1965.
Ακολούθησαν τα έργα: “Η συναναστροφή”, από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία
Λεωνίδα Τριβιζά το 1967. “Αντόνιο ή το Μήνυμα”; (1972), “Η νίκη”
(1978), “Η κασέτα” (1982), “Ο ήχος του όπλου” (1987), από το Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν. “Διαμάντια και μπλουζ”, από το θίασο Τζένης Καρέζη-Κώστα Καζάκου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου το 1990.
Το 1995 ανέβηκε το “Ταξίδι μακριά” από το Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Μίμη
Κουγιουμτζή. Το 1998 το μονόπρακτο “Ο ουρανός κατακόκκινος” από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Βίκτορα Αρδίττη και το 2003 το έργο “Σ’ εσάς που με ακούτε” από τη Νέα Σκηνή, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή.
Η παράσταση συνοδεύεται από πρόγραμμα με τη διανομή και ένα εισαγωγικό κείμενο στην δραματουργία της συγγραφέως από την θεατρολόγο ερευνήτρια Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, γραμμένο ειδικά για την παράστασή μας. Περιέχει επίσης πληροφοριακά κείμενα σχετικά με το έργο και φωτογραφίες από την παράσταση.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία και αισθητική της παράστασης: Μιχάλης Βιρβιδάκης
Συνθέσεις ήχων: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Αιμίλιος Καλογερής
Φώτα και ήχοι παράστασης: Ευγενία Αναστασοπούλου
Παίζουν
Μπάρμπα-Τάσος: Νίκος Χαριτάκης
Μαρίτσα: Λένα Τάκη
Παύλος: Πάρης Χαμουρίκος
Γιωργάκης: Μιχάλης Ναξάκης
Βαγγελιώ: Χρυσούλα Ψυλλάκη
Κατερίνα: Ρίτα Μαρτσάκη
Σπύρος: Φώτης Κοτρώτσος
Καίτη: Στελλίνα Ιωαννίδου
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 2.30΄, η παράσταση παίζεται με ένα
10λεπτο διάλειμμα μεταξύ 8 ης και 9 ης σκηνής.
ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
On-line προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr
https://www.ticketservices.gr/event/kaseta-theatro-kydonia/
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: τηλ. 28210-92395
The post Χανιά | Τέσσερις| Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις για την “Κασέτα” της Λούλας Αναγνωστάκη appeared first on zarpanews.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού – Πού θα «χτυπήσει» η «ILINA»
- Προσοχή: Ποιά φαγητά δεν πρέπει να φάτε, αν έχουν ξεπαγώσει
- Δανάη Μπάρκα για Γιάννη Παπαμιχαήλ: Τον προσεγγίσαμε και είχε ζητήσει χρηματική απολαβή
- Μουζάλας: Επικίνδυνος ο παραποτάμιος φράχτης
- Φαίη Σκορδά: «Δεν μπορώ να συνέλθω από την Παρασκευή»
- Δίκη Άλκη Καμπανού – Αδερφή κατηγορουμένου: «Μου είπε ότι χτύπησε έναν δύο φορές με μαχαίρι»
- Άρης: «Μας στέλνουν τον Ούγγρο ταχυδακτυλουργό την Τετάρτη»
- Βίντεο ντοκουμέντο από ληστεία στο μετρό, απείλησαν με μαχαίρι επιβάτη
- Ρένα Κουμιώτη : Γράφει ο σ.ε. Δημήτρης Μπακογιωργος
- Καφές σε τιμές Ριχάρδου στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις zarpanews
- Προβλήματα στις πτήσεις λόγω ανέμων – Αεροπλάνο θα προσγειωθεί στα Χανιά αντί για το Ηράκλειο
