Η Παρθενόπη Μπουζούρη πρωταγωνιστεί στα «Οργισμένα Νιάτα» και μας μιλά για την παράσταση
Η ηθοποιός Παρθενόπη Μπουζούρη πρωταγωνιστεί στα ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ του Άγγλου συγγραφέα Τζον Όσμπορν, σε απόδοση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή, μαζί με τους Σήφη Πολυζωίδη, Χάρη Τζωρτζάκη, Πέγκυ Τρικαλιώτη. Η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο OLVIO από τις 12 Οκτωβρίου.
Πρωταγωνιστείτε στα 'ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ', που "ανεβαίνουν" στο θέατρο OLVIO σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή. Μιλήστε μας για την πρώτη διάδρασή σας με το ρόλο.
Ξεκινήσαμε τις αναγνώσεις του έργου προσπαθώντας να φωτίσουμε τις ρωγμές του. Η δική μου προσπάθεια ήταν να επιτρέψω στη ηρωίδα που παίζω να με εκπλήσσει διαρκώς ..και να μου αποκαλύπτει διαρκώς πτυχές της που δεν είναι φανερές με την πρώτη ματιά
Εφτά Κυριακές, σε εφτά εποχές. Εφτά διαφορετικές πόλεις και τέσσερις άνθρωποι σε ένα σπίτι στο Σικάγο του ’56, στο Παρίσι του ’62, στο Μιλάνο του ’72, στην Αθήνα του ’81, στη Μόσχα του ’88, στο Βερολίνο του ’91, στο Λονδίνο του ’97. Εσείς είστε η φίλη, που εισβάλλει ανάμεσα σ ένα ζευγάρι και το ανατινάζει. Πόσο επώδυνα μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, μέσα σ’ ένα σαλόνι;
Ο Ιψεν έχει προηγηθεί 50 χρόνια πριν!! Το σαλόνι είναι το αστικό σύμβολο και μετατρέπεται σε πεδίο μάχης σφαγείο κτλ εδώ βέβαια η αστική τάξη απουσιάζει εισβάλει μέσω της Ελενας και η σύγκρουση είναι σφοδρή και καταλυτική για τους κεντρικούς ήρωες και τη σχέση τους
Ο 20ός αιώνας ήταν άραγε ο τελευταίος, που οι νέοι πολέμησαν για τα ιδανικά τους;
Αν εννοείτε τους συμβατικούς πολέμους μεταξύ εθνών μάλλον ναι. Νομίζω όμως πως οι πόλεμοι και συγκρούσεις αλλάζουν πεδίο. Ο 21ος αιώνας δείχνει να είναι αιώνας της πλήρους εξατομίκευσης. Ο καθένας και μια πατρίδα, μια ιδέα, ένα Έθνος! Επόμενο το πεδίο μάχης είναι οι σχέσεις και η επιβίωση! Οικονομική, συναισθηματική, υπαρξιακή, καμιά φορά και η ίδια η σχέση με τον εαυτό μας γίνεται μάχη &η κατάθλιψη είναι πια πανδημία .
Η σκηνοθέτιδα Κίρκη Καραλή αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «Η φωνή της νεολαίας του καιρού του Όσμπορν (1956) είναι η ίδια με τη φωνή κάθε νεολαίας από τότε και μετά. Φοβάται να αγγίξει τη χαρά, γιατί συνήθισε στον πόνο''. Θεωρείτε ότι αυτό το έργο, είναι όντως ένας πίνακας της νευρωτικής εποχής μας;
Το ίδιο το έργο είναι εμβληματικό για την εποχή που γράφτηκε, η γενιά που "μιλάει" βιώνει την καθήλωση και την απογοήτευση, με σύγχρονους όρους γραφής είναι ένα έργο ξεπερασμένο. Η παράσταση όμως φιλοδοξεί να αναδείξει σ’ αυτό τις πλευρές του που αφορούν τον σημερινό θεατή του . Η παράσταση αντλεί από το έργο τα υλικά εκείνα που πυροδοτούν σκέψεις για την πραγματικότητα. όπως τη ζει σήμερα ο κάθε άνθρωπος που θεωρεί τον εαυτό του νέο!
