Εθνική Πινακοθήκη: Έκρυβε πίνακες σε τάφους ο ελαιοχρωματιστής, επιστρέφουν... σπίτι τους αυτοί των Πικάσο και Μοντριάν (βίντεο)

Έκρυβε πίνακες σε τάφους ο ελαιοχρωματιστής «ArtFreak», που προφυλακίστηκε για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη. Τα ήξερε όλα η πρώην σύντροφος του 49χρονου. Επιστρέφουν οι δύο κλεμμένοι πίνακες Πικάσο και Μοντιράν, θα γίνει εκτίμηση γνησιότητας.

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη δράση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή που ομολόγησε ότι άρπαξε τους πίνακες του Πικάσο, του Μοντριάν και του Κάτσια και έχει προφυλακιστεί, μετά και την εξιχνίαση της υπόθεσης.

Φέρεται να έκρυβε, μάλιστα, ενώ τα ήξερε όλα η πρώην σύντροφος του 49χρονου. Επιστρέφουν οι δύο κλεμμένοι πίνακες Πικάσο και Μοντιράν, θα γίνει εκτίμηση γνησιότητας.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Mega», ο Ολλανδός ερευνητής Αρθουρ Μπραντ, που ασχολείται με την ανεύρεση κλεμμένων έργων τέχνης και είχε βάλει στον «μάτι» τον 49χρονο Έλληνα καθ’ ομολογίαν κλέφτη, μίλησε με την πρώην σύντροφο του ελαιοχρωματιστή. Μίλησε στην εκπομπή «Live News» και στάθηκε στα όσα είπε η συγκεκριμένη γυναίκα.

«Έχει πολλά οικογενειακά προβλήματα και είναι λίγο χαμένος. Ταξίδευε, έφτασε στην Ολλανδία, ερωτεύτηκε μια γυναίκα και ήθελε να φτιάξουν τη ζωή τους μαζί. Πιθανότατα αυτός να είναι ο λόγος που της είπε όλη την ιστορία.

Σε ένα βράδυ της είπε τα πάντα. Της είπε πώς είχε κάνει την ληστεία στην Εθνική Πινακοθήκη, πού είχε κρύψει τους πίνακες και στην ίδια ομολογία της είπε ότι έχει κάνει πολλά περισσότερα», υπογράμμισε ο Ολλανδός ερευνητής.

Φωτογραφία του ζευγαριού, με τη γυναίκα που φέρεται να της εκμυστηρεύτηκε, σύμφωνα με τον Ολλανδό ερευνητή, όχι μόνο την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη, αλλά και μία ακόμα από μουσείο στο Ρότερνταμ, έχει δοθεί στη δημοσιότητα.

«Της είχε πει τα πάντα για την ληστεία στην Πινακοθήκη»

«Ο Γ. που έκλεψε τον πίνακα του Πικάσο, εδώ φιλιέται με τη γυναίκα που της τα ομολόγησε όλα. Της είπε τα πάντα για τη μεγάλη ληστεία στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα, τη συμμετοχή του στη Βρετανική αστυνομία και για το ότι αγόρασε δύο πίνακες που είχαν κλαπεί από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ. Τα δυο πρώτα στοιχεία έχουν αποδειχθεί σωστά. Τώρα, το τρίτο», τόνισε χαρακτηριστικά, ο Ολλανδός ερευνητής.

Εν τω μεταξύ, ο 49χρονος όταν συνελήφθη, είχε αναφέρει στους αστυνομικούς ότι εξομολογήθηκε την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη σε πρώην σύντροφό του που ζει στο Λονδίνο, αλλά η ίδια δεν τον πίστευε.

«Της τα ομολόγησε όλα και μέχρι στιγμής όλα έχουν αποδειχθεί σωστά. Όσα είπε για τους πίνακες στην Αθήνα και για αυτό πιστεύουμε ότι είπε αλήθεια και για τους πίνακες από το Μουσείο Κούνστχαλ. Της είπε πού ήταν κρυμμένοι, της έδειξε φωτογραφίες. Προγραμμάτιζαν να τους μεταφέρουν στην Ολλανδία. Ήξερε όλα όσα θα έκανε.

Τη συμβούλεψα να έρθει σε επαφή με την Ελληνική αστυνομία και πήρε τηλέφωνο έναν δικηγόρο στην Αθήνα και αυτός ο δικηγόρος προφανώς επικοινώνησε με την αστυνομία χωρίς να δώσει το όνομά της αλλά δεν άκουσε τίποτα άλλο από εκεί και πέρα», πρόσθεσε ο Αρθουρ Μπραντ.

Έκρυβε τους πίνακες σε… τάφο

Τρεις ήταν οι κρύπτες του 49χρονου, σύμφωνα με τον Ολλανδό ερευνητή. Η καφέ γυψοσανίδα στο σπίτι που κληρονόμησε από τον θείο του, η ντουλάπα της μητέρας του, αλλά και… ο τάφος του θείου του.

«Ο Γ. είχε τρεις κρυψώνες, σύμφωνα με την πηγή μου: την ντουλάπα της μητέρας του, τον τάφο του θείου του, και σε μια μεσοτοιχία στο διαμέρισμα του θείου του που είχε πεθάνει. Ψάξτε εκεί», ήταν τα λόγια του Ολλανδού ερευνητή.

O Άρθουρ Μπραντ παρουσιάστηκε «χείμαρρος». Επιμένει ότι δύο από τους πίνακες που είχαν κλαπεί από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ, κατέληξαν στα χέρια του 49χρονου Έλληνα πρώην ελαιοχρωματιστή.