- Χανιά | Πάσχα στην Ύστερη Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα – Επιστημονικό συνέδριο στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης
- Ρωσία: Νεκρός δημοσιογράφος σε έκρηξη – H στιγμή που παραλαμβάνει το αγαλματίδιο «βόμβα» που τον σκότωσε
- 3 χρυσά και δύο ασημένια μετάλλια στους διασυλλογικούς αγώνες Κωπηλασίας
- Κλαδέψτε άμεσα τα δέντρα σας – Ανακοίνωση του Δήμου Χανίων για την κοπή και απομάκρυνση κλαδιών που εμποδίζουν την κυκλοφορία
- Γιώργος Τσαλίκης: «Μια φορά τον χρόνο ή το εξάμηνο η Δώρα μου χτυπάει ένα μποτοξάκι»
- Τέλη κυκλοφορίας: Ανοιξε η πλατφόρμα για πληρωμές με τον μήνα
- Κρήτη | «Μου έκαψαν φορτηγό 80.000 ευρώ για να με εκδικηθούν» λέει η 38χρονη που επιτέθηκε με οξύ στον πρώην σύζυγό της
- Δίκη Πισπιρίγκου: «Όταν το παιδί σου δεν ανταποκρίνεται το σκουντάς, φωνάζεις» κατέθεσε γιατρός
- Χανιά | Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις για την “Κασέτα” της Λούλας Αναγνωστάκη
- Τελευταία Νέα zarpanews
- Χανιά | Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις για την “Κασέτα” της Λούλας Αναγνωστάκη
- Προβλήματα στις πτήσεις λόγω ανέμων – Αεροπλάνο θα προσγειωθεί στα Χανιά αντί για το Ηράκλειο
- Γιώργος Τσαλίκης: «Μια φορά τον χρόνο ή το εξάμηνο η Δώρα μου χτυπάει ένα μποτοξάκι»
- Χανιά | Μουσική περιήγηση στο σπίτι του Ελευθερίου Βενιζέλου
- Χανιά | Έρχεται το 20ο Αντιπολεμικό διήμερο – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων
- Δίκη Πισπιρίγκου: «Όταν το παιδί σου δεν ανταποκρίνεται το σκουντάς, φωνάζεις» κατέθεσε γιατρός
- Κρήτη | «Μου έκαψαν φορτηγό 80.000 ευρώ για να με εκδικηθούν» λέει η 38χρονη που επιτέθηκε με οξύ στον πρώην σύζυγό της
- Χανιά | Πάσχα στην Ύστερη Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα – Επιστημονικό συνέδριο στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης
- 3 χρυσά και δύο ασημένια μετάλλια στους διασυλλογικούς αγώνες Κωπηλασίας
- Τέλη κυκλοφορίας: Ανοιξε η πλατφόρμα για πληρωμές με τον μήνα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- NASA: Ετοιμάζεται να αποκαλύψει τους αστροναύτες της αποστολής Artemis II στη Σελήνη
- Έλληνες εκπαιδεύουν την επόμενη γενιά οικοτοξικολόγων από ολόκληρο τον κόσμο
- «Τερματισμός της ζωής»: Ο Μακρόν «βλέπει» νομοσχέδιο ευθανασίας και υποβοηθούμενης αυτοκτονίας
- Προσεχώς... ΠΟΠ η γαρίδα και η σαρδέλα Αμβρακικού: Το μοναδικό χαρακτηριστικό τους!
- Η Ελλάδα στηρίζει τις υποψηφιότητες Τουρκίας - Κύπρου στον IΜΟ, η ηχηρή διαφοροποίηση Χριστοδουλίδη και η κριτική ΣΥΡΙΖΑ
- Έτσι θα παρακάμψει το «μπλόκο» ο χρυσαυγίτης Κασιδιάρης: Πρόεδρος στην θέση του γνωστός αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου
- Σε λειτουργία η αναβαθμισμένη ηλεκτρική διασύνδεση Ακτίου - Πρέβεζας
- Ο Μαραντίνης αποκάλυψε ότι πήρε δάνειο για να πληρώσει τη διατροφή των παιδιών του
- Εκλογές 2023: Τι ώρα θα έχουμε τα αποτελέσματα
- «Αχτίδα ελπίδας» με νέα επιταγή ακρίβειας - Τι θα κρίνει την καταβολή και η πιθανή ημερομηνία