Tαξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων με «χρονομηχανή» ένα ελληνικό βιβλίο με τεχνολογία augmented reality
12:24 6/4/2015
- Πηγή: Huffington Post Greece
Η augmented reality (επαυξημένη πραγματικότητα) αποτελεί ένα από τα πλέον «σίγουρα στοιχήματα» της σύγχρονης τεχνολογίας. Η δυνατότητα «εμπλουτισμού» του πραγματικού περιβάλλοντος με ψηφιακά δεδομένα και γραφικά, απλά και μόνο «κοιτώντας» μέσα από την κάμερα ενός smartphone ή ενός tablet, είναι μια δυνατότητα η οποία φαντάζει σχεδόν «μαγική», ξυπνώντας κάποια από τα πάλαι ποτέ πιο τρελά όνειρα της επιστημονικής φαντασίας. Ωστόσο, πλέον πρόκειται
για «επιστημονική πραγματικότητα» (science fact), αν κρίνει κανείς από το «Ο Ντίνος στα Ίχνη των Δεινοσαύρων», της bitar και των εκδόσεων iWrite, που συνδυάζει το ψηφιακό με το κλασικό, φέρνοντας την augmented reality σε ένα βιβλίο για δεινοσαύρους- οι οποίοι «ζωντανεύουν» με 3D εικόνα και ήχο πάνω στις σελίδες του πρώτου βιβλίου επαυξημένης πραγματικότητας στην Ελλάδα.
Εξηγώντας με απλά λόγια τι εστί augmented reality και πώς συνδυάζεται με το βιβλίο, ο Βαγγέλης Παπούλιας, ένα από τα μέλη της ομάδας που δούλεψε για το βιβλίο σε τεχνολογικό επίπεδο, αναφέρει τα εξής: «η τεχνολογία Augmented Reality ή στα ελληνικά Επαυξημένη Πραγματικότητα, βασίζεται στην προβολή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου μέσα στον πραγματικό χώρο. Η ραγδαία διάδοση των φορητών συσκευών tablets και smartphones, μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε στην οθόνη τους μία μίξη εικόνας πραγματικού χώρου με προβαλλόμενα τρισδιάστατα αντικείμενα, με κίνηση και ήχο. Με απλά λόγια, βλέπουμε ένα κανονικό βιβλίο, όταν όμως το δούμε μέσα από τη φορητή συσκευή το περιεχόμενό του ζωντανεύει».
Σε τι κοινό όμως απευθύνεται ένα τέτοιο έργο; Μιλάμε για τους φανατικούς της τεχνολογίας απλά; Όπως υπογραμμίζει ο Γιάννης Μάτζιαρης, επίσης εκ της ομάδας των συντελεστών, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. «Με το συγκεκριμένο βιβλίο απευθυνόμαστε σε παιδιά από 4 έως και 14 ετών, που θέλουν να μάθουν για την εποχή των δεινοσαύρων αλλά ταυτόχρονα να τους δουν ζωντανά, να παίξουν και να φωτογραφηθούν μαζί τους. Φυσικά απευθυνόμαστε και στους γονείς, που θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους την ευκαιρία να ζήσουν μία πρωτόγνωρη εμπειρία γεμάτη εκπλήξεις, αλλά φυσικά και στους νονούς και στις νονές που θέλουν ένα πολύ ιδιαίτερο δώρο για το βαφτιστικό τους, που θα το ξετρελάνει».
Η ενασχόληση της ομάδας με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως αναφέρει ο κ. Παπούλιας, άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια. «Προσπαθήσαμε πολύ να την εξελίξουμε και να την κάνουμε προσιτή στο ευρύ κοινό και μετά από αυτήν τη σκληρή προσπάθεια καταφέραμε να βγάλουμε το πρώτο προϊόν που θεωρώ ότι περιλαμβάνει μερικά πολύ εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και κάνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία προσιτή στον καθένα και στη κάθε μία.Σχετικά με το πως το αποφασίσαμε θα πρέπει να πω ότι πάντα ψάχναμε και δουλεύαμε πάνω σε νέες καινοτόμες ιδέες και ουσιαστικά βλέπαμε ότι στην εποχή της εικόνας, η οπτικοποίηση της πληροφορίας είχε πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έτσι αποφασίσαμε να τη συνδυάσουμε με τη διάδοση των φορητών συσκευών και των έξυπνων τηλεφώνων».
