Εργα τέχνης για τα μάτια υψηλών καλεσμένων

Ενα επιφώνημα θαυμασμού της υπουργού Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών Χίλαρι Κλίντον μπροστά στον πίνακα του Θεόδωρου Στάμου στο γραφείο του Γιώργου Παπανδρέου έστρεψε τα φώτα στα «άγνωστα» έργα τέχνης που κοσμούν τα γραφεία του Προέδρου της Δημοκρατίας, του προέδρου της Βουλής και του υπουργού Εξωτερικών. Για να αποκαλυφθεί πως έχει αρχίσει να πνέει φρέσκος αέρας στην εικαστική επιλογή, καθώς τα τοπία με άρωμα αρχαίας Ελλάδας
και οι σκηνές από την Επανάσταση του '21 όλο και συχνότερα συνυπάρχουν με αφηρημένες και πιο σύγχρονες δημιουργίες. Ο πίνακας «Ο Μάρκος Μπότσαρης μεταλαμβάνει πριν από την έφοδο στο Καρπενήσι» του Ευγένιου Ντελακρουά στέκει διακριτικά πάνω από το τζάκι στο γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Χαμηλών τόνων, το μικρών διαστάσεων έργο είναι δύσκολο να προσελκύσει τα βλέμματα των επίσημων καλεσμένων, καθώς τα σκούρα χρώματά του δεν κάνουν αντίθεση πάνω στην ξύλινη επένδυση. Εντελώς διαφορετική αίσθηση αφήνει πίνακας που βρίσκεται στον προθάλαμο, «Η παλιά Αθήνα» του Σπύρου Βασιλείου, τόσο λόγω διαστάσεων όσο και με τα χρυσό του χρώμα. «Προσπαθούμε να επιλέγουμε έργα είτε ελλήνων ζωγράφων είτε ξένων που έχουν ελληνικά θέματα», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η Ντενίζ Λιάπη εκ μέρους των Δημοσίων Σχέσεων της Προεδρίας. Το 1995, στην αρχή της πρώτης θητείας τού Κωστή Στεφανόπουλου έγινε μεγάλη αναδιοργάνωση των έργων τέχνης που κοσμούσαν τους χώρους, καθώς «υπήρχε η αίσθηση ότι κάτι πρέπει να αλλάξει».Ετσι, σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη, χώροι εκδηλώσεων, γραφεία και διάδρομοι πλημμύρισαν με τοπία και σκηνές από την Επανάσταση του '21, απόψεις του Σουνίου και της Ακρόπολης και πολλές θαλασσογραφίες που υπογράφουν ανάμεσα σε άλλους οι Κωνσταντίνος Βολανάκης, Αιμίλιος Προσαλέντης, ο Ιωάννης Αλταμούρας. «Εστιάσαμε σε έργα που θύμιζαν Ελλάδα και συνδυάστηκαν με ορισμένα που έχουν προσφερθεί ως δώρα στους προέδρους, με αποτέλεσμα σήμερα στο κτίριο να υπάρχουν περισσότεροι από 150 πίνακες», λέει η κ. Λιάπη. «Η άποψη της Ακρόπολης από τα δυτικά» είναι το πρώτο έργο που βλέπουν οι επισκέπτες στην αίθουσα υποδοχής του προέδρου της Βουλής. Εργο ανωνύμου του 19ου αιώνα μεν, μνημειακών διαστάσεων δε, εντυπωσιάζει. Απέναντι ακριβώς «Οι στύλοι του Ολυμπίου Διός» (1994-1996) του Ηλία Δεκουλάκου και δύο ακόμη πίνακες: ένα αφηρημένο έργο, «Η Δέηση για την Ειρήνη» (1967-68) του Αλέκου Κοντόπουλου και η «Θάλασσα» του κολορίστα Παναγιώτη Τέτση. «Θελήσαμε να συνδυάσουμε την ιστορικότητα με μια φρεσκάδα», δίνει το στίγμα η διευθύντρια της βιβλιοθήκης της Βουλής, στην ευθύνη της οποίας βρίσκεται και η συλλογή των 850 έργων που διαθέτει το Ιδρυμα Ευρυδίκη Αμπατζή. «Σε έναν τέτοιο χώρο μας ενδιέφερε να παρουσιαστεί η μνημειακή τοπογραφία της Αθήνας, αλλά και σύμβολα του παγκόσμιου πολιτισμού όπως η ειρήνη και η θάλασσα». Οσο για το «Ατέρμονο πεδίο - Δελφοί» του Θεόδωρου Στάμου; Αντικατέστησε μετά τις εκλογές του 2009 το έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» επειδή χρειαζόταν συντήρηση. «Ο Πρωθυπουργός επί τη ευκαιρία ζήτησε κάτι πιο σύγχρονο για το
Keywords
Αναζητήσεις
ντενιζ λιαπη δημοσιες σχεσεις.προεδρικου μεγαρου, ντενιζ λιαπη συζυγος
Τυχαία Θέματα