Ποια εντοπίζετε ως πιο ισχυρά σήματα κινδύνου σήμερα, από την πλευρά των νέων ανθρώπων;
Η βία είναι εξαπλωμένη παντού είτε σαν ανεργία, είτε σαν ανισότητα, είτε σαν επίθεση στον εαυτό μας, στη δική μας εποχή η βία εισβάλει από παντού και μας κατακλύζει και οι εικόνες από τις οθόνες ξεχειλίζουν. Ίσως το πιο επικίνδυνο είναι πως φαντάζει σαν λύση η επιστροφή στον ακραίο συντηρητισμό στις ακραία αυταρχικές και βίαιες ιδεολογίες που αιματοκύλησαν τον πλανήτη τον προηγούμενο αιώνα. Επίσης ο θρησκευτικός φανατισμός και η στράτευση σ’ αυτόν ως απάντηση στη φτώχια και την ανισότητα. Ο κόσμος μας είναι δυστυχώς ένας κόσμος σε ιδεολογικό ψυχωτικό επεισόδιο
Αν η δική σας "Έλενα" έγραφε ένα σύνθημα στον τοίχο, ποιό θα ήταν αυτό;
O φόβος κι η συνήθεια πυροβολούν πισώπλατα!
Η πορεία προς την ενηλικίωση πολλές φορές κρύβει συναντήσεις με τους "άλλους" εαυτούς μας. Πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε και να συμφιλιωθούμε με αυτούς;
Ενηλικίωση είναι η αποδοχή της απώλειας, η αποδοχή της ανεπάρκειας , η αποδοχή σαν ιδέα γενικά! Συγχώρεση πρώτα του εαυτού ίσως τότε να χωρέσει και κανένας άλλος! Δεν είναι εύκολο. Είναι μάλλον διαρκής διαδρομή και "έργο σε διαδικασία"...
Αν υπήρχε χρονομηχανή και ένας νέος του 1956 συναντούσε μία νεαρή του 2017, θα μιλούσαν την ίδια γλώσσα; Ποιό θα ήταν πρώτο θέμα συζήτησης;
Προφανώς θα ήσουν με τον παππού της ή τον προπάππο της! Μια συνάντηση ανάμεσα στους τελευταίους νέους που πείνασαν για ψωμί με τους πρώτους που πεινάνε για ιδέες!
Πολύ ενδιαφέρουσα την βρίσκω! Μα το θέατρο χρονομηχανή δεν είναι;
Η παράσταση ταξιδεύει και στον χρόνο. Νομίζω μια τέτοια συνάντηση σας καλούμε να δείτε ζωντανά. Οπότε ας μην σας χαλάσω την έκπληξη.
Συντελεστές
Μετάφραση - Έρευνα: Χρήστος Κεχαγιάς
Απόδοση- Δραματουργική Επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Αναλυτική Προσέγγιση: Ανδροκλής Δεληολάνης
Σκηνικά: Άγγελος Μέντης
Κοστούμια: Απόστολος Μητρόπουλος
Φωτογραφίες: Μαριλένα Βαϊνανίδη
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Βοηθός Παραγωγής: Ειρήνη Βουρλάκου
Παραγωγή: ANDRODELY p.c.
Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):
Παρθενόπη Μπουζούρη, Σήφης Πολυζωίδης, Χάρης Τζωρτζάκης, Πέγκυ Τρικαλιώτη
Παραστάσεις: Πέμπτη 21:00 &Παρασκευή στις 18:30
Τιμές εισιτηρίων: 14 €, 10€ μειωμένο |
Προπώληση έως 12 Οκτωβρίου στα 12€
Ομαδικά εισιτήρια 6 – 20 ατόμων στα 12€ κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης
Διάρκεια: Παράστασης 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Ώρες ταμείου 17:00 – 21:00
Προπώληση: www.viva.gr
Θέατρο OLVIO (κοντά στο μετρό Κεραμεικού)
Ιερά Οδός 67 &Φαλαισίας 7, Βοτανικός | Tηλέφωνο: 2103414118
Πρωταγωνιστείτε στα 'ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ', που "ανεβαίνουν" στο θέατρο OLVIO σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή. Μιλήστε μας για την πρώτη διάδρασή σας με το ρόλο.
