Βραβείο στις ελληνικές «Αλπεις»

Ποτέ δεν ξέρεις με τη Βενετία. Στις Κάννες για παράδειγμα, όλοι ήταν σίγουροι πως ο Χρυσός Φοίνικας θα πήγαινε στο «Δέντρο της ζωής» του Τέρενς Μάλικ ανεξαρτήτως από το τι πίστευαν για την ταινία - ακόμη κι αυτοί που τη μίσησαν στοιχημάτισαν υπέρ της και βγήκαν κερδισμένοι. Στη Μόστρα όμως, τέτοιου είδους τζόγος δεν αποδίδει και πολύ. Αφήστε δε που το βενετσιάνικο διαγωνιστικό φέτος ήταν ακόμη πιο στριμωγμένο απ' αυτό της Κρουαζέτ.Κάπως έτσι έφτασε στα χέρια του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμιου Φιλίππου και το βραβείο Σεναρίου του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας για την ταινία «Αλπεις»,
με θέμα μια εταιρεία με αυτήν την επωνυμία που νοικιάζει εργαζομένους οι οποίοι μπορούν να υποκαταστήσουν όσα προσέφεραν στους ενδιαφερόμενους προσφιλή τους πρόσωπα που πέθαναν.«Είμαστε πολύ χαρούμενοι και κάπως σαστισμένοι», δήλωναν μετά τη βράβευσή τους για το σενάριο των «Αλπεων» οι Ευθύμιος Φιλίππου και Γιώργος Λάνθιμος - το δίδυμο που συνέγραψε και το σενάριο του «Κυνόδοντα», επιτυγχάνοντας ένα εντυπωσιακό σερί. Το μόνο σίγουρο λοιπόν είναι πως, χρόνια μετά τον Αγγελόπουλο, τώρα έχουμε και ένα νέο ελληνικό και άκρως σινεφιλικό σήμα κατατεθέν. Η συνεργασία των δυο σεναριογράφων πέτυχε το «δύο στα δύο».Ο Λάνθιμος πάντως δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει για το παράδοξο της βράβευσης μιας ταινίας γυρισμένης με συνεργείο οκτώ ατόμων και με προϋπολογισμό της πλάκας, κάπου 200.000 ευρώ. Αν και φανταζόμαστε ότι οι μεταπωλήσεις του φιλμ στο εξωτερικό θα αποζημιώσουν όλους εκείνους που έμειναν απλήρωτοι, στηρίζοντας το όραμα ενός σκηνοθέτη που - σε επίπεδο παραγωγής - τα έβαλε, ως Δαβίδ με άπειρους Γολιάθ και βγήκε νικητής.Κατά τα άλλα, στη φετινή Μόστρα όλοι (οι μεγάλοι) έπαιζαν στα βραβεία και στα στοιχήματα: φεστιβαλικοί, σινεφιλικοί, ψυχαγωγικοί και ένας - δυο μπαλαντέρ, από αυτούς που τα καταφέρνουν όλα και συμφέρουν (τα στούντιο). Κι όμως, ειδικά αυτοί της τελευταίας κατηγορίας, έφυγαν με άδεια χέρια. Ποιος το πήρε τελικά; Ο Ρώσος Αλεξάντερ Σοκούροφ με τον «Φάουστ» του, ο «δύσκολος» και «βαρύς» κινηματογραφιστής, περισσότερο γνωστός στο ελληνικό κοινό από τη «Ρώσικη κιβωτό» και το «Πατέρας και γιος» (ο οποίος έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τη χώρα μας για να παραστεί στις πρεμιέρες των ταινιών του). Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο Ντάρεν Αρονόφσκι σχεδόν υποκλίθηκε μπροστά του όταν του παρέδιδε το βραβείο «νιώθοντας μεγάλη περηφάνια» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά. Φωτογραφημένος από τον διάσημο Κρίστοφερ Ντόιλ (ο άνθρωπος πίσω από το εκθαμβωτικό look του «2046» και του «In the mood for love»), ο κατά Σοκούροφ «Φάουστ» ενδέχεται να μαζέψει στα ταμεία όσα όλες οι προηγούμενες ταινίες του μαζί.
Keywords
Αναζητήσεις
ellinikes alpeis
Τυχαία Θέματα