«Ο Γ. είχε πει στην πηγή μου, πριν από περίπου 6 μήνες ότι είχε όχι μόνο τους πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη αλλά και δύο πίνακες από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ που κλάπηκαν το 2012. Επτά πίνακες κλάπηκαν από την Ολλανδία. Τελικά οι κλέφτες ήταν Ρουμάνοι και συνελήφθησαν στη Ρουμανία. Όταν ήταν στο αστυνομικό τμήμα, η μητέρα τους το άκουσε και ήξερε που ήταν οι επτά πίνακες. Τους ξέθαψε και τους έκαψε στον φούρνο. Υπάρχουν, όμως, φήμες ότι δεν έκαψε και τους επτά, αλλά τρεις πίνακες. Αυτό μπορεί να εξηγήσει πως ο Γ. είχε δύο από αυτούς. Αποκλειστικές φωτογραφίες. Αριστερά: πίσω από τον καφέ τοίχο στο διαμέρισμα του θείου του Γ, ο πίνακας του Πικάσο του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη και ο Μονέ από το Μουσείο. Δεξιά: οι πίνακες είναι πακεταρισμένοι για να μεταφερθούν στην Ολλανδία. Μεταφορά που τελικά δεν έγινε» υποστηρίζει ο Ολλανδός ερευνητής.

Ο Άρθουρ Μπραντ αξήγησε, ακόμα, τον λόγο που δεν κατάφερε τελικά να γίνει η μεταφορά των πινάκων: «Ήθελε να μεταφέρει τους πίνακες στην Ολλανδία και να προσπαθήσει να τους πουλήσει εδώ. Αυτό δε συνέβη λόγω των περιορισμών του κορονοϊού. Ήταν δύσκολο να τους φέρει στην Ολλανδία. Έστειλε κάποιες φωτογραφίες των κουτιών που ήταν μέσα οι πίνακες και είπε που τους είχε κρύψει. Πρώτα στην ντουλάπα της μητέρας του και μετά σε μια μεσοτοιχία σε διαμέρισμα του θείου του. Ο Γ. ήθελε να μάθει εάν είχε αφήσει στοιχεία. Για να το ανακαλύψει έκανε κάτι πολύ έξυπνο. Συμμετείχε στην βρετανική αστυνομία. Είναι ο άνδρας στη μέση».

Πράγματι στο βιογραφικό του, ο 49χρονος ανέφερε ότι υπήρξε εθελοντής στην βρετανική αστυνομία, ίσως η μοναδική ιδιότητα που δεν ήταν ψέματα μιας και ο ελαιοχρωματιστής συστηνόταν ως αρχιτέκτονας με πτυχίο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Εθνική Πινακοθήκη: Επιστρέφουν οι δύο κλεμμένοι πίνακες - Θα γίνει εκτίμηση γνησιότητας για Πικάσο και Μοντριάν

Εν τω μεταξύ, στους χώρους της Εθνικής Πινακοθήκης, μετά από απουσία σχεδόν εννέα ετών, θα επιστρέψουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι δύο πίνακες που εκλάπησαν τον Ιανουάριο του 2012, από τον 49χρονο που ομολόγησε πως είναι ο δράστης της αποκαλούμενης «κλοπής του αιώνα», καθώς ήδη δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έκδοση σχετικού βουλεύματος απόδοσης, του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών.

Το Δικαστικό Συμβούλιο αναμένεται να συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες προκειμένου να διατάξει την απόδοση των δύο πολύτιμων πινάκων στην Εθνική Πινακοθήκη.

Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται ο ανακριτής της υπόθεσης Αθανάσιος Μαρνέρης, ο οποίος ήδη έχει συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα από τα οποία επισήμως προκύπτει ότι η κυριότητα των δύο κλεμμένων πινάκων, του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν, ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου. Έτσι ο φάκελος θα διαβιβαστεί σύντομα από τον δικαστικό λειτουργό στο Συμβούλιο, το οποίο με βούλευμά του θα ανάψει το πράσινο φως για να αποδοθούν στο Μουσείο τα δύο έργα.

Θα εκτιμηθούν οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν

Ο ανακριτής έχει δρομολογήσει παράλληλα και τη διενέργεια εκτίμησης για την αξία των δύο πινάκων, η οποία θα αλλάξει τα δεδομένα της προβλεπόμενης ποινής για τον καθ' ομολογίαν δράστη της κλοπής. Με την παράδοση της εκτίμησης των έργων και με δεδομένο ότι αποτιμώνται σε ποσό άνω των 120 χιλιάδων ευρώ, που θέτει ως όριο ο νόμος για τον προσδιορισμό της τιμωρίας δραστών διακεκριμένης κλοπής, ο δικαστικός λειτουργός θα ζητήσει την άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης σε βάρος του προσωρινά κρατούμενου για την υπόθεση 49χρονου, ο οποίος θα είναι αντιμέτωπος με άλλο πλαίσιο ποινής.

Πόσα χρόνια θα «φάει» ο ελαιοχρωματιστής

Ο 49χρονος βαρύνεται με την κατηγορία της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο. Το αδίκημα (άρθρο 374 Ποινικός Κώδικας) σύμφωνα με τον νόμο τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 ετών.

Αν η κλοπή «στρέφεται άμεσα κατά του νομικού προσώπου του ελληνικού δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και η αξία του αντικειμένου της υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 120.000 ευρώ επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών» και έχει 20ετή παραγραφή.

Σημειώστε ότι το επόμενο βήμα της Ανάκρισης, είναι να ζητηθεί από τον κατηγορούμενο γενετικό υλικό, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος εάν ο 49χρονος ενδέχεται να σχετίζεται με άλλες περιπτώσεις παράνομων ενεργειών.

(πληροφορίες από Mega)

Keywords
Τυχαία Θέματα