Ξεκινήσαμε τις αναγνώσεις του έργου προσπαθώντας να φωτίσουμε τις ρωγμές του. Η δική μου προσπάθεια ήταν να επιτρέψω στη ηρωίδα που παίζω να με εκπλήσσει διαρκώς ..και να μου αποκαλύπτει διαρκώς πτυχές της που δεν είναι φανερές με την πρώτη ματιά
Εφτά Κυριακές, σε εφτά εποχές. Εφτά διαφορετικές πόλεις και τέσσερις άνθρωποι σε ένα σπίτι στο Σικάγο του ’56, στο Παρίσι του ’62, στο Μιλάνο του ’72, στην Αθήνα του ’81, στη Μόσχα του ’88, στο Βερολίνο του ’91, στο Λονδίνο του ’97. Εσείς είστε η φίλη, που εισβάλλει ανάμεσα σ ένα ζευγάρι και το ανατινάζει. Πόσο επώδυνα μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, μέσα σ’ ένα σαλόνι;
Ο Ιψεν έχει προηγηθεί 50 χρόνια πριν!! Το σαλόνι είναι το αστικό σύμβολο και μετατρέπεται σε πεδίο μάχης σφαγείο κτλ εδώ βέβαια η αστική τάξη απουσιάζει εισβάλει μέσω της Ελενας και η σύγκρουση είναι σφοδρή και καταλυτική για τους κεντρικούς ήρωες και τη σχέση τους
Ο 20ός αιώνας ήταν άραγε ο τελευταίος, που οι νέοι πολέμησαν για τα ιδανικά τους;
Αν εννοείτε τους συμβατικούς πολέμους μεταξύ εθνών μάλλον ναι. Νομίζω όμως πως οι πόλεμοι και συγκρούσεις αλλάζουν πεδίο. Ο 21ος αιώνας δείχνει να είναι αιώνας της πλήρους εξατομίκευσης. Ο καθένας και μια πατρίδα, μια ιδέα, ένα Έθνος! Επόμενο το πεδίο μάχης είναι οι σχέσεις και η επιβίωση! Οικονομική, συναισθηματική, υπαρξιακή, καμιά φορά και η ίδια η σχέση με τον εαυτό μας γίνεται μάχη &η κατάθλιψη είναι πια πανδημία .
Η σκηνοθέτιδα Κίρκη Καραλή αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «Η φωνή της νεολαίας του καιρού του Όσμπορν (1956) είναι η ίδια με τη φωνή κάθε νεολαίας από τότε και μετά. Φοβάται να αγγίξει τη χαρά, γιατί συνήθισε στον πόνο''. Θεωρείτε ότι αυτό το έργο, είναι όντως ένας πίνακας της νευρωτικής εποχής μας;
Το ίδιο το έργο είναι εμβληματικό για την εποχή που γράφτηκε, η γενιά που "μιλάει" βιώνει την καθήλωση και την απογοήτευση, με σύγχρονους όρους γραφής είναι ένα έργο ξεπερασμένο. Η παράσταση όμως φιλοδοξεί να αναδείξει σ’ αυτό τις πλευρές του που αφορούν τον σημερινό θεατή του . Η παράσταση αντλεί από το έργο τα υλικά εκείνα που πυροδοτούν σκέψεις για την πραγματικότητα. όπως τη ζει σήμερα ο κάθε άνθρωπος που θεωρεί τον εαυτό του νέο!
Ποια εντοπίζετε ως πιο ισχυρά σήματα κινδύνου σήμερα, από την πλευρά των νέων ανθρώπων;
Η βία είναι εξαπλωμένη παντού είτε σαν ανεργία, είτε σαν ανισότητα, είτε σαν επίθεση στον εαυτό μας, στη δική μας εποχή η βία εισβάλει από παντού και μας κατακλύζει και οι εικόνες από τις οθόνες ξεχειλίζουν. Ίσως το πιο επικίνδυνο είναι πως φαντάζει σαν λύση η επιστροφή στον ακραίο συντηρητισμό στις ακραία αυταρχικές και βίαιες ιδεολογίες που αιματοκύλησαν τον πλανήτη τον προηγούμενο αιώνα. Επίσης ο θρησκευτικός φανατισμός και η στράτευση σ’ αυτόν ως απάντηση στη φτώχια και την ανισότητα. Ο κόσμος μας είναι δυστυχώς ένας κόσμος σε ιδεολογικό ψυχωτικό επεισόδιο
Αν η δική σας "Έλενα" έγραφε ένα σύνθημα στον τοίχο, ποιό θα ήταν αυτό;
O φόβος κι η συνήθεια πυροβολούν πισώπλατα!
