Review - Killzone: Mercenary

Ήρθε η ώρα να πάρουμε μέρος σε έναν από τους πιο επικούς πολέμους στο είδος των FPS

Αν τολμούσατε να αναφέρετε κάποτε ότι θα θέλατε να παίξετε κάποιον First Person Shooter τίτλο σε φορητό σύστημα σίγουρα δεν θα λαμβάνατε και τα πιο θετικά σχόλια. Τα πράγματα έχουν πλέον αλλάξει με την έλευση του PS Vita, αφού η προσθήκη του δεύτερου αναλογικού μιχλού σίγουρα ευνοεί την ενασχόληση μας με αυτό το είδος παιχνιδιών. Οι πιο, όχι και τόσο, παλιοί από εσάς σίγουρα θα θυμάστε την πρώτη απόπειρα της Guerrilla να μεταφέρει

το πολύ δημοφιλές FPS του PS2 στο PSP. Δυστυχώς. λόγω έλλειψης δεύτερου αναλογικού μοχλού από First Person Shooter έγινε Third Person Shooter, κάτι που όμως που δεν στάθηκε εμπόδιο στην επιτυχία του τίτλου αφού τα πήγε πολύ καλά τόσο σε βαθμολογίες όσο και σε πωλήσεις. Οι καιροί άλλαξαν, όπως είπαμε και νωρίτερα, και το δεύτερο φορητό Killzone είναι γεγονός και έρχεται δυναμικά να εμπλουτήσει και άλλο την βιβλιοθήκη τίτλων του PS Vita

Money Makes the World Go Round - Σενάριο

Ο τίτλος χρονολογείται ακριβώς μετά το τέλος του αρχικού Killzone και μας τοποθετεί στις στρατιωτικές αρβύλες του στρατιώτη Arran Danner. Ο Danner είναι ένας πρώην μέλος της οργάνωσης UCA (United Colonial Army) ο οποίος προσφέρει, με το αζημίωτο, τις υπηρεσίες του τόσο στις δυνάμεις των Hellghast, όσο και των ISA. Όλα ξεκινάνε όταν ύστερα από μια αποστολή ρουτίνας όπου έπρεπε να μεταφέρουν τον πρέσβη Vektan και την οικογένεια του από την πόλη του Pyrrhus κάτι πάει στραβά και ο Danner αντιλαμβάνεται ότι η έκβαση του πολέμου εξαρτάται από την τύχη του νεαρού γιου του πρέσβη με αποτέλεσμα να βρίσκεται ανάμεσα στα χρήματα και στο βαρύ τίμημα της νίκης.

Κάπου εδώ εντοπίζεται και το σημαντικότερο πρόβλημα, τόσο της σειράς, αλλά περισσότερου του Mercenary. Ωστόσο λίγη σημασία έχει το υπόβαθρο της ιστορίας, μιας και το ζουμί του Mercenary βρίσκεται στο gameplay και σε στον υπέροχο τεχνικό τομέα του τίτλου ο οποίος μας δείχνει για ακόμα μια φορά τι δυνατότητες έχει το PS Vita.

Σταθερή εγγύηση - Gameplay

Κάτι που παραμένει αψεγάδιαστο στη σειρά Killzone όλα αυτά τα χρόνια είναι το gameplay του, κατατάσσοντας το μέσα στα κορυφαία FPS παιχνίδια όλων των εποχών. Το Killzone Mercenary κρατάει όλα τα καλά στοιχεία της σειράς και προσθέτει δικές του πινελιές οι οποίες του ταίριαξαν γάντι. Μια από αυτές είναι η επιβράβευσή ας με credits για κάθε kill που κάνουμε. Τα χρήματα διαφέρουν από kill σε kill. Τα headshots, τα πολλαπλά kills και οι πισώπλατες μαχαιριές δίνουν τα περισσότερα χρήματα. Επίσης, σαν μισθοφόρος που είστε η ανταμοιβή για την ολοκλήρωση της εκάστοτε αποστολής είναι και αυτή ένα σεβαστό ποσό το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο "Black Market" του τίτλου το οποίο είναι διάσπαρτο μέσα στα επίπεδα υπό την μορφή ενός μεγάλου μπλε κουτιού. Εκεί μπορείτε να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας με νέα όπλα, χειροβομβίδες και αλεξίσφαιρα γιλέκα Ο εξοπλισμός που αγοράζετε έχει αντίκτυπο στο gameplay, καθώς άλλο armor και όπλα θα κουβαλήσετε για καταστάσεις “James Bond”, οι οποίες παραβαίνουν τη φύση του Killzone και είναι πιο απολαυστικές, και άλλα για καταστάσεις “Rambo”, όπου απλά αδείαζετε γεμιστήρες πάνω στους εχθρούς σας . Ακόμη, δίνεται και ένα ειδικό ability, ενεργοποιούμενο από την οθόνη αφής, που διαφέρει πάντα με την προσέγγιση. Οι επιλογές είναι οι εξής: camouflage suit, Porcupine launcher, Mantys Engine (ένα drone για αθόρυβες αναγνωριστικές πτήσεις) και το particle beam. Όλα τα παραπάνω είναι διαθέσιμα για αγορά, μπορείτε να έχετε μόνο ένα ενεργοποιημένο και τέλος για την επαναχρησιμοποίησή του θα χρειαστεί να περιμένετε λίγη ώρα ώστε να γίνει και πάλι διαθέσιμο.