Πώς προέκυψε η ιδέα για το ψηφιακό ταξίδι στη χώρα των δεινοσαύρων;
Σε γενικές γραμμές και εμείς αλλά και οι γνωστοί μας, ως γονείς βλέπαμε τα παιδιά μας να μας ζητούν συνεχώς να παίξουν με το tablet ενώ εμείς θέλαμε να διαβάσουν ένα βιβλίο. Έτσι σκεφτήκαμε γιατί να μην φτιάξουμε κάτι ώστε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι; Στη συνέχεια παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά νιώθουν μία, μάλλον ανεξήγητη, έλξη για τους δεινοσαύρους, ίσως γιατί είναι ένα ζώο που δεν έχουν δει ποτέ τους. Συνδυάσαμε λοιπόν όλα τα παραπάνω και έτσι γεννήθηκε “Ο Ντίνος στα ίχνη των δεινοσαύρων”» αναφέρει ο κ. Μάτζιαρης.
Ωστόσο, όπως προσθέτει, στόχος ήταν να δοθεί περισσότερος δημιουργικός χρόνος στα παιδιά, οπότε σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε και το livebooks.gr, μία ιστοσελίδα όπου τα παιδιά μπορούν να μοιράζονται ιστορίες με δεινόσαυρους, να παίζουν κουΐζ γνώσεων, να κάνουν κατασκευές, να μαθαίνουν και να καλλιεργούν την φαντασία τους.
Τα επόμενα βήματα
Όπως σημειώνει ο κ. Παπούλιας, ετοιμάζονται άλλοι δύο τίτλοι για παιδιά, και ο καθένας θα έχει μια καινοτομία από τον προηγούμενο. Όπως τονίζει, η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι μόνο για παιδιά. «Έχει εξαιρετικές εφαρμογές π.χ. στον τομέα του πολιτισμού ή στον τομέα των επιστημών και εμείς έχουμε στα σχέδια μας να επεκτείνουμε τις χρήσεις της».
Όσον αφορά σε αντίστοιχα projects από το εξωτερικό, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι υπάρχουν κάποιες προσπάθειες στο χώρο του βιβλίου, κυρίως στην Αμερική, με διαφορετικά επίπεδα ποιότητας, «αλλά σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός τους παγκοσμίως και αυτό νομίζω πως οφείλεται στην όχι και τόσο φιλική προς τον τελικό καταναλωτή προσέγγιση. Θέλει πολύ δουλειά στο κομμάτι της ευχρηστίας και της λειτουργικότητας ώστε να δημιουργηθεί ένα προϊόν που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήρως από όλους. Βέβαια, όσο μπορώ να γνωρίζω, δεν έχουμε συναντήσει πουθενά τη λειτουργία που εμείς υλοποιήσαμε στο εξώφυλλο του βιβλίου, όπου το παιδί μπορεί να βγει φωτογραφία με έναν δεινόσαυρο και να την αποθηκεύσει».
Ο τομέας του βιβλίου, επισημαίνει ο κ. Παπούλιας, αποτελεί εκ των πραγμάτων ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, καθώς η AR μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση, στη διασκέδαση, στον πολιτισμό, στην ιατρική κ.α. «Το παιδικό παιχνίδι αλλά και το επιτραπέζιο παιχνίδι μεγαλύτερων ηλικιών είναι σίγουρα ένας ακόμα πολύ σημαντικός τομέας που η συγκεκριμένη τεχνολογία θα εισχωρήσει μελλοντικά με πολύ σημαντικά αποτελέσματα.Και να μην ξεχνάμε και τον τομέα της Διαφήμισης και του Marketing, η χρήση της οποίας μπορεί να επεκταθεί σε μαζικά events, επαγγελματικές κάρτες, ευχετήριες κάρτες, φυλλάδια που ζωντανεύουν κ.λ.π».
Όσον αφορά στη δραστηριότητα στον εν λόγω χώρο στην Ελλάδα, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι δεν είναι ιδιαίτερα έντονη. «Υπάρχει κάποια κινητικότητα στην τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας, η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα αλλά πολύ διαφορετική από την Επαυξημένη Πραγματικότητα. Πιστεύω όμως ότι σύντομα θα γίνουν και νέες προσπάθειες που ελπίζω να είναι αντάξιες των προσδοκιών της εποχής μας».