Η πορεία προς την ενηλικίωση πολλές φορές κρύβει συναντήσεις με τους "άλλους" εαυτούς μας. Πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε και να συμφιλιωθούμε με αυτούς;
Ενηλικίωση είναι η αποδοχή της απώλειας, η αποδοχή της ανεπάρκειας , η αποδοχή σαν ιδέα γενικά! Συγχώρεση πρώτα του εαυτού ίσως τότε να χωρέσει και κανένας άλλος! Δεν είναι εύκολο. Είναι μάλλον διαρκής διαδρομή και "έργο σε διαδικασία"...
Αν υπήρχε χρονομηχανή και ένας νέος του 1956 συναντούσε μία νεαρή του 2017, θα μιλούσαν την ίδια γλώσσα; Ποιό θα ήταν πρώτο θέμα συζήτησης;
Προφανώς θα ήσουν με τον παππού της ή τον προπάππο της! Μια συνάντηση ανάμεσα στους τελευταίους νέους που πείνασαν για ψωμί με τους πρώτους που πεινάνε για ιδέες!
Πολύ ενδιαφέρουσα την βρίσκω! Μα το θέατρο χρονομηχανή δεν είναι;
Η παράσταση ταξιδεύει και στον χρόνο. Νομίζω μια τέτοια συνάντηση σας καλούμε να δείτε ζωντανά. Οπότε ας μην σας χαλάσω την έκπληξη.
Συντελεστές
Μετάφραση - Έρευνα: Χρήστος Κεχαγιάς
Απόδοση- Δραματουργική Επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Αναλυτική Προσέγγιση: Ανδροκλής Δεληολάνης
Σκηνικά: Άγγελος Μέντης
Κοστούμια: Απόστολος Μητρόπουλος
Φωτογραφίες: Μαριλένα Βαϊνανίδη
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Βοηθός Παραγωγής: Ειρήνη Βουρλάκου
Παραγωγή: ANDRODELY p.c.
Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):
Παρθενόπη Μπουζούρη, Σήφης Πολυζωίδης, Χάρης Τζωρτζάκης, Πέγκυ Τρικαλιώτη
Παραστάσεις: Πέμπτη 21:00 &Παρασκευή στις 18:30
Τιμές εισιτηρίων: 14 €, 10€ μειωμένο |
Προπώληση έως 12 Οκτωβρίου στα 12€
Ομαδικά εισιτήρια 6 – 20 ατόμων στα 12€ κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης
Διάρκεια: Παράστασης 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Ώρες ταμείου 17:00 – 21:00
Προπώληση: www.viva.gr
Θέατρο OLVIO (κοντά στο μετρό Κεραμεικού)
Ιερά Οδός 67 &Φαλαισίας 7, Βοτανικός | Tηλέφωνο: 2103414118
Keywords
μιλα, νιατα, θεατρο, αθηνα, ιψεν, καιρος, λύση, εισιτήρια, viva, μετρο, κινηση στους δρομους, Καθεδρικός του Αγίου Βασιλείου, παντελης τζωρτζακης, Καλή Χρονιά, νεος παπας, βερολινο, γνωμη, εικονες, ηθοποιος, θεμα, ιψεν, καταθλιψη, λονδινο, μιλανο, οθονες, πρωτο θεμα, σηματα, ψωμι, αιωνας, ανεργια, ανθρωπος, βοτανικος, γινεται, δυστυχως, δειτε, δικη, δειχνει, ευκολο, ειρηνη, εισιτήρια, εννοειτε, εποχη, εποχες, ερευνα, ιδεα, ιδια, ιδιο, η δικη, ηρωες, κιρκη, λύση, μοσχα, νιατα, οδος, οσμπορν, παρισι, πεγκυ τρικαλιωτη, πεδιο, πεμπτη, ρωγμες, ρολο, σικαγο, σκεψεις, σκηνοθεσια, σπιτι, φοβος, φωνη, φορα, χρηστος, χαρα, σηφης, υλικα, viva, ζευγαρι
