Πέθανε ο Νόρμαν Λόιντ σε ηλικία 106 ετών: Είχε συνεργαστεί με Τσάπλιν, Χίτσκοκ, Όρσον Γουέλς

Ο Αμερικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός Νόρμαν Λόιντ, ένας καλλιτέχνης με ιδιαίτερα πλούσια καριέρα στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 106 ετών, στην κατοικία του στο Λος Άντζελες.

Άνθρωπος με απεριόριστη ενέργεια και εκτός σκηνής -είναι χαρακτηριστικό ότι συνέχιζε να παίζει τένις μέχρι τα 90 του- ο Νόρμαν Λόιντ συνεργάστηκε με ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων ο Τσάρλι Τσάπλιν,

ο Άλφρεντ Χίτσκοκ και ο Όρσον Γουέλς.

Γεννημένος στις 8 Νοεμβρίου 1914 στο Νιου Τζέρσι, άρχισε να παίζει στο θέατρο από νεαρή ηλικία και ήταν μέλος του φημισμένου θιάσου Mercury Theater του Όρσον Γουέλς, που έκανε τομή τη δεκαετία του 1930 με τις πρωτοποριακές παραστάσεις του.

Έπαιξε στην ταινία του Χίτσκοκ «Saboteur» (1942), με τον οποίον συναντήθηκε και στο επίσης, κλασικό θρίλερ του 1945, «Spellbound».

Είχε συνεργαστεί με τον Γάλλο σκηνοθέτη Ζαν Ρενουάρ στην ταινία «Ο Άνθρωπος του Νότου», με τον Τσάρλι Τσάπλιν στην τελευταία ταινία του «Τα Φώτα της Ράμπας», έπαιξε στον «Κύκλο των Χαμένων Ποιητών» με τον αείμνηστο Ρόμπιν Γουίλιαμς, αλλά και στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» του Μάρτιν Σκορσέζε με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις.

Τη δεκαετία του ’50 έκανε στο Μπρόντγουεϊ «Βασιλιά Λιρ», συμπρωταγωνίστησε με τη Τζέσικα Τάντι και σκηνοθέτησε τον Τζέρι Στίλερ (πατέρα του Μπεν Στίλερ και θρύλο της κωμωδίας) στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» του Σαίξπηρ.

Ήταν στον «Ιούλιο Καίσαρα» του Όρσον Γουέλς (1937), μία παράσταση - ορόσημο στο αμερικανικό θέατρο, καθώς ο ευφυής σκηνοθέτης τοποθέτησε τη δράση στη φασιστική Ιταλία, αλλά και στο «Crime», σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, όπου γνώρισε και τη σύντροφο της ζωής του, Πέγκι Κρέιβεν, με την οποία ήταν παντρεμένοι επί 75 ολόκληρα χρόνια, μέχρι τον θάνατο της το 2011 σε ηλικία 98 χρονών.

Στην τηλεόραση άρχισε να εμφανίζεται ως ηθοποιός, αλλά και σκηνοθέτης από τη δεκαετία του 1950, ωστόσο οι φιλελεύθερες απόψεις του έθεσαν σε κίνδυνο την εργασία του την περίοδο του Μακαρθισμού και της λεγόμενης Μαύρης Λίστας, το φακέλωμα των καλλιτεχνών που κατηγορήθηκαν ως κομμουνιστές ή ως συμπαθούντες.

Το 1957 ο Χίτσκοκ κατάφερε να τον διασώσει. Όπως είχε πει ο Νόρμαν Λόιντ σε συνέντευξη του στους Los Angeles Times το 2014, ο κορυφαίος σκηνοθέτης προσπάθησε να τον προσλάβει ως συνεργάτη παραγωγό στη σειρά που έκανε στο CBS με τίτλο «Alfred Hitchcock Presents». Όταν είπαν στον Χίτσκοκ «Υπάρχει πρόβλημα με τον Νόρμαν Λόιντ», εκείνος δεν υποχώρησε. Είπε δύο λέξεις: «Τον θέλω» και ο Λόιντ προσελήφθη αμέσως.

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ...Χρήστος Λούλης: Από την ιστορία της πανδημίας πήρα το περιβόητο «μέρα με τη μέρα»Τα μουσεία ανοίγουν και μας υποδέχονται ξανάΦεστιβάλ Αθηνών: 80 παραγωγές και επαναλειτουργία της Πειραιώς 260
Keywords
Τυχαία Θέματα