Έξι εκθέσεις της Thessaloniki PhotoBiennale 2018 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Ατομικές εκθέσεις φωτογράφων από την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία, αλλά και την ομαδική επετειακή έκθεση με αφορμή τα 30 χρόνια από την έναρξη του θεσμού, φιλοξενεί το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoBiennale 2018.

Η ανθρώπινη συνθήκη – Η Photosynkyria στη συλλογή του ΜΜΣΤ

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Περικλής Αλκίδης, Emmanuel Angelicas

(AU), Gilbert Bel-Bachir (MA/AU), Eduardo Ibanez (ES), Phil Bayly (AU), Dick Blau (US), Toni Catany (ES), Άρις Γεωργίου, Philippe Delacroix (FR), Γιώργος Δεπόλλας, Pierre Devin (FR), Arthur Georgeson (AU), Λίζη Καλλιγά, Les(lie) Krims (US), Σάββας Λαζαρίδης, Νατάσσα Μαρκίδου, Νίκος Μάρκου, Nestor Millan (PR), Helmut Obers (DE), Payram (IR), Bernard Plossu (FR), Joan Rabascall (ES), Marialba Russo (IT), Diana Tahija (AU), Αθηνά Χρόνη, Rene Zurcher (CH)

Διάρκεια: 27/09 – 04/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00
Επιμέλεια: Θοδωρής Μάρκογλου

America in a Trance | Νίκος Γ. Καλλιανιώτης (US)

Το America in a Trance του Νίκου Γ. Καλλιανιώτη συνιστά μια έκπληξη, καθώς προέρχεται από την παράδοση της φωτογραφίας δρόμου της οποίας έχει προαναγγελθεί η συρρίκνωση. Πρόκειται για μια περιπλάνηση στην άγνωστη Πενσυλβάνια, μια ματιά στην αθέατη πίσω αυλή της Αμερικής, τον ιστό της οποίας διαρρηγνύει δραστικά η μετα-βιομηχανική, πολυεθνική οικονομία. Tο βλέμμα του συλλαμβάνει άδειες βιτρίνες, κλειστά καταστήματα και αποθήκες, σειρές όμοιων κατοικιών. Ακόμη, μοναχικές φιγούρες σε έρημους δρόμους, αρκετά απόμακρες ώστε να δείχνουν αμέτοχες.

Διάρκεια: 27/09 – 4/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00

Processing… | Nikola Mihov (BG)

Η σειρά έργων με τίτλο «Processing…» ανιχνεύει τη σχέση μεταξύ κοινού και έργου τέχνης. Ο επισκέπτης μετατρέπεται σε κεντρικό θέμα και το έργο τέχνης σε απλό σκηνικό. Στις μέρες μας, το παιχνίδι των selfie έχει ένα δεσμευτικό πρωτόκολλο που παράγει πληθώρα φωτογραφιών. Σε αυτές, δεν είναι πλέον το αντικείμενο παρατήρησης που βρίσκεται στο επίκεντρο, αλλά κυρίως το υποκείμενο που βγάζει τη φωτογραφία. Έτσι, η φωτογραφία χρησιμεύει ως τεκμήριο ότι το αντικείμενο υπάρχει μόνο και μόνο επειδή ένα συγκεκριμένο άτομο ήταν εκεί. Το πρότζεκτ εξετάζει τη Μόνα Λίζα ως την πιο αναγνωρίσιμη εικόνα της σύγχρονης κουλτούρας, ως προϊόν μαζικής παραγωγής και ταυτόχρονα ως τόπο λατρείας που συγκεντρώνει περισσότερο από 8 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Διάρκεια: 27/09 – 4/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00
Επιμέλεια: Nadezhda Pavlova

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου της Βουλγαρίας

Διμερή δωμάτια | Mikhail Palinchak (UA)

Ο Mikhail Palinchak εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια ως διαπιστευμένος φωτοδημοσιογράφος στο γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας της Ουκρανίας. Ακολουθώντας τον Πρόεδρο σε επίσημες αποστολές στις συνόδους κορυφής διεθνών οργανισμών όπως το ΝΑΤΟ, η ΕΕ ή τα Ηνωμένα Έθνη, βρέθηκε συχνά στις εγκαταστάσεις όπου παίρνονται σημαντικές αποφάσεις για την ειρήνη, το μέλλον και την ευημερία μικρών και μεγάλων κρατών. Ξεκίνησε να τραβά φωτογραφίες από τις πάντα ανακαινισμένες και συχνά βραχύβιες υποδομές, με την ελάχιστη διακόσμηση και την πλήρη απουσία φυσικού φωτός, αναδεικνύοντας τα σαλονάκια αναμονής, τα κερματισμένα σώματα αξιωματούχων με τα ατσαλάκωτα κοστούμια, τις μισόκλειστες πόρτες, τις σκιές των σωμάτων που υπαινίσσονται ένα παρασκήνιο μακριά από τα φλας των επίσημων χειραψιών και των συνεντεύξεων τύπου, τις σημαίες και τα φυτά εσωτερικού χώρου, τη σκηνοθετημένη διάταξη της επίσημης φωτογράφησης με τα ονόματα των κρατών στη μοκέτα.

Διάρκεια: 27/09 – 4/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00

Banjawarn | Christopher Charles (AU)

Το πρότζεκτ Banjawarn του Christopher Charles, που έγινε έκθεση σε επιμέλεια Jack Pam, παίρνει το όνομά του από μια απομακρυσμένη κτηνοτροφική μονάδα στην άκρη της Μεγάλης Ερήμου Βικτώρια στη Δυτική Αυστραλία, την οποία αγόρασε η αίρεση «Υπέρτατη Αλήθεια» το 1993. Λίγους μόλις μήνες μετά τη λήξη της κατάληψης της μονάδας Banjawarn το 1995, η αίρεση απελευθέρωσε την νευροπαραλυτική ουσία σαρίν στο μετρό του Τόκιο, σκοτώνοντας 12 ανθρώπους και τραυματίζοντας περισσότερους από 4.000. Η μονάδα Banjawarn συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες αγροτικές ιδιοκτησίες της Αυστραλίας. Με έκταση μεγαλύτερη από 400.000 εκτάρια, έχει περισσότερο από διπλάσιο μέγεθος σε σχέση με το Μητροπολιτικό Τόκιο, μια αστική περιοχή που περιλαμβάνει πάνω από 9 εκατομμύρια ανθρώπους. Αντίθετα, η πολιτεία της Δυτικής Αυστραλίας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια στον κόσμο, με πληθυσμό ωστόσο μόλις 2,5 εκατομμύρια κατοίκους, σχεδόν αποκλειστικά κατανεμημένο σε μια μικρή γωνία του νοτιοδυτικού τμήματος.

Διάρκεια: 27/09 – 4/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00
Επιμέλεια: Jack Pam

Ανασκόπηση | Jindřich Štreit (CZ)

Στο έργο του, ο Jindřich Štreit πραγματεύεται κυρίως κοινωνικά θέματα: εξαρτημένους, τυφλούς, άτομα με ειδικές ανάγκες, καρκινοπαθείς, ενώ ασχολείται με κάθε θέμα για αρκετά χρόνια.

Διάρκεια: 27/09 – 4/11/2018, Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Αθήνα

Keywords
Τυχαία Θέματα