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γιατί να μην παίρνετε ΠΟΤΕ το κινητό στην τουαλέτα
- Οι υποψίες του καρδιολόγου από τη Σητεία για τη σύζυγό του
- Γκλέτσος: Όποιος το έκανε θα βλασφημήσει την ώρα και τη στιγμή που γεννήθηκε [εικόνες]
- Τα 7 κρυφά αίτια της κόπωσης στις γυναίκες
- Οι υποψίες του καρδιολόγου - Οι συγγενείς του δεν συμφωνούσαν με το γάμο
- Από το ΤΕΙ Κοζάνης στην Alfa Romeo
- Ο Ντομινίκ Στρος Καν ντύθηκε ξανά γαμπρός – Και πάλι δημοσιογράφος η νύφη
- ΔΙΚΗ στον ΣΚΑΪ: Στην «κατάψυξη» η σημαντικότερη δικογραφία για το σκάνδαλο φοροδιαφυγής των στοιχηματικών εταιριών
- Δένδιας: Αν δεν ψηφίσουν οι ΑΝΕΛ, δε θα υπάρχει κυβέρνηση στη χώρα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Από την αρχή του χρόνου, μόνο στη Γκορυτσά Ασπροπύργου έχουν σημειωθεί 70-80 ρατσιστικές επιθέσεις σε εργάτες
- Το παρασκήνιο με Ουσίγιος, ο Ντάρκο κι ο Μοδέστο
- Το τελευταίο non paper του Σόιμπλε προς τους υπουργούς Οικονομικών του ευρώ έχει φέρει αναστάτωση στη Ρώμη
- Κατά της μονομερούς ανακήρυξης ανεξαρτησίας η δήμαρχος Βαρκελόνης. Αποχωρούν για τη Μαδρίτη μεγάλες εταιρείες
- Τα Ηνωμένα Έθνη απέσυραν προσωπικό τους από περιοχές του Μαλάουι εξαιτίας φημών για ύπαρξη βρικολάκων
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Το παρασκήνιο με Ουσίγιος, ο Ντάρκο κι ο Μοδέστο
- Από την αρχή του χρόνου, μόνο στη Γκορυτσά Ασπροπύργου έχουν σημειωθεί 70-80 ρατσιστικές επιθέσεις σε εργάτες
- Το τελευταίο non paper του Σόιμπλε προς τους υπουργούς Οικονομικών του ευρώ έχει φέρει αναστάτωση στη Ρώμη
- Κατά της μονομερούς ανακήρυξης ανεξαρτησίας η δήμαρχος Βαρκελόνης. Αποχωρούν για τη Μαδρίτη μεγάλες εταιρείες
- Τα Ηνωμένα Έθνη απέσυραν προσωπικό τους από περιοχές του Μαλάουι εξαιτίας φημών για ύπαρξη βρικολάκων
- Συνελήφθη ο 58χρονος που έβαλε φωτιά στο πάρκινγκ της ΔΟΥ Γλυφάδας
- Αχτσιόγλου: Κοινωνικό μέρισμα από το πλεόνασμα που θα έχει ο ΕΦΚΑ το 2017
- Το Eurogroup αποχαιρέτισε το Σόιμπλε. Παραμένει στην προεδρία μέχρι τη λήξη της θητείας του o Ντάισελμπλουμ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με μεμονωμένες βροχές
- Δολοφόνησε 18 μηνών παιδί, δύο εβδομάδες αφότου το υιοθέτησε
- Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ...
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετέωρων και Μανιταριών: Δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα για 3.000 μαθητές
- Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων (10 Οκτωβρίου)
- «Αγώνας δρόμου» για να «σπάσει το φράγμα» των 100.000 εκκρεμών συντάξεων
- Το Τολέδο ανήκει στον «Μύθο» του
- Με το βλέμμα στο κέντρο (και τις κάλπες) οι επιλογές Μητσοτάκη για το επικοινωνιακό επιτελείο