Κάθε επίπεδο του Killzone: Mercenary αποτελείτε από ένα "δωμάτιο" και αυτό που ξεχωρίζει από τα πρώτα λεπτά είναι το το στήσιμο των μαχών αλλά και το level design. Τα ξεχωριστά «δωμάτια» προσφέρουν διαφορετική αντιμετώπιση της μάχης ανάλογα με τον εξοπλισμό του παίκτη, έτσι για κάποιον ο οποίος έχει επενδύσει τα χρήματα του σε abilities με stealth ικανότητες ή κάποιο ελαφρύ αλεξίσφαιρο γιλέκο μπορεί να "καθαρίσει" του εχθρούς του χωρίς να έχει παραπάνω μπλεξίματα. Μέσα στις αποστολές θα συναντήσετε φυσικά και τα πολύ γνωστά σε όλους ""intels" τα οποία ορισμένα τα αποκτάτε αν πλησιάσετε και ανακρίνεται ένα συγκεκριμένο φρουρό ή λύσετε έναν μικρό γρίφο στον οποίο πρέπει να ταιριάξετε ορισμένα σύμβολα στην οθόνη αφής του PS Vita.

Multiplayer

Εκεί που λάμπει το Killzone: Mercenary είναι στο multiplayer. Η Guerrilla διδάχτηκε από μεγάλες σχολές της κατηγορίας και παίρνοντας στοιχεία από τίτλους όπως το Call of Duty, το Battlefield κ.α. κατάφερε να μαγειρέψει ένα νοστιμότατο και καλοσερβιρισμένο multiplayer γεύμα, που κάνει ακόμη και τους πιο μοναχικούς παίκτες να μπουν στον πειρασμό να το δοκιμάσουν. Οι παίκτες, ανάλογα με τις επιδόσεις τους κερδίζουν και εδώ χρήματα για αγορές αλλά και πόντους εμπειρίας οι οποίοι τους ανεβάζουν επίπεδο.

Συνολικά υπάρχουν τρία διαθέσιμα modes, τα Mercenary Warfare, Guerilla Warfare and Warzone. To Mercenary Warfare είναι το Free-for-all mode στο οποίο θα μπορέσετε να κερδίζετε και τα περισσότερα Vektran Dollars. To Guerrilla Warfare είναι το Team Dethmatch και τέλος το Warzone είναι το mode το οποίο και αποτελείτε από πέντε αποστολές με διαφορετικό στόχο. Το σκορ από όλες τις αποστολές θα καθορίσει τον τελικό νικητή. Όλη η παραπάνω δράση εξελίσσεται στους έξι συνολικά χάρτες που θα είναι διαθέσιμοι κατά την κυκλοφορία του τίτλου.

Τέλος, μια ακόμα νέα προσθήκη στη σειρά είναι το σύστημα με τις "Vallor Cards". Το παραπάνω σύστημα κρατάει μια καθημερινή βάση από τις επιδόσεις ενώ μέσα στην μάχη αν τυχόν πεθάνετε ή σκοτώσετε κάποιον αντίπαλο παίχτη θα πέσει στο πάτωμα μια κάρτα από τράπουλα και ανάλογα με τον αριθμό που έχει πάνω θα λάβετε και την κατάλληλη επιβράβευση ή αντίστοιχα ο αντίπαλος.

Τα σαγόνια στο πάτωμα - Τεχνικός τομέας

Μέχρι στιγμής, ελάχιστοι τίτλοι κατάφεραν να αξιοποιήσουν στο έπακρο (;) τις δυνατότητες του PS Vita και να αποδώσουν τόσο λεπτομερή γραφικά. Υψηλότατης ευκρίνειας υφές σε όπλα και χαρακτήρες, απέραντο draw distance, εκθαμβωτικά εφέ φωτισμού, ρεαλιστικό animation σε όλα σχεδόν τα μοντέλα, καθώς και λεπτομερέστατα περιβάλλοντα, συνθέτουν ένα απίστευτα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Επίσης Οι υφές διαπρέπουν με την καθαρότητα τους, με την ανάλυση και το antialiasing να γεμίζουν όλα τα pixels της οθόνης του Vita και τον αριθμό των πολυγώνων να φτάνουν εξωφρενικά επίπεδα.

Συμπέρασμα

Αν έπρεπε να παρουσιάσουμε το Killzone: Mercenary μέσα σε δύο γραμμές θα λέγαμε ότι ήταν πολύ καλό έως μεγάλη έκπληξη, με μικρό campaign (5-6 ώρες ανάλογα το επίπεδο δυσκολίας και το πόσο θα ασχοληθείτε με τα πολύ καλά κρυμμένα intels), με ανεπανάληπτο οπτικό τομέα και ένα πολύ εθιστικό multiplayer mode. Όλοι οι κάτοχοι του PS Vita επιβάλετε να το προσθέσουν στην συλλογή τους και νομίζουμε ότι έφτασε πια η μέρα για να σταματήσουμε να αναφερόμαστε στην υποτιθέμενη έλλειψη τίτλων για την νεότερη φορητή κονσόλα από την Sony...

{youtube}J7WyyKy54LU{/youtube}

Άκης Μαύρος

Θετικά:Αψεγάδιαστο gameplayΕισαγωγή νέων στοιχείωνΥπέροχος οπτικός τομέαςΕθιστικό multiplayerΑρνητικά:Μικρό σε διάρκειαΑν και θα μπορούσε να είναι καλύτερο, το σενάριο παραμένει αδιάφορο

{tab Πληροφορίες:}

Εταιρία ανάπτυξης: Sony
Studio ανάπτυξης: Guerrilla Cambridge
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: First Person Shooter
Κυκλοφορία: 6/9/2013
Κυκλοφορεί για: PS Vita

Official Site
Συζήτηση στο Forum

{/tabs}

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Sony στην χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Keywords
Τυχαία Θέματα