Οι δημιουργοί δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο του εκδοτικού οίκου iWrite, με τον κ. Μάτζιαρη να υπογραμμίζει ότι «είχαμε την πλήρη ελευθερία να δουλέψουμε και να δημιουργήσουμε χωρίς την παραμικρή παρέμβαση, ενώ οι συμβουλές τους όποτε τις χρειαστήκαμε ήταν άμεσες και εύστοχες».
Εξηγώντας με απλά λόγια τι εστί augmented reality και πώς συνδυάζεται με το βιβλίο, ο Βαγγέλης Παπούλιας, ένα από τα μέλη της ομάδας που δούλεψε για το βιβλίο σε τεχνολογικό επίπεδο, αναφέρει τα εξής: «η τεχνολογία Augmented Reality ή στα ελληνικά Επαυξημένη Πραγματικότητα, βασίζεται στην προβολή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου μέσα στον πραγματικό χώρο. Η ραγδαία διάδοση των φορητών συσκευών tablets και smartphones, μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε στην οθόνη τους μία μίξη εικόνας πραγματικού χώρου με προβαλλόμενα τρισδιάστατα αντικείμενα, με κίνηση και ήχο. Με απλά λόγια, βλέπουμε ένα κανονικό βιβλίο, όταν όμως το δούμε μέσα από τη φορητή συσκευή το περιεχόμενό του ζωντανεύει».
Σε τι κοινό όμως απευθύνεται ένα τέτοιο έργο; Μιλάμε για τους φανατικούς της τεχνολογίας απλά; Όπως υπογραμμίζει ο Γιάννης Μάτζιαρης, επίσης εκ της ομάδας των συντελεστών, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. «Με το συγκεκριμένο βιβλίο απευθυνόμαστε σε παιδιά από 4 έως και 14 ετών, που θέλουν να μάθουν για την εποχή των δεινοσαύρων αλλά ταυτόχρονα να τους δουν ζωντανά, να παίξουν και να φωτογραφηθούν μαζί τους. Φυσικά απευθυνόμαστε και στους γονείς, που θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους την ευκαιρία να ζήσουν μία πρωτόγνωρη εμπειρία γεμάτη εκπλήξεις, αλλά φυσικά και στους νονούς και στις νονές που θέλουν ένα πολύ ιδιαίτερο δώρο για το βαφτιστικό τους, που θα το ξετρελάνει».
Η ενασχόληση της ομάδας με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως αναφέρει ο κ. Παπούλιας, άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια. «Προσπαθήσαμε πολύ να την εξελίξουμε και να την κάνουμε προσιτή στο ευρύ κοινό και μετά από αυτήν τη σκληρή προσπάθεια καταφέραμε να βγάλουμε το πρώτο προϊόν που θεωρώ ότι περιλαμβάνει μερικά πολύ εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και κάνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία προσιτή στον καθένα και στη κάθε μία.Σχετικά με το πως το αποφασίσαμε θα πρέπει να πω ότι πάντα ψάχναμε και δουλεύαμε πάνω σε νέες καινοτόμες ιδέες και ουσιαστικά βλέπαμε ότι στην εποχή της εικόνας, η οπτικοποίηση της πληροφορίας είχε πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έτσι αποφασίσαμε να τη συνδυάσουμε με τη διάδοση των φορητών συσκευών και των έξυπνων τηλεφώνων».
Πώς προέκυψε η ιδέα για το ψηφιακό ταξίδι στη χώρα των δεινοσαύρων;
Σε γενικές γραμμές και εμείς αλλά και οι γνωστοί μας, ως γονείς βλέπαμε τα παιδιά μας να μας ζητούν συνεχώς να παίξουν με το tablet ενώ εμείς θέλαμε να διαβάσουν ένα βιβλίο. Έτσι σκεφτήκαμε γιατί να μην φτιάξουμε κάτι ώστε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι; Στη συνέχεια παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά νιώθουν μία, μάλλον ανεξήγητη, έλξη για τους δεινοσαύρους, ίσως γιατί είναι ένα ζώο που δεν έχουν δει ποτέ τους. Συνδυάσαμε λοιπόν όλα τα παραπάνω και έτσι γεννήθηκε “Ο Ντίνος στα ίχνη των δεινοσαύρων”» αναφέρει ο κ. Μάτζιαρης.
Ωστόσο, όπως προσθέτει, στόχος ήταν να δοθεί περισσότερος δημιουργικός χρόνος στα παιδιά, οπότε σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε και το livebooks.gr, μία ιστοσελίδα όπου τα παιδιά μπορούν να μοιράζονται ιστορίες με δεινόσαυρους, να παίζουν κουΐζ γνώσεων, να κάνουν κατασκευές, να μαθαίνουν και να καλλιεργούν την φαντασία τους.
