Φεστιβάλ Αθηνών: Απολογισμός τριετίας με 177 παραγωγές, 400.000 θεατές, 30% πάνω σε εισπράξεις

Μαρία Φαραντούρη

«Σε εντατικούς ρυθμούς ολοκλήρωσης του νέου προγράμματος», βρίσκεται το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, προσθέτοντας ότι με την ανανέωση της θητείας της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην καλλιτεχνική διεύθυνση για μια ακόμη τριετία (Σεπτέμβριος 2022 – Σεπτέμβριος 2025) «οι ήδη υπάρχουσες κατευθύνσεις θα ακολουθήσουν μια εξελικτική πορεία».

To Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έδωσε στη δημοσιότητα καλλιτεχνικό και διοικητικό απολογισμό τριετίας [φθινόπωρο 2019 - φθινόπωρο 2022], μίας περιόδου γεμάτης ανατροπές και προκλήσεις.

Σύμφωνα

με τα στοιχεία, περισσότεροι από 3.500 καλλιτέχνες, σε 177 συνολικά παραγωγές, παρουσίασαν το έργο τους στους 400.000 θεατές που τίμησαν με την παρουσία τους το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Ηρώδειο, στην Πειραιώς 260, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στη Μικρή Επίδαυρο.

Και στο οικονομικό πεδίο, το Φεστιβάλ πέτυχε στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας να είναι βιώσιμο. Το 2022 υπήρξε μια αύξηση των εισπράξεων κατά 30%, ύψος που αποτελεί ρεκόρ όχι μόνο σε σύγκριση με τα πανδημικά έτη (2020 / 2021) αλλά και με την προ πανδημίας περίοδο.

Όσον αφορά τον διοικητικό απολογισμό, την τελευταία τριετία, η Διοίκηση της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. αναφέρεται στις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του φορέα, την ανάπτυξη συνεργιών με έτερους φορείς και ιδιώτες, καθώς και τον εξορθολογισμό των οικονομικών, πετυχαίνοντας σημαντική αύξηση των εσόδων.

Επίδαυρος, Λεωνίδας ΚαβάκοςΠειραιώς 260

Ειδικότερα: 

Η οργανωτική αναδιάρθρωση της Εταιρείας

Η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. θέσπισε για πρώτη φορά από τη σύσταση της Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, κατάρτισε ψηφιακό οργανόγραμμα, διαμόρφωσε διαδικασίες για τη λήψη πιστοποιητικού ISO και συνέταξε Κώδικα Δεοντολογίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ψηφιακή ανάπτυξη του φορέα

Η Διοίκηση προχώρησε στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του φορέα και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την ψηφιοποίηση του αρχείου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (ένα ανεκτίμητο αρχείο 68 χρόνων).

Η αναβάθμιση των υποδομών και των χώρων εκδηλώσεων του Φεστιβάλ

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες βελτίωσης των υποδομών στην Πειραιώς 260 και έγινε μετεγκατάσταση της έδρας του Φεστιβάλ σε νέα γραφεία, τα οποία πληρούν όλες τις σύγχρονες προϋποθέσεις ασφάλειας, λειτουργικότητας και προσβασιμότητας. Δρομολογήθηκε, επιπλέον, η αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο τη χρηματοδότηση έργων υποδομής (υποδομές Ωδείου Ηρώδου Αττικού, τεχνολογικός εξοπλισμός, κλπ.)

Η εφαρμογή πολιτικών εξωστρέφειας

Στη διάρκεια της τριετίας, η Διοίκηση ανέπτυξε στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς και εγχώριους φορείς. Μεταξύ αυτών ο  Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών. Παράλληλα, το Φεστιβάλ συμμετείχε στα ευρωπαϊκά έργα έρευνας και καινοτομίας  VAST και VOX (Horizon 2020).

Οι πρωτοβουλίες κοινωνικού και οικολογικού χαρακτήρα

Η Διοίκηση προχώρησε σε εκπόνηση και εφαρμογή Πράσινης στρατηγικής με πλήθος πρωτοβουλιών, όπως η εφαρμογή πρακτικών ανακύκλωσης και Κυκλικής Οικονομίας, η συλλογή και ανακύκλωση αφισών του Φεστιβάλ  και η πραγματοποίηση εκδηλώσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, μέσω  της Συνεργασίας με το Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, δόθηκε ισχυρή ώθηση στον συμπεριληπτικό χαρακτήρα και την ανεμπόδιστη προσβασιμότητα στους χώρους και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ.

Η αύξηση των εσόδων

Το 2022 επιτεύχθηκαν αυξημένα έσοδα, σε ύψος που αποτελεί ρεκόρ όχι μόνο σε σύγκριση με τα πανδημικά έτη (2020 / 2021) αλλά και με την προ πανδημίας περίοδο (2017 / 2018 / 2019). Συγκεκριμένα, το 2022 υπήρξε μια αύξηση των εισπράξεων 30%. Αξιοσημείωτη ώθηση δόθηκε  επίσης στον τομέα των χορηγιών με τα οφέλη για το Φεστιβάλ το 2022 να ξεπερνούν κάθε προηγούμενη χρονιά.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων, η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο σημείωμα της για τον απολογισμό -που φέρει τον τίτλο «Μία περιπετειώδης τριετία!»- «το 2020 ήμασταν από τους ελάχιστους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ευρώπη που κατάφεραν να παρουσιάσουν έστω ένα υποσύνολο του αρχικού τους προγραμματισμού εν μέσω πανδημίας. Το 2021, παρά τα αυστηρά υγειονομικά μέτρα που διατηρήθηκαν, αλλά και την εξαιρετικά μειωμένη χωρητικότητα, καταφέραμε να έχουμε πάνω από 145.000 θεατές, σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα που κράτησε έως τον Οκτώβριο. Το 2022 ήταν, ωστόσο, η χρονιά που σηματοδότησε τη λαμπερή επιστροφή του Φεστιβάλ στην κανονικότητα, και η διοργάνωση ολοκληρώθηκε στέλνοντας το πιο αισιόδοξο μήνυμα: Η Τέχνη είναι το πιο ισχυρό αντίδοτο στις κρίσιμες εποχές που ζούμε, η υψηλότερη μορφή Ελπίδας..»

Ο αναλυτικός απολογισμός: https://aefestival.gr/kallitechnikos-kai-dioikitikos-apologismos-trietias-fthinoporo-2019-fthinoporo-2022/

Related...Αξονική τομογραφία αποκάλυψε 49 κρυφά φυλακτά στη μούμια του «Χρυσού Αγοριού»Τα μοναδικά πλάνα του Μαρκ Τουέιν δια χειρός Τόμας Εντισον«Η Αθήνα και η Μεγάλη Ιδέα, 1896-1922» μέσα από εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία
Keywords
Τυχαία Θέματα
Φεστιβάλ Αθηνών, Απολογισμός, 177, 400 000,festival athinon, apologismos, 177, 400 000