Τα επόμενα βήματα
Όπως σημειώνει ο κ. Παπούλιας, ετοιμάζονται άλλοι δύο τίτλοι για παιδιά, και ο καθένας θα έχει μια καινοτομία από τον προηγούμενο. Όπως τονίζει, η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι μόνο για παιδιά. «Έχει εξαιρετικές εφαρμογές π.χ. στον τομέα του πολιτισμού ή στον τομέα των επιστημών και εμείς έχουμε στα σχέδια μας να επεκτείνουμε τις χρήσεις της».
Όσον αφορά σε αντίστοιχα projects από το εξωτερικό, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι υπάρχουν κάποιες προσπάθειες στο χώρο του βιβλίου, κυρίως στην Αμερική, με διαφορετικά επίπεδα ποιότητας, «αλλά σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός τους παγκοσμίως και αυτό νομίζω πως οφείλεται στην όχι και τόσο φιλική προς τον τελικό καταναλωτή προσέγγιση. Θέλει πολύ δουλειά στο κομμάτι της ευχρηστίας και της λειτουργικότητας ώστε να δημιουργηθεί ένα προϊόν που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήρως από όλους. Βέβαια, όσο μπορώ να γνωρίζω, δεν έχουμε συναντήσει πουθενά τη λειτουργία που εμείς υλοποιήσαμε στο εξώφυλλο του βιβλίου, όπου το παιδί μπορεί να βγει φωτογραφία με έναν δεινόσαυρο και να την αποθηκεύσει».
Ο τομέας του βιβλίου, επισημαίνει ο κ. Παπούλιας, αποτελεί εκ των πραγμάτων ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, καθώς η AR μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση, στη διασκέδαση, στον πολιτισμό, στην ιατρική κ.α. «Το παιδικό παιχνίδι αλλά και το επιτραπέζιο παιχνίδι μεγαλύτερων ηλικιών είναι σίγουρα ένας ακόμα πολύ σημαντικός τομέας που η συγκεκριμένη τεχνολογία θα εισχωρήσει μελλοντικά με πολύ σημαντικά αποτελέσματα.Και να μην ξεχνάμε και τον τομέα της Διαφήμισης και του Marketing, η χρήση της οποίας μπορεί να επεκταθεί σε μαζικά events, επαγγελματικές κάρτες, ευχετήριες κάρτες, φυλλάδια που ζωντανεύουν κ.λ.π».
Όσον αφορά στη δραστηριότητα στον εν λόγω χώρο στην Ελλάδα, ο κ. Μάτζιαρης αναφέρει ότι δεν είναι ιδιαίτερα έντονη. «Υπάρχει κάποια κινητικότητα στην τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας, η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα αλλά πολύ διαφορετική από την Επαυξημένη Πραγματικότητα. Πιστεύω όμως ότι σύντομα θα γίνουν και νέες προσπάθειες που ελπίζω να είναι αντάξιες των προσδοκιών της εποχής μας».
Οι δημιουργοί δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο του εκδοτικού οίκου iWrite, με τον κ. Μάτζιαρη να υπογραμμίζει ότι «είχαμε την πλήρη ελευθερία να δουλέψουμε και να δημιουργήσουμε χωρίς την παραμικρή παρέμβαση, ενώ οι συμβουλές τους όποτε τις χρειαστήκαμε ήταν άμεσες και εύστοχες».
Keywords
augmented reality, βιβλιο, εποχη, τεχνολογια, augmented reality, επαγγελματικές κάρτες, εν λόγω, tablet, science, ελλαδα, tablets, smartphones, συγκεκριμένο, οφείλεται, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , Καλή Χρονιά, αποτελεσματα, δουλεια, ιατρικη, ιχνη, ονειρα, πλαισιο, φωτογραφια, αμερικη, απλα, γονεις, δυνατοτητα, δοθει, δωρο, ευκαιρια, εκπαιδευση, ελευθερια, ελξη, εν λόγω, επαγγελματικές κάρτες, ετων, εφαρμογες, ζωο, ιδεα, ιδεες, ισχυει, εικονα, ηχο, κατασκευες, κινηση, λειτουργια, λογια, μιξη, παντα, οθονη, ουσιαστικα, οφείλεται, παιδι, παιδια, ρολο, σελιδες, σιγουρα, συγκεκριμένο, συνεχεια, συντομα, σχεδια, τρελα, φαντασια, φυσικα, φυλλαδια, χρονος, ψηφιακο, ελληνικα, εμφαση, χωρα, ιδιαιτερο, ιδιαιτερα, κομματι, παιχνιδι, smartphones, tablet, tablets, ταξιδι
Αναζητήσεις
οι εποχη των δεινοσαυρων 10 για παιδια 4 ετων
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- H Ρωσία έδωσε το πράσινο φως - Ευχάριστα νέα για την Ελληνική οικονιμία
- Παρακολουθούσαν το μυστήριο μέχρι που η νύφη τους έκανε άνω - κάτω... [video]
- Χιονίζει στην Ήπειρο
- Περίανδρος: Αν μιλήσω, τους στέλνω όλους φυλακή
- Κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο της Αθήνας
- H κίνηση ανθρωπιάς τραγουδίστριας που συγκινεί: Μοίρασε όλο το νυχτοκάματό της σε 120 άτομα προσωπικό
- Ο 16χρονος διαγωνιζόμενος που έκανε το Ρέμο να γυρίσει σε… τέσσερα δευτερόλεπτα
- "Ένα μέρος του εαυτού μου πιστεύει ότι θα γεράσω μόνος μου"
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Κινηματογραφική ληστεία σε τράπεζα στα Μελίσσια
- Γιατί οι Ορθόδοξοι και Καθολικοί δεν γιορτάζουν το Πάσχα μαζί;
- Υπερ-αεροπλανοφόρο για το ρωσικό ναυτικό. Αμφιβολίες για το κατά πόσον κάτι τέτοιο είναι εφικτό από τη Δύση
- Tαξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων με «χρονομηχανή» ένα ελληνικό βιβλίο με τεχνολογία augmented reality
- ΗΠΑ: Στόλιζε τον τάφο της πεθεράς του όταν τον καταπλάκωσε η ταφόπλακα και πέθανε
- Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας 119 χρόνια μετά
- Σταθάκης: Στο εξάμηνο η ολοκλήρωση διαδικασιών για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων»
- Ανησυχητικοί οι αριθμοί για την εξάρτηση από τον τζόγο και τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη οι έφηβοι
- Τηλεφώνηματα για βόμβες στο Παρακαταθηκών και Δανείων
- Καρελλάς: Η αγορά βιώνει κλίμα ανασφάλειας
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Tαξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων με «χρονομηχανή» ένα ελληνικό βιβλίο με τεχνολογία augmented reality
- Τηλεφώνηματα για βόμβες στο Παρακαταθηκών και Δανείων
- Κινηματογραφική ληστεία σε τράπεζα στα Μελίσσια
- Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας 119 χρόνια μετά
- ΗΠΑ: Στόλιζε τον τάφο της πεθεράς του όταν τον καταπλάκωσε η ταφόπλακα και πέθανε
- Σταθάκης: Στο εξάμηνο η ολοκλήρωση διαδικασιών για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων»
- Γιατί οι Ορθόδοξοι και Καθολικοί δεν γιορτάζουν το Πάσχα μαζί;
- Καρελλάς: Η αγορά βιώνει κλίμα ανασφάλειας
- Υπερ-αεροπλανοφόρο για το ρωσικό ναυτικό. Αμφιβολίες για το κατά πόσον κάτι τέτοιο είναι εφικτό από τη Δύση
- Ανησυχητικοί οι αριθμοί για την εξάρτηση από τον τζόγο και τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη οι έφηβοι
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τα νέα όπλα εναντίον του καρκίνου
- «Τέλος στον αθέμιτο φορολογικό ανταγωνισμό εντός του ευρώ»
- Τρολάρουν τον επόπτη και προσφέρουν... θέαμα
- Τελική ευθεία και σκληρή μάχη για τις εκλογές στη Βρετανία
- Μαρίνα Χρυσοβελώνη: "Οι Ευρωπαίοι να καθίσουν στην άκρη"
- Κακλαμάνης: "Δεν θα γίνει η ΝΔ κόμμα λόρδων και αριστοκρατών"
- Οι πρώτες δηλώσεις της Σκορδά για το τρίτο παιδί… (VIDEO)
- Στο Μέγαρο Μαξίμου ο Δημήτρης Αβραμόπουλος
- Τηλεφώνημα για βόμβα στο Ταμείο Παρακαταθηκών